Annons:
Etikettkänsligt-bortom-kritik
Läst 847 ggr
JoHo
1/31/16, 4:01 PM

Skepticism iFokus. Skrämmande utveckling

Skrämmande att en hel tråd tas bort där jag frågade om sajtvärdar och/eller Medarbetare har några regler de måste följa.

Den enda som kan ta bort är ju Jonas. Per och Olaka är ju tyvärr frånvarande.

Så när Jonas älskling MagiCat blir lite trängd så försvinner hela tråden. Precis som denna tråd kommer göra (tur jag har skärmdumpar)

Annons:
JoHo
1/31/16, 4:04 PM
#1

Tror det var denna text som gjorde att en hel tråd försvann: Handlar om Magi-cat och är saxat från denna sajts tråd om Magi-cats regelbrott och ideliga avstängningar samt permanenta skriv- och läsförbud.

Då alla älskar Magi-cat, även vissa skeptiker (singular) kan jag omnämna en tråd här på SiF där Magi-cats avstängning (ja, hon har blivit avstängd flera gånger för grova regelbrott) diskuteras.

Här några axplock om Magi-cat för att visa att trots hennes vidrigheter får hon fortfarande skriva här (mina understrykningar):

Varje gång Magi-Cat klagar på sin avstängning från sajten väljer hen att vanpresentera orsaken till varför hen blev avstängd. Hen berättar aldrig för någon annan att hen missbrukade anmäl-knappen. Tvärt om utelämnar hen det varje gång, och påstår att det verkliga skälet var något annat.

***

Det var därför hen (Magi-cat) till slut fick ett permanent skrivförbud istället för sin femte varning för personangrepp, men någonstans där fick det liksom vara nog. Jag såg inte då något skäl att tro att bättring skulle vara på gång och jag ser det inte nu.

***

Däremot tycker jag mig minnas att jag gav Magi-cat alldeles för många varningar innan jag vågade göra något. "Vågade" just för att det var så självsagt att Magi-cat i efterhand skulle påstå att jag bara givit skrivförbudet för att få tyst på honom.

***

Hon fick komma tillbaka då - tralla - Jonas Durgård vädjade för henne (inte hemligt att Jonas gillar katter…) 

När Magi-cat svararlåter det så här:

"Tack för er överväldigande vänliga inbjudan till ert pseudoskepticistiska mysrum!"

 De ska ble mecket ruligt att fe vara har oc skreva hus er. Men ja e litte oroli fö lsefrustr…lesfurst….läsfröströreeeeeeeeeeslen!  Fr ja fraga.ver tryckar men nar men ske anmala olamplige inlegg? jeg skaknar nimligen las furrus…frusturelse (dett harr NN  sakt) Ar det den der det staranmel, breved den lille grona?

 Piotrrr: Jag är ingen "hen" utan människa av honkön. Lär dig det.

Jag kommer inte att bli någon flitig gäst på er sajt. Har man en gång detoxat vill man inte tillbaka till träsket.

Alla felstavningar ovan är helt avsiktliga. 

***

Ja, det finns fler poster som visar Magi-cat från en helt annan sida än den hon låtsas vara i dag. Så helig var den katten.

Men man önskar faktiskt att sajtvärden för detta forum piotrr samt medhjälparen Olaka fanns på plats ibland. Att bara EN ska moderera detta forum blir aldrig bra. I synnerhet när denne ser upp till Magi-cat så oerhört mycket…

Bra att visa upp att TROTS flera avstängningar och permanenta skrivförbud har Magi-cat kommit tillbaka och får ljuga runt efter den förmåga hon har som är så bra.

JoHo
1/31/16, 4:04 PM
#2

v

Aleya
1/31/16, 4:06 PM
#3

Fast du hade dels postat din kära tråd under Om sajten. Knappast du som ska posta där. Och sen gällde ju inte din fråga om denna sidan. Så helt ot och helt på fel plats. Förstår att en hel tråd försvinner om du bryter mot en hel hög med regler.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
1/31/16, 4:08 PM
#4

Skärp dig nu JoHo. Du angriper både vän och "fiende" i samma svep. Tillämpa en aning kritiskt tänkande på dig själv någon gång.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JoHo
1/31/16, 4:09 PM
#5

#3

Tja, när man ska välja var man ska posta så kommer "om forumet" upp och det var ju där frågan passade. Det är ju en löjlig tillämpning om man ska ta bort "lite jobbiga saker" med den passusen. Medhjälparen Jonas hade ju själv postat ett svar i tråden.

Att sedan radera i ställt för att flytta… ja, jisses.

Kan inte Olaka och piotrr komma tillbaka innan denna sajt blir ännu ett paranormalistträsk fyllt av aggressiva tanter som näthatar?

JoHo
1/31/16, 4:11 PM
#6

#4

"Angriper" inga vänner. Inga fiender heller. Däremot meningsmotståndare (att du har "fiender" säger ju allt om dig). 

En del är bedragare och en del säger sig vara skepticismen till gagn. Du vet vem jag menar, Magi-cat, han sitter i ditt koppel vid dina fötter…

Annons:
Magi-cat
1/31/16, 4:11 PM
#7

#5 paranormalistträsk fyllt av aggressiva tanter som näthatar?

Inser du själv vad du skriver och vilka rättigheter du tar dig? Inser du varför många inte vill ha den typen av retorik på sina sajter?

Inser du att du gör skepticismen en otjänst?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
1/31/16, 4:12 PM
#8

#6 En del är bedragare och en del säger sig vara skepticismen till gagn. Du vet vem jag menar, Magi-cat, han sitter i ditt koppel vid dina fötter…

Du har spårat ur nu. Sluta nu innan du gör bort dig totalt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JoHo
1/31/16, 4:14 PM
#9

Flyttade illa kvickt denna tråd från "om sajten" så att inte den ursäkten ska användas som ursäkt för att radera tråden.

#7 Det stämmer ju. Du och de allra flesta ÄR ju tanter (ni är kvinnor va?) och ni ÄR aggressiva. Dessutom nätharar ni. Inget är alltså någon lögn. Det är fakta alltså. Sorry, kissemisse.

Synd att du inte kan se vilka som gillar dina poster. Garanterat din tantmaffia. De har ju inga skrupler och kan ju inte se sanningen om det så målades rakt över ansiktet på dem. Men det är ju därför du tjänar pengars på dem ;-)

JoHo
1/31/16, 4:16 PM
#10

#8

Återigen sanning. Jag vet att du vill att jag ska sluta. Du är ju duktig på att täcka över dina beteenden och vill inte annat än radera sanningen om dig. Så gör du ju på dina forum hela tiden. Du gillar inte sanningen och du gillar inte att någon avslöjar dina bedrägerier som du lurar dina offer med.

Vi får väl se vad som händer. JAG har inte sagt vem det är som sitter vid dina fötter… Men det kanske vi blir varse om?

Aleya
1/31/16, 4:21 PM
#11

#5 men du verkar ändå inte hålla dig till regler. Så vad är det att gnälla över?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
1/31/16, 4:23 PM
#12

#9 Igår värdigades du inte prata med med i en tråd på Andlig Skepticism när jag (och flera andra) ville att du skulle utveckla vad du menade med en sak. (Du hade gjort bort dig och ville inte erkänna det.) Genast började du strö invektiv omkring dig om fotsoldater och nordkoreaforum och mycket annat smått och "gott".

Nu passar det dig plötsligt att vara med på Hjärnan iFokus. Men se det passar inte mig.

Inte heller kan du skicka fler pm till mig efter att dina sista inleddes med "Feg du är". 

Vidare kallar du mig ofta för "bedragare" vilket är förtal.

Samt inte minst begick du det stora brottet mot ifokus' regler att lägga ut information som röjde en persons identitet, något du inte ens kan erkänna fast alla andra ser det.

Du kan inte ställa några krav på att släppas in på sajter där du är portad, inga krav alls. Det är du själv som ställt till de här sakernas tillstånd, ingen annan.

(Skyll inte ifrån dig på moderatorerna här heller. Det är bara larvigt. Alla vet det.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: