Annons:
Etikettmedicin
Läst 1761 ggr
Huygens
2015-11-28 19:58

Läkemedelsverkets missförhållanden

Kaliber P1 om missförhållanden på Läkemedelsverket (30 min långt), vars ledning verkar köpt av amerikansk och internationell läkemedelsindustri.

Biverkningar mörkas på löpande band och vanliga anställda läkarexperter utsätts för kränkande, hotfulla och utfrysande behandlingar om läkarna inte kommer med "rätt" utlåtanden om nya läkemedels förträfflighet.

Det har skett en stor negativ förändring med Läkemedelsverket sedan år 2002, vittnar en anställd medicinskt granskande läkare.

.

Vi har ett tydligt exempel på att Illuminati jobbar på högtryck. Hur ställer sej skeptiker till den information som presenteras av P1s program?

Annons:
[Zachapacka]
2015-11-28 20:23
#1

Nu lyssnade jag inte på hela men jag är ändå ganska säker på att de inte nämnde illuminati en ända gång.

Joppo
2015-11-28 21:08
#2

#1 Det låter som en sannolik gissning. Huygens kanske kan bringa klarhet i det hela och hänvisa när i inslaget rymdödlorna fördes på tal?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cool-Cat
2015-12-04 18:54
#5

Vilken märklig respons på uppgifterna att Läkemedelsverket medvetet blundar för rapporter om biverkningar vilket i sin tur gör att människor utsätts för faror de inte skulle behöva utsättas för om man inte dolde informationen. Eftersom Läkemedelsverket har ansvaret för Gardasilpolitiken i hela EU så gör det saken destå allvarligare.

Läkemedelsverkets egen Gardasilutredare kom fram till att där verkade finnas allvarliga biverkningar….men valde att lämna verket då hennes uppgifter inte beaktades. Varför dissade de sin egen expert?

Zachapacka och Joppo visar här med sina svar vad de är för slags människor.

Vad har hänt med #3 och #4 ?

Huygens
2015-12-04 19:47
#6

Hela Kaliber P1s program finns utskrivet i text här. Cheferna på Läkemedelsverket visar oklanderlig lojalitet med dom stora internationella läkemedelsfirmorna och blockerar Läkemedelsverkets egen personal från att rikta kritik mot skadliga läkemedel.

En anställd expertläkare på Läkemedelsverket beskriver chefernas personalpolicy som att bli flyttad 30 år tillbaka i tiden till förtryckets Iran. Läkarna staffas för sina åsikter och för sin egen forskning av Läkemedelsverkets chefer.

Svenska cancerläkemedel är dyrast i västvärlden. Undra vad det kan bero på?

Annons:
JonasDuregard
2015-12-04 22:56
#7

#5 "Vilken märklig respons på uppgifterna att Läkemedelsverket medvetet blundar för rapporter om biverkningar […]"

Du måste läst fel. Reaktionerna du talar om är på biten om illuminati. 

Det är alltså Huygens som står för den märkliga reaktionen på uppgifterna. 

"Vad har hänt med #3 och #4 ?"

Illuminati måste ha tagit bort dem.

Cool-Cat
2015-12-05 01:16
#8

Aha, du förstod inte vad jag menade Jonas.

Jag menade förstås avsaknaden av respons på den egentliga frågeställningen.

Vilket naturligtvis är så typiskt för skeptiker då man anar att man får svårt att bortförklara innebörden av kärnfrågan så fokuserar man på detaljer i periferin.

Fortfarande ingen som har kunnat bemöta uppgifterna om LV:s agerande.

Vem trodde något annat😂

JonasDuregard
2015-12-05 09:51
#9

#8 Är påståendet att det Kaliber avslöjat (eller Kaliber själva, eller båda) är en del av en ondskefull plan från en mystisk sammansvärjning verkligen en "detalj i periferin"?

Om du blir förvånad att ett sådant påstående i trådstarten har en tendens att färga hela diskussionen så måste du vara väldigt okunnig om hur diskussioner fungerar. 

Och varför skulle skeptiker vara intresserade av att bortförklara det här? 🤔

"Fortfarande ingen som har kunnat bemöta uppgifterna om LV:s agerande."

Kan du förtydliga vad det är som behöver bemötas?

Jag tycker det är bra att Kaliber granskar läkemedelsverkets verksamhet (och att kaliber granskas i sin tur). Det är en viktig myndighet, tycker jag. Att det får foliehattarna att krypa fram ur sina mörka vrår är en bieffekt man får stå ut med, även om kaliber uppenbarligen kunde gjort mer för att förhindra missförstånd. 

Jag tror inte att Kaliber är en del av Illuminati för den sakens skull.

Denna kommentar har tagits bort.
Cool-Cat
2015-12-05 15:42
#11

Detta är vad jag menar: Hur ser skeptiker på uppgifterna att LV döljer uppgifter om biverkningar?

Svårare var det inte.

vallhund
2015-12-05 18:23
#12

När vi har värmebölja stiger antalet drunkningsolyckor samt även glassförsäljningen.

På vilket sätt påverkar glassförsäljningen antalet drunkningsolyckor?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cool-Cat
2015-12-06 13:19
#13

Ska det föreställa en liknelse är det bra om du förklarar i vad mån den är relevant vallhund.

Annons:
JonasDuregard
2015-12-06 17:32
#14

#11 "Hur ser skeptiker på uppgifterna att LV döljer uppgifter om biverkningar?"

Det är ju inte precis vad som sägs i reportaget (även om man kanske kan läsa något sådant mellan raderna), men det är så klart mycket allvarligt om patientsäkerheten hotas.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: