Skepticism iFokus

Skepticism

Etikett: nyheter
Läst 1856 ggr
JoHo
3

Uri Geller visar sitt rätta jag

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Uri Geller kommer till världskongressen för trollkarlar, illusionister och mentalister i Italien i sommar. 

NU kanske folk fattar att han inte är äkta utan att han är mentalist och de som trott att han var "äkta" måste snart inse att de är så lurade under så lång tid? 

(FISM - står för Fédération Internationale des Sociétés Magiques eller  International Federation of Magic Societies)

_Masters of Magic Festival 2012
for the first time in the history, Uri Geller is participating in a Congress of Magic.

FISMITALY2O15
for the first time in the history, Uri Geller will participate at a FISM magic convention.
Walter Rolfo, President of FISMITALY2O15, is honored to announce this extraordinary event.

It will be one of the most awaited and important appointments of FISMITALY2O15, with an extraordinary conference full of unexpected revelations. A unique opportunity to meet live, one of the greatest legends of the magic and mentalist world ever._

https://vimeo.com/123842803

Davbjo
2

Hur ser det ut med Gellers anseende i dessa kretsar? Jag skulle kunna tänka mig att han inte är allt för populär alla gånger.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
4

Som mentalist är han högt ansedd. Som showman och PR-geni.

Han var ju den första att böja skedar på det viset med den teknik han använder. Men hans avritning av teckning är gammalt mentalitknep som finns med i böcker från första delen av 1900-talet t ex.

Många gillar honom (lite falskt) för att få  vara med i hans tv-koncept som i Sverige hette "Fenomen.

Som en person som påstår sig ha äkta paranormala krafter är det få som respekterar honom i branschen.

[Kritan]
0

Han har fått för mycket uppmärksamhet av "market media" branschen (som inte bryr sig om vad de visar, bara de lockar tittare till sina reklamavbrott). Det är konstigt att han fortfarande böjer sina skedar. Och nu inte utvecklat sin förmåga som Magneto och böjer grindar och lyfter järnskrot.