Självpåstått mediums syn på TV-programmen
Måste säga att jag är imponerad och förvånad över Janes ärliga syn på tv-bedrägerierna. Givetvis är det ju ett sätt för henne också att höja sig själv över TV-mediumen (Jane kanske aldrig fått frågan att vara med i Det Okända i TV? I veckotidningar går det visst bra att vara med…).
(mina understrykningar):
http://spiritualism.ifokus.se/articles/5417086b8e0e746f31002cb0-andar-och-medium-pa-tv?discussions-1
-------------------------
Jane Lyzell skrev:
Ja hur ligger det till egentligen ? Visar TV - Sanningen eller är TV en dramatisering ? Vad tycker du själv?
Jag blir mer o mer bedrövad över dessa tv program som t ex "Det okända" och många fler program- vad är det som gör att ni tittare tror det är sanning ?
Jag menar sanning om andar i huset? och sanning hur man ska hjälpa andar över i ljuset ?
Jag möter många kursdeltagare som höjer dessa medium till skyarna och programmen med!?
Många tror stenhårt på det och dess medium som sätts på piedestal- och den lilla människan- fotfolket gör som tv medium gör - och tror det är så det ska gå till!?
För mig som medium själv är det en sén för galleri att fånga TV tittare - i verkligheten funkar det inte som på TV.
Den lite fåniga hålla i handen scenerna då andar ska sk hjälpas över får mig må illa- ingen som tänkt på att dessa sk vilsna själar aldrig blir identifierade…….?
Helt okay då de förmedlar nära o kära men det andra dramat kunde de väl låta bli. + alla spökeffekter
Varför reagerar jag - Jo som medium får vi ta hand om dem som blir skadade av sk medium som ska ut och rensa bort den ena jordbundna anden hemma hos folk efter den andra och ju fler konstiga fantasier de har om dessa desto mer skrämd blir den som bor där.
Fick en fråga i helgen - om dessa medium på TV - men de är ju etablerade medium - hmmm nja njo dessa tv medium var som vilket medium som helst innan tv satte dem på piedestal och gjorde reklam för dem- TV genomslagskraft är stor.
Men f-N om tv ska bestämma vilka som är Sveriges skickligaste medium - det är barockt- ser på en del FB grupper hur de idoliserar dem som värsta idoler- helt sjukt. Tv har inte kunskapen om vem som är duktigt medium eller inte!
Det mest skickligaste medium jobbar i tysthet för andevärlden och skulle inte missbruka sin gåva för egen vinning. Det är inte hur bra ett medium är som räknas det är arbetet igenom ett medium som räknas om det är helande.
som medium får man inte skrämmas med vilsna själar - onda andar och demoner- sådana medium borde sättas munkavel på
Jag tror minsann det är lite tjall på frekvenserna mellan Jane Lyzell och Terry Evans :-]
Terry råkade ju säga i Det okända att dom dom var hos hade en demon som sprang runt på taket - något som han sen försökt släta över på olika vis
Jane Lyzell påstår ju att det inte finns varken demoner eller "negativa energier" (har jag för mig, jallafall demonerna) och "rasar" på bla Terry
Terry skriver sen bla, "Ni som gärna pratar om andra och kritiserar bara för att smutskasta någon annan, bara för att främja din egen sanning, tänk på vad du gör mot dig själv."
Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen
Avundsjukan verkar vara en stor del av deras liv… Det har ju alltid funnits osämja i de där ljus och kärlek-leden…
Jepp - utom när det ska "attackeras" skeptiker, då står dom på samma barrikader och ljuger :-]
Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen