Fikabordet sommaren 2013
Nu är sommaren här!
Själv firar jag med matjes, gräddfil, gräslök och (dyr) färskpotatis. Tyvärr hade jag ingen Skåne hemma, men jag överlever.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Själv firar jag med att göra ingenting. Känner mig mör i både kropp och psyke efter en helg fylld av dans, öl, nya bekantskaper och traskande. Dissade regnbågsparaden, orkar inte med människor mer.
_No way! Yes way!
Jag har hört att det är varmt ute, men vi är inte där. Ute, alltså.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
Enligt min dator är det sol och 15 grader ute. Skönt att man inte behöver gå, eller ens titta, ut för att se vad det är för väder/värme.
/Saga den Bekväma
_No way! Yes way!
#0 Det är den enda "högtidsmaten" jag längtar efter varje år. Matjes är fantastiskt och nypotatis likaså. Galet hungrig jag blev nu.
Här blåser det men det gör inget för jag är fast inomhus.
24,9 ute o 27,1 inne trots korsdrag i samtliga väderstreck, olidligt. Jyxet har parkerat sig i en grop under baktrappen, han är fjärde hunden som bott med mig i det här huset så gropen är ganska djup vid det här laget.
Får ta o fixa isbitar till hans vattenskål o några att ha i ett pannband på mig själv. Kallt fotbad kan nog vara något oxå.
☝️
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jag älskar värme och nu äntligen så kanske jag kan sova utan flanellpyjamas och duntäcke😃
/Maria
30 grader i skuggan mitt på dan…Lite för varmt för min smak. 😓
Det blev 40 grader ute igår (!) och 35 grader inne, man nästintill dog :P Idag är det fortfarande varmt men man överlever, jag gillar inte när det är så här varmt. Fast man får väl bo i källaren då ;) #6 Jag själv kan inte sova när det är så varmt, hur jobbigt som helst.
Medarbetare på Vetenskap.
Tur att jag är ledig ett tag nu, hade aldrig fixat att sova i den här värmen, arbetar natt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Värmen har hittat sig hit tillslut. Varningar är utfärdade för värmebölja norrut, men längs kusten ser det ut att kunna vara ok ett tag till i alla fall. Fortfarande inte olidligt, bara kring 30 sisådär. Får se när temperaturerna börjar krypa upp över 35 som de brukar göra här i södra Spanien på somrarna. Jag är bara glad att jag flyttat i år till ett hus med aircon.
Svalkande 20 grader - såg dock att det var 19 grader i söndagskväll/natt (kl 1), börjar bli dags att ta sig ett dopp i närmsta sjö.
Fick jul(i)-klappar i söndags. Massa filmer - en Charlie Chaplin-box, Royal wedding, It´s a wonderful life och den nyaste* Grease. Får väl hoppas på en regnig sommar nu.
*Inte nyaste som i Grease 2, utan den som har minst år på nacken.
_No way! Yes way!
Uschh…
Jag börjar bli lite miljöskadad, tror jag.
När jag kastade en blick i rutan över "Uppdaterade inlägg" (där det tydligen inte fanns något nytt i de trådar jag var delaktig i) stod där längst upp:
Men det var ju inte vad jag läste…
Men jag tyckte ämnet verkade oerhört intressant;
Min halmgubbe är sjuk
Imorgon blir det en tur till Skövde med tåg för att hälsa på en väninna, sedan åter igen på söndag. Hoppas det blir lugnt på tåget.
/ Per
Sajtvärd för Skepticism
I helgen deltog jag i Stockholm By Gummibåt. det var grymt roligt!