Annons:
Etikettskepticism
Läst 1490 ggr
[Sundberg.. Jag]
8/1/16, 10:50 PM

Tänkandets problematik....

Dax att vakna………….eller sov sött😂

Annons:
72mm
8/2/16, 12:48 AM
#1

 Missar man inte helt vad frågeställaren faktiskt menar med frågan? Ingen ställer väl den frågan för att man inte vet hur man tänker utan för att man vill veta hur man ska resonera om något (ofta specifikt). 

Videon är därför fullständigt meningslös.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Davbjo
8/2/16, 10:37 AM
#2

Det jag tycker är lite beklämmande är hur lätt man tar på det här med coaching, vad jag kan se på hans hemsida så har Dennis Westerberg inga behörigheter alls inom exempelvis psykologi.

Visst kan man vara klok och komma med fyndiga one-liners även som outbildad, men när man jobbar på människor på detta sätt anser jag att man är skyldig sina kunder lite bredare kompetens än vad lyckokakor kan erbjuda.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Sundberg.. Jag]
8/2/16, 9:04 PM
#3

#1 

Senast jag kollade meningen med livet ur ett vetenskapligt perspektiv var det oxå

meningslöst,….så du har nog rätt.

[Sundberg.. Jag]
8/2/16, 9:10 PM
#4

#2

Jo då, så kan det ju oxå vara.

Man undrar ibland vad politiker har för behörighet?

Davbjo
8/5/16, 9:15 AM
#5

#3

Senast jag kollade meningen med livet ur ett vetenskapligt perspektiv var det oxå meningslöst

Märkligt påstående, då detta inte är ett vetenskapligt ställningstagande. Vilken vetenskap menar du gör sådana existentiella bedömningar?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Sundberg.. Jag]
8/5/16, 8:32 PM
#6

#5

Jag har inte påstått att vetenskapen kan förklara existentiella frågor!!

Det var alltså meningslöst "enligt mig" att leta  vetenskapliga förklaringar!!

Jag är däremot intresserad av hur du kunde få en tanke som utformade ditt svar,

har du någon förklaring på ditt sätt att tänka i detta fall??

Sen kan vi ju oxå inse att vetenskapliga metoder håller att på att förändras….

  https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskaplig_konsensus

Vi behöver tänka vidare/bredare än mätbart………

Annons:
Davbjo
8/5/16, 9:23 PM
#7

#6: Du påstod, i citatet, att ur ett vetenskapligt perspektiv är livet meningslöst. För att komma fram till en sådan bedömning krävs det att man gör en vetenskaplig bedömning, då "meningslöst" knappast är ett neutralt ord.

Då livets mening, i någon djupare mening, är en strikt subjektiv fråga (alla liv kan sägas ha olika meningar) så är det också meningslöst att söka ett vetenskapligt svar på en sådan fråga, det är korrekt. Men det betyder definitivt inte att livet i sig är meningslöst ur ett vetenskapligt perspektiv, vad det innebär är att det inte är en fråga som behandlas vetenskapligt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Sundberg.. Jag]
8/5/16, 10:01 PM
#8

#7

"Senast jag kollade"…….etc ….!!..(vilket är subjektivt) Nu är din tanke kontra uppfattning ännu intressantare!!

Davbjo
8/6/16, 1:45 PM
#9

#8: Så, vilken vetenskap var det du kollade då "senast" när du kom fram till det du påstod?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Sundberg.. Jag]
8/8/16, 9:45 PM
#10

Att jag finner en sak meningslös kan bero på flera orsaker……. Ur ett vetenskapligt perspektiv från mitt perspektiv kan man ju dra mer slutasattaer än den du gör …… Så min fråga är lika obesvarad som din till mig……,🤓😜

Davbjo
8/9/16, 7:50 AM
#11

#10: Typiskt nonsens-svar. Men jag hade inte väntat mig något annat.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: