Annons:
Etikettnyheter
Läst 1793 ggr
JoHo
6/18/15, 11:41 AM

Ännu ett bedragande självpåstått medium dömd

Så har ännu en bedragare åkt fast i USA:

The woman who worked there, Priscilla Kelly Delmaro, 26, was in jail, charged with grand larceny after the police said she took $713,975 over 20 months from one man. The man paid Ms. Delmaro sums up to $100,000 at a time after she promised to reunite him with a woman he loved. The payments continued, as this column described last week, even after the man discovered that the object of his affection had died.

För självpåstådda medium och siare så måste de gilla denna text:

In fairness to honest psychics, he did not suggest that every psychic has criminal intent. But he knows more about the ones who do.

Samtidigt säger han:

When do palm readings and tarot cards become a crime? “When they’re saying, ‘Give me money and I’m going to help you,’ ” he said. “I need to hear a person be told something that is not true.”

I USA tar de i med hårdhandskarna mot bedragare. Undrar om vi får se liknande i Sverige?

Hela artikeln - som är välskriven och bra - här:

http://www.nytimes.com/2015/06/13/nyregion/criminal-psychics-see-a-clear-path-with-the-desperate-a-detective-says.html?smid=tw-share&_r=1

Annons:
Choklad
6/18/15, 11:52 AM
#1

det är  hemskt att luras, men som tur är så finns det seriösa medium också, men bedragarna förstör för dem som inte vill något illa utan enbart hjälpa.

U R us

JoHo
6/18/15, 1:09 PM
#2

#1

Kan du visa oss alla ett seriöst självpåstått medium?

Och hur kan ett självpåstått medium "hjälpa"? Genom att förlänga sorgeprocessen för anhöriga?

Choklad
6/18/15, 4:31 PM
#3

Nu skrev jag inte för att bli attackerad, eller vad man kan kalla det för, jag bara sa som jag tänkte och hur jag ser på saken. Inget illa menat på något sätt 🙂

U R us

Klass
6/18/15, 5:32 PM
#4

#3

Jag tror inte att någon tror att du menar illa eller att attackera dig.

Men när du skriver hur du tänker om att det finns seriösa medium så vore det intressant att få veta vad du menar med seriösa medium, hur vet man när hen är seriös? Är alla medium som inte tar betalt seriösa?

JoHo
6/18/15, 5:50 PM
#5

#3 Att fråga en fråga är inte att "attackera" någon (när ska en del förstå detta?) Jag vill bara veta hur du definierar "seriöst medium" och om du kan peka ut någon sådan.

Davbjo
6/18/15, 7:47 PM
#6

#1: Hur skiljer resultaten mellan seriösa och oseriösa medium? Om det endast är mediets avsikt som skiljer så har du och jag mycket olika definitioner av ordet "seriös".

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
orraklett
2/12/16, 9:05 PM
#7

Sätt dit elakingarna!

Upp till toppen
Annons: