Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettskepticism
Läst 2049 ggr
JonasDuregard
15

Utomjordisk begreppsförvirring

Det blir lite roligt ibland när konspirationsteoretiker går över gränsen för vad som är acceptabelt i subkulturen. Ofta försöker dennes polare ta avstånd på olika sätt, men utan att kritisera och under förevändning att de ändå håller med i grunden. Kan se ganska roliga ut.

Sajtvärden på utomjordiskt kommer ut med sin respekt för Putin:

http://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/5343b9268e0e7471ae00012d-jag-gillar-honom-mer-och-mer?discussions-1

Jag gillar framför allt kajmals bidrag i #3 "har skickat email till kreml  putin  och erbjudit min hjälp , för ett tag sedan". 

Men #2 är också ett guldkorn, där förklarar Cristine att hennes tycke för putin baseras bland annat på att han faktiskt läser New York Times…

Cristine
14

Så härligt att du tycker det är roligt. Jag ahr inte skrivit att jag har respekt för honom Utan att jag gillar honom bättre än Obama som jag inte alls kan med, det är något helt annat.  Att han läser Amerikanska tidningar gör ju att han får en inblick i gåfolkets vardagsliv och vad de tycker om Obama. Han kan Svenska så han läser också våra tidningar

Skämtar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Magi-cat
17

#0 Blev det något tekniskt fel eller varför skriver du inte själv direkt i nämnda tråd och talar om varför den är så rolig?

(Eller ska det bli kutym att dra in alla misshagliga trådar hit?🤔)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
14

#1 "Blev det något tekniskt fel eller varför skriver du inte själv direkt i nämnda tråd och talar om varför den är så rolig?"

Det hör till skepticism på så vis att det handlar om hur konspirationsteoretiker (eller vad vi ska kalla det) reagerar på interna motsättningar. 

Min tanke var att bespara den tråden från sidodiskussion. Var det helt fel tänkt?

JonasDuregard
15

#1 "Så härligt att du tycker det är roligt."

Tack, hoppas du inte tar illa upp. Jag tycker det var intressant och lite oväntat att du startade en hyllningstråd till Putin helt plötsligt.

"Jag ahr inte skrivit att jag har respekt för honom Utan att jag gillar honom bättre än Obama som jag inte alls kan med, det är något helt annat. "

Du skrev i titeln "Jag gillar honom mer och mer!". Jämförelsen med Obama dök upp först senare, som jag uppfattar det efter att du fått lite kritiska frågor.

Respekten läste jag mellan raderna i #2. Läsare kan byta ut respekt mot gillande eller någon annan synonym om de vill. 

"Att han läser Amerikanska tidningar gör ju att han får en inblick i gåfolkets vardagsliv och vad de tycker om Obama."

För det första, han är knappast unik i det hänseendet.

För det andra, jag trodde det ingick i er tro att tidningar bara ljuger? 

"Han kan Svenska så han läser också våra tidningar"

Hur mycket tid lägger han på att läsa tidningar egentligen? Han borde verkligen lära sig delegera om det är sant som du säger.

Cristine
9

Även om man inte tycker om en person kan man känna sympati för denne om han är extremt utsatt ( det förstår nog inte ni) som denne man nu är när de vill tvinga honom in i ett krig

JonasDuregard
17

#5 OK, så det var sympati du ville uttrycka när du skrev att du gillar honom.

Jag vet inte om "president i ett av världens mäktigaste länder" räknas som "utsatt" direkt.

"som denne man nu är när de vill tvinga honom in i ett krig"

Hmm…

ru4real
16

Tvivlar på att Putin "tvingas" in i ett krig. Det är nog snarare så att han är den som startar det.

Och att man förföljer homosexuella, lagstiftar mot dem osv. Hur kan man inte gilla en sådan person? (OBS: Ironi här).

Och att man numer måste registrera sig för att få blogga, känns inte helt demokratiskt heller. 

Men gilla honom du… Känns ju lite som om du klargör var du står.
http://www.hrw.org/europecentral-asia/russia

Att man har svårt att tycka om en person som gjort följande ter sig märkligt (http://www.washingtonmonthly.com/magazine/march_april_2012/features/obamas_top_50_accomplishments035755.php?page=all). Men alla har rätt till sin egen ståndpunkt. Men räkna med att den blir synad i så fall.

JoHo
9

Accepterar du olika konspirationsteorier, Magi-cat? Annars kan du svara i denna tråd då vi nu vet att du är här och läser.

Cristine
8

😃He he ..jag står ingenstans eller lite varstans kan man säga men jag tror efter att ha läst info från flera olika länder att det var Eliten som gav order genom Cia att skicka en grupp  orosmakare för att starta allt och ge Putin skulden..Obama och europa hänger bara med.

Som sagt det är bara vad jag tror och det kan vara fel

ru4real
13

Och vilka är "Eliten"???

[Rödluvan]1
12

#10 Jag tror att det är någon typ ödlevarelser.

JonasDuregard
9

#2 Magi-cat, i den andra tråden anade jag en viss kritik från din sida gentemot rysslands härskare. 

Hur bedömer du möjligheten att han bara är offer för en konspiration?

Magi-cat
16

Njet.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Klass
15

#1 Cristine 

> "Så härligt att du tycker det är roligt. Jag ahr inte skrivit att jag har respekt för honom Utan att jag gillar honom bättre än Obama som jag inte alls kan med, det är något helt annat.  Att han läser Amerikanska tidningar gör ju att han får en inblick i gåfolkets vardagsliv och vad de tycker om Obama. Han kan Svenska så han läser också våra tidningar"

Att du ö.h.t. skriver en förtäckt hyllningstråd om honom indikerar att du gillar honom betydligt mer än att du gillar honom mer än någon du inte alls gillar.

Cristine
11

#15  Jag kan skriva en förtäckt hyllningstråd till dej också utan att rodna, för jag gillar dej bättre än några jag inte gillar alls :=))

olaka
12

Att som du tro att man måste ta ställning för antingen Putin eller obama, måste nog vara det mest naiva jag har läst i hela mitt liv.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Cristine
6

Jag är väldigt naiv☺️🙂

Cristine
15

Nu får jag tacka för äran 

att ha blivit omdiskuterad på er sajt och dra mej tillbaka till min foliehatt.

Go´morron!

piotrr
11

Jag får också intrycket av respekt, även när det ordet inte används: 

> "Jag gillar honom mer och mer! // 

Ja han smyger sig inte in i andra länder och gör revolt för att göra disorder och plundra,han är utpekad som bov utav Usa som är den stora boven."

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[Göteborgaren]
4

Var det inte valfusk när Putin kom till makten? Han påminner starkt om Stalin men istället för att avrätta sina motståndare sätter Putin sina fiender i fängelset.

JonasDuregard
3

Det verkar vara trendigt bland "foliehattar" att hylla Ryssland just nu. KAnske beror det på all kritik landet får i media?

DEt jag tänker på utöver #0 är följande tråd på vetenskap: http://vetenskap.ifokus.se/discussions/52338216ce12c4141a001500-genmodifikation-3?discussions-1#155

[Göteborgaren]
2

#22 Undrar om dom skulle trivas i Ryssland?