Annons:
Etikettmedicin
Läst 3002 ggr
Sollar
2017-06-08 22:36

Mässlingparty

I en facebook-grupp erbjuds föräldrar att smitta sina barn med mässling, för mässlingen är ju helt ofarlig i jämförelse med vaccinet. Är man verkligen helt lämplig att ha barn om man medvetet smittar sina barn med farliga sjukdomar?

http://www.expressen.se/gt/foraldrarna-vill-smitta-sina-barn-med-massling-/

Annons:
Aleya
2017-06-08 23:04
#1

Låter ju inte klokt för fem öre. Jösses vad folk hittar på idioti ibland.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Vixxen
2017-06-08 23:55
#2

Håller med #1 fullständigt!

Davbjo
2017-06-09 10:16
#3

Nej, jag skulle också ifrågasätta lämpligheten hos dessa föräldrar, ärligt talat.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Magi-cat
2017-06-10 18:44
#4

Det är inte olagligt, men olämpligt, att medvetet  smitta någon  med mässlingen, säger smittskyddsläkaren. (TBC däremot, klassas som allmänfarlig sjukdom, och då skulle förfarandet vara olagligt.)

Jag förstår inte att människor tar risken att medvetet smitta sina barn. Mässlingen är en farlig och potentiellt dödlig sjukdom, inte alls harmlös som de kanske tror. 😐😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Skogsväsen
2017-06-11 21:12
#5

#4 håller med om att de flesta säkerligen inte tänker på hur pass allvarligt mässlingssjukdomen kan te sig. Tror mentaliteten är lite som med vattkoppor => bättre att smittas när man är liten och få immunitet för livet än att smittas när man är vuxen tillsammans med de ökade riskerna för komplikationer.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Upp till toppen
Annons: