Skepticism iFokus

Skepticism

Etikettövriga-frågor
Läst 4693 ggr
piotrr
0

Fikabordet våren 2013

Det börjar bli dags för ett nytt fikabord nu när solen tittar fram. Kanske lite mindre te, kanske lite mer saft eller läsk eller öl.

Vad föredrar ni att äta eller sätta i er när det börjar bli varmare ute? Bjuder ni hem folk?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

jaerven
0

Kaffe. Det kan bero på att jag alltid dricker kaffe. När det skall serveras kaffe, så frågar dom aldrig mig. Dom förutsätter, med rätta, att jag vill ha.

jaerven
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pratet om kaffe gjorde mig sugen. Dagens fjärde kopp  i solen.

Notera muggen!

Maria
0

#2 Jag gillar askfatet.

/Maria

jaerven
0

En klassiker. Gustavsbergs "Kulan".

herj
0

Tog mig en promenad med hunden nu imorse! Grymt väder och 2+! Dagar som dessa då är livet underbart!

Maria
0

#3 Jag vet….riktigt avis blir jag😉

/Maria

piotrr
3

Själv tycker jag att vädret ser finare ut innifrån än när man går ut. Knappt över noll och så blåser det. Ursch.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Klass
0

#7 piotrr

Jag vill genast erkänna att jag klickade "Bra inlägg", men jag menade det inte! Meningen var att klicka på "Upp till inläggslistan" - stort felsiktande. 
Jag håller nämligen inte med dig alls, är det soligt ute är det alltid skönt ute, om det inte är för varmt. Så det så.

piotrr
0

App app app, nu har du begått regelbrottet att klicka "Bra inlägg" på ett inlägg som inte alls var bra!

(Skojjar!)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Klass
2

Haha, den regeln kanske borde finnas! Jag borde nog ha anmält inlägget i stället? Eller nej förresten, det finns ju ingen regel mot att skriva dåliga inlägg (även om man ibland önskar det).

JonasDuregard
0

Sätter ett avtryck här så jag får uppdateringar.

Var ute och promenerade igenom slottsskogen idag. De vanligtvis ganska slöa pingvinerna var utomhus idag, de är snabba i vattnet!

#10 Försök gärna anmäla om du vill. Den funktionen är inte tillgänglig för kreti och pleti 😃 (rätta mig om jag har fel)

Joppo
1

Kreti & pleti kan samla på sig digitala Guldmynt och köpa Insider om de önskar få möjligheten att anmäla inlägg. Så det så 🤓😃

Klass
1

Kreti & pleti kan dessutom anmäla inlägg via PM. Så det så!

Känn dig överkörd, Jonas! 😛

Nej, nu bidrar jag till lite dålig stämning här (kanske någon tycker), det var inte meningen.

herj
0

Dags att hagla anmälningar!

Inser också att jag fick en betakry till Defiance! Men den funkar inte och Trion är sämst på att svara på deras support :(

robobengt
0

#0 Kaffe, öl och whisky. Oavsett årstid. Fast under sommaren är det lättare att få i sig blaskig, men läskande öl för att svalka. Annar blir det mest glass!

piotrr
0

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Saga85
0

Kaffe och rödvin året om! Längtar tills det blir något varmare så man ha parkhäng i Slottsskogen med lina, gitarr och rödvin. 

Satt och drack kaffe och rökte på pojkens (att han är 7 år äldre spelar ingen roll - alla pojkar är pojkar) inglasade balkong tills för någon timma sedan. Trevligt sätt att börja dagen på. 🙂

Saga85
0

Jaha, så har man suttit uppe hela natten och lekt med Final Cut tills mac:en blev lite väl het. Ingen idé att gå och lägga sig nu, ska iväg till jobbet om två timmar. Hur länge måste en macbook vila tro 🤔 Jag är en pc-stationär kvinna jag egentligen.

piotrr
0

Blir den så varm att den slutar fungera eller blir bara skalet så varmt att du inte vågar använda den mer? 

Jag reparerar ju macar och kan lite grand om det där.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

herj
1

Mac är ondska! Rawr!

piotrr
1

Hey, det är ett jobb. Hemma har jag bara PC och android.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

robobengt
1

#21 Jag har nog aldrig stött på någon som sagt så förr.

Idag kom lönen = nya gubbar att måla. Ibland funderar jag på om jag borde råna han som fick mig att börja spela figurspel. Som ekonomisk ersättning för att han gjort att min plånbok börjat blöda.

herj
0

Brukar vara så faktiskt :P

Nya gubbar känns ekonomiskt okey om man jämför med Steams rea :(

piotrr
0

Steams rea är ju inte dyr, det är ju bara indie-spel som var billiga till att börja med. Problemen börjar när man lägger mer än 10 av dem i korgen.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

olaka
1

Som om nån nånsin skulle klara av att köpa färre än 10 spel på Steams mellandagsrea?!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

robobengt
0

#23 Steamreor har visserligen kostat mig massor av pengar, men det är en piss i Mississippi i jämförelse med dessa förbaskade gubbar. 🤓

Joppo
2

#26 Gällande minityrer/figurspel etc, så ska man inte tänka på totalsumman, utan se till timpriset 😉Säg att du köper gubbs för 1000 kr och att det tar 100 timmar att måla dem. Då får du ett timpris på 10 kr, vilket ju i jämförelse med många andra saker är väldigt billigt.

herj
0

Är faktiskt inte så insatt. Hur mycket är det generellt det kostar med gubbar till Warhammer och sådant?

olaka
0

GW är ganska dyra, från ett par tre tusen för en armé och UPPÅT.

Sen tillkommer böcker, spelbräde, färg att måla med, spray, etc etc.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

herj
0

robobengt
0

#29 Jag kör den billiga varianten Hordes och har lagt strax över 4k den under de två gångna månaderna. Mycket pga att jag behövde allt. Färg, lim, gubbar, böcker, filar, knivar och penslar. (Tror inte jag missade något nu.)

Ändock har jag nu preciiiis så det räcker till en st. "standardarmé". Så det kommer bli mer.

herj
0

Your mad ;) Fast jag ska väl inte gnälla. Alla har vi mer eller mindre dyra vanor ;D

olaka
1

En billig hoobby är ingen riktig hobby.

robobengt
0

#33 Ord!

herj
0

Ska komma ihåg det på nästa långpromenad med hunden. Försöker även övertyga min sambo att jag borde få köpa en sådan här: 

http://www.jabb.se/fairtex-muay-thai-banana-bag-fylld-180cm/3563-0

Maria
1

Jag har lärt mig ett nytt ord idag.

Attitydinkontinens = oförmågan att hålla inne med vad man tycker.

Jag kan tänka mig att det är många av oss som har den "diagnosen"😂

/Maria

piotrr
0

Tur är väl det, annars hade det bara varit de vi är kritiska till som kommit till tals. 

Fast nu börjar vi närma oss ämnet för sajten, och det är ju inte meningen här på fikabordet. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Klass
0

Det här med stora stora vattenpölar med is under som finns lite här och var nuförtiden - vad vill de egentligen?! Värsta skräcken att halka omkull på en sådan. Nu har jag ju inte gjort det, än …

Maria
0

Sorry.

Det var när jag läste om "nya ord" och det omdebatterade ordet "ogoogelbart" som detta kom upp.

Jag gillar när de släpper nya ord.

/Maria

Klass
0

Ja det visar ju att språket går framåt, eller att det åtminstone varierar sig med tiden. Vissa ord kan man ju ibland vara lite motsträvig inför, som t.ex. hen, jag hade lite svårt ett tag men började använda det ändå. Till slut vänjer man sig.

Maria
0

Javisst vänjer man sig. Jag tycker också att det är berikande att språket utvecklas och förändras över tid.

/Maria

Saga85
1

#19 Lite bådadera - datorn stängde ner Final Cut ett par gånger, hängde sig och skal + laddare kändes överhettade. Är lite extra noggrann iom att det inte är min dator samt att en väns smartphones batteri började brinna för någon vecka sedan. Har haft nog med tekniska bränder (iof bara en som fick mitt barndomshem att brinna, men det är en för mycket).

Så, snart är det långhelg (för min del iaf). Skål för det! Ska fira in helgen med tv-spelsklubb 🙂

piotrr
1

Jag är precis klar med Tomb Raider och skall starta Bioshock Infinite senare ikväll, inte riktigt ännu.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

robobengt
0

#38 De är inte lika jäkliga som pulversnö ovanpå ett islager. Ett sånt fick nämligen min far att halka omkull och få sitt livs första fraktur nu i helgen. 

#43 Tomb Raider var fantastiskt, men själv ska jag bli klar med Far Cry innan jag ger mig på Bioshock.

piotrr
0

I Bioshock Infinite har de - om man aktiverar textning - satt text på stumfilmerna (som redan har vinjetter) men inte på ljudbanden som man hittar överallt. 

Obegripligt.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Neutralis
1

Snickrat panel(med byggöl givetvis), tvättat, micrat mat(hoppas jag överlever natten) och nu sitter jag och gör onyanserade inlägg här på siten med en stor fet whisky och lite kaffe på sidan.

Glad Påsk!

Saga85
0

Sitter och smuttar på ett glas rödvin och reflekterar över påskhelgen. Lyckades med hjälp av frugorna att fixa musikvideon och överlämna Mac:en till dess rättmätiga ägare och hade påsklunch med stora tjocka familjen (och fick veta att det förhoppningsvis kommer bli tillökning till hösten).

Hur har er påskhelg varit? Massa godis och ägg? Och vad mer äter man till påsk? Typ sill? Jag känner att jag har noll koll.

Förutom ägg och sill (som jag inte äter) var det ingen speciell måltid. Gott var det iaf.

piotrr
0

Jag var ledig. Vi åt kött. Nu dricker jag te. Kort story. Sorry.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joppo
1

Vår familj käkade en blandning av pizza och sushi på vår "påskmiddag". Jag valde att käka pizza eftersom jag inte förstår poängen med sushi. Det smakar ju mestadels kallt ris och soja, vilket i min bok är ett ganska dåligt fundament för en kulinarisk upplevelse.

piotrr
0

Ta ingen soja på då.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Joppo
0

#47 Jag har undrat en sak en tid: I din signatur så länkar du till din som heter "sagaskabb". Ska detta utläsas som "Saga skabb", "Sagas kabb" eller något annat? Det första alternativet låter ganska skumt eftersom jag antar att du inte har skabb 🙂 Alternativ nummer två är dock såvitt jag inte ett riktigt ord, vilket gör även det osannolikt. Kan du förklara hur du tänkt?

olaka
0

Min dotter fick träffa hönor på påskafton, hon var mycket nöjd!

Joppo
1

#50 Då blir det ju ännu mer smaklöst. Kallt ris blandat med okryddad fisk och grönsaker… Inte min kopp te direkt…

piotrr
0

#53, Joppo,

Riset skall inte var kallt, närmare rumstemperatur faktiskt. Det är OK att äta med fingrarna, så det går att värma i handen lite men det är som sagt inte meningen.

Det är en väldigt mild maträtt. Soja kan man ha lite grand, om man har för mycket blir det ju precis som du säger, plus att riset faller sönder.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
1

Jag skall ta och leta upp något att steka och äta med bearneaise.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

herj
0

Helst ett djur som grät innan också? Så att man känner sig som en riktig jägare? ;)

piotrr
1

Du kan kalla mig frysjägaren. Stekpannemördaren. Smördränkaren. Vilket som!

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Saga85
2

#51 Joru Joppo, det är förstnämnda. Litet internt skämt mellan mig och en kompis som i stora drag gick ut på att vi skulle börja kalla oss Mr and Mrs Skabb för att vi bägge var för skabbiga/oduschade för att träffas 😉

Pizza med sushi blir väl frutti di mare?

Själv är jag en såndär jobbig typ som beställer pizza utan ost. Det var fö min påskmiddag på påskdagen.

#56 Äsch, djur gråter inte - de skrattar!

herj
0

Göder min katt just nu. Någon med recept? :O

Saga85
1

Nej, nu får jag nog lägga ner datorn för kvällen. Höll på att börja på en lång text om hur man bäst man tar tillvara på katter, men kändes alltför morbid även för mig.

Skål och god natt!

[Tassy]
0

Kastar mig huvudstupa in i tråden trots att jag inte riktigt har luskat ut hur den fungerar; vanlig OT tråd med fikatema? 🤔

Pizza och sushi låter som en märklig kombo!

olaka
0

Det behöver inte vara fikatema, men fikabordet är ju en klassisk OT-plats i köttvärlden…

piotrr
0

Haha, jag hade inte insett att trådstarten blir lite kryptisk om man inte sett den första. 

Ja, detta är OT-tråden för småprat runt ett virtuellt fikabord. Välkommen!

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[Starman]
1

Jag åkte buss till arbetsförmedlingen idag, i vanlig ordning. Men en sak var ovanlig.

På bussen hade ett gäng tjejer möhippe-fest och spelade dirty south/trap ur en fet högtalare. Vi cruisade genom västerort och det kändes helt fantastiskt surrealistiskt. Alla var på bra humör och det spreds bra vibrationer genom hela bussen, äldre som yngre sken upp när de klev på bussen. Att det inte händer oftare är synd.

medde
0

Tråden heter ju fikabordet. Så vi kan väl falla in på middagen också

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

piotrr
0

Lightläsk och en stor sallad. Nej två stora sallad.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

medde
0

Nja det var nog inte det i påsen..Men den bilen ser inte "rätt" ut där

Men det är klart ska man hård dra, vad är rätt och vad är fel?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Saga85
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#64 Låter fint! Och det påminde mig om En dag i livet med Loke 🙂

Själv sitter jag och dödar lite hjärnceller (läs: bleker det). Steg två blir att ta fram den lila färgen, är trött på mitt råttfärgade hår.

robobengt
0

Det gör ont att stå upp och spela figurspel i flera timmar. Och det blir inte bättre av att förlora.

herj
0

Imorgon är det säck och sparring på listan och här kan inte jag somna. Vad fan är det för fel :-p

Saga85
1

Imorgon skall det hållas jippo på Järntorget. Var inte helt klar över vad för slags jippo, vi har lagt upp lite blandade kläder och skor på jobbet (Emmaus) i lådor märkta "jippo", fick reda på idag att det är en fyndloppis där pengarna går till palestinska flyktingläger i Libanon.

piotrr
0

Då är du i princip opolitisk.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

groblad
0

Har sovit i vindskydd för första gången i år, skönt, stjärnklart och riktigt kallt för att vara så här års, runt minus fem grader Celsius. På dagarna var det strålande sol som speglade sig i snön.

Om ni inte testat, gör det. Att krypa ner i en kall sovsäck, ligga still, och känna hur kroppen värmer upp luften i den är fantastiskt.

Fick ingen riktig andlig kick den här gången, hade lite för mycket att göra (det var en kurs för barn, som också sov ute, några hundra meter från oss) men det blir fler tillfällen.

MrsPugsley
0

#73 Låter ju verkligen som en härlig upplevelse. Jag har dock sett för många skräckfilmer för att våga sova helt upp och ner i skogen. Jag räknar med att jag får sova i högst fem minuter innan jag blir supermördad av Jason eller Krueger :O

Kryddis
0

Idag hade vi nästan vår i luften! Var hade ni er? :)

JonasDuregard
1

#75 Badhuset med entusiastisk och nästan simkunnig 6-åring. Kan varmt rekommenderas 🙂

Kryddis
1

Jonas,
Vågar nästan inte säga att jag är smått "allergisk" mot både badhus och barn. Inte så att jag tycker illa om barn - har lite svårt att förstå dem bara, tror jag. Det märkliga är att barn däremot brukar gilla mig och nästan klistra sig till mig. En ömsesidig förundran kanske - eller motsatta poler? 😃

herj
0

Nån som vet om det finns någonting man kan använda för att få bort blåmärken?

[Litenklen]
2

T I D ……

Kanske försiktig/mjuk massage..

herj
0

Mjo tid hade jag som förstått! Att massage tror jag inte att jag vill ha på näsan heller! Tänkte mest om det fanns någonting som gör att man kan snabba på förloppet antar jag! Ser inte bra ut helt enkelt!

Maria
1

Smink

/Maria

herj
0

Haha får väl bli att sminka sig då!

Maria
0

Hur har du lyckats få blåmärke på näsan?😮

/Maria

herj
0

Ett knä i näsan på brottningen! Oavsiktligt men ser inte så snyggt ut då man lämnar grabben på dagis!

Maria
2

Aha, aldrig bra att sporta😉

/Maria

herj
0

Tänkte det imorse också! Dessvärre så är nog beroendet för stort för att sluta ;)

[Litenklen]
0

Ok…

Sorry 😞 såg inte att det var näsan…

Tid eller som herj skrev, smink…

jaerven
0

Kylkuddar fungerar mot svullnad och ömhet. Vet inte om blåmärken försvinner fortare. Enklaste kylkudden fixar man med mjöl i en plastpåse som läggs i frysen.

Saga85
1

Ja, jag säger det - sport kan vara beroendeframkallande och skadlig för hälsan 😃

Själv får jag blåmärken jämt känns det som - den senaste bravaden var när jag skulle springa på spårvagnen, blev ytterligare ett par blåmärken på ankeln.

Har inga bra tips på att få blåmärken att försvinna (förutom smink som bumbleboo föreslog).

Maria
1

#89 Spårvagnen? Göteborgare?

/Maria

[Litenklen]
2

Eller en klumpig 08.. 😂

Saga85
1

#90 Självklart! Bor på Sveriges största ö - inte till ytan, men däremot befolkningsmässigt.

#91 Tsk, tsk…Hade dock ett tag när jag som uttråkad tonåring sprang runt på stan och körde sanning eller konka - en av sakerna var att jag sprang på en spårvagn och frågade om den gick till Stockholm 😇

Nyss hemkommen från en tur till affären. Helgens pant räckte till kaffe, en limpa bröd och samt påse avokado. Kändes skönt att slippa dra på sig vinterjackan - våren är nära!

[Litenklen]
1

Undanflykter…

Du är bevisligen en 08.. 😂

Men för att återgå till din fråga, prova en concealer…..

Neutralis
0

Helgens pant räckte till kaffe, en limpa bröd och samt påse avokado.

Det var sämre än jag föreställde mig. Jag läste, "…samt en påse vodka".

[Starman]
1

Någon som provat Jelzin Vodka? Det roliga med den är att den kommer i en BIB. Och förvånande nog är den inte rysk, utan fransk. 😃

herj
0

Mjo! Den var med en riktigt våt kväll kan jag lova!

vallhund
0

Hirudoidsalva hjälper mot blåmärken, fula åderbråck o lårkakaor.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

pinku
0

Ja!! Älskar Jelzin vodka! Men har aldrig fått tag i den igen… 😢

Maria
0

#95 Jepp, provat.🙂

Jag har gjort kryddat brännvin med den som bas. Helt OK.

/Maria

Saga85
1

#94 Haha, en freudiansk felläsning 😉

Nja, vodka är jag inte särskilt förtjust i. Jag är en svagare flicka med smak för tequila, rödvin och en och annan öl.

I min ryskabok var de första fraserna man fick lära sig; - Vem är det? Det är Boris. Boris pjat vodka. Självklart illustrerat med fina bilder.

Åh, vad sugen jag blev på en iskall Jäger nu.

herj
1

Jäger vore verkligen en bra start på kvällen!

Howliten
0

Kaffe till fikat. Annars vatten. Kallt, kallt vatten. Härligt! Är inte så förtjust i läsk och juice, för sött. Däremot tar jag gärna en öl eller två eller tre, eller …, helst av pilsnersort, vid festliga tillfällen, gillar inte starköl så mycket. Rött vin, vitt vin är också mycket gott, ibland också rosévin.

Picknick på gräsmattan skulle förmodligen innefatta alltihop. Vatten, kaffe, öl och vin. Och mat förstås. 😃

Jag är glad. Är du?

Saga85
0

#102 Med några tomater och Guinness så har du allt du behöver 😉

Idag har Saga fyndat kläder på jobbet - den lilla svarta i form av lackklänning, ett par svarta strassklackskor och en matchande jacka/kavaj till det.

Saga85
1

Jag såg en stjärna falla, och önskade att någon skulle säga "jag älskar dig" innan veckan var slut.

I förrgår sa en person att han älskar mig. Det var inte den person jag hade i åtanke men close nuf 😂

[Starman]
1

"A few million lightyears late"

Lol.

olaka
2

Undra om hen som gjorde den bilden gjorde det under fem parsec…

[Starman]
0

Avståndet mellan tanke och utförande lär ju inte överstigit en Plancklängd.

Undrar hur snabbt ljus färdas i mentalt vakuum.

[Litenklen]
0

En gissning: 5 år..😂

Sen innan ni hoppar på mig, jo jag fattar…

herj
0

Nu har jag fastnat i World of warplanes också. Så nu ska jag dricka öl och spela ikväll. dam dem gaaaames!!

robobengt
0

SWTOR har precis fått en expansion och version 2.0. 
Och jag som inte ens tycker om onlinespel.

piotrr
0

Är World of Warplanes någon variant av eller relaterat till World of Tanks?

Själv spelar jag bara Minecraft senaste veckan. Hittade TIO BYAR inom promenadavstånd från min startpunkt :D

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

robobengt
0

#111 Whaaaat? Jag har sprungit omkring hur länge som helst och inte hittat en enda…

herj
1

Yepp! Kommer även en world of warships om jag inte missminner mig. Är bara beta än, men ändå rätt kul!

Minecraft var det längesen man spelar! Vars är den skeptiska servern?!

herj
0

Hur är swotor nu? Värt att spela eller är det pay to win?

piotrr
0

Jag kör inte Minecraft online. Folk skall inte komma och störa när jag spelar. :)

Robobengt: Byar kräver öken eller slättlandskap, så om du har djungel och ocean och extreme hills så blir det nog inte många byar hittade. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

robobengt
0

#110 SWTOR har aldrig slutat vara roligt. Huruvida det är "pay to win" vet jag inte. Jag har alltid varit subscriber när jag spelat. 

#115 Jag trodde att "världen" var så stor att man alltid skulle kunna hitta lite av varje?

piotrr
0

#116:

Ja, världen är stor, sex gånger större än jorden, minst - men jag har för mig att byar bara skapas "i närheten av" där du börjar, och om du inte har någon öken eller något slättland där du börjar så kommer byarna att bli väldigt utspridda. 

"I närheten av" är också väldigt stort, men förmodligen bara ett par kilometer.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

robobengt
0

#117 Så nånstans borde det finnas? 

Tur att vi ska bygga en flera kilometer lång järnväg då. :D

piotrr
0

En ringväg? För det är ju inte säkert att man hittar byn i just den riktning som järnvägen går. :)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Maria
0

Nördar😃

/Maria

olaka
2

Hellre glad än tuff.

Maria
0

Helt rätt

/Maria

herj
0

#120 Once a nerd. Always a nerd! ;-)

piotrr
0

Robobengt,

prova att skapa en ny värld, "large biomes"-typ, med seed 9220426179262649780

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

robobengt
0

#124 Tack för tipset. Dock spelar jag bara på en egen server med en polare och vi har alldeles för storslagna planer, där vi redan dessutom kommit för långt, för att ge upp och börja om nu. :)

Howliten
1

Är inte mycket för spel… ska vara soduko då… men jag är lika glad ändå 😃
Nu dags att titta på Hobbit och lite chips och lite Hof.

Jag är glad. Är du?

jaerven
0
Morphogenesis
0

Åh, Minecraft <3 Ett spel jag aldrig tröttnar på. Är dock väldigt dålig på att bygga snygga hus. Min bästa insats var i Tekkit där det blev någon variant utav ett torn från sagan om ringen.

[Starman]
0

Nu är sommaren snart här! Nätterna känns inte längre lika kalla, dagarna blir hastigt längre.

Jag firade min morbrors femtioårsdag idag. Snart kommer släktingar att börja dö. Det känns svårt att handskas med.

Mitt pastavatten kokar strax. Till middag blir det spaghetti med sås gjord på sojafärs, färska tomater, soltorkade tomater, passerade tomater (galet va?), vispgrädde, gul lök, vitlök, aubergine, salt och peppar.

Har en ny favoritdryck, mangosteenjuice.
Produceras i Thailand av Islamic Commitee Office of Thailand. 🎧

groblad
0

"Nätterna känns inte längre lika kalla…"

Sov i vindskydd förra helgen, på morgonen var det is på vattenpölarna. Hade månen som utsikt, fint. Vaknade ett par gånger av att jag frös, snurrar runt när jag sover och ibland hamnar jag fel eller så öppnar sig sovsäcken :-)

olaka
0

Jag slaktade ett gammalt äppelträd idag. Det gav ingen frukt och jag var tvungen att stötta upp vissa grenar för de var genomruttna. Trots att jag vet att det var det bästa och att träd inte har känslor så känner jag fortfarande lite vemod. Nån planterade trädet för många många år sedan och jag tog nu ner det.

piotrr
0

Doftar det inte lite gott om man eldar äppelträ?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

olaka
0

De delar som inte är genomruttna hoppas jag brinner bra iaf…

jaerven
0

Grannens äppelträd blev dåligt (ruttnade i mitten) och det gick inte att elda inomhus på grund av lukten.

Saga85
0

Så var det valborg. Dagen då alla ska supa, se på kortegen och se på en stor brasa. Och imorgon ska man ut på stan och demonstrera lite sådär lagom bakfull.

Själv ska jag inte göra något av ovannämnda. Blir istället bjuden på middag hos pojk och imorgon ska vi upp till Uddevalla och hälsa på hans ex, hon ska visa sin skola och sedan bjuda på middag (som tack för att vi hjälpte henne göra hästar?).

Idag fick jag även reda på att jag (egentligen) inte har någon rätt att ta ledigt, inte ens några dagar. Men det går nog att ordna ändå sa min projekthandledare och sa att hon helt enkelt kan stämpla in mig de två dagar jag ville ha ledigt. Eller så får jag helt enkelt ringa in och säga att jag är sjuk.

Wylde
2

Så kom våren även till "världens rikaste u-land".

Tänk att något så enkelt som grillat och en öl kan göra en människa så nöjd med tillvaron. Imorgon firas första semesterdagen - och då får jag mer tid över att sitta här och läsa allt skoj (vilket jag förvisso gör ändå varje dag även om jag sällan eller aldrig skriver något).

olaka
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tonight!

Klass
0

Ja, det var längesedan vi fikade, ser jag. 🎂

Jag såg att du, Ola (eller blir jag redigerad nu när jag använde ditt förnamn?🤐), skrev något om att du skulle se denne Roky och jag hade tänkte fråga (i denna tråd förstås) om vad tusan det var får någonting. Men nu vet jag på ett ungefär. Bra låt, tycker jag!

Joppo
1

#138 Hur kommer det sig att du omprövat ditt ställningstagande gällande smilies Klass? Jag har för mig att du skrivit att du inte gillade dessa små pixelbakelser 😃🎂😛

Klass
0

#139 Joppo

Ett moderat användande av dessa har jag inga problem med och det är inte alls omöjligt att jag har uttryckt detta här på iFokus.

Men jag är ändå nyfiken på vad du har för belägg för ditt påstående.

piotrr
1

Jag vill ha pizza.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

herj
0

Varit sjukligt varmt idag. Har nyss äntligen köpt hem calippo! Här ska fan i mig sliskas!

"Hemlagat" då det är som bäst :D

herj
0

Inser dessutom nu hur jäkla arg League of legends kan göra mig! RAGEQUIT:@

Joppo
0

#140 Klass,

Jag tror det är detta citat som jag hade i åtanke: 

"Tror inte att du är ensam. Jag skriver ofta ganska otydligt (en förklaring till detta kan vara att jag försöker att undvika att använda smileys, av någon anledning). Så jag tycker inte att det är ett dugg pinsamt för dig. Det var inte meningen att låta kaxig i mitt svar - jag svarade på dina frågor bara."

http://skepticism.ifokus.se/discussions/50718853d3b4fd01a3008521-bevisa-att-jag-har-fel#39

Jag blev lite ställd när du gick så långt som att använde två smilies i samma inlägg 😃 Det måhända är en ganska betydelselös och skum sak att lägga märke till, men det gjorde jag iaf.

JonasDuregard
13

Jag har firat femårig bröllopsdag idag (träbröllop?). Dessutom var det på dagen sju år sedan vi förlovade oss. Och på dagen tio år sedan vi blev tillsammans (nu snackar vi gymnasiet).

Praktiskt med allt på ett enda datum ("data" för den överdrivet petige) och dessutom kan fem miljoner patriotiska norrmän hjälpa oss att komma ihåg det.

Klass
2

#144 Joppo

Ah! Ja, hahaha, det var en skum sak att lägga märke till - men jag uppskattar den.
Jag försöker att undvika att använda smileys, men jag lyckas inte alltid.

Men när det handlar om mindre formella situationer, som här vid fikabordet, så blir jag mer lössläppt …

piotrr
1

Grattis Jonas! Och din härliga hustru, hälsa!

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[Starman]
1

Nämen, grattis i massor! 🍸

groblad
1

Grattis Fru och Jonas!

herj
1

Grattis på er! Hoppas ni har det bra!

Morphogenesis
1

#145. Stort grattis!

Magi-cat
1

#145 Grattis!🌺🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
1

Grattis🙂

/Maria

vallhund
0

Nu är det visserligen Augusti, men vaddådå?

Äntligen har vi fått en maskin som gör gott kaffe på jobbet, dvs inte nåt  rävgift man mer eller mindre pinar i sig för att hålla kroppens koffeinhalt på en acceptabel nivå.

Problemet är att det är gott, o man kan få café latte, café crème o cacao crème. Det blir många kalorier varje natt. Får nog utöka hundens motion tror jag. ☝️

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Howliten
0

Tillbaka på jobbet efter en veckas lägerliv i det gröna med scouterna. Kokkaffe är nu ersatt med bryggkaffe. Smakar sådär. 😐

Längtar tillbaks. 😢

Jag är glad. Är du?

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.