Lägg ner iFokus-forumen
iFokus som började bra (med ett uselt användargränssnitt) har börjat spela ut sin roll. Det går inte diskutera på dettaforum utan att man blir stoppad antingen av censur/raderingar med hänvisningar till obskyra regler eller så hår folk ihop och anmäler bort poster tills man får skrivförbud. Att ajg fått permanent läs- och skrivförbud Oförklarliga febomen iFokus beror på att sajtvärden inte gillar mig och stängde av mig när jag sa att jag tror det var rymdödlor som gjorde det. I samma tråd kallar en annan person konspirationsteoretiker för "foliehattar". Jag får läs- och skrivförbud men inte han. På ÖN (som tidigare var ok) fick jag för någon vecka sedan permanent läs- och skrivförbud för poster som inte fick mot några regler. Sajtvärden försökte hitta alla möjligheter att stänga av mig och då hon insåg att hon gjort fel ignorerar att svara på PM (de övriga medarbetarna blockar PM). På Andlig Skepticism fick jag nyss skrivförbud efter att personer gått ihop och anmält bort mina poster tills jag fick skrivförbud. När jag nämner att mina bortröstade poster inte går mot några regler så hänvisas till någon obskyr "trivselregel" (som aldrig används mot andra direkt). Sajtvärd på Spiritualism törs ju inte diskutera med skeptiker så hon sätter läs- och skrivförbud på alla som har minsta skeptiska syn (docj inte på sig själv då hon själv är skeptisk mot bl a new age). På Jesus iFokus fick jag läs- och skrivförbud efter att sjatvärdar och Medarbetare på paranormalistforum "varnat" för mig och sagt en massa lögner. Ingen verkar se ett problem med detta förfarandet. Det är ju ett förfarande som är odemokratiskt, mobbande och rakt igenom dålig stil. Sådant här förstör iFokus när inkompetenta sajtvärdar och Medarbetare leker diktator och vill visa sin makt. Det förstör intressanta diskussioner och sajterna. Nu är jag heller inte ensam om denna "behandling" då många med mig fått genomgå denna typ av mobbing och trakasserier etter värre. Tyvärr begränsar detta samarbete mellan sajtvärdar/medarbetare samt medlemmar som missbrukar anmälaknappen. Tanken bakom denna taktik är ju att man ska lessna och sluta ställa frågor eller ifrågasätta påståenden. Och det verkar fungera. Många skeptiker har lagt ner att diskutera här pga detta och jag är också trött på att hela tiden diskutera med maktgalna sajtvärdar om att poster som raderats inte går mot regler, att stängas av pga min åsikt och inte för något fel jag gjort etc. IGokus lever farligt när sådana här människor tar över oxh driver sajter. Att stoppa det fria ordet och att stoppa all kritik mot "överheten" vet säkert alla vad det kallas för?
Tycker att det är fel av dig att hänga ut folk.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför vill man hålla en diskusion med någon som inte vill diskutera, vet hur vissa är på iFokus och dom är det bara att hålla sig borta ifrån, finns bättre forum att diskutera religion och etc. på.
Livet är inte en dans på röda rosor och har du synpunkter får du nog vända dig till ifokus-grabbarna.
Själv älskar jag iFokus! Nog ryker man ihop med folk alltid, men oftast fungerar allt jättebra om man själv beter sig rätt och tar saker med en nypa salt.
Missförstånd sker lätt genom internet!
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Stackare! *skickar en virtuell snuttefilt*
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hänger inte ut folk. Däremot är sajtvärdar och Medarbetare ansvariga för sina forum och då har man rätt att nämna dem i kritik mot själva forumen.
Förvisso. Men det finns en orsak och det är bl a personer som befinner sig bakom de skogstokiga jag vill nå. Jag har haft massor av trevliga och intressanta diskussioner tills en del får fel intryck, börjar anmäla bort trådar, blir otrevliga och går på med personangrepp och sedan är det JAG som ska försöka förvara mig mot detta och då får JAG läs- och skrivförbud.
Nu handlar det inte om det du skriver. Detta är planlagda aktioner (kan man se på bl a när anmälningarna sker). Att ge skrivförbud för en vänlig fråga som inte går mot regler och sedan försvara sig mot att JAG "gjort en massa brott mot regler" är ju bara efterkonstruktioner för att "få bort" en person.
#5 Det är exakt vad du gör i din tråd. Du borde du slå upp vad "hänga ut" är för något, för det gör du oavsett i tråden.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men joho… det är ju intressant att alla forum du beskriver som du är avstängd från är just saker som har med religion och tro att göra. Du har inte funderat på om att det är så att det är något DU kanske gör som gör att dessa värdar stänger av dig? Det kanske är dags att anpassa sig om man vill vara kvar på forum. Tror inte att det är något grabbarna kan fixa åt dig. Detta kan bara du lösa.
Den enda som kan ändra dig är du.
Inte synd om mig på något sätt. Jag vet mycket väl att de beter sig så här för att de är livrädda att förlora sin världsbild och börja tänka rationellt, och därigenom (i de allra flesta fallen) förlora sin inkokt på folks vidskepelser.
Däremot är det viktigt att detta tas upp i diskussion då det förstör diskussionerna och är inte bra för debattklimatet på iFokus.
Att komma med det där löjliga "krokodiltårar-retoriken" som du kör med är bara fånigt.
"På Jesus iFokus fick jag läs- och skrivförbud efter att sjatvärdar och Medarbetare på paranormalistforum "varnat" för mig och sagt en massa lögner."
Jadu JoHo…detta har vi diskuterat. Du antog att det var bland annat jag som skulle ha varnat för dej inne på jesus-sajten. Men si där har du fel. Jag är aldrig där inne och jag har inte varnat någon alls för dej.
Så sluta med att komma med falska anklagelser.
Jag såg inlägget under "nya inlägg på ifokus" och var bara tvungen att kika in här och läsa igenom allt.
Jag vill bara säga att detta problem har vi ingenting av på Akvariefisk.ifokus. Dit är alla välkomna och vi har ingen mobbning eller några som helst problem med trakasserier. Det har under lång tid varit en väldigt trevlig stämning där och alla medlemmarna är så trevliga och rara!
Jag kan inte låta bli att tänka också, att man kanske själv ska bemöta andra som man själv vill bli bemött också, med positivitet :)
Medarbetare på akvariefisk ifokus
> Det är exakt vad du gör i din tråd. Du borde du slå upp vad "hänga ut" är för något, för det gör du oavsett i tråden.
Du vill alltså säga att ansvariga utgivare för forumen inte får kritiseras?
Du vet vad det kallas för det du förespråkar?
Jag är inte dum. Jag håller mig till reglerna på forumen och är villig att diskutera sakfrågor. Men när man får läs- och skrivförbud för en vanlig fråga (som inte går mot reglerna) - eller bara för att man är skeptiker - så måste även du inse att det inte handlar om beteendet utan om förutfattade meningar, privata vendettor efter att de förlorat diskussioner och att jag rätt och slätt är en skeptiker. Så har skett med flera andra skeptiker också.
Har aldrig sagt att det var du. Jag skrev bara att de skulle hälsa bl a dig och en massa andra Medarbetare på paranomala forum. Det var Jesus i Fokus Sajtvärd själv som skrev att hon blivit varnad av sajtvärdar och Medarbetare på paranormala forum för mig. Klaga på henne i så fall.
Att DU var den enda som reagerade kan man ju inte undgå att undra över… Mia-45 är förresten en av medarbetarna som blockat mig från att skriva PM till. Och det är på en sajt där ALLT sägs ska tas via PM.
Grattis. Låter trevligt. Men du måste själv inse att det är skillnad på guldfiskar och en tro på paranomala fenomen där en stor grupp försörjer sig på sina offers självbedrägeri genom att bedra (notera att jag inte skriver att ALLA gör det).
Oj. Nu kände jag mig inte särskilt trevligt bemött här.. Men i alla fall, min tanke var inte riktigt att syfta på de ämnen som diskuteras i sajterna i fråga, utan snarare på ämnet i din tråd. Kanske har jag missuppfattat den men jag fick för mig att den handlade om dåligt bemötande, mobbning och trakasserier på iFokus och inte bara på den här sajten. Har jag fått allt om bakfoten ber jag om ursäkt och hoppas att ni kan lösa problemen här och få en trevlig stämning där ni kan diskutera med vänlig ton. Allt blir så mycket roligare då.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#11 är du verkligen 100% säker på att du hållit dig till reglerna? För du verkar i text redan nu otrevlig, och då är det väl ganska klart att folk känner sig påhoppade. Vad uppfyller dessa forum för funktion i ditt liv? Du delar ändå uppenbarligen inte åsikt med dessa "foliehattar". Du kanske borde skaffa ett annat intresse som du kanske kan diskutera gladeligen med andra som håller med dig. Eller starta ett eget forum. Bara surra med grabbarna.

En liten dementi. Det här stämmer inte i #0: "På Andlig Skepticism fick jag nyss skrivförbud efter att personer gått ihop och anmält bort mina poster tills jag fick skrivförbud."
Det stämmer att JoHo har ett tillfälligt skrivförbud, men det har ingenting med några konspirerande medlemmar att göra.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
> är du verkligen 100% säker på att du hållit dig till reglerna?
Nej, då en del regler är skrivna med lösa tyglar handlar det om tolkningsfrågor i många fall. Andlig Skepticism har t ex en "trivselregel" som alltid blir en tolkningsfråga.
På vissa forum räcker det med att jag är skeptiker för att låsas ute (åsiktsregistrering).
Man kan du t ex se på denna post vad som skulle kunna gå mot reglerna på ett vanligt forum? Denna post var "droppen" som motiverade till att jag fick icke tidsbestämt läs- och skrivförbud på ÖM:
Kan du inte hjälpa mig. Jag har sökt men inte hittat något om vilka tecken man kan uppleva. Kan du hjälpa mig?
Har du inga egna erfarenheter? Tror att TS skulle också vara intresserad av att veta.
> För du verkar i text redan nu otrevlig, och då är det väl ganska klart att folk känner sig påhoppade.
På vilket sätt är jag "otrevlig"? Förklara gärna och berätta vad du lägger in för fördomar i det du kommer peka på.
Jag tycker kanske att du låter otrevlig också men det ignorerar jag.
> Vad uppfyller dessa forum för funktion i ditt liv? Du delar ändå uppenbarligen inte åsikt med dessa "foliehattar".
Det finns flera orsaker till det och det har jag berättat på flera ställen (bl a lite i denna tråd om du läser vad jag skriver).
Och foliehattar (konspirationsteoretiker) diskuterar jag sällan med.
> Du kanske borde skaffa ett annat intresse som du kanske kan diskutera gladeligen med andra som håller med dig.
Vad har du för rätt att mästra över mig? Du har ingen aning om varför jag söker information på paranomala forum. ta reda på det först innan du raljerar och mästrar.
> Eller starta ett eget forum. Bara surra med grabbarna.
Jag är inte alls intresserad av att diskutera med de som har samma åsikt som mig. Jag söker efter belägg för paranormala fenomen och det intresserar mig. Därför diskuterar jag hellre med de som säger sig ha upplevt sådana.
Om du själv har en Volvo m,en är intresserad av att byta till en Mercedes så diskuterar du knappast Mercedes på forum för volvobilar?
Nej, det hade visst med en Medarbetare som använder anmälaknappen för att moderera om jag förstått det hela rätt (lite oklart). Ännu ett exempel på att anmälaknappen är idiotisk förutom att den kan missbrukas av grupper medlemmar på ett forum som går ihop och anmäler bort poster och personer de inte delar samma åsikt med (missbrukande av anmälaknappen). bara det en sak man bör tänka på gällande demokratin som vi alla vurmar om.
Kul. En timme gammal tråd på ett ganska sovande forum och över 170 läsningar samt flera kommentarer och raljerande från paranomalister.
Det var visst en mer känslig potatis än jag trodde det här ;-)
OK, nog diskuterat om MIG nu (tänk att det alltid blir en diskussion om mig som person som alltid blir ett sidospår).
Jag äskar ett problem. Skriv i stället om hur man löser problemet?
Ska anmäla knappen med den funktion den har i dag (som gör att missbruk kan göras) finnas kvar eller kannan ändra den på något sätt?
Hur ska man komma överens om reglerna och hur ska reglerna tolkas?
Säkert har någon fler saker som de vill dryfta om de problem som finns på vissa forum men lämna mig som person utanför, tack.
Nu slutar jag svar på personpåhoppen utan nu svarar jag bara på faktiska diskussioner om problem en på vissa forum samt problemet med missbrukandet av anmäla-knappen.
#19 "Kul. En timme gammal tråd på ett ganska sovande forum och över 17o läsningar samt flera kommentarer och raljerande från paranomalister. "
Var det inte du som just klagat på åsiktsregistrering?
Undrar vad du registrerat mig som. 😃
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hänvisar till #20
Men eftersom din post var så urbota dum måste jag svara.
För det första kanske du ska slå upp ordet "åsiktsregistrering" så du förstår vad det betyder.
Det är inte fråga om "åsiktsregistrering" att nämna antalet som tittat och läst på tråden. Den står nämligen klart och tydligt överst på alla trådar synlig för alla. Däremot står det inte VILKA som läst men med tanke på alla paranomalister som stormar in så är det inte så svårt att förstå LOL!
Tänk efter och gör research innan du klantar dig offentligt. ;-)
Vänlighet är min religion säger Dalai Lama och visst är det skönt att samtala med någon, i tal eller skrift, som sätter vänligheten först, som praktiserar en paranormal strävan över den vanliga själviska normaliteten. Om vi alla gjorde så skulle ingen behöva bli blockerad eller avstängd. Vi har ett val, det handlar ju om orsak och verkan.
JoHo
kan det ha något med att göra att du är väldigt nedlåtande mot folk som inte tycker som du??
Att du behandlar "raljerande" paranormalister på ett väldigt hårt sätt som om att alla som tror på något annorlunda är dumma i huvudet??
Det är bra att vara skeptisk - men du verkar ju ha en "mission" att slå ner på alla som tror annorlunda. Kanske är det därför du blir avstängd överallt?
Vad spelar det för roll att obekväma åsikter hörs? Ironiskt nog ökar relevansen när man får skriva trots att man gillar olika.
#22 Om du ska kalla någon för dum för något de skrev, så kanske du inte ska göra exakt samma sak en liten stund innan.
Lika charmig som vanligt ser jag och till skillnad från dig, är jag inte alls förvånad över att du konstant får skrivförbud. En del lär sig av sina misstag, andra envisas bestämt med att fortsätta att göra dom.
Man är inte ovänlig om man diskuterar på ett diskussionsforum och ställer vänliga frågor.
Hänvisar till #20
Men du får GÄRNA visa mig var jag är nedlåtande (vilket jag inte är). Var jag skrivit att paranormalister är "dumma huvudet" (vilket jag aldrig gjort).
Och visa gärna var jag "slår ner på alla som tror annorlunda" (vilket inte stämmer).
Jag tror att du har förutfattade meningar baserat på smutskastning från paranomalister. Inget av detta stämmer. Däremot kan jag vara hård och rak i en diskussion precis som många andra är.
Du kanske inte tänkte på att DIN post både var raljerande och nedlåtande - förutom insinuerande och fylld av personpåhopp?
Och OM du läst vad jag skrivit hade du kanske förstått att jag blir avstängd UTAN att går mot regler.
Du visar i #22 bra vad otrevlig är. Jag föreslår att du skaffar en annan hobby för att detta verkar ju vara en öm punkt. Menar att gå på andra forum och beklaga sig och tycka att hela iFokus är skit typ känns ju som att det är dags att kanske förändra ditt liv.
Hänvisar till #20
Men:
> Om du ska kalla någon för dum för något de skrev, så kanske du inte ska göra exakt samma sak en liten stund innan.
Vad svamlar du om? Din post var dum och jag förstår att du ångrar den för den är pinsam i sin jakt på att slå ner på mig och raljera.
> Lika charmig som vanligt ser jag och till skillnad från dig, är jag inte alls förvånad över att du konstant får skrivförbud. En del lär sig av sina misstag, andra envisas bestämt med att fortsätta att göra dom.
Ser att du vill använda personangrepp och härskarteknik. Fint av dig. Fortsätt göra bort dig du.
Att berätta att din post var dum är ju inget att hymla om. Det var den och det vet du också när du insåg hur det hela ligger till. Det är ett faktum, tyvärr, och felet är ju inte mitt. Slicka såret och gå vidare. Ingen idé att försvara det med personpåhopp på mig.
Så berätta vad det är för misstag jag gjorde i den posten jag skrev i #17 som gav ? Eller att jag blir avstängd för att jag har en annan åsikt ("nolltolerans av skeptiker")? Du kanske inte fattat att detta är något som FLERA skeptiker råkat ut för. Inte bara jag. Läs om läs rätt.
Tråden läst nu över 250 gånger på 90 minuter. LOL!
Klart att det är ALLA ANDRAS FEL att DU blir avstängd…..
Jag tror på Gud och på livet efter detta - du gör det inte, vilket är helt ok för mig. Men min tro är inte ok för dig. Och påstår du nåt annat, med alla dina….. -ja nedlåtande inlägg, är det ju bara patetiskt.
Stå för vem du är istället ! Blir ärligare så!
Hänvisar till #20
Men:
> Du visar i #22 bra vad otrevlig är.
Du tyckte inte att #21 var otrevlig då? Eller dina poster? Självransakan min gode GråttNyttHår skulle passa dig.
> Jag föreslår att du skaffar en annan hobby för att detta verkar ju vara en öm punkt.
Nu mästrar du igen över mig. Otrevligt och elakt i synnerhet när du mästrar innan om hur jag skulle vara "otrevlig" i en post. Jösses…
Och att du inte inser inte att den ömma punkten ligger på paranomalistiska forums Medarbetare och sajtvärdar samt medlemmar som missbrukar anmälaknappen visar att du inte fattar vad den ömma punkten ligger.
> Menar att gå på andra forum och beklaga sig och tycka att hela iFokus är skit typ känns ju som att det är dags att kanske förändra ditt liv.
Jag tar upp det här dels för att det är "hemmaplan" då jag är skeptiker OCH för det är det enda stället en sådan här tråd skulle kunna existera. På paranormalistforum hade den raderats illa kvickt (skygglappar på) och det hade aldrig kunnat bli en diskussion om problemet. Och du hade inte kunnat mästra, raljera, håna och göra personpåhopp.
Hänvisar till #20
MEN:
> Klart att det är ALLA ANDRAS FEL att DU blir avstängd…..
Inte alla andras fel. Det är sajtvärdar och Medarbetare på paranormalistforum som stänger av FLERA skeptiker för skitsaker eller för att de bara ställer frågor eller bar för att de är skeptiker (åsiktsregistrering)
> Jag tror på Gud och på livet efter detta - du gör det inte, vilket är helt ok för mig. Men min tro är inte ok för dig. Och påstår du nåt annat, med alla dina….. -ja nedlåtande inlägg, är det ju bara patetiskt.
Då har du inte fattat ett dyft. Jag är är helt ok att du tror på en gud/gudar eller vad du vill och jag har aldrig sagt något annat.
Så VISA MIG VAR JAG SKRIVER ATT JAG INTE RESPEKTERAR DIN TRO PÅ EN GUD OCH LIVET EFTER DETTA!
Du kommer som alla andra att inte svara på detta eftersom du inte kommer hitta något sådant. och det är för att jag anser att folk ska få tycka och tro precis vad de vill så länge de inte skadar andra.
Det du gör här är att du faller offer för andras skitsnack om mig. Andras smustkastning, fördomar och påståenden som inte stämmer.
JoHo - Men du…..Där du ondgör dig över alla medium som lurar folk.
I alla dina trådar du "ber" alla som Tror på något att BEVISA det!!
Jag kan inte bevisa gud - det betyder inte att gud inte finns!
Jag kan inte BEVISA att jag tror vi alla hänger samman i just den kraften jag kallar gud - eller det som kvantfysiken kallar fältet - det betyder inte att det inte är så!
Jag kan på ett trovärdigt sätt bevisa att jag har kontakt med en död anhörig och att livet går vidare efter döden - men det skulle aldrig vara nog med bevis för dig
Tolerans är ett väldigt fint ord - en ännu finare handling!
Klart att det finns "rötägg" i mediumbranchen - som i alla andra branscher. Det betyder inte att ALLA är det och man behöver inte dra alla över en kam!
❤️
#35 Bra att du visar upp att paranormalister som du är utstuderat nedlåtande och raljerande. Samt att du inte har läst vad jag skruver och förstår. Ett härligt självmål av dig? ROTFL! Så. Nu ska vi se om paranormalister kan skärpa sig och sluta hacka, mästra, köra med härskarteknik, raljera, håna, vara elaka och i stället diskutera trådens ämne. Klarar ni det månne?
Över 319 läsningar av tråden. Nästan 40 poster och INGEN har bemödat sig att diskutera trådens ämne eller problemställningen. Fascinerande.

Om alla fått ventilera nu kan vi kanske avsluta den här tråden? Det har ju varit omgångar med sådant här förut på sidan och det har sällan varit särskilt lyckat. Senaste gången sa ju piotrr ifrån ganska tydligt vill jag minnas.
#37 Du klarade inte att diskutera trådens ämne. Så låt mig svara dig. > Men du…..Där du ondgör dig över alla medium som lurar folk. Var då? Dessutom håller även påstådda medium med om att oseriösa medium lurar folk. Tycker inte du det också? > I alla dina trådar du "ber" alla som Tror på något att BEVISA det!! Visa mig EN ENDA TRÅD där jag ber någon bevisa det? > Jag kan inte bevisa gud - det betyder inte att gud inte finns! Okej, det får stå för dig. Jag kan inte bevisa Russels tekanna men det betyder inte att den inte finns svävande där. Jag har förresten en flock enhörningar som betar runt mitt hus. Jag kan inte bevisa det men det betyder inte att de inte finns. > Jag kan inte BEVISA att jag tror vi alla hänger samman i just den > kraften jag kallar gud - eller det som kvantfysiken kallar fältet - > det betyder inte att det inte är så! Du kan heller inte bevisa att det är en gud som gör ditt och datt. Det kan vara en enhörning. Men berätta mer om dina kunskaper om kvantfysik. Görna i en separat tråd. > Jag kan på ett trovärdigt sätt bevisa att jag har kontakt med en död > anhörig och att livet går vidare efter döden - men det skulle aldrig > vara nog med bevis för dig För det första hoppas jag att du vet att din Gud inte gillar personer som påstår sig prata med döda (står i Bibeln men det har du säkert redan läst). För det andra hade jag varit överlycklig om du kunde visa mig att det går att prata med de döda och de döda pratar tillbaka så du får görna omvända mig… Och världens skeptiker. > Tolerans är ett väldigt fint ord - en ännu finare handling! Så varför har du ingen tolerans? Du beskriver saker om mig som inte stämmer. Varför har DU ingen tolerans med mig? > Klart att det finns "rötägg" i mediumbranchen Kan du ge exempel på det? > Det betyder inte att ALLA är det och man behöver inte dra alla över en kam! Och det gör jag inte heller och har aldrig gjort. Varför tror du att jag letar och letar efter det självpåstådda medium som kan omvända mig?
Jonas, anser du inte att det kan vara bra att diskutera detta problemet med vissa forum? Du ska väl inte göra som paranormalistiska forum oxh stänga trådar och radera poster bara för att det är kritik mot de som styr dessa forum? Synd. För det är ju flera hör som ska komma med "bevis" på att jag t ex sagt att "folk inte får tro vad de vill "och andra lögner som sprids om mig. Jag vill se när de återkommer och ber om ursäkt att de inte hittat det de påstår. Alltid lär de sig något av det.
#41 Läs #20 och sluta håna och försöka provocera mig. Du visar vara vilken otrevlig typ du är. För visst är det konstigt att INGEN reagerar på att du beter dig illa? Kan det bero på att du INTE är skeptiker och då kan du i paranormalisters ögon bete dig hur illa som helst.
#45 Det ör ganska uppenbart vad du håller på med. Men jag gillar att du visar upp att paranormaliser som du är de som beter sig mest illa. Frågan är om andra paranormalister törs ta av sig skygglapparna och se det?
JoHo - hela ditt förra inlägg till mig andas avsky….men du kanske inte ser det.
Och du visar just att du föraktar min tro, med ditt HÅN och nedlåtenhet som tar sig i uttryck att du säger dig tro på enhörningar (fast du inte gör det) och nån tekanna…..??
"Var då"….fan vad löjligt. Bara här ovanför finns kommentarer som "Bra att du visar upp att paranormalister som du är utstuderat nedlåtande och raljerande." (drar alla över en kam eftersom du skriver i pluralis)
Du gör dig föreställningar om att du tror dig veta vad "min" gud tycker och att jag tror på kristendomens gud som är i bibeln…. nope! Är inte kristen - tror inte på bibeln.
Men vet du vad - vi kan väl vara överens om att vara oense i vår tro. Så kan vi avsluta den här tråden där du envist vägrar se varför du blir avstängd från forum.
Tack för idag och ha en fin kväll! 🙂
#29 Vad kallar du din egen teknik bestående av diverse otrevligheter och noll substans där du inte ens har koll på vad du själv skriver? Den rätta vägen-tekniken?
Sedan vet du tydligen inte vad personangrepp är, snälla, slå upp det ordet, passa också på att lära dig vad härskartekniker är.
Men tack i alla fall för alla skratt, även om du bara är otrevlig i dina inlägg, så är du enormt underhållande. 😃
Ursäkta att jag åter kommer ……
Men för F-N tänk efter lite JoHo, du är klokare än så!
Titta dig om i världen……..plocka ut det vackra och lev!!
NU over and out
https://www.youtube.com/watch?v=ocjZZskmJlg
X=0

#43 "Jonas, anser du inte att det kan vara bra att diskutera detta problemet med vissa forum? "
Toppen. Men dels har det en väldigt vag koppling till skepticism och dels har ni ju faktiskt fått göra det nu. Så jag föreslår helt enkelt att vi slutar på topp innan vi sjunker allt för djupt i den nedåtgående spiral av bitterhet och invektiv som historien visar oss att det oundvikligen urartar till.
Det är i min mening en skönmålning att kalla de senare halvan av den här tråden för en diskussion om ett problem. Jag menar om det här är en diskussion, hur ser i så fall en hög med meningslöst tjafs ut? 🤔 Värt att tänka på.
"Du ska väl inte göra som paranormalistiska forum oxh stänga trådar och radera poster bara för att det är kritik mot de som styr dessa forum?"
Visst, det är en del i min lömska plan. 😕Slutmålet är som du redan verkar listat ut att störta demokratin.
#47 > hela ditt förra inlägg till mig andas avsky….men du kanske inte ser det. Du tänker inte på att DIN post var mästrande och andades avsky samt insinuerade en massa delaktiga påståenden om mig? Var är alla dina belägg för allt det du påstår? > Och du visar just att du föraktar min tro, med ditt HÅN och > nedlåtenhet som tar sig i uttryck att du säger dig tro på > enhörningar (fast du inte gör det) och nån tekanna…..?? Nej, det är ju snarare DU som är nedlåtande över mig. Jag visar bara på andra sätt att tänka som du gör. Det är inget nedlåtande alls. Kan du bevisa att inte enhörningar inte finns? > "Var då"….fan vad löjligt. Bara här ovanför finns kommentarer > som "Bra att du visar upp att paranormalister som du är utstuderat > nedlåtande och raljerande." (drar alla över en kam eftersom du > skriver i pluralis) Där ser man. Du läser lite illa också. Jag skrev "paranormalister som du". Tänk lite. > Du gör dig föreställningar om att du tror dig veta vad "min" gud > tycker och att jag tror på kristendomens gud som är i bibeln…. nope! > Är inte kristen - tror inte på bibeln. Så vilken av alla gudarna är det du tror på då? Dessutom skrev du nu att Bibeln, som så många tror på, är något du inte alls tror på. DET om något är att håna och se ner på kristna. > Men vet du vad - vi kan väl vara överens om att vara oense i vår tro. Jag har ingen tro. > Så kan vi avsluta den här tråden där du envist vägrar se > varför du blir avstängd från forum. Vilket visar att du inte fattat vad tråden går ut på. Jag är inte ensam att få denna "behandling" på vissa forum. Sedan väntar jag på alla dina belägg på påståenden du skrivit om mig i denna tråd. För det är väl inte bara fördomar och smutskastning av mig utan belägg? Du KAN ju be om ursäkt också för alla påhopp och förtal så sparar du tid. Tack för idag och ha en fin kväll! Glad
#48 > Vad kallar du din egen teknik bestående av diverse otrevligheter > och noll substans där du inte ens har koll på vad du själv skriver? > Den rätta vägen-tekniken? Var är jag otrevlig? Var har jag noll substans? Att du gjorde en dum post och inte fattade skillnad på en räknare på en sida och åsiktsregistrering är ju inte mitt fel. > Sedan vet du tydligen inte vad personangrepp är, snälla, slå upp det > ordet, passa också på att lära dig vad härskartekniker är. Jag vet mycket väl vad det betyder och vad det är. Jag har skrivit nör det använts mot mig i denan tråd. Läs om, läs rätt. > Men tack i alla fall för alla skratt, även om du bara är otrevlig i dina > inlägg, så är du enormt underhållande. Skrattar Glad att jag kan roa dig. Men jag är rädd för att det är hånskratt du gör, som sätter sig i halsen på dig när du upptäcker att du både är ute och cyklar och dessutom på tunn is. Att du inte ser att du själv är otrevlig kanske kommer som en insikt som kväver dina hånskratt för evigt.
Så, kan vi nu försöka diskutera trådens ämne om probemen med vissa dorum och anmälaknappen? Tycker att det räcker att ni spytt galla över mig nu. En del av er kanske mår bättre av att få ur sig så mycket hat att de lugnar ner sig? Försök nu diskutera trådens ämne, tack.
#49 Du SER verkligen inte när du går över gränser? När du raljerar och hånar samt kör med härskarteknik. Pinsamt. #50 LOL! Jo, det blir tjafs. Men det är ju en ypperlig tråd att visa upp nästa gång paranormalsiter gnäller. Jag försöker diskutera ämnet och paranormalister stormar hit med otrevliga påhopp, raljerande, förminskningar av andra, hån och smutskastning. Det ÄR sorgligt men det är bra att det visas upp hur en del paranormalister är och hur de beter sig illa och inte ser själva hur de beter sig.

#54 Nej, JoHo, det mest sorgliga här är nog att du startar en tråd med oklart syfte och personliga påhopp, utan att egentligen ha saklig grund, och att du därigenom drar dimridåer framför den egentligen enda del av funktionerna som finns skäl att klaga på, den automatiska modereringen.
Nu vet jag inte om den har drabbat dig orättvist, men jag vet att den kan missbrukas, och jag har starka misstankar om att det har hänt. Det behövs inte att ett antal personer går ihop, utan en och samma person kan ha flera konton.
Men så far du ut i anklagelser och förslag om ändringar som ligger långt utanför vad som skulle kunna fungera på något forum överhuvudtaget.
Ett forum måste modereras, det visar inte minst ditt agerande här. Den som modererar ett forum är enväldig. Det finns ingen demokrati som styr moderering av nätforum. Det handlar om ren diktatur, och det kan inte funka på annat sätt. Det vi kan göra om vi inte gillar läget är att helt enkelt inte delta i forumet.
Om sajtvärden stänger av dig, så är det bara så. Vad det beror på, vad som fick sajtvärden att göra det, kan man ju fundera på, men för det mesta får man besked om det. Men skälen får vara vilka som helst. Sajtvärden bestämmer på sitt forum. Så är det bara. Gilla läget eller låt bli att delta.. De två alternativen har du.
Och det finns uppenbarligen många forum inom iFokus, och i dem finns många deltagare som förefaller ha något utbyte av att delta. Om du inte vill vara med, så är det väldigt enkelt att inte skriva på forumet. Men om du far ut i anklagelser mot sajtledning och kreti och pleti, så får du ju räkna med ett visst mothugg, kanske till och med att du får skrivförbud. Man behöver inte hänvisa till några regler. Om du uppför dig på ett sätt som gör att andra tycker att stämningen blir otrevlig, så räcker det för att du ska bli utesluten. Det är inte värre än så.
Vet du vad, Joho, jag har väldigt svårt att förstå hur du inte kan se att mycket av det du säger faktiskt provocerar folk. 🤔
#55 > det mest sorgliga här är nog att du startar en tråd med oklart > syfte och personliga påhopp, utan att egentligen ha saklig grund, > och att du därigenom drar dimridåer framför den egentligen enda > del av funktionerna som finns skäl att klaga på, den automatiska modereringen. Nja, syftet är klart och det är inte "personliga påhopp" när någon är ansvarig för ett forum. Det "ingpr"ingår i jobbet" då man accepterar jobbet som Sajtvärd. Saklig grund finns och inga dimridåer existerar. > Nu vet jag inte om den har drabbat dig orättvist, men jag vet att > den kan missbrukas, och jag har starka misstankar om att det har hänt. Precis så. Och jag är långt ifrån ensam om detta. > Det behövs inte att ett antal personer går ihop, utan en och > samma person kan ha flera konton. Man hoppas ju på att sådant inte sker. Dessutom så låter det långsökt då möjligheten att anmäla kostar pengar. > Men så far du ut i anklagelser och förslag om ändringar som ligger > långt utanför vad som skulle kunna fungera på något forum överhuvudtaget. Inte alls. De allra flesta forum har en liknande funktion men den flaggar bara åt sajtvärden så att denne kan kolla upp posten innan den raderas. Om en tråd raderas via anmälaknappen bara för att de inte håller med så ger det merarbete åt sajtvärd/medarbetare. > Ett forum måste modereras, det visar inte minst ditt agerande här. Vad är fel på MITT agerande? Nu får du förklara dig noga. Ser du inte de andras agerande? Vad säger du om de? > Den som modererar ett forum är enväldig. Det finns ingen demokrati som > styr moderering av nätforum. Det handlar om ren diktatur, och > det kan inte funka på annat sätt. Det vi kan göra om vi inte gillar > läget är att helt enkelt inte delta i forumet. Helt korrekt. Men de skriver också under vissa regler att sköta från iFokus. Bara för att de är Sajtvärd innebär INTE att de kan bryta iFokus grundregler. Men då ska man vara ärlig (som Spiritualism) som stänger av folk efter åsikt och går ut med det. Sedan ÄR jag intresserad av det paranormala. Ska ja då strunta i det om jag vill veta mer i ämnet? > Om sajtvärden stänger av dig, så är det bara så. Vad det beror på, vad > som fick sajtvärden att göra det, kan man ju fundera på, men för det > mesta får man besked om det. Men skälen får vara vilka som helst. > Sajtvärden bestämmer på sitt forum. Så är det bara. Gilla läget eller > låt bli att delta.. De två alternativen har du. Nja, påstår de att alla som är intresserade får delta och sedan raderas poster som inte går mot reglerna och man blir avstängd för ingenting så vill man gärna ha en förklaring. De måste, som sagt, sköta sajten efter iFokus regler om bl a mobbing.
#56 > Vet du vad, Joho, jag har väldigt svårt att förstå hur du inte kan > se att mycket av det du säger faktiskt provocerar folk. Kan du visa på något sådant och förklara varför det provocerar folk?
#58 Du har kallat inlägg för korkade eller idiotiska, använt nedsättade ord för att beskriva folk, när andra ber dig att exempelvis förklara dig svarar du med en fråga eller säger att denne ju gör likadant. Skulle bli för plottrigt om jag citerade allt, så det fick bli en kort sammanställning.
#0 Jag tycker du är väldigt egoistisk just nu Joho! Varför ska vi andra bli lidande bara för du tycker att forumen ska läggas ner? Finns ju ett stort gäng här som gillar de forum som finns här inne.
Anser att du har två val: Antingen avslutar du ditt konto och så slipper du hela iFokus.se, eller så undviker du de sidor som du triggas av och så är allt frid och fröjd. Smart tänkt va^^?
Sen att du anser dig att du blir mobbad osv. Du har fått massor av bra svar på olika forum, men ändå så fortsätter du stöta och blöta frågan/frågorna tills det bara blir tjatigt och irriterande.
#59 > Du har kallat inlägg för korkade eller idiotiska, Ja,ett som uppenbart VAR korkat. > använt nedsättade ord för att beskriva folk, Inte alls, var då? > när andra ber dig att exempelvis förklara dig svarar du med en fråga eller säger att denne ju gör likadant. Eh, ingen har direkt frågat mig något. De påstår saker om mig som inte stämmer. När de sedan gör hånande poster visar jag upp detta. Det kan skava för en del av er och dig, men hacka i dig i stället och tänk efter. T ex så inser du kanske inte att du är nedsättande mot mig > Skulle bli för plottrigt om jag citerade allt, så det fick bli en kort sammanställning. Nejdå, plottra på. Det är ju belägg jag gillar och jag frågar efter. Något som så sällan kan komma från en del paranormalister som påstår saker. Men TREVLIGAST vore ju om du kunde diskutera sakfrågan i trådens ämne än att försöka smutskasta mig på alla vis.
> Jag tycker du är väldigt egoistisk just nu Joho! Varför ska vi andra bli > lidande bara för du tycker att forumen ska läggas ner? Finns ju ett > stort gäng här som gillar de forum som finns här inne. Det har du rätt i. Jag menade att diskussionsforum där man inte får diskutera bör läggas ner. Eller att man visar att man är för mångfald och att andra kan ha andra åsikter. > Anser att du har två val: Antingen avslutar du ditt konto och så > slipper du hela iFokus.se, eller så undviker du de sidor som du > triggas av och så är allt frid och fröjd. Smart tänkt va^^? Värst vad alla ska mästra och komma med tips hur jag ska bete mig? Om du hade läst vad jag skriver hade du sett att jag ör intresserad av det paranormala och vill veta mer. Det är på paranormala forum jag får veta mer. Därav att jag vill skriva där, fråga , undra och ifrågasätta vissa påståenden (precis som ni gör i era forum också och i synnerhet här just nu). > Sen att du anser dig att du blir mobbad osv. Du har fått massor > av bra svar på olika forum, men ändå så fortsätter du stöta och > blöta frågan/frågorna tills det bara blir tjatigt och irriterande. Om jag fått svar på mina frågor så skulle jag inte behöva "stöta och blöta" frågan/frågorna. Hur skulle du förresten beskriva det jag och många andra är med om som jag beskriver i #0? Är det någon grupp där det finns incitament att skrika om mobbing så är det väl i paranormalsitskrået. Fråga Jane Lysell t ex.
#61 Oavsett om det är korkat eller ej så blir stämningen mellan dig och den vars inlägg du kallar korkat genast negativt betingad. Men det faktum att du tycker det är försvarbart att göra så… Jag lämnar diskussionen nu.
#63 > Oavsett om det är korkat eller ej så blir stämningen mellan > dig och den vars inlägg du kallar korkat genast negativt betingad. > Men det faktum att du tycker det är försvarbart att göra så… Lustigt att du inte alls reagerade på att denne skrev följande i posten jag svarade på: "Var det inte du som just klagat på åsiktsregistrering? Undrar vad du registrerat mig som." Att personen i fråga insinuerar att jag håller på med åsiktsregistrering har ingenting med stämningen att göra anser du? Hur år din objektivitet? > Jag lämnar diskussionen nu. Ja, har du inget att tillföra trådens ämne utan du bara känner att hacka på mig och mästra över mig så är det väl lika bra. Så länge du inte har något påstående om mig som jag frågat efter belägg om, förstås. Lustigt att så många paranormalister dykt in här och raljerat, hånat och hoppat på mig (trots att jag bett alla att diskutera trådens ämne och inte mig) samt påstått saker men INGEN har kunnat visa upp belägg för sina påståenden ännu (eller svarat på mina frågor). Lustigt är att de vidrigaste posterna med de värsta hånfulla och nedsättande orden om mig fått flera klick på "bra inlägg". Säger en del om vissa…
JoHo det verkar inte som du förstod det som inkanyezi skrev.
Varje sajt är en diktatur och varje värd är en diktator. Dom kan styra sina sajter hur dom vill. Dom har inga regler att följa. Enda värdarna inte får bryta mot är sveriges lagar och det är inte dom regler som du avser.
Så om dom vaknar med ont i ett hårstrå så kan dom moderera på ett sätt. Vaknar dom med ont i lilltån så kan dom göra på ett annat sätt. Skulle dom råka nysa när dom håller på och tar ett beslut så kan dom ändra sig på fläcken. Så värdarna har fria händer att moderera precis hur dom vill.
Det är medlemmarna som ska följa de regler som finns och det gäller både skrivna regler och de ska även följa oskrivna regler. Så säger en värd eller medisen något så är det bäst att lyssna för deras ord är lag på deras sajt. Och dom behöver inte förklara eller försvara sina beslut.
Så det spelar ingen roll hur mycket du klagar på hur värdarna sköter sina sajter, dom har rätt att göra så.
.
#65 Ja, så beter de sig. Makt berusar och på paranormalistforum verkar de ansvariga konstant stupfulla. Vad jag vet måste sajtvärdar godkänna vissa regler från iFokus för att bli sajtvärdar? Står det verkligen där att det är fritt fram att leka lill-Hitler? Sedan finns det ju moraliska aspekter att vara Sajtvärd. Att ni anser det ok att de beter sig som diktatorer är ju inget konstigt i sekter. Sekter har ju en diktator och underlydande som ser upp till diktatorn. Men att i Sverige bete sig illa mot andra människor bara för att man har makt är väl lite konstigt när det påstås vara ljus och kärlek som gäller? Verkligheten, som du beskriver, säger ju allt om vad det egentligen handlar om. Och ni gillar det bara för att ni vill tro att man kan prata med döda (och de döda pratar tillbaka) eller liknande. Att du och många andra accepterar detta och finner att diktatur är helt okej säger en hel del och varför ni är så oerhört rädda att någon diskuterar med rationellt tänkande som bas.
Tråden läst nu över 650 gånger. Detta var verkligen en het potatis och den frustrerande ilskan och hatet från så många paranormalister som skriver här säger allt. Över 90% av era poster här ovan hade på paranormalistforum raderats av sajtvärd/medarbetare eller anmälts bort av ansra medlemmar och de flesta av er hade haft läs-och skrivförbud.. Känns det inte skönt att det finns ett forum där ni fritt får häva ur er ert hat och hån utan att få reprimander? Tänk på det när ny hyllar era diktaturer.
Vet du joho, lugna ner dig. Hade jag varit värd så hade jag blockat dig. Du har ingen etikett i det du skriver. Och dina inlägg verkar mest gå ut på att provocera. Vem vill ha en sådan på sitt forum? Och ja, varje forum är en diktatur, paranormalister är dumma med dig och det är så synd om stackars dig. Därför förtjänar du att bete dig som du gör.
Tycker att den som är otrevligast i denna tråden är JoHo själv som häver ur sej en massa otrevligheter som tex lill-Hitler.
Kan folk förstå nu varför han får skrivförbud på olika sajter?
Jag hatar dej inte och skickar massor av Kärlek
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hänvisar till #20
Men:
> Vet du joho, lugna ner dig.
Jag är lugn. Det är du och andra som onekligen är upprörda och frustrerade.
> Hade jag varit värd så hade jag blockat dig. Du har ingen etikett i det du skriver. Och dina inlägg verkar mest gå ut på att provocera.
Inte alls. Du vet inte vad jag skriver på andra forum så då har du ingen aning om att jag blir blockad för att jag är den jag är och inte för det jag skriver.
Botten i det hela ligger i frustration över att de i vuxen debatt inte klarat av att debattera med mig.De klarar inte av att om de säger att jag är si eller så och jag ber om belägg för det inte hittar det (som alla frågor jag ställt till dig och andra i denna tråd).
De måste då (som nu) gå på personangrepp på mig för att klara sig och då tror de att JAG gör detsamma.
> Vem vill ha en sådan på sitt forum?
Ja, VAD har jag skrivit på andra forum då? Läs #17 vad som orsakade skrivförbudet på ÖN och förklara för mig vad som var "otrevligt" med det?
> Och ja, varje forum är en diktatur, paranormalister är dumma med dig och det är så synd om stackars dig. Därför förtjänar du att bete dig som du gör.
Jag har aldrig sagt att det är synd om mig. Det är synd om dem då de är för rädda att svara på frågor och att börja tänka själv, verkar det som. Det är synd om de som måste påstå lögner om mig och andra skeptiker och sedan inte klara av att visa belägg för dessa lögner.
> Tycker att den som är otrevligast i denna tråden är JoHo själv som häver ur sej en massa otrevligheter som tex lill-Hitler.
Men du tycker att det är helt OK att flera här kallar dig i egenskap av Medarbetare för "diktator". Du silar mygg och sväljer kameler, som vanligt.
> Kan folk förstå nu varför han får skrivförbud på olika sajter?
Att du skriver så är ju inte så konstigt då du är en av de jag kritiserar.
Ditt enda försvar är att replikera med nedsättande ord och var otrevlig.
Men så är du ju, som flera av dina vänner uttryckt, en diktator. Är du nöjd med att t om dina egna ser dig som en diktator? Antagligen är du det.

Jag tror vi drar ett streck här. Hoppas alla känner att de fört fram sina synpunkter nu.