Annons:
Läst 62 ggr
H
2023-02-28, 22:50

Onaturligt: naturliga ljud utan att hitta en naturlig förklaring bakom

Det här kommer låta helt galet och det är det också men jag eller vi rättare sagt har inte något fel på vår hörsel eller lider av någon psykisk sjukdom. Allt började då vi flyttade. Till det nya stället fanns en historik av spöklika händelser men det var inget vi visste då eller att närliggande ansågs också ha det. Tror inte folk vill i allmänhet prata, erkänna sånt då rädd att bli sedda som galna. Efter mycket konstiga saker inträffat vi ej kunnat förklara började vi gräva i det och då få svar att spöklika saker hänt här före vi flyttat in. Det har varit vad jag nu vet kallas för poltergeist aktivitet osv, vid detta laget en lång lista.

Vad jag inte hittar någonstans att andra varit med om eller något medium vet vad det är och varför är alla de naturliga ljud vi hört, plötsliga, så som att tavlor rasat ner för väggarna, saker gått sönder, mobiltelefon tappas osv i andra rum bara då varit ljud utan att något fysiskt inträffat som skulle kunna orsaka sådana ljud.

Om jag bott själv och varit med om det själv hade jag trott jag hade något fel på hörseln eller blivit galen men som tur är så är det enligt alla de andra riktiga ljud. Hur kan detta ens va? Vad skulle syftet vara?

Tack för du läst.

Annons:
K
2023-09-02, 12:44

Jag har hört något som låter som bankningar, men även om psykiatrin inte "hittar några fel" kan det vara hallucinationer, jag har sovit för lite och det kan ge hallucinationer, hunger, fel kost, vaxproppar. När det gäller tavlor så kan det vara mikrivobrationer, värme och kyla, fukt etc. Har också råkat ut för en tavla som ramlat. Inget konstigt med det. Spöken finns inte, annars hade det varit en seriös gren av vetenskapen. Se till att få ordentligt med sömn och ät ordentligt med mat, se till att få ordentligt med väring, speciellt B-vitamin. Besök naturen, det kan hjälpa

Upp till toppen
Annons: