Annons:
Etikettmedicin
Läst 1724 ggr
Pappi_Morgan
1/16/18, 2:15 PM

Hur farligt är Östrogenet i dricksvatten & maten?

Har läst allt fler rapporter om att männens fertilitet minskar med 25% per generation nu. Vilket framkommit efter att allt fler söker hjälp för att få barn. Idag finns östrogen som bindemedel i plaster som förpackar livsmedel och vad jag förstår finns även rester kvar i dricksvattnet. Hur stor påverkan har detta och vad kan man göra för att "skydda" barnen från för stor exponering av östrogen?

Annons:
vallhund
1/16/18, 2:19 PM
#1

Källa?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Katti
1/16/18, 2:43 PM
#2

Vi får i oss mycket gifter och kemikalier genom vårt sätt att leva. Vet man att det är just östrogenet som orsakar sämre fertilitet?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

kamera0710
1/16/18, 2:44 PM
#3

Hittade denna artikel från förra året vid en kortare sökning. Om det främst är östrogen som är boven i dramat verkar mer oklart. Men det som står i artikeln är väl vad man hört i ämnet de senaste 10-20 åren.

"En meta-studie, som publiceras i den vetenskapliga tidskriften Human Reproduction Update, har analyserat 185 studier som tittat på spermaproduktionen hos män i hela världen.

Resultaten är skrämmande. Mellan åren 1973 och 2011 har spermakoncentrationen bland män i Europa, Nordamerika, Australien och Nya Zeeland sjunkit med 52,4 procent

Den totala mängden spermier – antalet per utlösning – har minskat ännu mer, 59,3 procent."

http://www.gp.se/m%C3%A4ns-sperma-allt-s%C3%A4mre-nu-varnar-forskare-1.4480507

Lona
1/16/18, 2:46 PM
#4

Att fler söker hjälp för oönskad barnlöshet beror inte på minskad fertilitet utan främst på att det nu finns mycket större möjligheter att hjälpa dem, tex med IVF.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tant Grön
1/16/18, 3:19 PM
#5

Det har kommit en ny produkt som heter pCure. Säljs på Apoteket. Det är ett toablock som gör att medicinrester i urinen bryts ner. Vet inte om det fungerar på allt, men p piller nämns i reklamen.
Undrar om östrogenet i vattnet ger ökad risk för bröstcancer, verkar ju som om det ökar.

JonasDuregard
1/16/18, 4:02 PM
#6

#0 "Har läst allt fler rapporter om att männens fertilitet minskar med 25% per generation nu. Vilket framkommit efter att allt fler söker hjälp för att få barn"

Du vill inte länka till någon av alla de där rapporterna?

#5 Toalettstolen låter som fel ända av röret att bryta ner läkemedelsrester på, det borde ju reningsverken göra om det är så enkelt. Tyvärr är det nog inte det.  Informationen om produkten är väldigt otydlig. 

Jag tror det är en bluff eller ett välmenande misstag.

Annons:
kamera0710
1/16/18, 4:09 PM
#7
JonasDuregard
1/16/18, 4:20 PM
#8

Ja apoteket själva är väldigt nöjda. Och när de ifrågasätts så säger de ungefär att det omöjligt kan vara så att produkten inte fungerar, för i så fall skulle inte apoteket sälja den 🤪 (fritt tolkat från icke-svaren här).

Här är en annan artikel som uppmärksammar produkten:
http://www.lakemedelsvarlden.se/fortsatt-oklarhet-kring-lakemedelsrening/

vallhund
1/16/18, 4:48 PM
#9

Där försvann all trovärdighet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Katti
1/16/18, 7:35 PM
#10

#6, det görs i Linköping! Om det är enkelt vet jag inte. Troligen inte eftersom det är landets första anläggning för detta.

https://www.tekniskaverken.se/innovation/rening-av-lakemedelsrester/

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

K
9/2/23, 12:53 PM
#11

Östrogen (Estradiol) är ett gift om det inte produceras naturligt i kvinnans kropp.

Upp till toppen
Annons: