Annons:
Etikettskepticism
Läst 3554 ggr
Huygens
2016-01-31 16:20

Zikaviruset

Zikaviruset påstås kunna orsaka genetiska defekter på foster i Brasilien som sedan föds med små huvuden och nedsatta förmågor.

Kan det påståendet var en lögn, skapat av internationell livsmedelsindustri?

Vad säger den församlade skaran skeptiker?

.

Varför har det underliga Zikaviruset inte märkts av mer förrän dom sista 3 åren? Har viruset förändrats och i så fall hur? Zika finns på 4 kontinenter (se karta).

Zikaviruset kan komma att sprida sej explosionsartat säger WHO. Jaha, men har viruset inte funnits i tusentals år? Varför explosionsartat nu? Är zika ett nytt laboratorietillverkat designervirus från CDC/DARPA på samma sätt som det nya västafrikanska ebolaviruset?

Spridningen av zika verkar otrolig, kartan pekar mot 1/3-del av USA!

Och varför ser vi inga rapporter om afrikaner och indonesier med små huvuden, i dom områden där zika förekommer naturligt?

.

Zikaviruset har funnits i Afrika i många hundra år utan att ge barnen små huvuden. Varför får då barnen i Brasilien små huvuden? Är nästa steg tvångsvaccinering av Brasiliens kvinnor? Läkemedelsindustrin måste fira julafton.

.

Actvist Post anser att orsaken kan var en annan. Brasilien använder enorma mängder besprutningsgifter i jordbruket. Det har tidigare funnits samband mellan små huvuden och insektsgifter i jordbruket.

I synnerhet insektsgifterna atrazin and metolaklor kan ge små huvuden. Brasilien är ett av dom länder i världen som använder båda dessa gifter i kanske den största kända omfattningen.

.

"“Urinary Biomarkers of Prenatal Atrazine Exposure…”:

“The presence versus absence of quantifiable levels of [the pesticide] atrazine or a specific atrazine metabolite was associated with fetal growth restriction… and small head circumference… Head circumference was also inversely associated with the presence of the herbicide metolachlor. (emphasis added)"

.

Dessutom kan du köpa zika från Illuminatiorganisationen Rockefeller Foundation.

Trevligt.

Annons:
Huygens
2016-02-02 14:12
#1

Brasilien är flitig användare av atrazin (eng. wiki om atrazine här), som kan ge "limb defects" och dessutom "small head circumference". Hmm…

Small head circumference - Atrazin.

Trevligt.

.

Liten huvudomkrets, är det inte precis det som zika beskylls för i Brasilien? Mer än 3700 barn med små skallar har fötts i Brasilien och zikaviruset utmålas som syndabock.

Hur kan det komma sej att det inte finns rapporter om barn med små skallar i ursprungsländerna för zika, i dom afrikanska länderna? Kan det vara så att WHO och andra myndigheter ljuger för oss, för att mörka effekterna av insektgiftet atrazin?

Brasliens enorma användning av atrazin i jordbruket är skyhög och insektgiftet sprider sej sedan vidare i vatten som i stort sett inte passerat något reningsverk. Mödrarna dricker därefter vattnet med atrazin och får barn med små huvuden.

.

Likadant växtgiftet metolaklor, som också används flitigt i Brasilien, rinner ut i brasilienska vattendrag utan rening. Mödrarna dricker sedan giftvattnet med metolaklor och får barn med små skallar. Metolaklor ansamlas dessutom i fisk som vi människor sedan äter.

"…small head circumference was also associated with metolachlor..."

Det är en ganska uppenbar slutsats att dom massproducerande internationella jordbruksföretagen gett sin frontorganisation WHO som arbetsuppgift att ljuga och mörka, mörka och ljuga om orsaken till att 1000-tals barn i Brasilien fötts med små huvuden.

.

Logiskt sett borde i så fall 100 000-tals barn ha fötts med små skallar i Afrika där zika troligen funnits i årtusenden.

Zika upptäcktes i Afrika på 1940-talet.

Huygens
2016-02-03 08:28
#2

Enligt kartan i följande artikel spreds zika från Indonesien till Brasilien år 2014.

Området som markeras på kartan i Asien; Indonesioen, Malaysia, Thailand, Kambodja, Burma, täcker ett befolkningsunderlag av över 300 miljoner invånare. Zika påstås ha en naturlig utbredning i dessa länder i Asien och har haft så under många hundra år.

.

Det är WHO som står bakom påståendet om zika. Lägg märke till att WHO som symbol har en orm som breder ut sej över världen.

Hur kommer det sej att vi inte hört rapporter om 100-tusentals indonesier med små huvuden? 1000-tals malaysier?

Jmf med den plötsliga spridningen av ebola i Västafrika. Var det CDC och DARPA som spred genetiskt manipulerad ebola som orsakade värre följder än den redan existerande ebolan i Uganda? Ebola spreds initialt från sjukhuset i Kenema.

.

Varför är det bara Brasilien som drabbats av att nyfödda fått små huvuden? Hur kommer det sej att dom brasilianska myndigheterna säger att det är "noll risk", för att få zika om utlänningar besöker Olympiska Spelen i Rio? Kan det vara för att dom brasilianska myndigheterna vet den riktiga orsaken till mikrocefali?

I dom värst drabbade områdena i Brasilien har 1 % av barnen små huvuden. En del av dessa barn har dessutom avlidit.

Hur kommer det sej att inga indonesier eller afrikaner drabbats av små huvuden?

Kan det vara så att Illuminatis frontorganisation WHO ljuger och mörkar, mörkar och ljuger om den verkliga orsaken till mikrocefali? Kan mikrocefali vara följden av atrazin och metolaklor i det Brasilianska jordbruket?

vallhund
2016-02-03 10:48
#3

Finner du dina monologer givande?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Davbjo
2016-02-05 10:39
#4

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Huygens
2016-02-05 11:35
#5

Frågan är var Illuminati slår till nästa gång med påståenden om "zikavirus". Ett möjligt mål är Punjab, Indien, där massvis barn dör i cancer av ogräsmedel.

100-tals dödsfall i byarna av giftrelaterade cancerfall och allt grundvattnet är så förgiftat att det är en dödsfälla om byborna dricker det. Det är troligt att vi får se dom nästa rapporterna om zika och barn med små huvuden från just Indien.

vallhund
2016-02-05 21:59
#6

Termen "små huvuden" säger inte ett smack eftersom den inte är definierad. Håll dig till microcefali, om det nu är det du avser.

Vad har förgiftat grundvatten med virus att göra? Indien har haft sin beskärda del o lite till av giftskandaler men förgiftningar smittar inte via insekter (inte rymdödlor heller för den delen).

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Huygens
2016-02-08 23:20
#7

I slutet av 2014 beslutade Brasiliens myndigheter att alla mödrar måste få TDAP-vaccinet. Samma år, eller i början av 2015 började sedan vaccinationerna av gravida kvinnor.

Vi har ju det färska exemplet med vaccin i Sverige som skadat hjärnorna på barn, så det är väl fullt möjligt att Brasilien fått en usel variant av TDAP-vaccinet.

vallhund
2016-02-09 06:02
#8

Att något är fullt möjligt betyder inte att det är sant. Är det vetenskapligt konstaterat att ungdomarna som vaccinerats mot fågelinfluensa faktiskt fått hjärnskador?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Huygens
2016-02-09 08:53
#9

you tell me

vallhund
2016-02-09 14:07
#10

Eftersom jag inte är den som påstår saker o ting, vare sig bu eller bä, så är det inte min sak att leda något i bevis.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Huygens
2016-02-10 22:35
#11

Microcefali kan ha funnits hos tusentals brasilianska barn redan år 2012, två år innan zika kom till Brasilien skriver Australiens ABC-nyheter.

orraklett
2016-02-12 21:41
#12

Det där skrämmer mig. Rädd för virus i alla former.

Neutralis
2016-02-13 00:28
#13

#12

Det där skrämmer mig. Rädd för virus i alla former.

Grattis Huygens! Tror det är första gången jag ser att någon tar dig på allvar. Du har till slut lyckats utnyttja en annan människas elände till fördel för dina konspirationer om rymdödlor… Grattis! Imponerande!!!

Annons:
orraklett
2016-02-13 01:09
#14

Själva viruset. Ja, det är jag rädd för och det bör nog alla vara. Rymdödlor? Nä det är bara tokerier det

Neutralis
2016-02-13 18:19
#15

#14

Allt han skriver är tokerier…

annia1
2016-02-13 23:35
#16

Så zikaviruset är tokerier. Hela världen mer eller mindre fruktar detta virus.  Det är om det på nyheterna var och varannan dag. I brasilien ska militärer gå från dörr till dörr och informera människor. Än så länge har väl inte UD generellt avrått från att resa dit, men man avråder gravida kvinnor.
Och man ska alltså inte ta WHO på allvar. Det finns andra som också tar upp om detta virus tex inne på aktuellt. Visst har huygens skrivit även i den tråden, men man kan ju hoppa över hans inlägg och läsa det andra.

.

Neutralis
2016-02-14 15:07
#17

#16

Så zikaviruset är tokerier.

Nej,  Huygen är tokerier… Man vet direkt när man ser att han gjort ett inlägg…Att det enbart är tokerier.

annia1
2016-02-14 17:07
#18

För mig är det där motsägelsefullt.

Men oavsett det, så nej allt är inte tokerier. Du kan ju läsa igenom HPV tråden och tala om vilka inlägg som kvalar in under den benämningen. Sen har då jag sett inlägg på andra sajter som vem som helst kan ha skrivit.

.

Huygens
2016-02-14 19:35
#19

Vilka lögner är det myndigheterna sprider.

Låt oss titta på deras historier. SVT påstår att nästan alla i Afrika och Asien som kommer i kontakt med zika är immuna.

"I Asien och Afrika där viruset funnits länge är smittspridningen mycket liten eftersom de flesta människor är immuna."

Jaha.

.

Hur många människor bor i Asien (Indonesien, Malaysia, Indien, Kambodja, Burma osv) och i Afrika (Uganda, Kenya, Kongo, Nigera mm). Det borde rimligen vara över en miljard människor, 1000 miljoner människor minst.

Så SVT vill slå i oss att dom flesta av dessa människor smittats med zika och blivit immuna?

.

Zika upptäcktes år 1947.

Hur många människor smittades av zika mellan 1947 till år 2007? Hur många? Hur många människor konstaterades vara smittade av zika över denna period av 60 år?

14

.

Jag dej ej skoja.

Enbart 14 konstaterade fall av smitta med zika till människor har kunnat konstateras över en period av 60 år, under tidsperioden 1947 - 2007.

Då är frågan, hur kan SVT påstå att "dom flesta" i Asien och Afrika är immuna mot zika?

Är immuniteten medfödd?

Neutralis
2016-02-14 20:50
#20

#18

Jag är rädd att du inte gör dig förstådd… Vilken HPV-tråd och vad har vem som helst skrivit?

Annons:
annia1
2016-02-14 21:53
#21

Huygens en stor del går att förklara med helt vanliga saker.

Det föds barn som är missbildade utan att det finns nån annan orsak än att det blivit nåt fel under graviditeten.
För att veta om personer är smittade med zika så måste det till provtagning och det är inte säkert att dom tagit prover så dom sett att mammorna varit smittade med zika, utan bara trott att det varit en "vanlig" missbildning. Eller så är det så att brasilien inte ens brytt sig om att försöka klarlägga varför det fötts missbildade barn förrän nu. 
Som jag förstått så är det väl först på senare tid som dom börjat göra kopplingar mellan missbildade barn och zika, andra personer har det ju inte ens varit nödvändigt att ta prover på.
Så att det inte finns mer än en handfull inrapporterade fall som varit smittade med zika är inget konstigt.

Sen det att det finns människor med immunitet/motståndskraft det gäller ju i andra sammanhang så gäller säkert även zika att de som utsatts för det har fått mer eller mindre immunitet. Se bara när folk åker utomlands. Turisterna blir sjuka, men inte den inhemska befolkningen för den inhemska befolkningen har en annan uppbyggd motståndskraft/immunitet.

När det sen gäller spridning så ju fler som är smittade desto fler blir smittade. Så när man når ett visst antal människor som är smittade så kan smittspridningen öka lavinartat. 

Och hur det ser ut i de länder du räknade upp vet jag inte. Vet inte om nån faktiskt kan få fram statistik på det.  Tveksamt om de ens har nån statistik på antal missbildade barn. Så det finns nog på flera ställen bara att man inte hör talas om dom.  Och en del av dom länderna har väl inte den sortens sjukvård så att dom lägger tid på provtagningar/undersökningar för att få fram orsak. 

Att man hör om brasiliens nu, beror nog på (egen gissning) att där ska sommar-os gå.

.

annia1
2016-02-14 21:53
#22

#20. Syns ju i kolumnen till vänster, men här är länk. HPV-vaccin.

.

Huygens
2016-02-14 23:19
#23

#21 Det var inte riktigt det jag tog upp i #19.

Det jag tog upp i #19 är att över en period av 60 år (fram till Yap 2007) hade man bara hittat 14 personer med zikasmitta.

annia1
2016-02-14 23:43
#24

Jo men som jag skrev så krävs det provtagning för att fastslå att man är smittad med zika. 

Nu möjligt att jag missat nånstans, men det jag läst att vanliga sjukdomsbilden/symptomen för en person som blivit smittad är feber, lite ledvärk och ev utslag. Alltså ungefär som en förkylning eller influensa. Det är knappast nåt som man går till läkare med överhuvudtaget inte i nåt land. Så dom fall som är inrapporterade måste haft värre sjukdom/symptom än det för att läkare ska försöka ta reda på vad som var fel. Så kan du tala om vad dom 14 hade för sjukdom/symptom så har du sannolikt förklaringen till varför just de är inrapporterade.

När det gäller missbildad barn så är det inte ens säkert att de letat efter nån orsak.

.

Huygens
2016-02-15 08:00
#25

Hm, mja, alltså 14 fall zika på 60 år i en befolkning som idag överstiger 1000 miljoner människor är väldigt få bekräftade smittade fall, även om man tar hänsyn till den medicinska tillgången i dessa länder. Vi har långt fler bekräftade fall av säsongsinfluensa varje år i Sverige med våra idag 9 miljoner invånare.

Det är åtminstone något som haltar svårt med WHOs historia om zika och mikrocefali.

annia1
2016-02-15 14:58
#26

Nej det är inte konstigt i alla fall. 

När det gäller vår egen säsongsinfluensa så vad jag vet så tas det inga prover för att se att det verkligen är säsongsinfluensan utan man går bara på symptomen. Så det finns vad jag vet ingen som faktiskt bekräftar att det är just årets säsongsinfluensan utan man bara utgår ifrån det. 
Och för den delen säsongsinfluensan är lättare att konstatera att det är den då den är under en viss period.

Sen det med who och inrapportering dit. Det är väl inte säkert att alla länder ens bryr sig om att rapportera dit.
Ta tex sverige om nån skulle vara smittad med zika och besöka läkare och det tas prover så är zika inte anmälningspliktigt utan den informationen stannar sannolikt i patientens journal. Och samma gäller nog barn med mikrocefali, om det finns i barn i sverige med det så är det nog inte rapporterat till who utan ev bara till egna myndigheter och det oavsett om dom fått reda på orsaken eller inte.

.

Huygens
2016-02-15 15:10
#27

14 zikafall på 60 år, är 1 fall vart fjärde år bland 1000 miljarder människor. Du tycker inte att det är konstigt att det plötsligt finns över 500000 (uppskattade) zikafall på ett år bland endast 200 miljoner människor?

Du funderar inte alls över att det är konstigt?

14 fall <-> 500000 fall

???

Annons:
annia1
2016-02-15 15:19
#28

Som jag redan skrivit så krävs det provtagning för att fastslå att det handlar om zika. Sen krävs det att rapporteras till tex who för att få en övergripande statistik.  Och som det står i rubriken på det du länkar till så var det ingen som visste att det var farligt. Och står också i det du länkar till att det var först våren 2015 som brasilien fick ett stort utbrott. 

Det har nog funnits barn med mikrocefali förut i de olika länderna, men att det inte kopplats till zika och/eller att det inte setts som ett problem förrän brasilien fick ett stort utbrott 2015. 

Så nej jag ser det fortfarande inte som konstigt.

.

annia1
2016-02-15 15:40
#29

Nu har jag läst hela artikeln ordentligt. Och där står om man läser att det inte är säkert att det är zika viruset som är orsaken till mikrocefali, men att dom starkt misstänker det med tanke på att brasilien hade stort utbrott i början på 2015 och sen när det några månader senare föddes många barn med mikrocefali så kopplade dom det till utbrottet i början på året.
Det kommer ta tid innan dom faktiskt vet säkert att det är zika som är orsaken. Men dom tar det säkra före det osäkra så länge och utgår ifrån det.

.

Huygens
2016-02-15 16:12
#30

#29 Precis, WHO slingrar sej som en orm kring den verkliga orsaken till mikrocefali. Ändå utlyse WHO internationellt nödläge för zikasmittan som en tvättäkta Illuminatirökridå.

.

Förutom Brasiliens rikliga använda miljögifter atrazin och metolaklor som orsakar små huvuden på foster (se #0 och #1), hände något riktigt otäckt år 2014.

.

Den brasilianska regeringen tillät användandet av insektgiftet pyriproxyfen i dricksvattentankar för att bekämpa tillväxten av larver och andra insekter som finns i dricksvatten.

Pyriproxyfen är en tillväxthämmare som gör att mygglarver i dricksvattentankar inte utvecklas helt. När mödrarna sedan dricker vattnet får dom i sej tillväxthämmaren pyriproxyfen (portugisiska). Hos människor har pyriproxyfen orsaka tillväxtdefekter hos barn under graviditeten.

Trevligt.

.

Miljögiftet pyriproxyfen tillverkas av japanska Sumitomo Chemicals, ett Illimunatiföretag ägt av Monsanto.

Borde anat det…

annia1
2016-02-15 16:34
#31

Det fanns ingen anledning för who att uttala som zika viruset förut. Och det är knappast dom som avgör hur lång tid det tar innan man kan fastställa om det faktiskt beror på zika eller inte utan det är ju rent praktiska skäl som gör att det tar tid. Man måste ta prover på alla barn och sen kan man se om det finns samband eller inte. 

Du ska kanske själv ordentligt läsa den artikeln du länkade till från DN. Där står att det bla var ett utbrott i mikronesien förut, men då var det bara en misstänkt ökning. Att dom utlyst nödläge nu är för att det nu finns starka misstankar att det kan bero på zika. Så det har funnits misstankar mot zika förut, men inte så starka som nu.

Dom har tagit prover på en del aborterade foster och barn som avlidit strax efter födseln och hos en del av dom har sett zika, men vissa av dom har dom avskrivit direkt eftersom dom inte haft mikrocefali. Och frågan är om dom kan ta prover på levande barn, för de prover dom tagit hittills har tagits från hjärnan om jag fatta rätt.

Så läs artikeln för där har redan en hel del svar.

Och allt snack om illumati kan du hoppa över om du vill diskutera zika virusets ev koppling till mikrocefali. Vill du diskutera mikrocefali och ev koppling till gifter så starta en enskild tråd om det.

.

Huygens
2016-02-15 16:44
#32

#31 Nej, du får ingen bra information om mikrocefali i DN-artikeln i relation till zika. Du får mestadels desinformation.

Länken gav jag som källa till påståendet om dom 500000 zikafallen i Brasilien.

annia1
2016-02-15 17:05
#33

För att veta om det är zika som är orsaken till antalet mikrocefali ökat så måste dom ta prover. Och det har dom börjat med att göra på aborterade foster och barn som avlidit. Det är först när dom tagit prover och analyserat dom som det går att säga om det är zika eller inte. Och det kommer ta tid. Och som jag förstår artikeln så var även ökning av mikrocefali i tex mikronesien, men där var det inte så många.

.

Huygens
2016-02-15 17:25
#34

#33 Ditt svar till #27 är så orealistiskt att jag måste göra en liknelse. Vi har alltså frågan om det inte är konstigt med förändringen:

14 fall <-> 500000 fall

.

**Historia 1:
**

Ett fraktflygplan flög under söndagskvällen på 3 km höjd över Ringhals kärnkraftsverk och råkade av misstag tappa en sten som träffade reaktorbyggnaden. Hur tung var stenen?

14 kg.

Vad hände? Ja-a, takplåten blev givetvis bucklad och det uppstod en krosskada på ovansidan av det armerade betongtaket.

.

**Historia 2:
**

Ett fraktflygplan flög under söndagskvällen på 3 km höjd över Ringhals kärnkraftsverk och råkade av misstag tappa en sten som träffade reaktorbyggnaden. Hur tung var stenen?

500 000 kg.

Vad hände? Ja-a…

.

Förstår du?

Annons:
annia1
2016-02-15 19:25
#35

Barnen med mikrocefali föddes i slutet på förra året.
Utbrottet av zika skedde i början på förra året vilket sammanfaller väldigt väl med den viktigaste tiden i ett fosters utveckling, nämligen de tre första månaderna. 

När ett barn föds med nån missbildning så tittar man i huvudsak på två saker. Ärftliga faktorer och om det hände nåt speciellt i början på graviditeten. Och i brasilien vet dom ju att dom hade ett utbrott med zika.

Varför dom fick ett så stort utbrott i början på förra året det lär väl vara en sak dom kommer försöka komma underfund med varför. Och viruset kommer nog kartläggas på ett annat sätt nu än dom hittills gjort, tex hur det faktiskt smittar. Som det verkar så är det inte bara via myggor.

.

Huygens
2016-02-15 21:46
#36

#35 Men dom flesta fallen av mikrocefali kom inte förra året. Dom flesta fallen av mikrocefali kom redan år 2014, ett år innan zika nådde Brasilien.

annia1
2016-02-15 22:51
#37

Vart hittar du att det ska finnas fler 2014 än 2015.

Aftonbladet anger 147 för 2014 och 1248 för 2015.
Wikipedia står det att 2015 ökade det dramatiskt med 3000 fall vilket är 20 gånger fler fall än normalt.
SVT står 150 för 2014 och över 3500 sen oktober förra året.
Expressen står 147 för 2014, men 2015 sen zika dök upp så finns 3500 misstänkta.

Och i aftonbladet (den ovan) står det att mammorna berättar liknande historier att de haft infektion av zika i början av graviditeten.

Jag har letat, men hittar ingenstans att 2014 ska högre siffror. Utan siffrorna för 2014 verkar ligga på ungefär den normala nivån för brasilien, för barn kan få mikrocefali även annars, men jag vet inte vad som är orsaken då förutom att det av nån anledning blivit fel på en gen. I sverige ligger antalet mikrocefali på några enstaka fall per år.

.

Huygens
2016-02-15 23:23
#38

#37 Ja, men det är lydmedia du citerar. WHO mörkar.

.

Jag skrev på Aktuellt, antalet fall med microcefali i Brasilien verkar ha varit stort sedan 2012 och toppen kom 2014 (inte 2015).

"The survey goes back to 2012 and 2013 and shows a spike each spring and summer, and while the headlines are all recent, the biggest peak in north-eastern Brazil was actually in 2014."

Och dom allvarligaste fallen av mikrocefali kom år 2015.

.

Dr Sandra Mattos jobbade som barnläkare i Brasilien 2012 - 2015 och mätte huvudena på 16000 nyfödda barn i Paraibas, Brasilien. Det som oroar är att i vissa delar av Paraiba, hade 8 % av barnen små mikrocefali-huvuden år 2012.

Enligt artikeln i ABC (Australien) är förekomsten av små mikrocefali-huvuden redan år 2012 förhöjd med 10 000 %, vilket är en hysterisk höjning.

.

Brasilien fick enligt DNA-analys, sin zika först år 2015 från Franska Polynesien som hade ett zikautbrott år 2014.

annia1
2016-02-15 23:57
#39

Du kanske ska läsa det du länkar till en gång till. 

I den första och andra (som är samma) så står det inte att det är konstaterade mikrocefali, men att de eventuellt kan falla in under den kategorin.  
Av samma orsak så har de inte undersökt alla aborterade foster och avlidna barn eftersom dom inte är klassade som mikrocefali utan liknar det. Det finns faktiskt andra tillstånd (som jag förstått det) som liknar mikrocefail fast det inte är det.

Sen står det inte att de svåra fallen kom 2015 utan att de ökar sen 2015.

När det gäller wikipedia som du länkar till när det gäller dna-analysen så står det att det kom till brasilien under 2014 när brasilien hade fotbolls vm. Vilket även står i nån av artiklarna som finns i den länk du hade till DN. 

När det gäller lydmedia så använder du ju själv länkar till dom.  Så du kanske ska vara försiktigt med att klaga på lydmedia.

.

Huygens
2016-02-16 00:27
#40

Utbrottet av zika i Brasilien anses ha börjat i april 2015.

"Since April 2015, a large, ongoing outbreak of Zika virus that began in Brazil…"

.

Mikrocefali fanns hos upp till 8 % av nyfödda barn i Paraiba, Brasilien, redan 2012. Det största utbrottet av mikrocefali kom 2014, dom värsta fallen kom 2015.

"…the biggest peak in north-eastern Brazil was actually in 2014.

But Dr Mattos said there was something different and potentially very worrying about the 2015 spring–summer spike in microcephaly, relating to how small the babies' heads were.

"In the most severe cases of microcephaly, that group which are the very severe cases, they are definitely increasing from the last part of 2015," she said."

.

Noterbart är att inget annat land fått ett stort utbrott av mikrocefali. Dom 12 mikrocefalifall som rapporterades i Franska Polynesien har omgärdats med tvivel, t ex hur väl Franska Polynesien dokumenterat tidigare fall av mikrocefali.

Det stora utbrottet i Yap år 2007 med uppskattningsvis 7400 smittade med zika (jämfört med 14 zikafall dom 60 föregående åren i hela världen), kan inte uppvisa mikrocefali utöver det vanliga.

annia1
2016-02-16 03:06
#41

Det stämmer inte att det började i april. Om man går in på din länk till wikipedia och sen på källa 46 som är en pdf så står det att dom började utreda utbrott av sjukdom i februari, men som jag förstår det så testade dom inte för zika då och det är fullt förståeligt eftersom zika har ansetts harmlöst. 

Och det du skriver på engelska så står det ongoing outbreak alltså ett pågående utbrott. 

Och länken du har till största utbrottet är samma som förut, men står bara att det är högsta, men står inte hur många det var 2014. Och i den står också att dom försökte fastställa mikrocefali under tiden dom undersökte nåt helt annat som hade nåt med hjärtat att göra (inte kollat vad det faktiskt var dom undersökte). Och det står också att dom hade ett antal barn som kunde falla in under kategorin mikrocefali, men ingenstans står det att det blev fastställt att det var mikrocefali. Det var ett läkarteam så dom borde sett till att få det inrapporterat och noterat som mikrocefali om det nu var det. För för mig blir det lite konstigt om inte läkare rapporterar en sån sak till myndigheter.

Sen finns det  en sida som jag förstår är från brasiliens hälsodepartement (är på portugisiska så man får översätta och blir väl inte alldeles korrekt översatt) där står liknande att dom började undersöka sjukdomsutbrott i februari. Symptomen var samma som zika ger. Och sen var det först i april (också portugisisk sida från vad jag förstår hälsodepartementet) som det bekräftades vara zika.

Läser man dailymail som du förut länkat till så verkar det som dengue febern ger på det stora hela samma symptom som zika och återigen zika har ansetts harmlöst så det dom testade från början var inte för zika utan för dengue febern. 

Sen får du försöka skilja på smittade och på mikrocefali för det är två olika saker. Om du eller jag blir smittade med zika så blir vi inte mer sjuka än ev influensa liknande och vi blir friska och inget mer med det.
Men mikrocefali är en missbildning som barn drabbas av som ev orsakad av zika.  
Så spelar ingen roll hur många smittade det är så länge det inte är gravida kvinnor. Så hur många extra fall av mikrocefali ett land får beror på hur många som är gravida.

.

Annons:
Huygens
2016-02-16 09:24
#42

Vad vill du säga? Är vi plötsligt överens att zika inte kan ha orsakat mikrocefali?

annia1
2016-02-16 15:09
#43

Vilken del i mitt inlägg får du det ifrån, att zika inte kan vara orsaken.

Hittills av en del som du själv länkat till och det som jag sett på nyheter så är det mest sannolika att det är zika. Men det är ju fortfarande nåt som dom måste ta reda på för att veta säkert.

.

Magi-cat
2016-02-18 19:54
#44

Jag vet inte om ni berört det redan, men jag hittade följande länk angående zika-viruset idag:

"Miljökemister ifrågasätter nu om det är zikavirus som ligger bakom fosterskadorna hos barn i Brasilien. Forskare vid bland annat Linköpings universitet ska undersöka om orsaken i stället kan vara ett bekämpningsmedel mot mygg."

"Giftet tillsätts i de dricksvattentankar som många brasilianska hushåll har på hustaket, och där virusinfekterade myggor lägger sina ägg. Pyriproxyfen har låg akut toxicitet och metoden rekommenderas av Världshälsoorganisationen WHO.

Henrik Kylin har inga belägg för att gifthypotesen är mer sannolik än att det är zikaviruset som är boven. Problemet är enligt honom att man har bundit sig vid zikahypotesen utan att studera andra förklaringsmodeller."

http://www.liu.se/liu-nytt/arkiv/nyhetsarkiv/1.672314?l=sv


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

annia1
2016-02-18 20:08
#45

Det har tagits upp i tråden inne på aktuellt.

.

Huygens
2016-02-26 11:56
#46

Med medias påstående om det "första mikrocefalifallet" på Hawaii, kan det vara intressant att veta att födseldefekter ökat på Hawaii i flera år och förra året uppmärksammades födseldefekter på Hawaii i brittiska The Guardian.

Artikeln synliggör sambandet mellan jordbruksgifter och födseldefekter, dock nämns inget specifikt om mikrocefali som vid den tidpunkten ännu inte uppmärksammats i media.

Vi vet inte exakt hur mycket insektgifter som sprutas i Brasilien och hur starkt sambandet är till mikrocefali, men på Hawaii sprutas det 17 gånger så mycket av dom värsta jordbruksgifterna jämfört med fastlandet.

"In Kauai, chemical companies Dow, BASF, Syngenta, and DuPont spray 17 times more pesticide per acre…"

Lokalpolitiker på Hawaii har försökt stoppa farliga GMO-grödor och gifter, för att få bukt med födseldefekterna, men USAs centralmakt har slagit tillbaka. Hittills har Hawaii endast haft två (?) dokumenterade fall av zika och väldigt nyligen. Födseldeformationerna på Hawaii är 10 ggr så höga som på USAs fastland.

Dessutom har sedan 2012 åtskilliga ton förbjudet gift i form av parakvat, atrazin och klorpyrifos sprutats över Hawaii.

Varför får barnen små huvuden?

.

Mer än 40 kvinnor i Washington har förlorat sina barn pga mikrocefali och myndigheterna gör lite för att undersöka orsakerna. År 2014 noterades att dom flesta födseldefekter i USA inte noteras av myndigheterna, vilket gör att mörkertalet kan vara stort. Och officiellt har ju inte USA zikasmitta i någon större mängd.

Det har även noterats att påfallande många barn i USA börjat födas med defekter där inre organ befinner sej utanför kroppen, vilket var ovanligt för 20 år sedan.

Kanske dags att även titta på jordbruksgifter som orsak till mikrocefali istället för att stirra ensidigt på zika?

annia1
2016-02-26 19:49
#47

Jag kommer inte gå in på defekter, mer än att det har alltid fötts barn med defekter och det kommer alltid göra det då det finns så mycket som kan störa utvecklingen hos barn och ja även gifter ingår där.

När det gäller de 40 kvinnorna i usa så är det inte mikrocefali som deras barn drabbats av utan anencephaly (wikipedia). Nu har jag inte läst hela, men det verkar kunna vara "släkt" med mikrocefali, men det är en helt egen missbildning och som är än värre än mikrocefali.

Sen det där med att zika inte funnits förut. Man har inte behövt lägga nån vikt vid det förut då det ansetts harmlöst så om nån sökt läkare för det förut så har det inte rapporterats nånstans utan sannolikt stannat i de enskildas journaler. Är likadant i sverige, om nån sökt läkare för den symptomen förut så har det inte rapporterats vidare då det inte är anmälningspliktig sjukdom utan stannat i journalen. Nåt som är harmlöst lägger man ingen vikt vid. 

När det gäller zika så har jag sagt det förut, men säger det igen. Om det visar sig att det inte är zika så kommer dom titta på annat, men som det är i dagens läge så måste dom undersöka det först. 

Dom måste titta zika då det nu nått nivån där det sprids så snabbt. Och som det sägs nu så kan det smitta på fler sätt än bara via myggor. Det talas om helt vanliga smittvägar, saliv, sex och blod. Och sprids det även på de sätten så kan hela världen drabbas av zika. 
Och i colombia av de gravida kvinnorna där så är det 3000 som visat sig vara smittade av zika. Så om zika kan ge mikrocefali hos barn så kan det där om några månader födas uppemot 3000 barn med mikrocefali.

Jag vet inte om du inte inser hur allvarligt det kan bli om det visar sig vara zika eller om du bara struntar i det eftersom det då inte passar in på din tes om gifter. 

Vill du hålla på och lägga in inlägg som nu gäller födelsedefekter generellt sett och att de kopplas till gifter så får du väl göra det, men jag tänker inte svara på dom.

.

Huygens
2016-02-26 20:48
#48

Anencefali är en svår form av mikrocefali. Större delen av hjärnan är borta. Skallens överdel har nästan försvunnit helt.

Zika har inte hittats som smittat hos mer än 14 personer mellan år 1947 till år 2007.

.

Just nu gör WHO en kraftsatsning för att mörka allt annat än det falska påhittet med zika. Nästan inga studier eller statistik undersöks där samband finns sedan många år mellan jordbruksgifter och mikrocefali.

En köpt Illuminati frontorganisation.

USA får 25000 fall av mikrocefali/år, varav dom flesta troligen är en följd av jordbruksgifter, Roundup, GMO-majs och militära experiment mot befolkningen.

Annons:
annia1
2016-02-26 23:13
#49

Att upprepa samma sak gång på gång på gång kommer inte göra att jag svarar annorlunda. Enda dessa upprepningar ger intryck av är att du inte läser det som skrivs som inte passar in på din tes. Jag är less på att upprepa mig, så läs tråden.

Och jag antar att det bara är slöseri med tid att skriva nåt om anencefali. Nu är det väl inte hela orsaken, men en bidragande orsak till att barn drabbas av detta verkar vara brist på folsyra. Folsyra är nåt som gravida bör äta och de bör helst börja äta det redan när de planerar att bli gravida.

.

Huygens
2016-02-26 23:20
#50

Varför har dessa kvinnor i så fall fått så svår B9-brist just i Washington, men inte i Sverige, att barnen föds med den mest extremt svåra formen av mikrocefali: "ingen hjärna" - anencefali?

USA är ett i-land och lider inte direkt brist på mat. Dessutom är B9 tillsatt i maten.

annia1
2016-02-27 02:03
#51

Inte vet jag. Jag vet inte heller hur svår bristen måste vara för att det ska bli problem. Sen även om det är tillsatt i vissa livsmedel så är det ju ingen garanti att dom äter just dessa. 

Sen finns det ju andra anledningar till att det faktiskt föds fler barn med den missbildningen i usa, tex synen på abort. Om en svensk kvinna får reda på att barnet är så gravt missbildat så gör hon sannolikt abort, men i usa så har många en annan syn på abort. Gäller även lagstiftningen.
Visst tittar man på konstitutionen så har väl usa den mest liberala abortlagen i världen, men det är många stater som begränsat rätten till abort på olika sätt. Sen kvinnornas egen syn på abort. 

Och tittar man på sjukvården så är det väl inte ens säkert att alla kvinnor i usa gör ultraljud, för sjukvården i usa är ju på ett annat sätt att det mesta betalar man själv (på ett eller annat sätt) och det kostar pengar som dom kanske inte har eller tycker att dom kan spara tills barnet är fött. Så inte säkert att en del av kvinnorna visste att barnet skulle bli missbildat innan det var fött. 

Sen varför barnen fötts missbildade det är väl inte säkert att det går att fram. För som jag förstår så har dom under två års tid försökt få fram varför. Enda dom egentligen sett att det är fler latinamerikanska kvinnors barn än andra, men dom vet inte varför.

.

Magi-cat
2016-03-01 12:10
#52

"Sydamerikanska läkare talar allt mer om sambandet mellan miljögifter och mikrocefali i Brasilien. De kräver allt mer högljutt att saken utreds officiellt och vetenskapligt."

"Världshälsoorganisationen står bakom uppfattningen att zikaviruset orsakar mikrocefali, och WHO kategoriserar pyriproxyfen som ett relativt säkert ämne.

Läkarna från Reduas däremot misstänker att den tillväxthämmande effekten inte inskränker sig till insekter- de tror att även barn i fosterstadiet skadas av giftet i det vatten mammorna dricker.

Läkarna pekar på det faktum att den geografiska distributionen av pyriproxyfen överensstämmer med platser där ovanligt många fall av mikrocefali påträffats."

http://svenska.yle.fi/artikel/2016/03/01/sydamerikanska-lakare-insektgift-bakom-mikrocefali

"The governments of Mercosur are causing alarm with the threat of Zika and microcephaly, proposing "more of the same." The agribusiness is offering the services of the "Soya Air Force" to be used for spraying over cities and villages.(12) Monoculture, the massive use of pesticides, deforestation, destruction of flora and fauna, ecological imbalance, climate change, inequality, those factors are not considered as a cause of the problem. To social inequality, these epidemics will add health inequalities, and governments with their chemical attacks will generate environmental inequality"

http://www.reduas.com.ar/wp-content/uploads/downloads/2016/02/Informe-Zika-de-Reduas_TRAD.pdf


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

vallhund
2016-03-01 13:26
#53

Det är PETA som ligger bakom, möjligtvis med lite draghjälp från Illuminati.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Huygens
2016-03-01 13:33
#54

se där, någon har tagit över spaden

vallhund
2016-03-01 13:44
#55

#54 Du är alldeles, alldeles ensam i gropen som du gräver.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Huygens
2016-03-06 19:15
#56

USA visste redan år 1991 att TDAP-vaccinet orsakade mikrocefali. I slutet av år 2014 blev TDAP obligatoriskt för gravida brasilenskor.

annia1
2016-03-07 14:33
#57

Det har under de senaste dagarna kommit 3 rapporter som stärker misstankarna gällande zika och microcefali och/eller guillan barre syndrome. Det är dock ingen som än säger nåt säkert än utan bara att det stärker misstankarna.

En av studierna/rapporterna var om labförsök där dom sett att zika viruset angriper celler som bildar hjärnbarken.

Den som vill hålla lite koll kan bokmärka tråden på aktuellt.

.

Huygens
2016-03-07 14:41
#58

Om det är samma rapporter som jag sett, har vi olika uppfattning om slutsatserna. Jag gav exempel i den tråden på försvagning av det påstådda sambandet.

annia1
2016-03-07 17:20
#59

Med tanke på att du själv skrivit i den aktuella tråden så, ja det är samma.

När det gäller GBS så var din kommentar att det var vaccin. När jag sen kommenterat så var ditt svar att det var konstigt att brasilien inte hade några fall.

När det gäller labförsöket där det visat sig att zika viruset angriper cellerna, så den kommentera du inte överhuvudtaget.

Den tredje rapporten som du själv länkade till så tog du upp de andra sakerna som de skrivit om och din slutsats var vaccinet fast forskarna själva skrev att misstankarna stärkts mot zika.

.

Huygens
2016-03-07 17:54
#60

Du förenklar det där med GBS och annat. Alla virus som smittar männsikor angriper celler.

annia1
2016-03-07 18:06
#61

Den som vill och orkar kan läsa tråden på aktuellt. Där finns utskrivet en del text plus länkar.

.

ru4real
2016-03-10 10:12
#62

Det är liksom ingen idé att diskutera m Huygens. H*n svarar aldrig utan fortsätter bara med massiva textmassor.

Annons:
Huygens
2016-03-10 10:13
#63

Se där, ännu en som tillämpar Dispatch 1035.

Upp till toppen
Annons: