Skepticism iFokus

Skepticism

Etikett: konspirationer
Läst 1216 ggr
[Starman]
8

Vilken konspirationsteori tror du på?

Hittade precis genom en facebookgrupp ("From Quarks To Quasars") detta satiriska flödesschema över konspirationsteorier.

Vilken tror du på? Någon måste du tro på, annars är du ju uppenbarligen del av konspirationen.

vallhund
1

😂

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

JonasDuregard
0

Fanns en del att välja på där.

En rolig grej man kan göra är ju att på riktigt ställa sig frågan: Om du tvingades välja en, vilken tar du då?

Månlandningen kanske? Visst finns det uppenbara brister i hypotesen, men finns det något alternativ som är mindre otroligt? Att obama är född utomlands?

piotrr
1

Moderering: Tog bort en ´ på villovägar ur rubriken. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Morphogenesis
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker att den här passar ganska bra (från: http://xkcd.com/966/):

[Mustangcab]
1

# 2 Vilken av månlandningarna?😃

olaka
1

Haha, grymt att vara övertygad om att typ BARA Apollo 15 var en bluff.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

JonasDuregard
1

Kom igen nu, välj mellan pest och kolera 🙂 (för övrigt: välj kolera, behandlat har det en dödlighet på <1%, mot upp till 15 för böldpest).

[Zorita]
1

Månlandningen. Den trodde jag på när jag var yngre och ville vara annorlunda. Minns fortfarande alla argumenten jag drog till med *facepalm* Annars är ju 9/11 en rolig teori också.

JonasDuregard
0

#8 Men månlandningen känns mer harmlös än 9/11. 

Jag trodde också månlandningen var fake när jag var mindre. Det finns någon väldigt speciell charm med de där argumenten som gör det väldigt lätt att undvika att granska dem källkritiskt 🙂. De har en slags faktoid-karaktär: Eftersom de låter som de skulle kunna vara sanna, och det vore fyndigt och smart om de var det, så är man inte automatiskt benägen att kolla om de verkligen är det…

Morphogenesis
0

Jag gillar konspiration 58: 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration_58

Fick se den i gymnasiet, utan att få information i förväg.

Semantikern
4

Tror?

Jag fick precis mitt platniumkort till Illuminati på rekommenderat brev, så jag skulle vara väldigt besviken om det är nått pyramidspel jag gått på.