Annons:
Etikettkonspirationer
Läst 1649 ggr
Huygens
2016-02-25 21:25

Konspiration Seaworld

I flera år har djurrättsorganisationen PETA trott sej vara infiltrerat av personer från penningstarka djur-, nöjesparker och slaktindustrin.

Nu visar det sej att nöjesparken Seaworld erkänner att företaget ägnat sej åt infiltration under falska förespeglingar och att anställd personal utfört infiltrering. Ett flertal chefer har fått sparken för att dom lät sej avslöjas under pinsamma former.

En anställd på Seaworld hade under falskt namn påstått att han ville attackera Seaworld och uppmanade till våldshandlingar. Lyckligtvis genomskådade PETA falskflaggan och kunde avslöja den anställde på Seaworld.

Annons:
Davbjo
2016-02-26 10:29
#1

Vad vill du diskutera?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Huygens
2016-02-26 11:07
#2

Seaworld var 2013 inblandad i en konspirationsteori relaterad till filmen Blackfish. En undersökning gjordes för att utröna om Blackfish hade påverkat allmän opinion. Det officiella resultatet påstod att så inte var fallet.

Sedan visade det sej att 55 % av rösterna i undersökningen kom från en enskild IP-adress hos Seaworld.

Hoppsan.

.

Högst troligt måste Seaworlds provokatör tränats av agenter som vet hur en infiltratör effektivast uppmuntrar till angrepp. Det kan vara FBI, lokalpolis eller CIA som ansvarat för den COINTELPRO-liknande träningen.

Infiltratören sa att Seaworld borde "brännas ner".

Amerikansk polis har garanterat varit inblandad då provokatören släpptes samma dag av polisen utan att hans namn registrerades i officiella polisdokument, trots att 16 andra djurrättsaktivister handbojades, hölls kvar och registrerades för en gemensam förseelse.

Davbjo
2016-02-26 11:32
#3

Så… Vad var det du ville diskutera nu igen?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Huygens
2016-02-26 12:01
#4

gör det ont

Davbjo
2016-02-26 12:12
#5

#4: Är det en fråga? Jag förstår inte vad du menar eller vad du vill.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JonasDuregard
2016-02-26 20:09
#6

#2 "En undersökning gjordes för att utröna om Blackfish hade påverkat allmän opinion. Det officiella resultatet påstod att så inte var fallet."

Vad menar du med officiella? Vem utfärdade undersökningen? Det låter som du talar om en vanlig internet-poll, det kan knappast kallas undersökning och ingen skulle nog se det som ett officiellt resultat för någonting. 

Det är som att säga att "vilken är bästa pizzan"-frågan på iFokus är det officiella resultatet av en undersökning om vad som är den bästa pizzan. 

"Högst troligt måste Seaworlds provokatör tränats av agenter som vet hur en infiltratör effektivast uppmuntrar till angrepp. Det kan vara FBI, lokalpolis eller CIA som ansvarat för den COINTELPRO-liknande träningen."

Varför är det högst troligt? 

"Infiltratören sa att Seaworld borde "brännas ner"."

Alltså CIA? Jag förstår inte ditt resonemang. Det låter som något man kan komma på att säga helt utan träning.

Annons:
Huygens
2016-02-26 20:40
#7

Nekar du till att infiltratören från Seaworld släpptes av polisen och slapp åtal?

JonasDuregard
2016-02-26 22:34
#8

#7 Hur ska jag kunna veta det? En representant för PETA antyder att det skett, men jag kan inte veta om den berättelsen är sann eller inte. 

Men även om det skulle stämma så är det inte på något sätt bevis för ditt svammel om CIA och så vidare. Så varför svarar du inte på min fråga, varför säger du att det är "högst troligt" att han tränats av myndigheter? Försök att inte svara med en fråga den här gången.

Huygens
2016-02-26 22:37
#9

Bevisen pekar på det.

JonasDuregard
2016-02-26 22:46
#10

#9 Du motiverar plattityder med andra plattityder? Ditt argument för att det är "högst troligt" är att "bevisen pekar på det"? Jag antar att om jag frågar vilka bevis du talar om så svarar du något i stil med "de övertygande bevisen" eller kanske "högst troliga bevis" och så är cirkeln sluten…

Det här är intressant för att det visar hur otroligt lågt du lägger ribban för "högst troligt" - när det handlar om något du själv gärna vill tro på. I det här fallet har vi alltså ett rykte på nätet om att en snubbe gripits och sedan släppts, och utifrån det drar du den "högst troliga" slutsatsen att han fått träning av hemliga agenter 🥵.

Huygens
2016-02-26 23:03
#11

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är som om du måste få in allt med skedar trots att du är smartare än dom flesta.

(Särskilt stor lust att granska fotona och själv reflektera hade du heller inte.)

.

Det fanns 16 vittnen, medlemmar i PETA, som handbojats i samma polisbuss som infiltratören. Även om bara ett av vittnena intervjuades i Democracy Now, duger det för mej, då ingen sagt emot det vittnet. Infiltratören släpptes utan åtal, men dom andra PETA-medlemmarna åtalas. Infiltratörens namn saknas på polisens publika listor, men alla 16 PETA-medlemmarna finns officiellt listade, det gör att polisen är del av sammansvärjningen, alltså använde jag uttrycket "högst troliget".

Logiskt.

Det du möjligen skulle kunna invända, är att COINTELPRO främst är en FBI-metod och mest var ett sätt att utnyttja lokalpolisen för att mörda medborgarrättskämpar på 1950- och 1960-talen, officiellt i alla fall.

Och så är ju inte riktigt fallet med infiltratören från Seaworld.

.

Så vi måste gräva djupare.

Du får hålla med om att infiltratören betedde sej mycket klumpigt och misstänkliggjorde sej själv. Dessutom har Seaworld erkänt och symboliskt sparkat chefer, men inte infiltratören.

Så vad är den riktiga konspirationen och hur passar CIA in i bilden?

JonasDuregard
2016-02-26 23:39
#12

#11 Nu upprepar du ju bara PETAs historia, det gör den ju vare sig mer eller mindre sann än första gången den berättades. Mycket av det du listar som fakta är ju egentligen påståenden med oklar grund. Var inte så godtrogen. Man skulle kunna tro att du om någon skulle ha förmågan att ifrågasätta saker du läser på internet, men du verkar bara kunna göra det om det går mot din övertygelse. 

"det gör att polisen är del av sammansvärjningen,"

Nej. Det finns massor av anledningar till att det kan vara på det viset du beskriver utan att det är en sammansvärjning, och utöver dem finns det massor av möjligheter att du har fel i de antaganden du gör. 

"alltså använde jag uttrycket "högst troliget"."

Vilket tydligt visar hur löjligt överdrivet du uttrycker dig. Även om du skulle ha rätt om att polisen släppte "infiltratören" så bevisar det inte att han tränats av dem 🤔.

Kan du förklara hur det faktum att han släpptes leder till att han tränats av dem? Och hur kommer CIA och FBI in i bilden?

"Logiskt."

Nej. Jag försökte förklara för dig i den andra tråden vad logik handlar om. Att lista en massa mer eller mindre irrelevanta fakta och spekulationer och sedan säga "alltså har jag rätt" är inte logik. Du måste redovisa hur slutsatsen du drar följer från dina premisser. 

"Du får hålla med om att infiltratören betedde sej mycket klumpigt och misstänkliggjorde sej själv."

Ändå påstår du att han måste vara tränad av experter. Logiskt?

Huygens
2016-02-26 23:41
#13

ja

Annons:
ru4real
2016-02-27 12:58
#14

Men varför försöker folk debattera med TS? Det är ju bevisat flertalet ggr att TS inte vill ta en diskussion utan bara rapa ur sig en massa digitalt svammel om div påhittade konspirationer som h*n ser överallt och hela tiden.

Huygens
2016-02-28 15:37
#15

Det kan vara lite intressant att notera att Seaworlds aktiviteter anses ha gått längre än bara att infiltrera PETA.

Seaworld har försökt mörka att späckhuggare kan fövandlas till aggressiva rovdjur i fångenskap. Minst tre personer har dödats av späckhuggaren Tilikum under ljusskygga omständigheter.

Det ska finnas flera personer med koppling till Seaworld som utfört infiltration. Även CNN kan ha råkat ut för infiltration under produktionen av en dokumentär. PETA har krävt att få ta del av Pasadenapolisens dokument som redogör för varför infiltratören släpptes utan påföljd.

Hittills har polisen vägrat lämna ut dokumenten.

.

Fyra personer som misstänks vara kopplade till Seaworld brukade dyka upp vid PETA-manifestationer med skyltar som hade texten "Support Social Communism" och hammare-skära-symbol.

Kommunism är inte speciellt populärt i USA.

Det känns ganska klart att avsändarna snarast är makter bakom USAs myndigheter än Seaworld själva i första hand.

vallhund
2016-02-29 10:14
#16

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: