"Master" klass att blåsa folk!
Jag kom på ett sätt att få människor att tro att jag hade en stor andlig gåva. Under mina år som slitande person att få den andliga världen att fungera utan fusk, trick och kevlar trådar. Så lärde jag mig ett trick som såg ut att vara genuin, men det handlar mer om erfarenhet (empirisk vetande) än magiska upplevelser. Om man kan mycket om människors faktiska uppförande, se igenom folks alla fina ord och information om vad folk kan, gör och erbjuder och upplevde hur folk inte alltid håller sitt ord. Denna lilla egenskap började jag använda för att få folk att tro på min "gåva".
Jag vet inte om skeptiker vet om detta trick. Jag har lärt mig att folk vill inte gärna ta eller kännas vid för svåra situationer som andra människor är utsatta för. Trots att de gärna berättar vilka goda människor de är och hur många människor de har hjälpt!
Jag låtsade vara förbannad på en myndighet, som jag skrev om på en sida, blogg eller social forum. Sedan använde jag mina bevis på de skador som jag har i det faktiska livet blivit utsatt för. Sedan gjorde jag en riktig anmälan mot någon yrkesperson som inte gjorde sitt jobb. Det kan göra vem som helst förbannad att bli blåst! Men jag har lärt mig att när människor misslyckats så är det bara stora människor som tar ansvar för sina fel och vinnare som ser sanningen. Jag vet med erfarenhet att myndigheter är små människor som tar alltid beslut inom 3 dagar när det gäller ärenden som är för heta, för svåra och jobbiga för dem. Det slår aldrig fel!
Sedan skrev jag på min blogg att jag har anmält den och den, till denna myndigheten och jag hade bevis. Det skrev jag på samma dag som jag skickade in min anmälan. Jag skrev på samma inlägg att jag skulle få svar inom 48 timmar. Sedan väntade jag i tre dagar. Duns så landade brevet från myndigheten och de har tagit beslut att de tar inga åtgärder i ärendet och fallet läggs ner. Det brevet skannade jag in på datorn och la in i mitt nya inlägg med rubriken - Vision slog in! Vem skulle inte tro att jag såg detta i en Klärvoajant (Klarseende) vision?!
Jag har också märkt att det är viktigt att använda mediala, andliga och divinations "fack" termer för att få ens "vision" att bli mer "trovärdigt" rent övernaturligt. (Hur lät det där).
Cold reading, Mentalist trick och andra bedrägerier är kanske trevligt, så länge det inte skadar någon. Jag kan tycka att de förslag på Cold reading som finns på nätet är väldigt banalt. Men det finns mer avancerade trick än så, för att få folk att tro på någon övernaturligt! Detta är ett av dem! Jag kan säga att detta är så uträknat och beräknat från min sida. Det handlar bara om massor av timmar att studera folk, uppleva folk som lovar men inte kan prestera och läsa Dr Freud!
Jag är en bedragare!!! Men jag skadade ingen! Det tycker i allafall inte jag! Jag använde mig av mänskligt uppförande som att "bevisa" min stora gåva! Men det var kul så länge det varade.