Annons:
Etikettmedicin
Läst 1626 ggr
JoHo
12/10/15, 8:28 AM

Homeopatiska produkter kan inte kallas läkemedel

Orimliga idéer. Riksdagen ska inom kort fatta beslut om antroposofiska homeopatiska produkter ska införlivas i den svenska läkemedelslagstiftningen. Vi avråder bestämt från att dessa pseudovetenskapliga produkter ska få kallas för läkemedel, skriver fyra svenska Nobelpristagare och sju andra ledamöter i Kungl. Vetenskapsakademien. http://www.dn.se/debatt/homeopatiska-produkter-kan-inte-kallas-lakemedel/

Annons:
Davbjo
12/10/15, 9:37 AM
#1

Ja, att föra in rent trams känns inte som en utveckling i rätt riktning. Speciellt med tanke på hur väldokumenterat det är att homeopatika helt saknar effekt utöver placebo.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
12/10/15, 12:30 PM
#2

#1

Problemet är ju Miljöpartiet som har gott om tokstollar sittande i Riksdagen och kan rösta för något som alla andra tycker är en icke-fråga. Centerpartiet inte långt efter.

De fick ju Riksdagen att installera vattenvirvlare i Riksdagshuset t ex.

JoHo
12/21/15, 9:31 AM
#3

Roligt. Jag la in denna debattartikel på alternativbehandlingar.ifokus.se. Förutom att Magi-cat och Ians (givetvis) skrev helt meningslösa poster till svar i form av emojis, kom så någon som VERKLIGEN ansåg sig att denne "själv blivit frisk som en nötkärna av homeopatimedel" samt påstod att denne " vet att många läkare, forskare och tom Nobel-pristagare använder sig av det".

Kan ni tänka er att när man frågar om denne kunde lista ett par av dessa läkare så kom inga förslag. Har vi sett detta sätt att argumentera förut? LOL!

http://alternativbehandlingar.ifokus.se/discussions/566973e0ce12c45ef30009ad-homeopatiska-produkter-kan-inte-kallas-lakemedel?discussions-1

JoHo
12/26/15, 9:32 PM
#4

Med tanke på det jag skrev i #3 Hade trevliga diskussioner med flera på forumet. Tyvärr flåsade sajtvården Ians över didskussionen och ville få fram att jag minsann var skeptiker och att jag inte alls var intresserad etc, etc. Fick en hel del matnyttig information om hur homeopati används i Tyskland innan Ians blev överfrustrerad och kastade ut mig genom att helt uppenbart med vilje missuppfatta vad jag ville säga. Synd.,det var väldigt intressant och mycket jag inte vosste. Nu har jag bpde läs- och skrivförbud där och Ians har som krav att jag ska be om ursäkt för något som ingen ursäkt behävs. På ett forum jag inte kan skriva på. Monent 22 och ytterligare exempel på hur illa en del sajtvärdar behandlar skeptiker på sina forum. Synd, tycker jag.

JoHo
12/28/15, 10:00 AM
#5

Oj, nu har det brunnit i huvudet ordentligt hos "tosse-tanterna" på Alternativbehandlingar.ifokus (så beskrev en medlem på sajten dem för mig i ett PM och jag är böjd att hålla med). Har förstått att Ians - som är Sajtvärd - pratat illa om mig och ljugit för sina medlemmar i tråden, vilket bekräftades då jag loggade ut och kunde se vad hon skrivit (kan dock inte se sista posten där jag antar hon spyr mer galla. Kanske någon som är medlem där kan kopiera det och berätta vad som står?) Förutom Ians är den vanliga tosse-tantgruppen med Magi-cat i spetsen följt av nya stjärnskottet Loris M (som för allt för att imponera på sina idoler) och jagar en person som inte råkade hålla med Ians. Givetvis fabulerarar dessa paranormalistiska genier ihop något som detas FANTASTISKA "paranormala gåvor" ihop att denne Wolf skulle vara jag. Låt mig skratta högt. Inte lite tossiga de är. De tror alltså inte att det finns fler än jag som ifrågasätter deras idiotiska påståenden gällande hoten de gör? Ena dagen är jag Garvarn, andra dagen Gesus, tredje dagen är jag båda samtidigt och vem mer de fabulerar om. Nu är jag visst någon vid namn Wolf. Denne Wolf får utstå allehand insinuationer, hot och otrevligheter i sann "ljus och kärlek"-anda. Bara för att hon inte höll med Sajtvärd Ians! Jösses vilken överkänslig Sajtvärd. Hos Ians har det brunnit ordentligt. Hon vill att jag ska be om ursäkt för något jag höll med henne om (!). Detta på ett forum jag inte kan skriva på. Hur tänkte (eller inte tänkte) hon där? Men visst. Eftersom hon tvingar mig och inte fattar att jag då måste säga emot henne: OK, Ians. Man kan INTE skilja på yrkesroll och det man skriver privat på forum. Det är SAMMA SAK. Jag ber om utsäkt, Ians, att du inte kan skilja på din yrkesroll inom vården (där man inte får använda trollerimedicin) och privat, där du vurmar för trollerimedicin. Lite läskigt alltså att Ians jobbar med människor inom vården men avskyr skolmedicin och vill införa homeopati och annan trollerimedicin. Ni kan tänka er råden hon ger till sina patienter. Och hon vill att jag ska hålla med om att detta är fel. Det är därför jag är utkastad från forumet (!). De här tanterna verkar inte ha alla pommes frites på tallriken. Synd bara att Ians, Magi-cat och LorisM m fl är så frustrerade för att de argumenterats upp på läktaren av mig tidigare. De törs inte ta en vuxen diskussion utan måste förlita sig på paranormalisternas favoritgrepp: stäng av och sedan smutskasta där skeptikern inte kan försvara sig. Rutten inställning, men vad kan man förvänta sig av sådana människor? Tänk den dagen de växer upp och törs diskutera öppet… Så synd. För det var en intressant diskussion innan Ians i ren desperation och maktgalenhet fabulerade ihop något vagt för att stänga av mig. Det bästa är att ignorera dessa "tosse-tanter" då de inte verkar må speciellt bra och är livrädda.

Wolff
12/30/15, 10:16 AM
#6

Ja, väldigt otrevligt. Hon som är sajt värd hotade mej att hon skulle hålla ögonen på mej. Obehagligt. Antagligen för att jag nämnde att jag var skeptiskt lagd. Otrevliga människor. Jag skulle försvara varför jag inte skrivit på länge. Gissar att det var för att jag inte höll med sajt värd. Hade jag hållit med hade hon och de andra inte brytt sig. Otrevliga människor. Jag sätter inte foten där igen.

Annons:
JoHo
12/30/15, 12:23 PM
#7

#6

Jodu, ju mer du har att göra med dessa människor upptäcker du hur ondsinta de är innerst inne. 

De är falska utåt och låtsas ha "ljus och kärlek" (för alla de som hyllar dem och pratar för kören) men är innerst inne (tja, ganska ytligt) oerhört otrevliga och obehagliga.

Men det är en liten klick. De flesta paranormalister/altMed går att prata med utan att de börjar hota och vara otrevliga. Det är i grund och botten på detta forum samma tanter om och om igen som blir skogstokiga och förstör för alla andra. Se bara tråden i #3 där du blev hackkyckling. Det fanns en eller två som var intresserad av att ge information. Sedan kom Ians in och förstörde för alla.

Upp till toppen
Annons: