Finländare i Torneå skriker.......!!!!!
Stäng gränserna , efter som man befarar en växande flyktingström via Haparanda.
Jag funderar på hur vida människor är rädda för andra människor ELLER…….
handlar rädslan om sin för sin egen exklusiva "rätt" till det man enligt sin egen uppfattning anser sig förtjänat????
Jag förstår inte varför man är så rädd för att hjälpa människor i nöd!!
Någon som kan förklara??
X=0
dom är väl rädda för att det ska bli så här?
Jag har ormfobi, vissa har spindelfobi……..logiskt sett är en fobi helt onödig efter som den egentligen är en konstruktion av inbillning som skapar rädsla…….
Rädslan finns ju egentligen inte om fobin inte fanns………….
Skulle man då kunna säga att rädslan är en inbillning?
X=0
Skäms för var jag bor ikväll.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
Kommer miljontals muslimer vilja bo på nordkallotten där de under ramadan är tvungna att fasta till dess solen går ned? Nej

Är vi på sajten Politik iFokus nu, eller?
#4 Det har bott muslimer i Norrland ganska länge och de har uppenbarligen hittat en lösning, så jag tror inte att just det är ett problem för dem.
#0 Jag förstår inte varför du funderar på hur just vida (breda) människor är rädda? Skulle dessa skilja sig från andra i detta avseende på något sätt?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Synonymer till vida
vitt omkring, vitt, långt, vidsträckt; mycket
Användarnas bidrag
breda
Jag förstår att du försöker göra dig rolig,,,Ha,,ha
Kan detta väcka funderingar i dig eller är det mest en kul grej?

Ja, jag försökte vara rolig.
Du menade nog huruvida och inte "hur vida".
Ditt felskrivande förvirrade mig och flyttade fokus från huvudfrågan för mig. Sorry.
Helt okej, vad jag menar är nog inte så viktigt vad jag förstår.
Mvh X=0

Grejen , X=0, är att det du tar upp inte har särskilt mycket med vetenskaplig skepticism att göra.
Om Skepticism iFokus
=======================
Nyfiket välkommen till Skepticism
Vi är alla skeptiska. Inför nya saker, inför förändring, inför varandra och ibland är vi till och med skeptiska till vilka vi är, varför vi är här, vad vi vill med våra liv. För att diskutera vår inställning till livet och saker som har väckt vår nyfikenhet eller skepticism ville jag lansera en sajt för just skeptiska frågor. Det går att vara skeptisk till väldigt många olika påståenden, så frågor och svar kommer naturligtvis att vara väldigt öppna här, med endast de viktigaste reglerna för ett respektfullt samtal.
Jag som står som värd för sajten heter Per Edman. Jag är liberal, har lång erfarenhet av nätverk, forum och föreningar och jag älskar att ställa frågan "Varför?".
Sajten är till för nyfikenhet och frågvishet, om ifrågasättande och vilt skilda åsikter som mår bra av att mötas med alla sina argument på båda sidor. Därför vill jag inte att någon skall vara rädd för att ställa frågor till andra, eller starta en ny fråga, eller ens bryta loss en ny fråga från en gammal tråd. Kör hårt, men var snälla och försök att förstå varandra rätt.
Grejen , X=0, är att det du tar upp inte har särskilt mycket med vetenskaplig skepticism att göra.
Tror du hade lite otur när du skrev Grejen……………..😉
X=0

Det är helt OK att posta saker som saknar direkt koppling till skepticism någon gång ibland (så länge det inte tar över). Det är också helt OK att påpeka när någon gör det.
Med det hoppas jag vi kan låta den saken bero.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism