Crop circles
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Till er som haft intresse nog att se hela klippet, vad är era tankar efteråt? Jag fick rysningar och blev väldigt fascinerad. Hur går det till egentligen?! Om personer ligger bakom detta och inte ET med vänner, hur kan man skapa så symmetriska former från backen? Att spendera en månad under sommaren spejandes över fält i södra England står nu på min Bucket List=)
I love not man the less, but Nature more…
Nyckelord: dedikation, entusiasm, tid, pengar, ork och slit. Att det är svårt att fastställa hur det görs betyder ju inte per automatik att det inte är människor som har gjort det. 🙂
Här är några andra till synes orelaterade videos på häpnadsväckande saker som människor kan åstadkomma med hjälp av samma egenskaper:
https://www.youtube.com/watch?v=X76ZIGQgBWg
https://www.youtube.com/watch?v=m86ae_e_ptU
https://www.youtube.com/watch?v=u1ZB_rGFyeU
https://www.youtube.com/watch?v=4Ym9i1fiR-U
Här i trakten har vi då och då en tävling som heter BondeDesign, där bönder upplåter åkrar till att bli konstverk. Inga sädescirklar, men samma princip. Ett par exempel:

#2 Mycket bättre exempel och helt spot on! Vi ger människor mindre credit än de förtjänar.

#0 "hur kan man skapa så symmetriska former från backen?"
Symmetriska former är ganska enkla, cirklar till exempel gör man enkelt genom att hålla i ett spänt snöre fastsatt i cirkelns mitt medan man går runt. Finns liknande tekniker för de flesta geometriska former och sedan sätter man bara ihop dem på finurliga sätt för att få till helheten.
Det svåra är snarare detaljer som inte kan göras genom att kombinera cirklar och liknande.
"Att spendera en månad under sommaren spejandes över fält i södra England står nu på min Bucket List=)"
Så lång tid tar det inte, världens största sädescirkel skapades över en natt av ett gäng entusiastiska holländare. Den kallas atlas, finns en dokumentär om hur den gjordes. Så här såg den ut (pricken i mitten är ett par människor som var med och gjorde den):
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Trots att det finns en dokumentär om hur den gjordes så tror många att den gjorts av aliens eller något. Reaktionen är ungefär som här, hur skulle människor kunna skapa något så invecklat? Svaret är med snören, plankor och lite geometri.
Det finns en britt som heter Simon Beck som helt på egen hand gör komplicerade mönster i snö och sand. Det är ytterligare ett exempel visar att vi inte behöver hjälp av några utomjordingar för att skapa dessa mönster 😉Enligt artikeln är det enda tekniska hjälpmedel han använder en kompass.
nu när jag ser på en av bilderna jag la upp så är den inte heller så jämn, den på det gröna fältet.
#4 mäktig!Jag ska söka efter den dokumentären. Så den där inspelningen som visas i klippet av att det bildas "cc" under de flygande ljusbollarna lär vara fejk? (54 min in) Den ser ju trovärdig ut men resultatet är ju väldigt ojämn.
#6 riktigt snyggt, ja kompass kan ju vara svaret på gåtan=)
#7 Klart de inte är, det är ju glada amatörer som gjort bilderna i #2. Men man får tänka som så att om man klarar att göra bilder som i #2 på första försöket, vad fixar man inte då när man hållit på ett par år.

#7 Det svåra är som sagt inte de upprepade mönstren utan oregelbundna detaljer.
# 9 MissClue, ja, ljusbollarna är avslöjade som bluff sedan länge! Sådana videor är mycket enkla att mixa ihop. Det skulle jag också kunna göra själv här hemma vid datorn och ladda upp om jag ville! Men det vill jag inte.
Det märkliga är att "utomjordingarna" ändå tar på sig skapandet av crop circels och ljusbollar t ex., via deras "contactees" bland oss människor, som intygar detta genom att "känna in" vilka videos som är fejk eller inte!
Det finns många som har fixat fejk-UFO-videos och sedan beskrivit hur de gick tillväga; kanske använt sig av en liten fjärrstyrd rymdfarkost eller beskrivet vilket program de använt.
Men, rymdgubbarna brukar inte ge sig för det inte. Det är ändå de som flög över med sina små ljusskepp för att ge oss mystiska budskap för att höja våra frekvenser, rena Jorden o s v.
Sedan skriver de på sina oändliga hemsidor att de har blivit smutskastade!!! 😕🤤
# 6 -Helt otroligt vacker och snyggt gjord snöstjärna på bilden förresten!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Allt man behöver veta:
Inte att förglömma -det är inte populärt att hävda att människor har gjort dem! Från länken i # 15, filmen:
(Kan tyvärr inte se mer än ca halva filmen, den står bara och laddar, men man hinner ju att fundera på vad de sysslar med och vilka de åkallar till hjälp……)
#16 Ja, tokstollar gör allt för att kunna fortsätta bedra och visa upp sin verklighetsallergi…
#17 Absolut!
Det finns tydligen hur många sätt som helst att attackera de som inte fullständigt håller med dem. Farliga sekter är bara förnamnet🤤! Själv är jag van vid attacker vid det här laget, särskilt här på iFokus, de brukar komma som ett brev på posten efter att jag har skrivit typ ovan -men detta var otroligt grovt tycker jag…
Det värsta är att de har fått med sig de flesta människorna här i världen……hur många beskriver inte att de kan känna de otroliga energierna från crop circles hela vägen hem via datorskärmen?
#18 Ja, det är "alltid synd om" tokstollarna…
😕Det är så tragiskt, tycker jag, men det är oerhört lätt att bli inlurad i "ljus" & "kärlek" - sekterna! Det som erbjuds är sååååå lockande så det går knappast inte att motstå. Jag har själv varit där och även försökt locka in vänner och halva släkten -det har jag aldrig stuckit under stol med.
#13 Vart(kan man läsa)/hur blev det avslöjat? Vet att det är lätt att skapa film men ibland händer det märkliga saker som man kan lyckas få på film, detta med ljusbollarna kunde ju också haft en naturlig förklaring. Som ljusfenomenen i Hessdalen, Norge, det kunde ju vart ngt liknande. Vi observerade en gång ett objekt som for förbi över hustaket, efter följde ett starkt grönt sken.Detta stod i tidningen och folk spekulerade i vad det kunde vara innan man fick en förklaring. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11620866.ab
Men bra att du inte håller på med sån fuffens även om du har kunskapen…
#15 ja där ser man;) Hoppas folk lägger av, det är ju snyggt men synd om bönderna ifall de inte är med på det
#21, Tyvärr kommer jag inte alls ihåg var jag hittade det, det var några år sedan. Det var väl när jag spanade på just sådana videor på YT, när jag klarade att sitta en längre stund. Prova att söka på t ex "crop circles hoax" -Bluff"…. lycka till! Då i den vevan hittade jag även analyser av Billy Meiers foton, de tunna trådarna han hängde upp prylarna i och så 😉. Contactee-bluffare!
Visst kan man få se helt naturliga fenomen! Jag har sett en hel del o tycker det är superspännande. Har sett vertikalpekare och sånt 😎. Trodde att det var en stor katastrof på gång innan jag hittade förklaringen.
Ljusfenomenen i Norge skulle jag gärna åka och forska om😍! Hittills har jag bara 1 enda eget som jag inte har kunnat konstatera som ett naturfenomen.
#22 -Instämmer -inte klokt 😕. Bättre i sand eller snö på allmänning!
Tack för länken, spännande!!!
#23 Jag hittade den tror jag=) Vertikalpekare har jag inte hört talas om innan, hittade lite bilder, hade gärna velat se detta i verkligheten. Jag har länge varit inne på att tälta en period uppe vid Hessdalen, vet dock inte om det fortfarande forskas aktivt i området. Vad är det för något du sett som inte har fått någon naturlig förklaring? Innan jag fick höra talas om sömnparalys var jag stensäker under flera år på att jag sett och hört ett spöke.Kan än idag nästan få kalla kårar men det är skönt när skumma saker får en förklaring=)
Tänkte just på Simon Beck. Han skapar mönstrena genom att gå runt i snön. Kompassen använder han bara för att navigera. Såg en time-lapse video på ett av hans verk under konstruktion.
#26 se nr #6=)
#25 Jag måste nog rätta mig själv här bara; det var inte just de ljuskloten som var med i din länk, utan några andra 😞finns så många. Men vad bra att du hittade i alla fall!
Vertikalpekare var helt otroligt att se, jag ramlade nästan baklänges och var helt säker på att slutet var kommet för denna planet…Tre stycken stora, raka och rosa pelare som sträckte sig upp mot skyn 😮 ! Det såg inte klokt ut!
Det jag ännu inte har fått förklaring på är en enorm, vit, självlysande båge i en snöstorm. Jag har skrivit om båda fenomenen inne på Oförklarade fenomen iFokus.
Sömnparalys, ja. Har jag upplevt också många gånger men på ett mer annorlunda vis på senare tid.
".Kan än idag nästan få kalla kårar men det är skönt när skumma saker får en förklaring=)"
-Ja visst är det. Men vissa saker tycker jag det har varit lite vemodigt med att hitta en naturlig förklaring till. Hoppas att du (vi) kommer iväg till Hessdalen!
Oj de låter vackert men förstår att du tänkte så, jag hade nog tänkt desamma, hade varje fall inte vågat gå nära dom ifall man hade "sugits" upp i dom haha 🙂 Undra vad det vita var, var det som en regnbåge typ? (fast vit o självlysande)Jag önskar man får se fler märkliga saker live, så ja hessdalen hade ju inte vart fel=) Jag hade en annan typ sömnparalys i förrgår faktiskt. Trodde jag var vaken men sögs tillbaka till min kropp i sängen, upprepade sig många gånger.Till slut var jag medveten om vad som hände så jag ville testa hur långt jag kunde ta mig i huset innan jag sögs tillbaka, kom halvvägs ned för en trappa i huset sen blev allt gradvis suddigare så drogs jag tillbaka och vaknade till i sängen. Jag har varit med om det en gång tidigare för 5 år sedan.
#29, ".…hade varje fall inte vågat gå nära dom ifall man hade "sugits" upp i dom haha
"
Ha ha , ja, det såg verkligen ut som att man kunde ha blivit uppstrålad från dem 😮!
Som tur var så stod jag hemma på lite betryggande avstånd. Sedan var det ju nära att gå (på skakiga ben!) till datorn och söka på "naturfenomen" ! Bor högt upp och har bra utsikt. Då kan man få se en hel del spännande fenomen 🙂.
Ja, det vita såg ut som en regnbåge i formen, men mycket tjockare!
Såna upplevelser hade jag och mina vuxna barn ofta under barndomen. I vuxen ålder då och då. Skrämmande innan man vet hur vanligt det är -men intressant!
#29 Finns ingen risk att "sugas upp" i vertikalpelare, om det var allvar du menade. Det är bara ljus som reflekteras genom iskristaller i luften. :)
#30 Den vita bågen du skriver om känns som om det har med ett halofenomen att göra, med tanke på utseende och omgivning.
#30 Googla bilder på "fog bow", kan det vara något?
#31 hehe nej det var jag inte:)
# 31, Ja, jag har tänkt på halofenomen också men tyckte det var konstigt samtidigt, eftersom snöstormen befann sig mellan mig och bågen. Jag glömde skriva att det var strax efter midnatt, mitt i vintern och jag såg (liggande) att hela himlen lystes upp av åskblixtar. Jag gick upp för att se var åskan befann sig, det var då jag fick se bågen.
Men, men -det kanske var så pass starkt "månsken" så att det lyste igenom (den avtagande) snöyran 🤔! Det måste ju vara en ljuskälla som reflekteras i luften och åstadkommer såna fenomen? När jag tänker efter så brukar Månen befinna sig mitt emot vid den tiden på natten / året, alltså hade jag månen i ryggen just då!
# 32, Bra tips! Jag har gjort det och visst känner jag igen. De allra flesta bilderna är i dagsljus men det finns enstaka nattbilder. Kanske är gåtan löst?
# 1, Bra kommentar och länkar där, förresten! 👍