Lämnat new age/ nyandligheten
Hej!
Mitt namn är Caroline. Jag studerar till religionslärare på Linnéuniversitetet i Kalmar och skriver just nu en C-uppsats och är mycket intresserad av människor som tidigare haft en tro inom healing, medium, wicca m.fl. och som sedan lämnat denna tro eller område av olika skäl. Jag hoppas att det finns någon som kan tänka sig att ställa upp på en intervju med mig. Den personen kommer självfallet förbli anonym och intervjun används endast till mitt arbete. Det är väldigt svårt att hitta "avhoppare" inom ämnet så det vore väldigt tacksam med all hjälp jag kan få. Jag arbetar självfallet religionsvetenskapligt, det vill säga objektivt. En intervju kommer ske genom skype (om hen inte bor nära Kalmar-området). Har du några frågor så tveka inte att ställa dem. :) Ha det fint.
Mvh: Caroline
Hej Caroline,
Toppen att du hittade hit också. Jag fick ditt mail till VoF och hade precis tänkt koppla ihop dig med ett par personer här också som kan ha de erfarenheter du behöver, utöver mig själv då.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Hej Per!
Ja jag detektivarbetar för fullt. :)
Okej, superbra! Koppla gärna ihop mig med forna troende inom området som kan tänkas bli intervjuade, vore väldigt tacksamt.
Har du lust att ställa upp på en intervju med mig?
Caroline,
Det beror väl på om jag jobbar när du ringer, själva intervjun har jag ingenting emot.
Jag har för mig att Starman på detta forum också varit ..ehm.. engagerad tidigare.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Per,
okej, kanon. :) När funkar en skype-intervju för dig? Intervjun beräknas att ta cirka en timme. Jag tänkte mig någon gång nästa vecka kanske? Måste bara hinna förstå hur jag spelar in med skype, lite oteknisk.
Okej skall ta kontakt med han på en gång, tack.

Det verkar dessvärre som om Starman lämnat iFokus.
Ja jag såg det :(
Så länge vi kan boka i förväg tror jag att jag kan sätta av tid för en timmes intervju även under dagtid. Jag arbetar 9-18.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism