Jag är skeptisk och undrar varför.....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Att människor är kritiska mot vetenskapliga "sanningar" är egentligen inte så konstigt. Förtroende byggs med ärlighet och inte med vinst på sista raden🤓
https://www.youtube.com/watch?v=PUjK3uhvm_A
Finns det egentligen ett intresse att förbättra människors hälsa??
X=0
Förtroende borde kanske byggas med tillförlitlighet hellre än med inbillad ärlighet.
Det roliga med vetenskap är nämligen att det är sant oavsett vad du tror.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja det finns det i allmänhet, dock så är vi alla barn av vår tid, med de paradigm som vi växer upp med.
Lika var det när den nymodiga fettsnåla dieten lanserades för 40 år sedan, tanken var god, men vägen till helvetet kantas av goda förutsattser!
The Two Big Lies of Type 2 Diabetes
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det "roliga" med vetenskapen är att den brukas på ett missvisande sätt!!!
En tolkning av ett forskningsresultat blir inte per automatik sant.
Man kan dra fel slutsatser av ett resultat, tvärsäkerheten en del "vetenskapliga experter" uttrycker blir till ett problem när det senare visar sig vara felaktiga.
X=0
#1 Om du inte förstår problemet jag belyser……..titta på klippet som Zepp la ut i #2. Bra klipp!!! Om du inte förstår efter det så får du väl läsa på om det senaste studierna om metabolismen i kroppen. X=0
#0 > Förtroende byggs med ärlighet och inte med vinst på sista raden Homeopati, kolloidalt silver och liknande bygger på lögner OCH en vinst på sista raden…. Eller den vinsten kommer tidigare. Tiktig medicin är ju testad utförligt vilket kostar miljarder. Homeopati och annat trams behöver inte göra det vilket innebär miljardvinster tidigt. Att lura människor på både hälsa och pengar är för mig oförlåtligt.
#5 Min skeptiska undran handlar inte om din frustration över homeopati eller medium eller spöken…….. Min undran handlar om varför det är svårt att ändra förutfattade meningar som visat sig vara felaktiga. Det är i den offentliga vården detta sker. X=0
#6 För det första har jag ingen "frustration" över varken självpåstådda medium eller homeopati, så tagga ner DIN frustration att inte alla håller med dig. Du kanske har svårt att ändra dina förutfattade meningar som visat sig felaktiga?