Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 1658 ggr
vallhund
2013-11-02 04:15
2

Chat med T. E.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Starman]
2013-11-02 08:28
8

Fråga

"KAN DU INTE ANVÄNDA DINA KONTAKTER MED ANDRA SIDAN TILL ATT SVARA PÅ NÅGRA AV MÄNSKLIGHETENS STORA FRÅGETECKEN, SOM; FANNS JESUS? VEM SKÖT PALME? FINNS UTOMJORDINGAR?"

+ svar

"Hej Kjell! Det är fråga som jag fortfarande ställer mig själv. Man skulle kunna säga att det är den "högre intelligensen" som styr vilken information vi ska få ta del av."

= evidens för att Terry slingrar sig från att svara på frågor som vore enkla att besvara om man verkligen hade andekontakt och istället hittar på en massa ursäkter för varför han inte kan prata med andarna om vettiga saker. Ett enkelt "Nej, egentligen inte." hade ju räckt.

JoHo
2013-11-03 14:01
4

Vad jag förstår modererade Aftonbladet bort de allra flesta ifrågasättande frågorna. Betänk att det inte var länge sedan Aftonbladet skrev den här kritiska artikeln om T.E http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13998156.ab Money talks!

Joppo
2013-11-04 10:22
4

Jag skrev faktiskt en del skeptiska frågor till honom i denna chatt, men de togs tyvärr inte upp. Men jag är väl inte speciellt förvånad över det utfallet.

Ur en rent affärsmässig synvinkel är det nog bättre för Terry att undvika sådana frågor. Dessutom så verkade chatten mer rikta sig till troende människor.

[Starman]
2013-11-04 14:34
0

Menar du att Terry har betalat Aftonbladet för att få göra denna chat?

padragan
2013-11-04 15:46
1

Nja, AB samarbetar ju med Terry Evans, det kan vara bra att vårda relationerna med en återkommande skribent. De träcker väl gott som ekonomiskt incitament?

[Starman]
2013-11-04 16:05
1

Det var mer än jag visste, tack för info! 🙂

JoHo
2013-11-06 14:42
9

Aftonbladet skriver en kritisk artikel (inte första gången) om Evans. Det är bl a just denna artikel som är upprinnelsen till att "skeptiker kom i grupp till Terry Evans vänner på Facebook", ni vet. Det var efter artikeln och då Terry uppmanade sina (då) 5.000+ "gillare" att sprida negativa artiklar om skeptiker detta skedde (även om ingen alls "organiserade" någon "attack". Det är bara påhitt). Jag gick dit till den FB-sidan och frågade om Terry var intresserad av att vara med i en intervju i Skeptikerpodden där artikeln skulle diskuteras. Varför just den sidan? Jo, för Terry Evans svarade inte på mail jag skickade. Bara för det blev jag kallad "antihumanist" och en hel del annat otrevligt …

Men "money talks" och när Aftonbladet ser att det går att tjäna pengar på folks vidskepelser så lierar de sig i stället med Terry Evans än att skriva sanningen om hans värv. 

Terry får alltså betalt - förmodligen i reda pengar men, utan tvivel, i värdefull PR -  av Aftonbladet för att sprida vidskepelser som skulle kostat avsevärda hundratusen om man annonserat.

Kan man tjäna en slant på något så kan man gärna lägga moral och etik åt sidan.

Gesus Pettersson
2013-11-08 10:45
2

#3 Tror den var mest "riktad" mot dom som läser Aftonbladet och tror på spöksnackare, Terry skriver väl där i Plus på söndagarna = ev mer $ in..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
2013-11-08 10:47
1

Går det på något sätt, är det ""offentligt", att se vad tex Aftonbladet betalar Terry Evans - kanske skulle vara lite intressant, eller inte?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

vallhund
2013-11-12 02:51
0

Skatteverket?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Madame Bogus]1
2013-11-12 09:45
0

Det är väl "BRA" av Aftonbladet att använda medium för att sälja lösnummer. 18.000 klickar är klirr i kassan. Smart drag av Aftonbladet tror jag att jag tycker 😃

[dagdrommarn]
2013-11-12 22:23
1

Terry evans är mitt favorit medium, störtskön snubbe. Nu har jag ju bara sett honom i det okända men skulle verkligen vilja träffa honom i verkligheten. Tråkigt att det inte "spökar" eller händer oförklarliga saker hos mig men hemma hos mina föräldrar skulle han gärna fått komma förbi=)

[Starman]
2013-11-12 23:18
8

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den här analysen (gjord av Gesus Pettersson) av en sittning med Terry Evans tycker jag förklarar väldigt bra på vilka sätt Terry Evans förmodligen är en bedragare.