Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettskepticism
Läst 1098 ggr
Em_
1

Djurtolkar

En tråd om djurtolkar på Hundar iFokus
http://hundar.ifokus.se/discussions/54e2ea3bce12c40afe00113e-har-du-varit-till-en-djurtolk

Jag behöver ju inte fråga er vad ni tror 😛 men någon mer kanske är sugen att diskutera på ett forum där skeptiker inte är portade 🙂

vallhund
3

Själv är jag portad från sajten i fråga så jag har 0 koll på tråden ifråga.
Djurtolkar kan vara mycket korrekta i sina utsagor, det handlar om cold reading, typ överföring o motöverföring enligt psykoanalytisk teori.

Tidningen Hundsport som alla SKK medlemmar får publicerade ett antal wallraffande artiklar för ett antal år sedan. Det var typ en hästs avlivning som ansågs befogad,  den av "Pinnen" som uttryckt att han ville vara 6 feet under.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[X=0]
2

När du möter ett djur, möter du dig själv. Djur vet hur glad respektive ledsen du är. Hur balanserad eller rädd du är. Våra tankar och känslor skapar djurens reaktioner.

År det Cold Reading dom djuren kör med?????

"" typ överföring o motöverföring enligt psykoanalytisk teori.""

😂 😂😂

X=0

Klass
3

Folk borde spela in sina sessioner med djurpratare, helst på video.

[X=0]
0

Kanske borde "folk" spela in sina relationer med andra, helst på video.

Eller så kan man bara inse hur idiotisk tanken är…….🤪

Nu kan man tolka detta på två sätt och det är ju så Jalla kul……

Allt som har en framsida har en baksida och bägge ryms i ett mynts perspektiv………

Oavsett hur man tolkar det "idiotiska" förstår inte den fanatiska tolkaren sin egen idioti i sin egen tolkning……………😂………😴

X=0

Klass
5

Det var många plattityder du fick in i den där kommentaren.

Jag menar bara att om man dokumenterar det som hände så är det lite lättare att analysera i efterhand. Berättelser/anekdoter säger inte särskilt mycket om att vad som egentligen hände.

Denna kommentar har tagits bort.