Annons:
Etikettskrönor-och-vandringssägner
Läst 6710 ggr
JoHo
2013-02-10 22:04

Milky88 ska bevisa healing

Sdå har jag skapat en ny tråd där Milky88 ska visa healing och heala mig (och andra som är intresserade)

Annons:
J-Artur-K
2013-02-10 22:23
#1

Jag får tacka för detta erbjudande från er sida.

JohnHoudi om du har möjlighet på Onsdag klockan 20.00 är jag tillgänglig för att ge distans healing till dig.

Under healingen ska du ligga ner i sängen hellst för att göra detta på det bästa sättet. Jag kommer i runt 20 minuter ge dig distans healing till ungefär 20.20-20.25. Då ska ligga ner i minst 40 min helst 1 timme och ha vatten som du kan dricka när det är klart. (Res dig upp först efter 40 min tidigast 20.40)

Du ska ha ha öppet sinne för att det är möjligt annars gör du bara så att det inte fungerar riktigt (Man kan inte få något man inte tro på? men om man har ett öppet sinne accepterar man att det är möjligt?)

Om du genom att tänka innan att det inte är möjligt och ligger i sängen och tänker på andra saker försämrar du healingen och kan till och med göra att det inte fungerar.

För att få bästa resultat ska du vara avslappnad får gärna höra på avslappnande musik, inte vara i andra tankar när healingen ska startas och bara vara avslappnad.

Följ detta så erbjuder jag healing. (Kan ju vara en annan dag/tid)

Och jag litar på att du gör det jag säger för att få bästa resultatet för dg och mig. Och att du är ärlig efteråt

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

[kvasthilda 72]
2013-02-10 22:44
#2

Lycka till Joakim och jag vill tillägga att när jag själv fått healing så kan det kännas ibland som värmevågor, sockerdrickavågor eller en vågkänsla som böljar fram o tillbaka över och genom kroppen så var uppmärksam John på allt du känner i din kropp under healingen och jag ser fram emot att läsa hur JH mår några dagar efter healingen.

Dagen efter tex reikihealing så kan man få sk utrensningar dvs lös avföring så ni vet, inget farligt alltså..

[Starman]
2013-02-10 23:01
#3

#1

Är det inte meningen med saker som fungerar, att de gör så oberoende av om personen som använder saken tror att den fungerar eller inte?

Det verkar som en förberedelse för att kunna ta ut en vinst oavsett utslag; om John blir bättre beror det på healingen, om John inte blir bättre beror det på att John inte var mottaglig. Oavsett utslag så kan du tack vare den här garderingen fortsätta hävda att healing fungerar.

J-Artur-K
2013-02-10 23:10
#4

#2 Tackar Ja värme är det flera som känt när jag givit healing och det andra du nämner är vanligt. Jag använder mig av Spirituell healing och går ner djupt i mitt undermedvetna och får hjälp från andra sidan för att fatta sig kort men är ju mer kompliserat att förklara.

Fast man inte känner något under healing kan man ändå märka förändringar några dar efter healingen. Men om du följer det jag har sagt lär du känna något tror jag i alla fall Men tänk några dar efter vad du känner också. 

Om en person tex har problem med sin vänstra handled och gör väldigt ont och inte kan använda den på grund av det. Kan smärtan bli störe under healingen men dagen efter är Handleden bra och man kan röra den som sin högra handled. Men att man känner en mindre smärta när man gör visa rörelser. Detta är bara ett exempel på en kvinna jag gav healing till för problem med handleden. Under healingen blev smärtan värre men dagen efter fungerade handleden som vanligt men med lite smärta i visa rörelser. Har flera exempel med i olika områden

Detta är en studier om healing som är positiva i min åsikt 

http://www.rindstam.se/a31df4c3-ee00-46ad-bebb-9c413f1660be-29.html

Ny dag nya möjligheter

padragan
2013-02-10 23:12
#5

Eftersom en ny tråd bröts ut så vill jag bemöta följande:

"#183 eller så kan man tolka det som du lever ett tragiskt liv och kan bli köpt för pengar? Medans jag är nöjd som det är och inte vill ha någon berömmelse på grund av att värderar mitt privatliv mera jag är inte ens anonym jag vill bara inte ha berömmelse?"

Bli köpt för pengar? Jag pratade om att du hade världens chans att skänka en miljon dollar till Rädda barnen (eller annat lovvärt ändamål), du kan inte på fullt allvar mena att det inte skulle vara värt en hel del? Du kan säkerligen få vara anonym skulle jag tro, särskilt om du inte gör anspråk på pengarna själv.

Du missade också HELT att svara på min följdfråga. Om jag köper konceptet att du inte vill bli kändis, har du någon rationell förklaring till att INGEN verkar vilja göra de där testerna? Med tanke på hur många som säger sig ha paranormala förmågor är det ju helt obegripligt att alla är så allergiska mot kontrollerade tester? För förklaringen kan väl inte vara så enkel att det inte funkar?

Jag kan givetvis bara tala för mig själv, men om jag hade chansen att få loss Randis miljon så skulle jag inte tveka en sekund. Ett lyckat utslag i den utmaningen hade som sagt revolutionerat allt vi vet om världen, hur mycket hade inte det varit värt? Det anser jag inte vara att "köpas för pengar" som jag tycker var väldigt lågt skrivet av dig. Ser du verkligen inte hur stort det här hade varit?

padragan
2013-02-10 23:14
#6

Om personen du healar har specifika problemområden på sin kropp, kan du känna av vilka dessa är?

Annons:
J-Artur-K
2013-02-10 23:30
#7

#3 Jag förstår ju att du tror jag menar så men om JohnHoudi kan vara en ärlig människa och lyssna på det jag säger och försöka tänka sig in i det. Och gör som jag sagt för att få fram bästa resultatet. Då kan jag ju inte förneka att det inte fungerade heller. Men då måste han ju också vara en ärlig människa och stå för att han inte var avslappnad och tänkte det här kommer aldrig fungera vilket strunt prat. Men om han lyssnar på det jag säger och bara är avslappnad och inte tänker på något bara låter känslorna komma som kommer. Då vet ju han om att han lyssnade på vad jag sade. Man behöver inte tro men vara öppat i sinnet vid tillfället att acceptera genom att vara avslappnad i kroppen och inte tänka på något , man låter känslorna komma. Då vet ju JohnHoudi att han gjorde som jag sade. Men självklart förstår jag ju dig vad du menar.

Som en jämnförelse med energier. En person är väldigt glad men en bitter person kommer in i rummet. Automatisk blir den glada person inte lika glad längre. På grund av att den bittra personen smitta av sig med sina negativa energier. Den bittra personen behöver inte öppna sin mun men den glada personen kommer inte vara lika glad längre.

Att förklara enkelt om healing kan man säga att genom överföra positiva energier kan man förbättra en persons humör, hälsa och liknande men man måste acceptera att energierna kommer genom att ha ett öppet sinne. Det kan ju vara bra att veta om det innan så man har ett öppet sinne?

Men är ju inte konstigt att du tror attt jag säger så för att skydda mig men så är inte fallet. Jag tycker det är bättre att informera så mycket som möjligt så personen är förbered och avslappnad och gör mina riktlinjer för att hålla vårt avtal om han går med på det så vi får fram bästa resultatet

Ny dag nya möjligheter

Timmorn
2013-02-10 23:51
#8

Jag upplever att glada energier har svårare att ta sig fram än bittra/arga :P Beror självklart lite på tillfälle. Men när folk i min närhet eller jag går runt och är irriterade/arga så blir fort alla det. Men om en enda går runt och är glad så blir folk snarare irriterade på den personen.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

J-Artur-K
2013-02-11 00:25
#9

#5 Men du måste väll förstå att man inte går runt på nätet och söker personer som gör undersökningar inom detta och sedan ska man fråga dom om man kan hjälpa till. Det är väll inget konstigt med det?

Får man inte tänka på sig själv eller ? Är jag en dålig människa på grund av det. ? Är det inte bra nog om jag ger gratis healing till folk?

Sedan så har jag aldrig hört talas om den där belöningen fören du nämnde den förut idag eller om det var igår du nämnde det.

Du vinklar ju allt jag säger men du tänker inte att det jag säger kan vara sant verkar det som.

Om en person skulle lägga fram att det skulle vara en seriös undersökning och jag skulle få vara anonym som du säger. Och nu menar jag seriös undersökning av kunnigt folk så man förstår att det är seriöst. Självklart skulle jag kunna ställa upp om det passar in i mitt privat liv.

Men jag anser att du sjunker väldigt lågt om du tycker det är konstigt och inte har någon förståelse för om jag inte söker mig till att vara med i sådant. När jag redan ger gratis healing till folk, Jag har ingen skyldighet att själv söka till sådana undersökningar när jag själv inte ens blivit tillfrågad

När man gör det är det mer tack man vill ha och inte att personer anklagar en och tycker man tänker konstigt för att man inte söker sig till sådana undersökningar.

Men om du själv är sådan människa att du kan ordna i mitt ställe så jag får vara med i sådan undersökning och det fungerar i mitt privatliv att jag inte behöver slänga in pengar för resor eller liknande. Då kan jag ställa upp. Men inte söker jag mig till sådant själv bara för att jag känner en skyldighet att göra det ? Hur tänker du som egentligen , i så fall kan du ju ordna det åt mig om du menar att jag har ett ansvar , i så fall om jag ber dig ordna det kan du ju ta ansvaret att fixa en seriös undersökning och då kan rädda barnen få sin Miljon och då har du hjälpt till ? 

Så jag tycker du sjunker rätt så långt med det du säger faktiskt,

#6 Om personen jag ger healing följer det jag har sagt innan. så är det möjligt att jag kan se det men inga garantier men fast jag inte ser det kan det bli bättre ändå. Jag är ju under utveckling och det har jag sagt så jag kan omöjligt garantera något och det måste ni ju ha sunt förnuft att förstå jag ger er en chans att få se själva och bilda en uppfatning efter det.

Sedan varför har jag egen hemida där jag hjälper folk helt gratis och varför har jag get healing till så många människor har på iFokus helt gratis , varför har jag aldrig tagit betalt för något ?det står det till och med på sidan att jag inte tar betalt ?

Menar du att jag är så ond människa att jag älskar glädjen av att lura andra människor ?

Vad vinner jag på det förklara dig nu ?

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-11 00:32
#10

#8 Exakt , , En bitter människa sänker en glad människa oftast, och den bittra kan även bli mer bitter på grund av ett annan är så glad men behöver ju inte vara så.

Ny dag nya möjligheter

padragan
2013-02-11 00:42
#11

#9 Randis miljonutmaning är inte direkt okänd, även du aldrig hört talas om den. Genom åren har ganska många genomgått tester, men ingen har lyckats, visst är det märkligt? Och då vill jag vara tydlig med att testprotokollet tas fram och godkänns av bägge parter innan testet, så det är inte så att Randi kan fuska (som det ofta antyds på paranormala forum, oftast är han inte ens fysiskt närvarande).

Värt att notera är att alla de paranormala superstjärnorna skyr utmaningen som pesten och vägrar låta sig testas. Min gissning är att det skulle se dåligt ut för deras affärsverksamhet om de faktiskt visade sin förmåga (eller brist på förmåga) under kontrollerade former.

Du har givetvis ingen skyldighet att hjälpa mänskligheten revidera vår syn på världen, lika lite som du har någon skyldighet att skänka en miljon till valfritt välgörande ändamål. Jag bara svarade hur JAG skulle ha känt om jag hade möjligheten (nu saknar jag ju alla former av paranormala krafter så det är kört för min del att håva in prissumman).

J-Artur-K
2013-02-11 02:09
#12

#11 jag men är väll inte konstigt om jag inte hört talas om det haha ? Om jag vet vem jag är och ni som är skeptiker vill leta fram bevis för att det inte ska fungera är det väll mer troligt att ni hör talas om det i min synvinkel. Jag kollar ju i böker och sådant , jag googlar ju inte en massa. Jag behöver ju inte söka efter sådana bevis haha ? Hur fick du vet om det som då? Var det skeptiker forum eller vad då ? Jag vt inte ens vem Randis är ? Vem är det ? Jag antar att han är en stor skeptiker med tanke på pengarna. Då är det ju mera troligt att du och andra skeptiker känner till det en jag som bara vill njuta av mitt privat liv och bara är glad över om jag kan hjälpa folk med healing ?

Ända anledningen att jag börja skriva i eran tråd var ju för att få ett slut på att visa av era medlemmar störde oss i våra forum så tex jag kände var dåligt för min och troligen andras utveckling , vi vill ha lugn o ro och att alla ska trivas. Dom är ju medlem för att dom tro på det troligast eller ? det är ju ett forum för dom som är öppen för att det är möjligt inte för att dom som är starkt skeptiskt ska skapa dålig stämning för medlemmar ?

Varför tror du jag skrev flera gånger Man får det man ger

Jag hånade er i början på grund av flera av era medlemmar skapat dålig stämning i våra trådar. Flera , flera gånger , ingen respekt alls ,

I eran tråd sade jag ni kan be mig lämna tråden så gör jag det 

jag visade i alla fall lite respekt tillbaka ? sedan sade jag upprepande gånger att det jag säger är min åsikt och det jag tro. Medans flera i erat forum har mycket brist på respekt till andras åsikter

Man måste kunna acceptera det andra människor tro på och vad dom tycker. Ni kan när som helst be mig att lämna en kommentar i detta forum så gör jag inte det ?

Jag har inte i min åsikt betet mig så illa som ni vill häva fram när det i min åsikt är medlemmar i erat forum som startat det i grunden. Och jag bara vill få ett slut på dom som uppför sig respekt lös. Varför får inte medlemmar som är i våra forum tro som dom vill ? Jag själv blev aldrig tillfrågad att gå med eller så. Jag bara googla om andlighet och såg att det fanns ett forum för det och gick med. Jag hade mina förmågor innan det ? Sedan utvecklade jag mina kunskaper och flera av era medlemmar vill bara svarta ner , om det inte är pengar jag vill ha så är det glädjen att lura folk ,

Varför svarar du inte på min fråga?  flera av era medlemmar blir så himmla arga om jag glömmer svara på en fråga då är jag falsk jag bara ljuger för er , jag vill lura folk för att jag älskar att lura mäniskor jag kan inte bara vilja människor något bra. och att faktiskt healing fungerar. Jag är bar en mäniska som ljuger och vill folk illa ?

**Förklara dig nu , Vad vinner jag på att ha hjälpt över 100 människor gratis, Har egna trådar där jag erbjuder min hjälpt gratis , har egen hemsida där jag hjälper folk gratis,
**

Menar Du / Ni att jag gör det för att jag är en så Jävla ond människa att jag njuter av att lura folk ? Svar på den frågan 

Är det inte möjligt att det kan vara sant det jag säger och är därför jag tycker ni har brist på respekt och säger att ni har tunelseende och upprepar att ni vinklar allt jag säger? Kan det inte vara att jag skrev mitt inlägg i erat forum för att få ett stop på erat uppförande i våra trådar ?

Men något som jag kan erkänna är att om jag har helt fel i det jag säger och inte pratar någon saning, Då är jag en ond jävla människa det kan jag säga i alla fall och stå för

Sedan respekterar jag vad ni tror men ni kan väll öppna upp era ögon lite mera innan ni anklagar folk ? Bara för att man tror sig veta saker starkt måste man väll ändå tänka att man kan ha fel?

Jag har ju i alla fall fått mina egna bevis för mig själv att jag har rätt men är ju inget jag kan dela med mig av på grund av ni bara kan säga att jag ljuger , jag hittar på för att självklart gör jag det för att det ska låta så bra ? Inners inne vet ni ju själva att det är sant ni skulle säga att det inte stämmer på grund av det jag har upprepat ni har redan bestämt eran tro och har fått tunnelseende. 

Jag kan dela med mig av det jag har upplevt så ni kan se det från min synvinkel men då kräver jag att ni försöker tänka er in i saker ni själva inte upplevt men att det kan finnas en möjlighet att jag inte ljuger ?  Och att ni visar respekt tillbaka och inte bara har hårda toner i negativitet?

Jag ger er möjligheten att kunna förstå detta ur mina upplevelser men om ni inte kan visa respekt tillbaka att det kan vara sant det jag säger. Det finns det ju ingen anledning att jag säger något. Varför ska jag berätta mina privata upplevelser för folk som bara vinklar allt man säger och säger att man är ute för lura folk och man gläds av att lura oskyldiga människor? Skulle inte du bli arg om du oskyldigt bli anklagat för det ? Ni tänker ju i era egna tankar och försöker inte tänka er in i mina tankar och förstå verka det som ?  I så fall hade ni inte använt era tonläggen o försöka svarta ner allt hela tiden ?

Människor som gör det brukar oftast vara sådana som redan bestämt sin åsikt som inte kan ändras oavsett vad en människa säger. Personen får Tunelseende på grund av det o viker sig inte på grund av den starka åsikten i ämnet o höjer sin röst fast den andra personen vill föra en lugn diskussion det är typiskt tunnelseende i min åsikt. Men som jag säger jag kan ha fel i detta om er men är så jag tror.

Vad är problemet med ha lugn diskussion utan anklagelser i ämnet ? Ni är ju skeptiska men jag har erbjudit min hjälp men ni kan inte ens föra en lugnt diskussion utan anklagelser i alla olika sammanhang ?

Detta är ju min åsikt men men men

Mvh / joakim

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-11 02:58
#13

Jag tycker Zidizen teori om Terry evans mailen mellan Gesus o Terry evans är väldigt bra. Där håller jag med Zidizen i det mesta. Läste dom nu snaka om bra skrivet i min åsikt ?

Är inlägg #47 skrivet av Zidizen i Terry Evans tråden. Och efter det har ha skrivt massa bra saker om era beteenden (Jag menar inte alla men dom som läser och tar åt sig kan ju känna sig träffade annars behöver ni inte bry er ?)

 Inlägg #49 är klockrent också i min åsikt  ?

http://skepticism.ifokus.se/discussions/5112111bd3b4fd33ae001593-terry-evans-hotar-gesus

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

Annons:
padragan
2013-02-11 07:29
#14

citerat i kursivt, mina svar okursiverat

"Om jag vet vem jag är och ni som är skeptiker vill leta fram bevis för att det inte ska fungera är det väll mer troligt att ni hör talas om det i min synvinkel"

Nej, det där är heltokigt. Det går inte att bevisa frånvaron av något, det går bara att bevisa FÖREKOMSTEN av något. Googla gärna på Russels tekanna för en närmare förklaring. Eller tänk dig att jag påstår att det finns en osynlig ninja i rummet och förväntar mig att du ska motbevisa det, det är ju omöjligt. Hur noga du än letar igenom rummet kan jag ändå hävda att du bara missade ninjan. Dessutom är det ett vanligt knep bland paranormalister att försöka skjuta över bevisbördan på oss skeptiker att visa saker som DE påstår ska funka. Det är inte rimligt, påstår dem att det funkar så är det också de som har bevisbördan.

Jämför gärna med mängden studier av homeopati som inte visar att det skulle fungera. Då säger givetvis homeopaterna att man skakat fel eller något annat.

"Ända anledningen att jag börja skriva i eran tråd var ju för att få ett slut på att visa av era medlemmar störde oss i våra forum så tex jag kände var dåligt för min och troligen andras utveckling , vi vill ha lugn o ro och att alla ska trivas."

Det här hör man ganska ofta, men det är väldigt sällan som man får några konkreta exempel på vad den här störningen skulle vara. menar du att erbjuda alternativa förklaringsmodeller, efterfråga belägg och ställa frågor är att störa?

"Man måste kunna acceptera det andra människor tro på och vad dom tycker. "

Kan du ge några exempel på där vi försökt förbjuda folk att tro på vad de vill?

"Varför svarar du inte på min fråga?  flera av era medlemmar blir så himmla arga om jag glömmer svara på en fråga då är jag falsk jag bara ljuger för er , jag vill lura folk för att jag älskar att lura mäniskor jag kan inte bara vilja människor något bra. och att faktiskt healing fungerar. Jag är bar en mäniska som ljuger och vill folk illa ?"

Jag känner ingen av de andra skribenterna här, så jag kan givetvis inte uttala mig om varför de blir arga. Själv har jag inte blivit arg, jag blir bara förvånad över att INGEN vill ta chansen att skänka en miljon dollar till behövande och hjälpa mänskligheten framåt genom att visa att våra fysiska lagar måste utvidgas. Om forskare lyckas ta fram en motor som drar 6% mindre bränsle så är det en världsnyhet, och det vore ingenting i jämförelse med bevis för att paranormala fenomen existerar.

**"Förklara dig nu , Vad vinner jag på att ha hjälpt över 100 människor gratis, Har egna trådar där jag erbjuder min hjälpt gratis , har egen hemsida där jag hjälper folk gratis, **

Menar Du / Ni att jag gör det för att jag är en så Jävla ond människa att jag njuter av att lura folk ? Svar på den frågan"

Alla belöningssystem bygger inte på pengar. Jag hjälper inte folk med matteuppgifter på nätet för att bli rik, jag gör det för att vara hygglig och för att tacksamheten och respekten jag får tillbaka smörjer mina belöningscentra i hjärnan. Väldigt många av de som säger sig ha paranormala förmågor tror säkerligen genuint på det också, exakt vad du har för motiv kan jag givetvis inte svara på, du hör att jag bara spekulerar. Återigen, jag är inte arg, men du verkar bli väldigt upprörd så fort någon antyder att dina förmågor kanske inte funkar på riktigt.

"Jag kan dela med mig av det jag har upplevt så ni kan se det från min synvinkel men då kräver jag att ni försöker tänka er in i saker ni själva inte upplevt men att det kan finnas en möjlighet att jag inte ljuger ?  Och att ni visar respekt tillbaka och inte bara har hårda toner i negativitet?"

Det du delar med dig av är anekdoter, och de har tyvärr noll bevisvärde. Förstår du varför man tillämpar den vetenskapliga metoden för att utesluta felkällor som bias och selektiv tolkning av data? Att folk blir frustrerade är väl främst för att du kommer in och är otrevlig i en tråd och börjar prata om något helt annat än ämnet i fråga (och jag är givetvis medskyldig som hoppade på tåget, sorry). Det känns rätt mycket som om du gjorde det medvetet för att flytta fokus från Evans vidriga mail till Gesus. Det är min bästa gissning till varför folk blev upprörda på dig.

Om du tycker att jag missat att besvara någon fråga så får du påminna mig, för det var inte min avsikt.

JoHo
2013-02-11 09:37
#15

#1

Jaha, VAD ska healingen vara bra för? VAD är det som ska bli "bättre"?

Om jag ligger där och är "öppen"  så kommer ju varenda naturlig kroppsändring, hjärtslag kroppsljud etc att vara "healing". 

Detta är ju för fasen inte ens vanlig meditation du beskriver, där man t ex bara lyssnar på sina andetag och noterar vad kroppen gör.

Förklara också HUR du ska veta var jag är vid den tiden? HUR "sänder" du healing så att det bara når mig?

VAD ska resultatet bli?

Kom med något konkret: Jaghar ett födelsemärke på ett visst ställe (säger inte var så du ska kunna använda det). Jag vill få bort det. Fixar du det på "distans"?

T om du som är så insnöad i detta måste inse att det är väldigt lösa boliner och att det BARA handlar om vad mottagaren vill?

#3

_> Det verkar som en förberedelse för att kunna ta ut en vinst oavsett utslag; om John blir bättre beror det på healingen, om John inte blir bättre beror det på att John inte var mottaglig. Oavsett utslag så kan du tack vare den här garderingen fortsätta hävda att healing fungerar. _

Där har du grunden i hittepået. Detta är ju grunden i trams som The Secret eller, till och med, religioner där de som inte "känner Jesus närvaro" inte är nog kristna.

Healing är bedrägeri och kvacksalveri och inget annat.

JoHo
2013-02-11 09:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Från Terry Evans-tråden:

#199

Men Jarven, har du inte ens läst Wiki-artikeln om placebo så du förstår? http://sv.wikipedia.org/wiki/Placeboeffekt

Healing är alltså VERKNINGSLÖST. Det ENDA det kan hjälpa till med är om folk TROR att det fungerar.

Hoemopati är också verkningslöst men folk TROR att det fungerar och då kan bara tron på det göra att folk fokuserar på att de blir frisk.

Ett omvänt exempel är när man är förkyld; om du MÅSTE genomföra ett jobb och man ställer in sig på att man inte är förkyld och struntar i det så klarar man t ex att jobba en dag i stället för att ligga hemma.

När jag var liten stukade jag ena foten hela tiden. Kunde inte gå på foten. Tre gånger åker vi till lasarettet för att röntga foten. Jag var så liten att jag trodde att röntgen var "medicinen" så direkt efter röntgen var tagen så kunde jag stödja på foten.

Placebo används med RIKTIGA läkemedel för att kunna kontrollera medikaments funktioner. Om två grupper får en tablett varav ena gruppen får sockerpiller och den andra det verksamma medikamentet så kan man i slutet se om den gruppen som fått den riktiga medicinen fått bätre resultat än placebogruppen. Är det lika fungerar inte läkemedlet.

Placeboeffekten i dessa fall är så starka att man måste göra det dubbelblint; alltså att både de som ger tabletterna och patienterna inte vet vad som är medicin eller sockerpiller.

Healing jobbar knappt med den effekten. Healing är ett jävla påhitt som lurar folk att in i ett orsak/verkan-samband.

Ett exempel på orsak/verkan: Om du träffar någon som är förkyld och säger att "ta en citron och rulla den på näsan så kommer din förkylning att gå över på en vecka". Då förkylning går över på en vecka (oftast) tar du och citronen uppmärksamheten och personen TROR att denne blivit kurerad med hjälp av att rulla en citron på näsan.

Healing är ju så vidrigt som du också skriver:

> Åtminstonde jag förespråkar healing som komplement till vanlig vård, eller när vården givit upp.

I det första fallet får alltså VERKNINGSLÖS healing cred för vad skolmedicinerna och vården hjälpt till med. I det andra så utnyttjar man sjuka människor där vården inte klarar av det hela längre. I stället för att fortsätta försöka ge RIKTIG medicin vaggas folk in i en "sista chansenbehandling" med hjälp av jävla hittepå som är verkningslöst.

Det finns en ORSAK till att alternativbehandlingar INTE får ges till cancerpatienter t ex. Men sedan sitter en del av er och kör healing för att tjäna pengar på stackrs människor, eller som milky88, för att få sitt eget ego tillfredsställt.

Jo, till sist: Om nu healing handlar om "energier" och alla vet att vi alla kommer från stjärnstoft så kan man ju undra varför inte man kör med alternativtrams på bilar?

J-Artur-K
2013-02-11 10:40
#17

#16 Eller så är du bara en bitter människa ? 

#15 skrivetav lenjon1 

Å jag vill bara tillägga det milky88 skriver om healingen av min handled. Det var en sjuhelsikes healing och jag själv mötte människor från andra sidan som kom och tog min hand och sa kom med här…

Ont som attan gjorde det i handleden men dagen efter på eftermiddagen var all smärta som bortblåst och har inge kommit åter…så att milky88 väste som en orm hade jag inte ont av…är bara djupt tacksam för dina egenskaper

kram Lena

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-11 10:43
#18

Men som sagt har man tunnelseende då är man rätt bitter av sig oftst i diskussioner 

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-11 10:47
#19

JohnHoudi du verkar ha något slags problem med tanke på din bitterhet tycker jag  i min åsikt, Är ju inte normalt att människor håller på som du ? Ingen repekt och då undrar man ju vad du har för slags problem? Kan ju inte vara svårt att vara artig och respektera andra men du verkar ju vilja vara bitter av någon anledning och inte föra en lugn diskusiion utan bara anklagelser och så. Då undrar man ju varför du är så bitter och om du har något slags problem 

Mvh / Joakim 

Ny dag nya möjligheter

[Gesus]
2013-02-11 10:54
#20

#1 Hur vet du var dom finns som du distanshealar, behöver du ingen adress?

Funkar det long-distans, jorden runt liksom?

Kan du känna att healingen når fram och "tar" på/till den du healar?

Varför måste man ligga ner, är det något som hindrar healingen/energien från att gå in i kroppen om man inte bara ligger ner och tar emot, vad isåfall

#4 Hur får du hjälp från andra sidan, och var är andra sidan?

Väntar mig såklart inga svar på detta, då du inte klarar att visa belägg för dina påstående annars!

Annons:
[Gesus]
2013-02-11 10:56
#21

#3 "om John blir bättre beror det på healingen, om John inte blir bättre beror det på att John inte var mottaglig."

Där har du grunden för hela woo-woogupplägget och hur det fungerar enligt dom. Funkar det (eller vilka "upplevelser" som helst som känns), så var det healingen, funkar det inte, så är det såklart ditt fel!

Eller som med medierna, gissar dom på något som kan räknas som träff och kännas igen, då är det spöken som säger det, klockrent. Är det fel och passar inte, då är det spökena som är otydliga…

Ingen annan bransch har det så bra och enkelt att komma undan

Tänker lite på han som bad till ett mjölkpaket…

J-Artur-K
2013-02-11 10:57
#22

#16 JohnHoudi Om du vill ha healing får du börja jugna ner dig lite gran här jag erbjuder det. Men du får ta vissa lite respekt i alla fall. Och inte bara göra falska anklagelser mot en. Du snakar om bevis och allt, varför anklagar du mig utan att ha något bevis ? Dom som alltid säger tyngden med bevis är viktigt men du själv säger saker utan bevis så du är ju inte bättre själv av att säga saker som du tror stämmer? Är ju därför man undrar vad du har för slags problem egentigen.

Men sedan sitter en del av er och kör healing för att tjäna pengar på stackrs människor, eller som milky88, för att få sitt eget ego tillfredsställt.

Ny dag nya möjligheter

Semantikern
2013-02-11 11:05
#23

#19 

Pot, kettle, black.. etc etc

[Gesus]
2013-02-11 11:12
#24

#0 Skrev du inte fel i rubriken här?

Ska det inte vara att:

"milky88 snackar bort varför hans påhittade healing INTE fungerar och bara gnäller och babblar om annat och vill ha respekt"?

[Gesus]
2013-02-11 11:16
#25

#11 "Randis miljonutmaning är inte direkt okänd"

Nej, men jag undrar om den inte kommer att utbetalas här nu snart ;-]

Timmorn
2013-02-11 11:27
#26

Gesus?

Min farmor lärde mig tidigt att du får inte säga att något är äckligt om du inte har testat, du får inte säga att något är tråkigt om du inte har testat. Vad sägs om att vi applicerar det tänket här? Har du inte testat healing, kalla det inte påhittat och skitsnack och visa lite respekt.

Oavsett om det är olika åsikter och du är skeptisk till att det fungerar med Milky88 tror/vet att det gör det så kan väl alla ha en artig ton och respekt. Varför ska han inte få "babbla" om att han vill ha respekt? Alla vill vi mötas med artighet och respekt och inte bli kallade för idioter eller falska, då möts det oftast med försvar.

Såvitt jag har förstått det måste man inte alls ligga ned, men det var ett ödmjukt förslag.

Att vara öppen för något och vara skeptisk och ha kritisk tänkande är olika saker. Att vara öppen för att det kan fungera är inte samma sak som att tänka kritiskt till vad som händer. Blir man illamående, hmm har jag druckit för lite vatten idag osv, ökat hjärtklappning har jag tagit hjärtmedicinen. Mycket går att förklaras med naturliga orsaker men det betyder inte att man kan vara öppen för iden

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

[kvasthilda 72]
2013-02-11 11:31
#27

Jag blir lite förvånad över det john skriver: Healing är bedrägeri och kvacksalveri och inget annat.

Då kommer frågan till John.. Men varför i all världen ställer du upp att få healing då.

Jag anser att det är respektlöst att slösa på Milky88 tid, avboka din tid John och låt milky88 göra annat under den tiden istället för att slösa tid och energi på dig!!

Jag är glad att jag själv inte erbjudit gratis healing här, snacka om otacksamhet!!!

När man ger av sin tid gratis så kan man åtminstånde bli mött med respekt!!

Annons:
ru4real
2013-02-11 11:40
#28

Problemet med er distanshealing (som jag ser det) är ju hur i h*e skall man kunna säga att det har funkat? Det saknas ju liksom ngt som man kan peka på, ngt vettigt.

Det blir liksom ett cirkelargument om ingenting.

Timmorn
2013-02-11 11:51
#29

Det är känslan som patienten/kunden upplever som är det enda som kan tolkas. Och känslor kan inte bevisas som ni tänker. Har däremot för mig att en del har testat healing genom värmekameror etc. och sett skillnad före och efter.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

JoHo
2013-02-11 11:54
#30

#17

> #16 Eller så är du bara en bitter människa ?

Så lågt. Är det så du värvar kunder till din bedrägeriverksamhet? Genom att säga att de är bittra om du inte får ge dem healing?

Sedan fortsätter du med personangreppen:

> JohnHoudi du verkar ha något slags problem med tanke på din bitterhet tycker jag  i min åsikt, 

Så man är bitter bara man inte håller med dig, alltså? Skrämmande människosyn du har.

> Är ju inte normalt att människor håller på som du ? Ingen repekt och då undrar man ju vad du har för slags problem? 

Jo, det ÄR normalt att reagera när någon försöker lura oskyldiga medmänniskor att du kan heala deras sjukdomar. 

I övrigt är det INTE NORMALT att bedra andra människor.

> Kan ju inte vara svårt att vara artig och respektera andra men du verkar ju vilja vara bitter av någon anledning och inte föra en lugn diskusiion utan bara anklagelser och så. Då undrar man ju varför du är så bitter och om du har något slags problem

Grymt många personangrepp du kommer med. Att du inte skäms? Och så kallar du skeptiker för att de "trakasserar" andra.

Vet hut!

Men jag ställer ju frågor till dig. Varför svarar du inte?

JoHo
2013-02-11 12:01
#31

#22

JohnHoudi Om du vill ha healing får du börja jugna ner dig lite gran här jag erbjuder det. 

Jag är lugn. Det är inte jag som gör personangrepp och ger diagnoser.

Sedan låter det som en "gudomlig gåva" att du ska ge mig "healing". Tagga ner på narcissismen, tack.

> Men du får ta vissa lite respekt i alla fall. Och inte bara göra falska anklagelser mot en. 

Respekt får man om man förtjänar det.

Var är de falska anklagelserna? Det är ju upp till DIG att belägga att du kan ge healing och att det fungerar. Svara på mina - och gärna Gesus frågor, tack.

> Du snakar om bevis och allt, varför anklagar du mig utan att ha något bevis ? 

Jag BER ju om bevis och beläg om och om igen. Du vill att jag ska gå med på healing där jag antingen inte känner något (då är jag inte "öppen") eller så käner jag något (alltså jag gör självbedrägeri).

Svara på frågorna, tack.

> Dom som alltid säger tyngden med bevis är viktigt men du själv säger saker utan bevis så du är ju inte bättre själv av att säga saker som du tror stämmer? Är ju därför man undrar vad du har för slags problem egentigen.

JAG har inga problem förutom när oskyldiga skadas av samvetslösa bedragare. Däremot har vetenskapen problem med healing då det inte finns ETT ENDA BELÄGG för att det ska fungera.

Så, svara nu på frågorna, tack.

JoHo
2013-02-11 12:05
#32

#26

JAG har provat healing av olika personer. Har varken känt eller upplevt något (alltså är jag dålig på självbedrägeri, det erkänner jag).

Pratade med en healer i Skeptikerpodden gällande en speciell healingstav och hur healing "fungerade" enligt henne. Lyssna gärna (det KOMMER ni givetvis INTE att göra men man måste ju ge er chansen):

http://skeptikerpodden.se/2011/04/harmoni/

JoHo
2013-02-11 12:10
#33

#27

Vilken arrogant text.

Jag är fortfarande på att ta emot healing. Jag flyger utomlands senare samma kväll så det passar mig utmärkt.

Jag är ganska övertygad att milky88 har ganska mycket tid över så det är knappast störande. MEN märker du inte hur han börjar hitta en utväg då han vet att healing inte fungerar? Redan i första kommentaren så nämner han det där The Secret-retoriken att man "måste vara öppen" bl, bla, bla "och är man inte det så…". 

Jag kommer känna av healing om han gör det, Fegar han ut är det en annan sak.

DÄREMOT är det väl konstigt, kvasthilda, att han inte kan berätta vad det kommer att ge? VAD ska bli bättre av healingen?

Varför VÄGRAR milky88 att svara på mina och Gesus frågor???

JoHo
2013-02-11 12:12
#34

#29

> Det är känslan som patienten/kunden upplever som är det enda som kan tolkas. Och känslor kan inte bevisas som ni tänker. 

Ja, via självbedrägeri.

> Har däremot för mig att en del har testat healing genom värmekameror etc. och sett skillnad före och efter. 

Källa?

(varför frågar jag ens om källa? Det kommer ingen källa och OM det kommer så är det från en pro-healingsajt och inte t ex Lancet).

Annons:
ru4real
2013-02-11 12:19
#35

http://stat.psu.edu/~rho/mindon/distant.pdf Där man kommer fram till att man skall studera vidare (conclusions). Så, det är iaf studerat…

ru4real
2013-02-11 12:46
#36

Milky88, här har du ett bra objekt att öva på; http://healing.ifokus.se/discussions/5118d5aed4ebea3936001383-healing-till-min-katt

Hmm, du vet innebörden av 88 förresten?

[Starman]
2013-02-11 12:50
#37

#36

Pst, det är vanligt att använda sitt födelseår i sitt nick. Tror att det här är fallet här, snarare än sympatier för Herr Führer.

Det är skrämmande att människor i min egen ålder, unga vuxna (bara ett år yngre än jag) tror sig ha magiska händer.

ru4real
2013-02-11 12:52
#38

#37, jo så är det nog. Och jag håller med dig om det sistnämda oxå.

JoHo
2013-02-11 12:53
#39

#35

Tittade igenom det. Ser att det är ett resultat just över statistiken just här (vilket ofta sker i dessa svårtestade fall). Det är därför de "studerar vidare" vilket man alltid gör. Förvånas över så många enkelblindade test i en sådan rapport. Väldigt konstigt.

De som lagt ut rapporten kommer från två universitet. Var är grundtesten? Står inte var, när, hur och vem och om man kunnat repetera detta.

OM nu healing fungerar så borde det väl ändå ha varit i stort sett 100% positivt resultat?

ru4real
2013-02-11 12:55
#40

Nej jag vet. Hittade inte mer info om ngt faktiskt. Och jag la inte ner speciellt mycket tid på det heller.

JoHo
2013-02-11 12:58
#41

#36

Jag mår verkligen illa. Här har du verkligen What's the harm i full funktion. Stackarn har en sjuk katt och önskar healing till katten OCH hoemopati. 

"Skulle jag kunna be om lite healing så att han orkar lite till? Jag kommer att prova på homeopati och ändra hans mat, men just nu mår han inte alls bra."

Två verkningslösa saker. Det VÄRSTA är att katten får riktig medicin och OM katten klarar sig kommer det att tillskrivas healing och homeopati och inte veterinärerna.

Här har vi VERKLIGEN beviset på att folk i sorg tar till sig allt de kan och dessutom luras betala för verkningslös alternativtrams.

Jag kräks inuti min mun när jag tänker på hur många i samma situation utnyttjas av samvetslösa bedragare och hittepåmedicin.

Annons:
ru4real
2013-02-11 13:03
#42

Håller med dig Houdi. Tänkte först skriva ngt inne på det forat, men jag orkade faktiskt inte. Men jag tycker synd om den lilla katten, det är fan humanare att avliva den än att utsätta den för ingenting ju…

JoHo
2013-02-11 13:08
#43

Kanske en bra idé att visa på vad som kan hända om man förlityar sig på böner och healing:

http://whatstheharm.net/faithhealing.html

Men nu ser jag fram emot att få alla mina och Gesus frågor besvarade av milky88

J-Artur-K
2013-02-11 13:18
#44

JohnHoudi  jag svarar inte på frågor när ni inte visar respekt eller är artiga , och jag ger bara healing om ni visar artighet och respekt, Du har ett erbjudande sedan kan du ju inte säga att jag är en bedragare för att jag inte svarar på frågor när ni är oartiga , är väll inte konstigt att jag vill att ni ska vara artiga och visa lite respekt, men ni vänder det till att jag är en bedragare. Jag tycker det mer låter som att ni är Paranoida i så fall för jag vet vart jag står.

Om du vill ha healing var mer artig , jag har ingen skyldighet att svara på frågor och bara för att jag inte gör det betyder det inte att jag är en oärlig människa , jag gör det bara för att jag tycker ni är bittra människor som inte har förtjänat att få svar. För ni behndlar en utan respekt och artighet.

Du har eget vall om du vill ha healingen. Men i så fall visa mer respekt och artighet annars får du skylla dig själv om jag inte vill ge längre. Jag har ingen skyldighet att ge. När man erbjuder är det i sådana här uppträdanden man förtjänar av en bitter människa som du.

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-11 13:31
#45

#44

OK, nu börjar ursäkterna för att kunna dra sig ur hagla:

> jag svarar inte på frågor när ni inte visar respekt eller är artiga , 

Du förstår ju inte att det är för att du INTE svarar på frågor (vilket inte är varken artigt av dig eller visande av respekt).

> och jag ger bara healing om ni visar artighet och respekt, Du har ett erbjudande sedan kan du ju inte säga att jag är en bedragare för att jag inte svarar på frågor när ni är oartiga , är väll inte konstigt att jag vill att ni ska vara artiga och visa lite respekt, men ni vänder det till att jag är en bedragare. Jag tycker det mer låter som att ni är Paranoida i så fall för jag vet vart jag står.

Sådär; DU påstår att du kan ge healing, jag ber dig göra det, DU svarar inte på frågor utan känner snaran dras åt och försöker desperat hitta en utväg. Att du bygger halmgubbar och går på med personangrepp är inte den smartaste vägen nu, eller hur?

Jag är redo. Ge mig healing. Gör det helst i dag. Säg ett klockslag och jag ska vara "öppen".

> Om du vill ha healing var mer artig , jag har ingen skyldighet att svara på frågor och bara för att jag inte gör det betyder det inte att jag är en oärlig människa , jag gör det bara för att jag tycker ni är bittra människor som inte har förtjänat att få svar. För ni behndlar en utan respekt och artighet. 

Skitsnack. Det är du som fabulerar och kommer med både påståenden du aldrig belägger och sedan kör du både härskarteknik, bygger halmgubbar och gör personpåhopp. Skärp dig nu.

Put up or shut up!

> Du har eget vall om du vill ha healingen. Men i så fall visa mer respekt och artighet annars får du skylla dig själv om jag inte vill ge längre. 

Ska jag "skylla mig själv" om du inte vill ge? Vad kommer vara skillnaden? Nej, just ja; du svarar ju inte på frågor.

> Jag har ingen skyldighet att ge. När man erbjuder är det i sådana här uppträdanden man förtjänar av en bitter människa som du. 

Att jag inte köper dina påstpenden med hull och hår innebär inte att jag är bitter på något sätt. Att du konstant gör personangrepp och ger diagnoser visar att du är desperat bara. 

Kom igen; ge mig healing då.

Vad ska du heala? Vad ska resultatet bli? Vad ska jag känna som inte är naturliga reaktioner i min kropp?

Jag kommer vara ärlig: Känner jag något som är fullständigt ovanligt i min kropp vid detta speciellt klockslag så utgår vi från det.

Kan man inte få saker att göra ont med healing? När saker läker brukar det göra ont eller klia. Kan du inte t ex i dag kl 16.00 ge mig antingen smärta i höger knä eller att det kliar som attan?

J-Artur-K
2013-02-11 13:48
#46

#45 du vet inte vad respekt är antagligen

Så ha bättre ton och inte anklagelser och respektera att jag inte vill svara på era frågor på grund av att ni redan har bestämt eran åsikt,

Det är det som är att visa respekt, att man godtar att en person inte har samma åsikt och inte frågar ut när den inte vill på grund av att det inte leder någon vart.

Du visar ingen respekt och använder nedlåtande ton, och då kan du inte kräva att jag ska ge healing och om jag inte ger det säga att det är för att jag är en bedragare, Du har ju ett val var artig och respektera att jag inte svarar er på frågor , det leder ingen vart när ni är bara oartiga sedan om ni inte håller med om det är det eran åsikt. Men om jag säger så , ska man respektera det den andra säger ? Och sluta vara oartig och visa respekt ,

Ligger i dina händer sedan får du säga vad du vill ,

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-11 14:01
#47

#46

> du vet inte vad respekt är antagligen 

Ja, men vet du? Du får den respekt du vill ha. Det var DU som kom in i tråden om Terry Evans och viftade med armarna. Det är DU som vägrar svara på mina och Gesus frågor etc.

Respekt innebär INTE att man automatiskt ska svälja vad en annan har att säga utan att vara kritisk (som du verkar vilja). 

Så frågan du borde ställa dig är: Vet milky88 vad respekt är?

> Så ha bättre ton och inte anklagelser och respektera att jag inte vill svara på era frågor på grund av att ni redan har bestämt eran åsikt, 

Säg såhär i stället, då det är uppenbart att du vill dra dig ur, då du varken har belägg; kan svara på frågorna eller säkerhet att jag kommer att göra självbedrägeri som dina andra "patienter" (offer?): "JAG VILL DRA MIG UR DÅ JAG VET ATT JAG INTE KOMMER KLARA DET"

> Det är det som är att visa respekt, att man godtar att en person inte har samma åsikt och inte frågar ut när den inte vill på grund av att det inte leder någon vart.

Så VARFÖR kan DU inte respektera MIN åsikt då? Varför kan inte DU visa MIG respekt?

> Du visar ingen respekt och använder nedlåtande ton, och då kan du inte kräva att jag ska ge healing och om jag inte ger det säga att det är för att jag är en bedragare, blablablablabla

Ja, det är SÅÅÅÅ synd om dig. Skönt att DU tror att DU ger andra respekt? Eller tycker du att dina undanglidningar, oärlighet i diskussioner, ditt sätt att göra entré på denna sajt, dina byggande av halmgubbar, dina återkommande personangrepp etc är att visa respekt för andra som inte delar DIN åsikt?

> Ligger i dina händer sedan får du säga vad du vill ,

Ge mig healing. Jag har bett dig. Klockan 16.00 i dag vill jag ha ont i höger knä eller att det kliar. Fixar du det?

Troligen kommer du dra dig ur eller kommer med fler undanflykter (vilken överraskning DERT skulle bli LOL)

Varsågod milky88: Bollen är din

[Gesus]
2013-02-11 14:18
#48

#26 Timmorn

Jaha, du hoppar på woo-wootåget direkt..? Välkommen hit!

Du VET alltså vad JAG testat och inte testat! Kanske din farmor eller någon annan borde lärt dig att kolla upp saker istället, så du faktiskt VET vad snackar om INNAN du går igång! Vad säger DU om att applicera det tänket här, särskilt eftersom det är på Skepticism du är och jag tror dom flesta andra gör det här. Utom woo-woosen då förståss…

Jag har testat healing och sjukt mycket annat flum + seanser och sittningar med mera

Jag har inte kallat någon idiot någongång någonstans, men det är ett väldigt vanligt beteende bland woo-woos att få för sig att dom blir kallade just det, undrar varför…

Jag säger falsk, eftersom i min bok är man det om man ljuger, hittar på och ändrar på vad man sagt.

Sen förstår jag inte var man får det ifrån att man kan hitta på vilka stolligheter som helst och sen BEGÄRA respekt för det? Vad jag vet så måste man förtjäna respekt genom att tex göra något "bra", och det gör man väl knappast genom att bara gnälla om att man vill ha det. Särskilt inte när man inte visar det själv och hittar på och ljuger tex.

Om du hade haft lite koll på grejerna INNAN du uttalar dig, så hade du vetat att just milky88 började med att håna bl.a mig när han dök upp här. Efter det har han endast gnällt om att få respekt samtidigt som han INTE visar det själv, och kan visa belägg för sina påståenden.

Annons:
[Gesus]
2013-02-11 14:21
#49

#45 med flera

Jag har faktiskt varit lite förundrad över hur woo-woosen lyckats läsa mellan raderna, och i vanlig ordning tolka det som dom vill, att JAG har hoppat av intervjun med Terry och undgått se hur det verkligen är…

Men det ser man ju klart här, det är deras egen metod ju. Erbjuda något, och sen snacka sig ur det allt vad det går. Nu förstår jag, dom trodde jag körde samma trick ;-]

JoHo
2013-02-11 15:04
#50

Nu är klockan 15:04

Om 56 minuter förutsätter jag att det gör ont eller börjar klia i mitt högra knä. Eller hur milky88?

Eller kommer det (surprise) borförklaringar måntro?

JoHo
2013-02-11 16:05
#51

Klockan är över 16.00 och jag känner ingen smärta eller att det kliar på mitt högra knä. Antar att milky88 sänder healing så han är blå i ansiktet nu (eller har någon ursäkt).

Fungerar din healing bättre om jag slår hårt på det med en hammare för att det ska göra ont?

Jag avvaktar och förhåller mig öppen. Ljus och kärlek!

JoHo
2013-02-11 16:58
#52

Jaha, så är klockan 17.00 och jag har inte känt ett dyft. Har verkligen försökt göra så mycket självbedrägeri jag kunnat men det varken kliar eller gör ont i mitt högra knä. Funkar inte "energierna" milky88? När du kommer med dina ursäkter kan jag erbjuda att glra samma sak klockan 21.00 i kväll.

Klass
2013-02-11 17:21
#53

#52 JohnHoudi

Fast var det inte på onsdag kl. 20:00 det skulle ske? 

(OK, jag kan ha missat något eftersom jag inte har orkat läsa hela tråden - tyckte att den verkade spåra ur ganska fort.)

JoHo
2013-02-11 17:44
#54

#53 Onsdag eller måndag? Spelar det någon roll egentligen? Resultatet kommer förmodligen bli noll ändå. Jag reser utomlands den kvälen så det är bra att göra det innan. Men jag ger honom en chans till 21.00 i kväll och sätt mig i min djupaste själbedrägerifokusering.

Klass
2013-02-11 18:08
#55

#54

Det kan spela roll om "sändaren" inte har tid just då. Jag trodde att man åtminstone skulle komma överens om tidpunkt.

Visst, jag tror inte heller att healing fungerar, men om du nu gett uttryck för att vilja testa detta (har du det?), så är väl en bra början att i förväg komma överens om var/hur/när?

Annons:
JoHo
2013-02-11 18:39
#56

Jepp. Och jag ger honom flera optioner då det blir stressigt på onsdag Nästa tid är 21.00 i kväll. Antingen ont i höger knä eller så kliar det. Eller har milkt88 något annat förslag

[Gesus]
2013-02-11 18:41
#57

Hmmm jag blev lite skitnödig precis nu. Det kan inte vara så att milky har skickat till fel adress..?

(lågt jag vet, men tja är det inte nivån på det hela)

JoHo
2013-02-11 19:06
#58

#57 Kanske. Det är inte lätt att hitta mig just för tillfället, jag vet. Det kommer väl någon ursäkt snart där just onsdag är det enda alternativet (Pluto kanske står i cirkel mot Uranus eller "energierna är så låga" eller något annat new age bull).

Timmorn
2013-02-11 19:11
#59


 Inget sånt newage bull krävs. Men att ha tid i vardagen krävs.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

JoHo
2013-02-11 19:12
#60

#59 Är du plötsligt talesperson för milky88?

Timmorn
2013-02-11 19:25
#61

Nej verkligen inte, men av det jag har läst om healing så krävs det ingenting om att planeterna står rätt osv. Det är inte astrologi.

Men herregud tänk det som att gå till tandläkaren, eller psykologen osv.  tiden måste fungera för båda.  Jag hävdar inte att det är samma sak. Men han förklarade ju i börja av tråden att han hade tid för det hela på onsdag klockan 2000, om du inte kunde då så kunde ni komma överens om något annat. Att säga att det kommer att komma ursäkter snart och baktala folk på det sätter är inte shysst. Att säga att jag har inte känt någonting nu klockan 16 och 17 betyder ingenting om ni inte har bestämt den tiden. 

Även om du inte har respekt för healingen, och inte tror att det fungerar så är det väl ingen anledning till att bete sig smyga in förolämpningar mellan raderna. Och vad du skrev i 58 så skulle jag säga att de flesta skulle tolka det så.

Jag tycker verkligen inte att milky88 betedde sig bra under er diskussion heller utan han gick in och ville försvara sig, men det är ingen anledning till att ha en låg nivå. Jag förstår att ni vill ha bevis, men herregud det går att bete sig shysst ändå, annars hamnar man bara i försvarsposition. Jag säger diplomatiskt att båda gjorde fel, men man kan ju ändra sig och börja bete sig shysst.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

JoHo
2013-02-11 19:32
#62

#61

> men av det jag har läst om healing så krävs det ingenting om att planeterna står rätt osv. Det är inte astrologi. 

I know. Men är man frustrerad brukar vilka ursäkter som helst dyka upp….

> Men herregud tänk det som att gå till tandläkaren, eller psykologen osv.  tiden måste fungera för båda.  Jag hävdar inte att det är samma sak. Men han förklarade ju i börja av tråden att han hade tid för det hela på onsdag klockan 2000, om du inte kunde då så kunde ni komma överens om något annat. 

Ja, och då jaginte kan då eftersom jag förmodligen är lite full gång med resan så ger jag honom två tider i dag. Nästa är 21.00.

> Att säga att det kommer att komma ursäkter snart och baktala folk på det sätter är inte shysst. 

Det är väl bara att inte komma med en massa ursäkter som det kommer 99,9% från woos.

> Att säga att jag har inte känt någonting nu klockan 16 och 17 betyder ingenting om ni inte har bestämt den tiden. 

Det är ju just det jag säger. Men hur tror du han hade hanterat om jag sa att jag KÄNDE något den tiden?

> Även om du inte har respekt för healingen, och inte tror att det fungerar så är det väl ingen anledning till att bete sig smyga in förolämpningar mellan raderna. Och vad du skrev i 58 så skulle jag säga att de flesta skulle tolka det så. 

Det är väl inga förolämpningar? Det är ju bara för honom att inte komma med några ursäkter så blir han ju inte förolämpad, eller hur?

> Jag tycker verkligen inte att milky88 betedde sig bra under er diskussion heller utan han gick in och ville försvara sig, men det är ingen anledning till att ha en låg nivå. 

Nej, det var aldrig någon anledning för milky88 att ha en låg nivå. Håller med dig.

> Jag förstår att ni vill ha bevis, men herregud det går att bete sig shysst ändå, annars hamnar man bara i försvarsposition. Jag säger diplomatiskt att båda gjorde fel, men man kan ju ändra sig och börja bete sig shysst. 

Det är ju därför jag ger honom fler tider så han får en chans.

Annons:
Timmorn
2013-02-11 19:44
#63

Men ta ett par djupa andetag och slappna av :P Herregud ni har skrivit inlägg hela eftermiddagen.

Och vänta då på att han svarar så att ni kan diskutera fram en tid som fungerar för er båda, vem vet han kanske arbetar ikväll eller käkar sent, har en tvättid eller vad som helst som gör att han inte kan. Men vad han än svarar om han säger att han inte kan på de tiderna kommer ju låta som en dålig ursäkt i sådana fall. 

haha oavsett hur många som nu kommer med ursäkt så är det fortfarande inte shysst att baktala och sånt.

Och jag tror helt ärligt att han hade sagt att ja då var det inte jag som skickade energi till dig eftersom att jag inte healade dig då. 

"!Det är väl inga förolämpningar? Det är ju bara för honom att inte komma med några ursäkter så blir han ju inte förolämpad, eller hur?" Och vad är det för val egentligen? Om han kommer med vilken ursäkt som helst att jag hade en tvätttid och har inte suttit vid datorn så kommer det ju låta helfel för dig verkar det ju som då?

Alltså så som jag har läst igenom så hade han en shysst nivå i börja och sedan ville han försvara sig jag vet inte om det hörde hemma pga något i en annan tråd eller inte. 

Stryk ett streck och lugna ned er båda två och kom överens om en tid senare, så kan ni ju diskutera i sådana fall efter healingen är gjord.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Klass
2013-02-11 19:44
#64

Jag håller med Timmorn i det hon skriver i #61. Jag tror att jag gör det i till och med varenda mening hon skriver där.

JoHo
2013-02-11 20:07
#65

#63

> Herregud ni har skrivit inlägg hela eftermiddagen. 

För mig är det inga problem. Med dator, iPad och iPhone hinner man med mycket på dödtider man har. Dessutom har jag hunnit jobba med typ fem - sex andra projekt under dagen och t om hunnit klippa mig. 

Vad är problemet med att man är effektiv? Dessutom roar det mig.

> Och vänta då på att han svarar så att ni kan diskutera fram en tid som fungerar för er båda, vem vet han kanske arbetar ikväll eller käkar sent, har en tvättid eller vad som helst som gör att han inte kan. 

Det är jag fullt medveten om. Det är därför jag ger honom flera tider. 21.00 i kväll och låt oss säga 09.00 i morgon?

> Men vad han än svarar om han säger att han inte kan på de tiderna kommer ju låta som en dålig ursäkt i sådana fall. 

Nej, däremot om han går i taket, börjar kalla mig för ett och annat (som tidigare) så kommer det vara uppenbart att det är utväg han är ute efter.

Ser du inte att jag ger honom chanser?

> haha oavsett hur många som nu kommer med ursäkt så är det fortfarande inte shysst att baktala och sånt. 

Mycket möjligt. Men det är alltså enligt dig HELT ok att baktala mig? 

> Och jag tror helt ärligt att han hade sagt att ja då var det inte jag som skickade energi till dig eftersom att jag inte healade dig då. 

Låt oss hoppas det. Det kan vi bara spekulera om.

"!Det är väl inga förolämpningar? Det är ju bara för honom att inte komma med några ursäkter så blir han ju inte förolämpad, eller hur?" 

> Och vad är det för val egentligen? Om han kommer med vilken ursäkt som helst att jag hade en tvätttid och har inte suttit vid datorn så kommer det ju låta helfel för dig verkar det ju som då? 

Syftar givetvis på osannolika ursäkter som brukar dyka upp. Har stackarn tvättid så är det givetvis ok. Det var ett makalöst hatrvande och skyddande av denne individ från din sida.

> Alltså så som jag har läst igenom så hade han en shysst nivå i börja och sedan ville han försvara sig jag vet inte om det hörde hemma pga något i en annan tråd eller inte. 

Njae, speciellt schyst var inte hans nivå från början. Det första lät "Just nu skrattar jag åt er…"

Den andra posten löd "Jag ville bara skratta för mig själv ett tag innan jag skriver något för tycker ni är så underbart roliga ..//.. I min åsikt är det att kasta bort energie att förklara för en person som redan bestämt sin ställning i en diskussion. Jag tror att ni gör detta för att ni inte har något bättre för er än att leta fram saker för att smuts kasta något ni inte tro på."

Schyst?

> Stryk ett streck och lugna ned er båda två och kom överens om en tid senare, så kan ni ju diskutera i sådana fall efter healingen är gjord.

Jag är lugn. Har ingen orsak att vara något annat. Jag ger honom flera optioner på olika tider.

#64

Det gör jag också i stort sett.

J-Artur-K
2013-02-11 20:13
#66

Jag har sagt Onsdag 20.00 Så jag har inte varit här inne o sett det där och kunnat svara. Jag har hälsat på min bror under dagen och gjort ärenden i stan. Kom hem för 1.5 timme sedan

Är som Timmorn sägger jag vill bara att vi ska ta lugna samtal. Annars leder detta ingen stans. Ska vi börja om på ny bana eller inte? Jag kan på Onsdag 20.00 sedan om du inte kan då får vi ta längre fram för jag sade den tiden för det är den närmsta tiden jag kan.

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-11 20:17
#67

#66

> Jag har sagt Onsdag 20.00 Så jag har inte varit här inne o sett det där och kunnat svara. Jag har hälsat på min bror under dagen och gjort ärenden i stan. Kom hem för 1.5 timme sedan 

Helt klart ok. Men jag kan inte 20.00 på onsdag. Kan du 21.00 i kväll? Kan du svara på frågorna jag ställer ovan också?

> Är som Timmorn sägger jag vill bara att vi ska ta lugna samtal. Annars leder detta ingen stans. 

Bra. Jag är med på det. Det innebär att du inte ställer diagnoser och gör personangrepp mer då?

> Ska vi börja om på ny bana eller inte? Jag kan på Onsdag 20.00 sedan om du inte kan då får vi ta längre fram för jag sade den tiden för det är den närmsta tiden jag kan.

Varför kan du inte innan dess?

Timmorn
2013-02-11 20:37
#68

65 Jag ser inga alls problem med att du är effektiv, det är ju en bra egenskap. Och ja det finns många små dödtider där man kan skriva. Tänkte bara på att du verkade bli alltmer frustrerad ju närmare kvällen kom, det var inte meningen att det skulle låta som att du inte gjorde någonting annat :P

"Nej, däremot om han går i taket, börjar kalla mig för ett och annat (som tidigare) så kommer det vara uppenbart att det är utväg han är ute efter.Ser du inte att jag ger honom chanser?"
Nu ser jag att du ger honom chanser, i mitt tycke lite försvarsinställning fortfarande liksom IKVÄLL, imorgon då och då, innan han ens kan säga sina alternativ. Men såg nu att du i 67 är mycket trevligare, och verkligen ger honom en chans.

"Mycket möjligt. Men det är alltså enligt dig HELT ok att baktala mig? "
Nej, jag tycker det är sandlådenivå oavsett om det är du han, eller någon annan som gör det.

"Låt oss hoppas det. Det kan vi bara spekulera om." Ja det är något vi bara kan spekulera om.

Njae, speciellt schyst var inte hans nivå från början. Det första lät "Just nu skrattar jag åt er…" Den andra posten löd "Jag ville bara skratta för mig själv ett tag innan jag skriver något för tycker ni är så underbart roliga ..//.. I min åsikt är det att kasta bort energie att förklara för en person som redan bestämt sin ställning i en diskussion. Jag tror att ni gör detta för att ni inte har något bättre för er än att leta fram saker för att smuts kasta något ni inte tro på."

Schyst? Nej inte shysst, jag tänkte mer på inlägg 2 och 4. Där är det shysst.

Men ser att ni har strukit ett streck och uppför er, så nu ska dagisläraren gå härifrån… haha förlåt jag kan inte låta bli att skratta åt mig själv som tydligen måste lägga sig i allting. haha

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

J-Artur-K
2013-02-11 20:41
#69

#67 Jag har haft stressig dag idag så vill bara ta det lungt , har även ärenden imorn att göra. Så det passar inte mig ikväll eller imorn, jag måste ju tänka på mig själv att få villa och vara avlappnad. Få fri tid att bara slappna av. 

Var därför jag sade onsdag 20.00 från början för det var den tidigaste tiden jag kunde som passade in för mig. Sedan om du inte kan då kan du ge ett förslag du kan men som är efter Onsdag 20.00 inte före på grund av att jag måste få kunna koppla av i min vardag.

Inga angrepp mot varandra tycker jag låter väldigt bra

Jag tänkte ta se en film nu jag har inte hunnit läsa dina frågor riktigt men har skummat igenom men jag ska kolla på dom senare ikväll eller imorn. ska försöka svara så gått jag kan

Ha en bra kväll om jag inte skriver något mer här ikväll

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

Annons:
JoHo
2013-02-11 20:45
#70

#68

Hahahaha, ja jösses vilken pekoral och pekfingrar. Tagga ner lite, tack.

#69

Då får du tyvärr vänta tills i mars. Jag åker bort. Det var därför jag hade bråttom att ge dig chansen.

Timmorn
2013-02-11 20:54
#71

70 Men alltså… det är ju min plats i universum så jag måste bete mig såhär ;P

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JoHo
2013-02-11 21:07
#74

#35

Här kommer en uppdatering av den rapporten du länkade till.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12778776

RESULTS:

8 non-randomised and 9 randomised clinical trials were located. The majority of the rigorous trials do not to support the hypothesis that distant healing has specific therapeutic effects. The results of two studies furthermore suggest that distant healing can be associated with adverse effects.

CONCLUSION:

Since the publication of our previous systematic review in 2000, several rigorous new studies have emerged. Collectively they shift the weight of the evidence against the notion that distant healing is more than a placebo.

JoHo
2013-02-11 21:40
#75

#35

En till

http://www.painjournalonline.com/article/S0304-3959(00)00421-8/abstract

Spiritual healing is a popular complementary and alternative therapy; in the UK almost 13 000 members are registered in nine separate healing organisations. The present randomized clinical trial was designed to investigate the efficacy of healing in the treatment of chronic pain. One hundred and twenty patients suffering from chronic pain, predominantly of neuropathic and nociceptive origin resistant to conventional treatments, were recruited from a Pain Management Clinic. The trial had two parts: face-to-face healing or simulated face-to-face healing for 30 min per week for 8 weeks (part I); and distant healing or no healing for 30 min per week for 8 weeks (part II). The McGill Pain Questionnaire was pre-defined as the primary outcome measure, and sample size was calculated to detect a difference of 8 units on the total pain rating index of this instrument after 8 weeks of healing. VASs for pain, SF36, HAD scale, MYMOP and patient subjective experiences at week 8 were employed as secondary outcome measures. Data from all patients who reached the pre-defined mid-point of 4 weeks (50 subjects in part I and 55 subjects in part II) were included in the analysis. Two baseline measurements of outcome measures were made, 3 weeks apart, and no significant differences were observed between them. After eight sessions there were significant decreases from baseline in McGill Pain Questionnaire total pain rating index score for both groups in part I and for the control group in part II. However, there were no statistically significant differences between healing and control groups in either part. In part I the primary outcome measure decreased from 32.8 (95% CI 28.5–37.0) to 23.3 (16.8–29.7) in the healing group and from 33.1 (27.2–38.9) to 26.1 (19.3–32.9) in the simulated healing group. In part II it changed from 29.6 (24.8–34.4) to 24.0 (18.7–29.4) in the distant healing group and from 31.0 (25.8–36.2) to 21.0 (15.7–26.2) in the no healing group. Subjects in healing groups in both parts I and II reported significantly more ‘unusual experiences’ during the sessions, but the clinical relevance of this is unclear. It was concluded that a specific effect of face-to-face or distant healing on chronic pain could not be demonstrated over eight treatment sessions in these patients.

Läs gärna hela rapporten. Det ska jag försöka hinna med.

ru4real
2013-02-11 21:52
#76

Tack John. 

Jag sparar den till en regnig dag eller så. Men det verkar ju som om det är placebo, värk är ju så extremt personligt och svårt att ange en vettig skala på, hur ont gör ont typ. Så på såvis funkar säkerligen healing (dvs att min smärta kanske blir mindre om jag tror att jag får hjälp med den).

Eller så är alla småbarnsföräldrar instant-healers, jag brukar blåsa bort mina barns smärta. Undrar om jag kan göra det på distans och ta betalt? Vad tror ni? Jag har ju två personer som säger att det funkar, så alla krav på saklighet är ju uppfyllda!

Annons:
[kvasthilda 72]
2013-02-11 22:03
#77

#76 ja du healar när du blåser bort det onda på dit barn, det stämmer.

Men det är inte själva blåset som healar utan du gör det med handen som håller om det smärtande.

Visst kan du testa att skicka detta på distans…

Men börja att lägg händerna på dina nära o kära när dom har smärta så frågar du sen hur dom upplevde det..

olaka
2013-02-11 22:07
#78

#77

Min Hilma(5 år) svarar bättre på plåster mot smärta, vad säger det om healingens vara eller icke vara?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

ru4real
2013-02-11 22:19
#79

#77 men det är ju inte healing (eller, kalla det va f*n du vill). 

Men det är ju bara ren medmänsklig beröring som frisätter njutningshormoner (oxy*ngt* orkar inte googla) i kroppen. Medicinskt klarlagt, men extremt tveksamt om det funkar på distans, eftersom det inte finns riktiga evidens på det (har inte sett ngt iaf, motbevisa mig gärna).

[Gesus]
2013-02-11 23:21
#80

#62 "men det är ingen anledning till att ha en låg nivå."

Jo, tyvärr är det nog det, för denna tråd är helt urballad!

Du har en kille(?) som gör sin debut på forumet här med att hånskratta åt "skeptikerna" här.

Han påstår sen att han bl.a kan snacka med döda och att dom snackar tillbaka till honom. Sen ljuger han och påstår att han inte sagt det. Sen är det igen här, att döda människor hjälper honom med healing.

Han påstår också att han har en förmåga, som aldrig visat sig vara sann/riktig/fungera någonstans någongång av någon, att heala. Men han kan inte säga VAD han kan heala…

Han svarar inte på frågor om sitt healande och mediummande utan kommer bara med mer tokiga påståenden som han inte kan visa belägg för.

När han förstår att han inte kan visa några belägg och att begriper han bitit sig i rumpan. Då kräver han respekt och att alla ska vara artiga mot honom, annars försvinner han minsann härifrån. Vilket han som woo-woo såklart INTE gör, utan kommer bara med mer bortförklaringar och gräver sin grop djupare och djupare…

Det GÅR INTE att ta sådant på allvar..!

[edit] stavfel

[Gesus]
2013-02-11 23:22
#81

#66 Eller, milky88 - har du möjlighet att svara på frågorna i tråden nu..?

lojna
2013-02-11 23:49
#82

Har inte läst hela tråden.O vet inte varför jag är här inne o varför jag skriver heller…

Men!!Tycker att Inlägg15 JohnHoudi Är bra surt. Här får ni en tillfälle o känna av om det fungerar. o vad gör JohnHoudi spyr galla..Eller så läser jag fel..Vilket jag hoppas.

har inte med detta o göra.

bara glider runt lite..

O universum är ju för oss alla..

JoHo
2013-02-11 23:56
#83

#82 Vad är oddsen på att du är woo och tror på healing om du blir upprörd av det jag skrev i #15? Knappast pengarna tilbaka där ens, va? Men läs HELA tråden innan du uttalar dig, tack.

Annons:
[kvasthilda 72]
2013-02-12 10:00
#84

#78 dom flesta brukar sätta dit plåster med händerna svarar jag och det är genom händerna healingenergierna kommer…

JoHo
2013-02-12 10:56
#85

#84

Så när en kirurg opererar ett hjärta så är det via händerna och någon "energi" som gör att hjärtat blir friskt?

[Aestus]
2013-02-12 11:08
#86

#85 Så utomordentligt barnsligt kommenterat!

[mia-38]
2013-02-12 11:10
#87

#85. Du kan väl ändå inte jämföra en operation av hjärtat och healing??

olaka
2013-02-12 11:18
#88

#84

Det funkar lika bra ,om inte bättre, om hon får göra det själv.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

JoHo
2013-02-12 11:22
#89

#86 och #87

Tagga ner. Frågan gick till Kavsthilda med tanke på plåstret och händerna. Inte till er. 

men det var intressant att se att denna tråd bevakas av woos LOL!

[Gesus]
2013-02-12 11:42
#90

#86 Asteus - Vilket bra och verkligen givande inhopp i "debatten". Om jag får tala för mig själv, så ändrade ditt mycket sakliga inlägg helt min syn på healing…

#87 Mia - hoppar in igen. Sitter du och bevakar trådarna här, och kan inte hålla dig utan måste bara in och gnälla..?

För det du skriver tillför väl inget direkt om själva sakfrågan, som vanligt…

Annons:
JoHo
2013-02-13 09:14
#91

Milky88 jag åker utomlands i kväll och är borta två veckor. Om du är på så tar vi det då jag är hemma igen ELLER så kan du skicka healing en valfri dag och tidpunk så ska jag vara beredd. För healing fungerar väl så att du inte behöver veta var i världen jag befinner mig? Healing "bara fungerar", eller hur? Man behöver inte rikta det på något sätt, eller hur? Bara man tror på det så fungerar det? Det viktiga med healing är väl att just det att mottagaren TROR att de får healing just då, eller hur? På tal om detta: har du försökt ge healing till någon som tror på healing vid en viss tidpunkt MEN du antingen gör ingen healing eller så utför du healingen ett par timmar efter utsatt tid. Vad tror du oddsen är att mottagaren kommer känna de "healingkänslor" som ni pratar om ovan? Jag tror att det är 100% effektivt men prova gärna som ett objektivt experiment. För du och andra healers är väl öppna? Någon av er healare som lyssnat på avsnittet av Skeptikerpodden jag länkade till ovan? Den om zero gravity-staven som används av vissa healers och som är en supersäljare?

[kvasthilda 72]
2013-02-13 09:45
#92

#85 ja det tror jag!!

Visst finns det läkare som har större energiflöde att heala och det finns läkare som har mindre energiflöde, vi är ju alla olika,,

Jag har jobbat med läkare på både Sahlgrenska o andra sjukhus som har fina energiflöden i sina händer och som har varit inofficiellt öppen för detta men som läkare får man inte säja sånt högt för då riskerar dom konsekvenser,

JoHo
2013-02-13 11:50
#93

#92

>  men som läkare får man inte säja sånt högt för då riskerar dom konsekvenser,

Med ALL rätt. Skrämmande information du kommer med, faktiskt. Det går emot läkaretiken att ens nämna pseudovetenskap till dig.

J-Artur-K
2013-02-13 14:21
#94

#91 Du kan vara vart som helst på jorden bara vi har bestämt tid och att du ligger ner under den tiden för att få bästa effekten , och att du tror just då / har öppet sinne för att det kan fungera

Det fungerar bäst på kvällar har jag märkt av på grund av att kroppen är mer avslappnad då. Om du kan på Lördag 20.00 så kan vi ta healingen då om du följer det jag rekommenderar i mitt första inlägg bifogar det här

#Under healingen ska du ligga ner i sängen hellst för att göra detta på det bästa sättet. Jag kommer i runt 20 minuter ge dig distans healing till ungefär 20.20-20.25. Då ska ligga ner i minst 40 min helst 1 timme och ha vatten som du kan dricka när det är klart. (Res dig upp först efter 40 min.Tidigast 20.40)

Du ska ha ha öppet sinne för att det är möjligt annars gör du bara så att det inte fungerar riktigt (Man kan inte få något man inte tro på? men om man har ett öppet sinne accepterar man att det är möjligt?)

Om du genom att tänka innan att det inte är möjligt och ligger i sängen och tänker på andra saker försämrar du healingen och kan till och med göra att det inte fungerar."

Jag hoppas du får en trevlig resa och att dagen och tiden passar dig annars får du ge ett annat förslag helst en tid från 19.00 från lördag och framåt (Ger helst på kvällar för det ger bättre effekt har jag märkt) 

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

[Starman]
2013-02-13 14:27
#95

#94

Så healing fungerar bara om man tror att det fungerar?

Du ser inte själv varför det är en indikation på att det förmodligen inte fungerar?

Saker som fungerar gör det, som jag sa tidigare, oberoende om användaren av dem tror att de fungerar eller inte.

JoHo
2013-02-13 14:34
#96

#94

> Du kan vara vart som helst på jorden 

Coolt! Hur sjutton kan healingen hitta mig? Skulle du kunna förklara det. Nyfiken att veta.

> Om du kan på Lördag 20.00 så kan vi ta healingen då om du följer det jag rekommenderar i mitt första inlägg bifogar det här 

Svensk eller lokal tid där jag är?

> #Under healingen ska du ligga ner i sängen hellst för att göra detta på det bästa sättet. Jag kommer i runt 20 minuter ge dig distans healing till ungefär 20.20-20.25. Då ska ligga ner i minst 40 min helst 1 timme och ha vatten som du kan dricka när det är klart. (Res dig upp först efter 40 min.Tidigast 20.40)

Jisses, det var en klång tid. Vad härnder om man skulle somna?

> Du ska ha ha öppet sinne för att det är möjligt annars gör du bara så att det inte fungerar riktigt (Man kan inte få något man inte tro på? men om man har ett öppet sinne accepterar man att det är möjligt?)

You don't say! Är det inte lite av det det går ut på? Det jag beskrivit ovan (självbedrägeriet)?

Skulle du kunna förklara för mig vad som ska "healas" eller ska jag bara känna något? Vad ska jag känna i så fall? Skulle du t ex kunna få mitt högra knä att smärta eller klia?

Vi måste hitta något specifikt för om det bara handlar om att man (som i meditation) lyssnar på kroppens ljud/känslor etc så är det ju svårt att veta vad som är healing och inte?

> Om du genom att tänka innan att det inte är möjligt och ligger i sängen och tänker på andra saker försämrar du healingen och kan till och med göra att det inte fungerar."

You don't say! Så om healingen fungerar så har jag varit öppen och om den inte fungerar så är jag inte öppen nog?

En sista fråga: OM det nu är så att jag vid en annan tidpunkt känner något; är det dp någon annan som heailar och jag råkade komma "ivägen" eller hur fungerar det?

Hur vet du att healingen når just mig och ingen annan? Är det som woodoo att du måste ha en bild eller något? Vad tänker DU på under healingen?

J-Artur-K
2013-02-13 14:37
#97

#95 Man behöver inte tro i vanliga fall men under dom där 20 min att man har ett öppet sine för att den kan fungera , att man skapar en tro under 20min att det kan fungera, jag menar inte att man måste tro på det inan healingen bara att man under healing har tänkt att man ger tt försök för att det kan fungera.

Är som om en kile vill ha en  tjej, Han tror att han inte kan få henne men hon ger signaler att hon gillar han men han tror inte på det så tror hon driver med han,

Hade han haft en tro att det kan vara sant under 20 min så hade han kunnat inleda något som blev bra i slutändan Det är 20 min jag pratar om inte en dag , ett, år , en livstid , är 20 min

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Starman]
2013-02-13 14:46
#98

#97

Så en bil (som precis blivit servad, kan vi säga, för att utesluta att den sjöng på sista refrängen) slutar fungera om användaren av den tror att den inte ska fungera?

Orkar inte mer nu faktiskt, det är ju uppenbarligen lönlöst att försöka få dig att tänka rationellt.

J-Artur-K
2013-02-13 14:57
#99

#98 Du använder ju ett exempel som inte passar i sammanhanget  en bil är inte en människa du vinklar det lite konstigt i min åsikt

Jag har givit mitt svar o sedan får du tolka det som du vill.

Ny dag nya möjligheter

[Starman]
2013-02-13 15:03
#100

#99

Som sagt, det är tydligen omöjligt att få dig att tänka rationellt. Hej då!

Zidizen
2013-02-13 15:03
#101

Jag kunde inte låta bli..

Starman, jämför du dig själv, din kropp, med en bil?
Det verkar som det faktiskt av det du skriver.

J-Artur-K
2013-02-13 15:11
#102

#96 Jag tänker bara på dig John Houdi, det är ju ditt namn så får du healingen

Om du följer det jag säger så kommer du känna och du kommer veta att det är healingen. sedan behöver jag inte svara mer på det för du kommer förstå då om du följer det jag säger.

Det du känner kommer inte förknippas med meditation , 

Var vi inte överens om att vi skulle respektera varandra och då är det väll onödigt att skriva You don't say!?

Brytter du vårat avtal så kan du inte anklaga mig om jag gör det,. Menar detta på ett trevligt sätt

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-13 15:16
#103

Då kör vi lördag 20.00 och du följer det jag sade 

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-13 15:29
#104

# 96 om du somnar blir du healad ändå

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Gesus]
2013-02-13 15:49
#105

#104 Har man alltid "öppet sinne" när man sover då?

Zidizen
2013-02-13 16:06
#106

#43 skrivet av JohnHoudi

" Kanske en bra idé att visa på vad som kan hända om man förlityar sig på böner och healing:

_http://whatstheharm.net/faithhealing.html
_

Men nu ser jag fram emot att få alla mina och Gesus frågor besvarade av milky88 "

Jag kikade lite in på den länken och valde slumpmässigt fram namnet  Darrell "Wayne" Perry (songwriter).
Där ska det ha framgått att systern till Darrell som också är en biskop blivit stämd av barnen och blivit anklagad för att låtit Darrell sluta med medicinerna och istället använt böner för att bota cancern… ok
Det var ena sidan.
Den andra sidan påstår hon, systern, biskopen att det är lögner och att hon inte har hindrat honom för att söka sig till medicinsk vård utan  faktiskt istället uppmanade Darrell att lyssna på läkarna.

Stämningen tillbakadrogs eller blev inte ens av, jag vet inte vilket men fälld blev hon inte.

Två sidor som motsätter varandra, enligt lagen blev hon inte fälld. Är hon fortfarande skyldig enligt JohnHoudi?

Så om det fallet inte riktigt föll JohnHoudi till smaken så kan man undra hur det är med resterande exemplen? Hade jag bara tur eller är alla hittepå? Dock förnekar jag inte att liknande situationer kan faktiskt ha hänt men att bara posta en länk och blint lita på det utan att vara den minsta lilla källkritisk är inte bra, inget bra för en extrem-skeptiker iallafall.  :)

ru4real
2013-02-13 16:11
#107

Men nu diskuterar vi om Milky88 kan heala JH eller inte, håll dig till ämnet, du har en extrem förmåga att skriva egna saker som inte hör till saken.

J-Artur-K
2013-02-13 16:16
#108

#106 Håller med , Visst finns det falska men för att det finns falska behöver ju inte alla vara det.

#96 Det fungerar genom att tänka på personen man ska ge healing och på det sättet får ingen annan det i stället för den som ska ha healingen

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

Zidizen
2013-02-13 16:34
#109

ru4real

Såg inte att du skrev liknande till JohnHoudi efter han postade länken. Antingen är jag blind eller så existeras det ingen liknande tillsägelse.

Hade jag sett dig säga till JohnHoudi likt vad du skrev till mig så hade jag inte postat mitt senaste inlägg. så därför antog jag det var OK.

JoHo
2013-02-13 16:41
#110

#108

> Det fungerar genom att tänka på personen man ska ge healing och på det sättet får ingen annan det i stället för den som ska ha healingen

Wow! Men… Hur fungerar detta… Egentligen?

Skulle vara kul att höra svar på dessa också:

OM det nu är så att jag vid en annan tidpunkt känner något; är det då någon annan som healar och jag råkade komma "i vägen" eller hur fungerar det?

Kan du inte vara mer specifik. Kan du inte få mit knä att ömma eller klia?

Det blir lite svävande när jag inte vet vad jag ska förvänta mig ska ske. Om jag då nyser, är det healingen? Om det kliar på armbågen?

VAD ska healas då? Jag har inga direkta problem med något så jag måste veta vad som ska healas så jag vet.

J-Artur-K
2013-02-13 16:45
#111

#107 Är väll inte något opassande skrivet ? Starman tog ju upp en bil i sammanhanget

Ny dag nya möjligheter

Annons:
JoHo
2013-02-13 17:28
#112

#111 Inget fel med den jämförelsen egentligen (och högs relevant mot för den där andra frågeställaren). En bil består av, precis som vi, stjärnstoft. Dessa "energier" borde ju fungera även på icke levande organismer bara av den orsaken och kopplingen? För varför fungerar inte healing på t ex en bil? Är det för att de inte kan bedra sig själva eller av någon annan orsak? Men kan du inte svara på mina frågor så jag får din åsikt om dem? Jo, så undrar jag hur effektivt det är med namnet. Det måste ju finnas fler som har lika namn i världen och om du behandlar en Bo Andersson så måste du väl behandla ALLA Bo Andersson eller hur fungerar det? Och så detta med tiden. Gäller 20.00 svensk tid eller lokal tid där jag är? Kan vara så att det är på natten där jag är och då kommer jag ligga ner och (som du sa var ok) sova. Hur vet jag då om healingen har fungerat och VAD ska healas? Ska jag åsamka mig ett sår eller kan man. Göra detta med knät?

J-Artur-K
2013-02-13 17:36
#113

#112 En bils energi  är ju inte samma som människans energi ,

Jag har besvarat namn frågan , jag tänker bara på dig John Houdi från denna sida, tänker jag på dig blir det inte fel,

Du ställer ju frågor då kan jag ställa en intresant fråga

Är inte du John Houdi och Gesus här på sidan en och samma person? Varför har du 2 användare i så fall ? För att de ser bättre ut att det är 2 som har starka liknande argument ? NI skriver ju inte samtidigt precis, du skriver massa inlägg , sedan skriver Gesus massa inlägg så är ju faktiskt möjligt att det är så , att du växlar användare är möjligt om man kollar på trådarna Det kan även jag trolla fram och se

Ny dag nya möjligheter

[Gesus]
2013-02-13 17:39
#114

#104 Har man alltid "öppet sinne" när man sover då?

J-Artur-K
2013-02-13 17:43
#115

#114 Där ser vi bytte användare ,

I min åsikt har man det

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-13 17:46
#116

#113 OT men ok: Ja, den där teorin att jag ska vara Gesus också har bl a Peratt och en massa andra woos trott. Så är inte fallet och det borde ju alla medium kunna fråga sina spöken om om inte annat. Det finns ju en orsak till att jag är offentlig med mitt namn och det är att jag sätter som hederssak att stå för det jag skriver, vilket andra tydligen inte vill göra. Jag skulle aldrig gömma mig bakom ett alias (varför skulle jag det?). Folk har trott jag var Garvarn också. Lustigt att det finns de som tror att skeptiker är organiserade i stora grupper men så plötsligt finns det bara en person "som gör alla skeptikerna". ***** Tillbaka till frågorna: nu finns det förmodligen bara en med mitt namn men om jag hetat Bo Andersson? Det finns ju massor av Bo Andersson i Sverige. Hur vet du att rätt person får healing och inte alla? Sedan. De. Övriga frågorna, tack; Men kan du inte svara på mina frågor så jag får din åsikt om dem? Och så detta med tiden. Gäller 20.00 svensk tid eller lokal tid där jag är? Kan vara så att det är på natten där jag är och då kommer jag ligga ner och (som du sa var ok) sova. Hur vet jag då om healingen har fungerat och VAD ska healas? Ska jag åsamka mig ett sår eller kan man göra detta med knät?

[Gesus]
2013-02-13 17:46
#117

Vad menar du "i din åsikt"? 

Och vad menar du med "bytte användare"..?

Har man det eller har man det inte, vet du inte det?

J-Artur-K
2013-02-13 17:50
#118

Om ni båda hade varit med i diskussioner samtidigt under längre tid hade man inte behövt misstänka det , men i min åsikt så är det så ni är samma person, lika starka i sina åsikter är ni , ni är inte en längre tid i diskussioner båda 2 samtidigt , om ni lägger ett inlägg nära den andra lägger ett inlägg så är det ett kort inlägg som går snabbt att skriva

Ny dag nya möjligheter

Annons:
JoHo
2013-02-13 17:51
#119

Men om jag nu sover. Hur ska jag då veta om healingen fungerar? Varför kan du inte säga vad som ska hända? Låter som om det är öppet för en efterkonstruktion vad jag än säger….?

J-Artur-K
2013-02-13 17:56
#120

# 117 Du och JohnHoudi  är samma person tror jag. Du skrev nyss med ditt JohnHoudi konto sedan skrev du nu med Gesus kontot. Men ni är samma person. Man kan lista ut det genom dom andra trådarna. På tider ni skrivit inlägg och inte varit med i längre diskussioner samtidigt och om ni har varit det har den ena bara skrivit ett kort inlägg. Fast ni båda är i den diskussionen. Därför tror jag ni är samma person.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-13 18:01
#121

#119 PÅ 5 min kan du utan problem nu skriva det där kortare inlägget som kom från dig John Houdi är inga problem att på 5 min gå på sin andra användare och skriva det inlägget. Du lär kunna vara inloggad på 2 profiler samtidigt med i 2 olika internet rutor

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-13 18:01
#122

#118 Oj, nu måste [ospecificerad person som är medlem] på ÖN ha tutat i dig detta. Det var de som "tipsade" Peratt om deras fantasier vilket föranledde att min familj bl a drogs in i en serie hot och trakasserier. Det är alltså inte lustigt på något sätt. Varför ska inte det finnas flera skeptiker med samma åsikt? Som jag ser det finns det fullt med olika skeptiker som skriver här. Ska jag alltså vara alla dessa? Ni är ju en hel drös med samma vidskepelser som gemensam nämnare. För det är väl inte så att du milky88 och det där trollet som figurerar här är samma person? Dina indicier hällande mig och Gesus stämmer ju på dig och trollet också. Har du tänkt på det. Dessutom är det en förolämpning mot Gesus och allt jobb han lagt ner genom att jämföra med mig.

[Gesus]
2013-02-13 18:01
#123

#118 Du är lite otydlig här, men uppfattar jag det rätt att du nu påstår att jag och Houdi skulle vara en och samma användare här?

Isåfall behöver jag väl KNAPPAST säga något om att du INTE har det minsta koll på grejerna..!

Men du som har hjälp av "andra sidan" och allt, kan du inte fråga min döda farmor eller någon annan där..?

Nja förresten, dom där på "andra sidan" verkar inget bra att ha. Inte ens Terry Evans gäng döingar på andra sidan som jobbar ideelt för honom, kunde ju "känna av" att Gesus var bara några meter från Terry senast. Inte Terry heller för den delen…

Och återigen, svara gärna på frågorna till dig!

JoHo
2013-02-13 18:06
#124

Milky88 är dessa vidlyftiga konspirationsteorier ett sätt att undvika att svara på mina frågor?

J-Artur-K
2013-02-13 18:08
#125

#119 Om personen har väldigt ont i fotleden och man ger healing under natten och den är mycket bättre på morgonen eller helt bra. Så kan man anta att det är healingen som gjorde det men inget bevis. Man får bilda sina egna uppfattningar. 

Jag ger dig harmoni känslor och ett lugn kan vi säga sedan får du bilda din egna uppfattning.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
J-Artur-K
2013-02-13 18:14
#126

Ne det är mina egna åsikter, är  inga problem på 10 min att skriva på 2 olika internet sidor dom där inläggen och sedan klicka på sända vid samma tid punkt, är bara ett teken på att det jag sade stämmer , annars måste ni ju planerat i lag att sända det samtidigt direkt ? . Tidigare har ni inte skrivit nära varandra och inte varit med i diskussioner samtidigt ,  och nu försöker ni på en gång bevisa det , så låter mer troligt att du använde 2 internet sidor och på 10 min kan man utan problem skriva det där, och klicka sänd på samma minut.

Ny dag nya möjligheter

[Gesus]
2013-02-13 18:14
#127

#125 Jag fattar inte vad ska "healas" på Houdi?

Kan man heala någon/något fastän inget är trasigt, vad gör det för nytta?

Jag har varit själv varit lite krasslig nu i två veckor, men är mycket bättre idag. Kan de varit någon som smyghealat mig utan att jag vet om det när jag tex har öppet sinne när jag sover, så jag har blivit frisk..?

Finns det "ond" healing, typ voodoo eller så?

He, he  -"Healas på Houdi", låter inte det som en häst på V-75 förresten..?

J-Artur-K
2013-02-13 18:17
#128

#123 Kul föresten att du besökte min hemsida

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-13 18:20
#129

Nu ska jag göra annat , härlig diskussion

Gesus trevlig resa

Mvh / Joakim

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-13 18:20
#130

#125

> Om personen har väldigt ont i fotleden och man ger healing under natten och den är mycket bättre på morgonen eller helt bra. Så kan man anta att det är healingen som gjorde det men inget bevis. Man får bilda sina egna uppfattningar. 

Låter mer som en efterkonstruktion i fall kroppen läkt fotleden utan healing (eller inte beroende på).

> Jag ger dig harmoni känslor och ett lugn kan vi säga sedan får du bilda din egna uppfattning.

"Harmonikänslor och ett lugn"? Ovan skrev du om en ond fotled? Plötsligt kunde du bara ge "harmonikänslor och ett lugn".

Kan vi inte fixa något konkret? Kan du inte få mitt knä att klia eller något sådant. 

Men det är ju klart att man får "harmonikänslor och ett lugn" om man lägger sig ner i 40 minuter och inte tänker på något. La mig för en snabb powernap i eftermiddags och fick "harmonikänslor och ett lugn" UTAN healing.

[Starman]
2013-02-13 18:23
#131

#113

Fast poängen jag gjorde är ju att saker som fungerar (OM de fungerar) gör det oavsett om användaren av dessa saker tror att de ska fungera eller ej.

Varför skulle healing plötsligt sluta fungera (OM det ens fungerar) bara för att mottagaren inte tror att det fungerar (OM det ens fungerar)?

Magi-cat
2013-02-13 18:24
#132

#122 JohnHoudi:

Oj, nu måste tanterna på ÖN ha tutat i dig detta. Det var de som "tipsade" Peratt om deras fantasier vilket föranledde att min familj bl a drogs in i en serie hot och trakasserier. Det är alltså inte lustigt på något sätt.

Det är en mycket, mycket allvarlig anklagelse du kommer med här, att vi på ÖN på något underligt sätt skulle ha bidragit till "hot och trakasserier" mot dig och din familj!

Det är lögn från början till slut! Vi har aldrig varit inblandade i något sådant och vi kräver härmed en ursäkt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JoHo
2013-02-13 18:34
#133

#132

Känner du dig träffad? Intressant…

Som du minns hade jag en lång mailkonversation för ett tag sedan med Börje Peratt. Han gav mig i ett av sina mail citat från personer som finns på ÖN som mailat honom teorier om att jag var Gesus. Det var dessa uppgifter som "journalisten" Peratt hade som källa när han bl a skrev en bloggpost där han dels svartmålade mig som person och dels drog in min fru och barn.

Mailen kom från personer på ÖN och jag har dem sparade.

[mia-38]
2013-02-13 18:36
#134

Oj, nu måste tanterna på ÖN ha tutat i dig detta. Det var de som "tipsade" Peratt om deras fantasier vilket föranledde att min familj bl a drogs in i en serie hot och trakasserier. Det är alltså inte lustigt på något sätt.

Va??? Vad menar du John? Skulle vi haft nåt med det att göra?
Nu gick du lite för långt.

Magi-cat
2013-02-13 18:39
#135

#133 JohnHoudi nu får du faktiskt lov att ge dig!

 Du sprider lögner om oss på ÖN och du ska ge oss en ursäkt!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JoHo
2013-02-13 18:43
#136

mia-38 och Magi-Cat. Vad LUSTIGT att ni regarerade. Jag namngav ingen. Men NI reagerar totalt.

Kom INTE och påstå att ni inte haft uppe detta med att jag och Gesus ska vara samma person.

[mia-38]
2013-02-13 18:45
#137

#136

Klart man reagerar när man inte vet någonting alls om detta! Och vi arbetar/har arbetat på ÖN som du namnger och anklagar. Då reagerar man väl…annars vore det väl lustigt va?
Likväl som du skulle reagera om vi anklagar dej för nåt!
Har du bevis så visa det då!

Magi-cat
2013-02-13 18:47
#138

Sluta tjata Houdi! En ursäkt är allt du ska tänka på just nu!

Jag reagerar i kraft av Medarbetare på ÖN och jag tolererar inte att du sprider lögner på detta vis!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

J-Artur-K
2013-02-13 18:48
#139

Jag har fatta mina egna beslut ingen har tutta i mig något så är ju lögner du säger JohnHoudi

Ny dag nya möjligheter

Annons:
JoHo
2013-02-13 18:53
#140

#139

Mycket möjligt att du kommit fram till konspirationsteorin själv. Tror inte det.

Lägg märke till hur folk från ÖN plötsligt kände sig träffade.

Lördag 20.00 då? Ska vi gissa svensk tid eller spelar lokal tid ingen roll?

[mia-38]
2013-02-13 18:55
#141

#140

Vi kände oss inte alls träffade! Vi försvarar ÖN och står emot skitsnack som du John hittar på. Jag är visserligen inte moderator på ÖN längre men när man ljuger och hittar på för att misskreditera sajten, då reagerar jag.
Jag bad dej om bevis om detta att vi skulle vart skuld till att Börje drog in din familj. Hade jag eller någon annan på Ön vart skyldiga så hade vi ju inte ens bett om bevis.

J-Artur-K
2013-02-13 18:57
#142

#140 Tro vad du vill , jag har genomskåda dig för länge sedan, Att du besökte min hemsida var bara bra för mig med i de jag trode.

Ip nummer säger en hel del.

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-13 18:58
#143

#141

Ni godtog inte ens en skärmdump av Evans mail till Gesus. Vad skulle det ge att jag la upp de citat Peratt baserade SINA lägner på.

Hör med Peratt. Ni har ju ändå hans mailadress så. Han kan ge er kopior på de mailen så att ni kan se dem direkt från en likvärdig.

Magi-cat
2013-02-13 18:58
#144

#140 En ursäkt John! NU!

Prata inte bort det nu!

Vi tolererar inte att du sprider lögner om oss!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

J-Artur-K
2013-02-13 18:59
#145

20.00 lördag Svensk tid blir perfekt , följ de jag skrev i första inlägget

Ny dag nya möjligheter

Magi-cat
2013-02-13 19:00
#146

#143 Ge oss en ursäkt för att du sprider lögner om oss! 

Snacka inte om annat!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Gesus]
2013-02-13 19:00
#147

#128 - Närdå?

Ohh, nej jag glömde, du klarar ju inte att svara på frågor..!

Och quelle surprise, VILKA dyker upp och bara gnäller om annat än trådämnet direkt, ha, ha… Sover Dolly Parton på rygg?

[mia-38]
2013-02-13 19:01
#148

Du sa du har mailen John…så visa de då!

Jag tänker inte maila Börje om detta då jag endast mailat honom en gång innan om en helt annan sak. 
Då tänker jag inte börja maila nu med något som du hittat på.

[mia-38]
2013-02-13 19:03
#149

Jag skiter i detta nu. Men det var väldans lågt av dej John att komma med ett sånt påstående och sen inte vill visa upp det. Då ska VI maila Börje om det istället. Varför?

Tur att jag gick ur denna sajt. Synd bara att man ser vad ni skriver.

J-Artur-K
2013-02-13 19:13
#150

#147 Är kanske för att det inte är lika inressant att svara frågor till en som vill vinkla allt och använder sig minst av 2 olika konton här. Och bara vill svarta ner en med lögner när man själv vill hjälpa folk Och inte kan be om ursäkt för något. det är väldigt dålig stil

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-13 19:14
#151

mia. Maila Peratt

be honom ta fram mail där dessa citat finns med så får du ditt svar:

"En hustru som inte tycks inblandad i sin makes arbete ska påstås ingå i en påhittade otrohetsaffär!  Denna låga nivå är typisk för John Houdi.

Själv är han gift med sin producent xxx. En producent bör veta allt om sin partners förehavanden. Är hon inblandad i dessa grisiga angrepp så har hon också ett ansvar. Eller hur ?

John och xxx Houdi har barn, fostras också de till fega pennalister? Man kan ju fråga sig vad denna familj förmedlar."

Eller

"Jag råka ….. höra Houdi förbanna Börje Peratt och att man borde radera hans Wikipediaartikel. Det verkade som de hade sån makt att de kunde göra det. Sedan snacka man om att gå ihop och göra en attack under helgen."

eller

"Han låter sina extra nics gör the dirty works…han är såå genomskinlig. Dom kan vara borta hur länge som helst men när Houdi dyker upp så springer dom i hans kölvatten…den ene blev ju dessutom avslöjad (fulle kompisen)"

Där finner ni det ni söker. OM ni vill vill säga…

Nu har jag inte tid med detta längre. Ett flygplan ska ta mig från detta land.

[mia-38]
2013-02-13 19:17
#152

JH.
Detta ovan bevisar ju inget om att det är någon från ÖN.
Hur får du det till det?
Och jag ska inte behöva maila Börje när DU tagit upp detta.

Trevlig resa. Fin sorti du gör nu som vi alltid får höra när vi inte har tid att skriva mer.
Skriva och anklaga och sen inte kan ge ett riktigt bevis och sen bara dra. Jojo.

Magi-cat
2013-02-13 19:21
#153

John Houdi: du har kommit med grundlösa och lögnaktiga påståenden och anklagelser mot oss på ÖN.

Det bästa du kan göra nu är att ge oss en ursäkt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
J-Artur-K
2013-02-13 19:22
#154

JohnHoudi  ni snakar hela tiden om bevis så släng fram de nu själv ? 

Ni håller på säga att jag gör allt gratis och njuter av glädjen av att lura folk, Det minsta du kan göra är att be om ursäkt för det du ljuger om? NI är ju samma person du och Gesus

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-13 19:37
#155

De citat jag lagt fram räcker så länge. Det lustiga är att jag aldrig nämnt någon vid namn och ändå tar en del åt sig. Ni har ju en JÄKLA massa medlemmar på ÖN. Flera. Är dessutom skeptiker. KANSKE är det någon som känner vid sig. Lustig reaktion om inte annat. Kanske någon är rädd att sanningen ska komma. Ut. LOL! Och; ni godtog inte maildumpen med Evans hotbrev till Gesus. Varför skulle ni acceptera om jag la ut allt här? Nä, hör med. Peratt så får ni det från källan och era bevis. Hade VERKLIGEN velat gaffla om detta MEN jag ska med ett flyg och jag måste ta mig till Arlanda. 20.00 på lördag alltså. Jag berättar hur det gick när jag är tillbaka i Sverige igen i mars. Tills dess: prata med er idol Peratt.

JonasDuregard
2013-02-13 19:52
#156

Ändrat JHs post så att det blir tydligare att han inte syftar på ledningsgruppen på ÖN utan "bara" på någon icke namngiven medlem.

[Gesus]
2013-02-13 19:56
#157

Jag kan inte se Houdi namnge någon från ÖN här

Varför blir just vissa två så upprörda här då?

Hur många medlemmar har ni, och har ni sådan koll på vad alla gör? 

Jag var ju själv medlem i/på ÖN tidigare, innan jag blev avstängd utan att ha begått något regelbrott, fått varningar eller förklaring för det heller. Men, jag kommer inte ihåg varken Magi-cat eller någon annan som direkt hoppade in och "försvarade" mig på andra siter..!

Och VISST ÄR DET JOBBIGT, när man inte får se belägg..!

J-Artur-K
2013-02-13 19:56
#158

#155 Fast med tanke på det du påstått tidigare är de ju inte konsitigt att  du skriver som du gör nu, du kan bara ta dig ur denna situaion genom att laga fram bevisen som du ljugit fram

Ny dag nya möjligheter

JonasDuregard
2013-02-13 19:56
#159

Jag kommer att radera alla efterföljande kommentarer som inte har en tydlig och direkt koppling till att Milky88 ska bevisa healing. 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
olaka
2013-02-13 20:38
#163

[Tre inlägg borttagna, för motivation: se #159.

Skärp er!/Ola]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
JonasDuregard
2013-02-13 21:13
#168

4 kommentarer till. Nästa person som medvetet går off-topic får en varning.

Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
2013-02-13 21:37
#170

Då kan ni starta en ny tråd där det diskutteras? Så behövs inte det diskutteras här.

Ny dag nya möjligheter

olaka
2013-02-13 21:40
#171

Från

http://skepticism.ifokus.se/discussions/4e09d80288f47217ee002b52-varningar-skrivforbud-och-andra-atgarder

"milky88 får varning för att trots UPPREPADE påpekanden brutit mot moderatorers tillsägelser."

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

JonasDuregard
2013-02-13 21:45
#172

#170 Vem frågar du? Den som vill diskutera något startar i regel tråden.

J-Artur-K
2013-02-13 21:50
#173

#172 Ursäkta mitt fel där trodde bara medlemmar kunde starta en ny tråd, tack för infon

Ny dag nya möjligheter

ru4real
2013-02-13 21:51
#174

Men vet vi vad som skall healas och vilken tid? Är det bestämt än? För att återknyta till trådens riktiga ämne (ber om ursäkt för att jag spårade ur där på ett ställe).

Och hur kan vi få reda på om det verkligen funkar? Eller om Milky ens försöker heala, han kan ju bara säga att jag gjorde det, utan att vi vet om det är sant eller inte?

Annons:
J-Artur-K
2013-02-13 22:00
#175

20.00  Lördag kommer jag ge healing , Den ända som kommer kunna veta av det är ju John Houdi de kommer han förstå själv men sedan går det inte bevisa utan han erkänner så klart ,

Ny dag nya möjligheter

Zidizen
2013-02-13 22:14
#176

Med tanke på detta uttalande från JohnHoudi börjar jag ju nästan tvivla på om han verkligen är en människa  :)

"En bil består av, precis som vi, stjärnstoft. Dessa "energier" borde ju fungera även på icke levande organismer bara av den orsaken och kopplingen? För varför fungerar inte healing på t ex en bil? Är det för att de inte kan bedra sig själva eller av någon annan orsak?"

Frågan är då om det kan vara möjligt att hela någon som inte ser någon större skillnad på en människa och en bil. Dessa mekaniska tankar…

Vad har milky88 för åsikter om detta?
Är det värt mödan för dig att försöka?
Har du ens någon gång försökt hela en mentalt instängd person tidigare?

Jag tror ingen någonsin har försökt hela någon likt johnHoudi, av den enkla anledningen då en sådan person aldrig skulle anstränga sig för att försöka ta det steget på riktigt.Men som här nu, genom internet… vore intressant att veta om det har skett tidigare då det är en mycket enklare planering, utan visuell/fysisk närvaro_.
_

JonasDuregard
2013-02-13 22:27
#177

Skulle det inte vara mer intressant att göra ett blindat test där mottagaren är "troende" eller åtminstone pålitlig i utövarens ögon? Om det är som du säger milky att du telepatiskt kan förmedla när du sänder healing så borde det vara enkelt att testa.

Mitt förslag är alltså: Ta en person som tror sig kunna skicka kännbar healing och en annan person som tror sig kunna känna att den tar emot healing. Avgör med blindtest om det fungerar.

Till exempel: ge tre tider till healern och sju tider till mottagaren. Healern skickar healing på de tre tider denne fått, mottagaren berättar vilka tre denne uppfattar att den fått healing. Chansen att gissa rätt är mindre än 1%.

J-Artur-K
2013-02-13 22:34
#178

#177 Ja det är bra förslag ,

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-13 22:36
#179

Denna ide borde Gesus gilla är ju rättvis , vad säger du Gesus?

Ny dag nya möjligheter

[pengt]
2013-02-13 22:39
#180

Det är ingen mening att fråga Gesus längre.. =(

Zidizen
2013-02-13 23:13
#181

Vad hände ? Tappade han lakanet?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Zidizen
2013-02-13 23:17
#183

Han kommer nog återuppstå någonstans igen, likt Jesus (Inget jag kan bevisa, mer än till Bibeln)

Denna kommentar har tagits bort.
olaka
2013-02-13 23:19
#185

Återigen(Fan va trött jag blir):
http://skepticism.ifokus.se/discussions/4e09d80288f47217ee002b52-varningar-skrivforbud-och-andra-atgarder

milky88 får en varning till för att trots UPPREPADE påpekanden ÅTERIGEN brutit mot moderatorers tillsägelser.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
olaka
2013-02-13 23:25
#188

[Ge er med att tramsa nu, håller ni er inte till ämnet så kommer fler varningar och skrivförbud som ett brev på posten(fast snabbare)/medhjälpar-Ola]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2013-02-15 15:56
#191

Tog bort två inlägg till som inte var direkt kopplade till ämnet.

JoHo
2013-02-17 17:45
#192

Dagen har passerat. Innan jag skriver mer vill jag veta om milky88 verkligen "skickade healing" till mig eller inte. Gärna om han kunde precisera vad jag skulle känna för det är väl olika healing som sänds?

Denna kommentar har tagits bort.
J-Artur-K
2013-02-17 18:27
#194

#192 Ja jag sände , Harmoni , lugna avslapnande känslor kan man säga🙂

Ny dag nya möjligheter

olaka
2013-02-17 18:38
#195

Så om du kände dig lugn och avslappnad på din semester, John, så är det milkys förtjänst. Lol.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Annons:
JoHo
2013-02-18 02:36
#196

Jösses, vilken lågoddsare. Lokala tiden var 02.00 på natten så jag sov. Fast även om jag var vaken och låg och slappade så skulle jag väl känt "harmoni och avslappnande känslor". Är det så enkelt alltså? Detär som om någon hoppar i havet och man sänder "blöta tankar"… Nä, konkretare än så här måste det vara om man ska tro på detta. Kan vi inte återgå till att du får mitt knä att kittla eller göra ont igen?

J-Artur-K
2013-02-18 11:53
#197

#196 Känslorna är starka så man förväxlar inte , 🙂

 Sedan får du tro vad du vill. Jag har gjort mitt nu. Du kunde ha skrivit tidigare att det inte passade dig.

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-18 11:56
#198

#197 Läs vad jag skrivit. Har frågat om och om igen om detta med tidsskillnad. Det var inget problem. Det har frågats om det för något om man sover. Det var inget problem. Vad hade du förväntat dig? Kan bi göra att du sänder healing så att det kliar eller gör ont i ett knä? Du svarar aldrig på den frågan. Varför?

J-Artur-K
2013-02-18 12:15
#199

#198 Jag trode du menade att du ville vara vaken o göra om det på grund av det. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-18 12:17
#200

#198 Jag svarar inte på frågan [snipp, bort med trakasserierna/medhjälpar-Ola]

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-18 12:22
#201

#200 Vad svamlar du om? Gesus har inget med vår test att göra och det var bara jag som frågade om knäet. Du kan knappast kalla mig oärlig när jag har öppna kort, ställer frågor och försöker hjälpa dig så gott det går. Du, däremot, är oerhört oärlig i dina diskussioner. Nå, går det att göra detta med knäet?

[Starman]
2013-02-18 12:24
#202

#200

JohnHoudi har inte anklagat någon särskild för något. Han uttalade sig tidigare i svepande ordalag om icke namngivna medlemmar på en annan iFokus-sajt.

Den ende som anklagat någon för något specifikt är ju du själv, och du gör det igen nu. Utan att ha något som helst belägg för det du påstår.

Samma verkar gälla för dina påstådda övernaturliga förmågor; de försvinner när de ska påvisas. 

I grund och botten är det Du som är oärlig här. Antingen mot oss, om du vet med dig att du inte har de förmågorna som du påstår dig ha. Eller mot dig själv, om du fortsätter att intala dig att du har de förmågorna du påstår dig ha, fastän de tydligen inte verkar fungera.

Annons:
olaka
2013-02-18 12:27
#203

[milky88:

_Fler trakasserier från din sida, och du åker ut från den här sajten. Sluta trakassera andra användare/medhjälpar-Ola] _

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

J-Artur-K
2013-02-18 12:41
#204

#202 Du kan tro vad du vill , men han har anklagat mig i min åsikt sedan om du inte har set det är en annan historia

#203 Han fråga varför och jag svarade varför

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
2013-02-18 12:48
#205

Nu kan du porta mig Ola

[Okej/Medhjälpar-Ola]

Ny dag nya möjligheter

JoHo
2013-02-18 12:57
#206

Milky88 så sorgligt att du uppför dig så ohederligt. Jag försöker verkligen förstå vad du och andra upplever vid påstås healing. Att du nu försöker bli avstängd är väl ditt sätt att slippa undan och inte svara på frågor eller fortsätta diskutera ämnet. Inget nytt gällande woos men det är så innerligt sorgligt varje gång de väljer den vägen ut i stället dör att vara ärlig och hjälpsam. Men du får GÄRNA svara på frågan om det fungerar det där med knät som jag frågat om konstant nu.

olaka
2013-02-18 13:03
#207

[Då får ni göra det via pm eller på ÖN eller nåt, här är milky88 inte längre välkommen/Medhjälpar-Ola

PS Ska jag stänga tråden tro?]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

JoHo
2013-02-18 15:58
#208

Stäng den som det monument över hur en människa försöker lura andra människor att healing fungerar.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: