Annons:
Etikettskepticism
Läst 2264 ggr
[Jarl]
3/31/18, 5:30 PM

Är detta på riktigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är detta på riktigt vad är vapnet för något?

Annons:
[Jarl]
3/31/18, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

[Jarl]
3/31/18, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

[Jarl]
3/31/18, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

m2studio
4/9/18, 10:44 AM
#4

Jarl ? vad är det i bild # 3?

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Lona
4/25/18, 10:37 AM
#5

#2 Skulle kunna vara sann - och jag tycker inte att det är helt fel men det beror förstås på vilken information man lägger in. Min mamma har tex insulinbehandlad diabetes samt äter blodförtunnande medicin. Visst, hon har en lapp i plånboken och ett halsband men vid en olycka skulle det kunna vara värdefullt att räddnings/vårdpersonal får de uppgifterna. Skulle ju även kunna ha kontaktuppgifter till anhöriga. Det viktiga där är att det är FRIVILLIGT och det hade förmodligen behövts regleras på något sätt - det får ju inte slå över och bli "Storebror ser dig"!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

JonasDuregard
4/26/18, 7:44 AM
#6

#5 Fast #2 är väl den som är mest uppenbart är fel, eftersom den 2004 skrev att miljontals människor snart skulle ha medicinska microchip inplanterade.

Annons:
Tyst
6/26/18, 12:00 PM
#7

Vad menar du med är det på riktigt?

Om du googlar Joe Kirschvink och läser lite om honom förstår du att han är Geolog och specialicerad på jordens magnetfält om jag förstår rätt. Han verkar vilja förstå om människan kan navigera enligt jordens magnetfält på samma sätt som bin gör.

Vi har magnetit i hjärnan - det är på riktigt.

Sedan är bilderna förvirrande utanför sin kontext. http://www.beperkdestraling.org/wetenschappel-studies?id=498 här finns nog allt i kontext ungefär. Jag är inte fantastisk på tyska.

Vapnet ser ut som någon prototyp till något.  Det är ju ett "vapen" med ditsatt kamera på. Något som poliser skall kunna ha för att filma i kniviga situationer? Någon form av cosplay? Spelutvecklare som vill filma ett vapen i verkligheten så de har något att gå på? Filmskapare?

Det var allt jag hittade på tio minuters sökande.

K
9/2/23, 1:14 PM
#8

Fantasier, det skulle aldrig fungera! Tänk på att det måste finnas batterier, de måste laddas, de blir varma när de laddas och nervceller tål inte värme, dessutom skulle det bli svindyrt att operera in och dessutom skulle det leda till risk för infektioner. Såna leksaker skulle dränera samhället på pengar ekonomiskt. Så sorry, det är lätt att räkna ut att det bara är påhitt, det kan en onykter åsna räkna ut till och med. (Det är ju lite som de där "rymdödlorna". Att intelligens inte fuingerar i en kallblodig ämnesomsättning.) De som hittat på eller fantiserat ihop de där dumheterna måste ju inte ha gått skolan ens, de kanske satt och knarkade bort sina skolår.

Upp till toppen
Annons: