Annons:
Etikettnyheter
Läst 6202 ggr
JoHo
6/9/15, 10:57 AM

Trollerisilver förbjuds av Läkemedlesverket

Ion silver förbjuds av Läkemedelsverket att sälja kolloidalt silver med påståenden att det botar/lindrar sjukdomar. 

Läkemedelsverket har beslutat att Ion Silver AB måste upphöra att försälja och marknadsföra produkten Ionosil Kolloidalt Silver med påståenden om att produkten förebygger och behandlar diverse sjukdomar. Beslutet gäller omedelbart och är förenat med vite. 

Läkemedelsverket har fattat beslut i ett tillsynsärende mot Ion Silver AB. Ärendet inleddes sedan verket uppmärksammat bolagets påståenden om kolloidalt silver och produkten Ionosil. Påståendena framställde Ionosil och kolloidalt silver i allmänhet som effektivt mot sjukdomar som cancer, malaria, reumatism, bältros, KOL, TWAR, borrelia, multipel skleros, ebola, psoriasis, kräksjuka, reumatisk värk med mera. Verket skriver i beslutet, som skickats till Ion Silver AB, att Ionosil, med sådana påståenden, är att betrakta som ett läkemedel.

 http://t.co/WfAahUnP54

Låt oss räkna sekunder innan NewsVoice m fl skyller detta  kloka beslut på VoF, Big Pharma , skeptiker och "etablissemanget".

Annons:
JoHo
6/11/15, 8:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Anders Sultan på Ion Silver försvarar sig precis som man förväntade att han skulle försvara sig. Länkarna i slutet säger väl allt?

[X=0]
6/12/15, 9:46 PM
#2

Ja du,,, JoHo…..😂………Vad som säljs och konsumeras är inte det samma som vad det förbjudna innebär!! Men vad innebär detta ??,,, kanske typ hembränt med skillnaden att detta Ion silver kommer att vara LAGLIGT att sälja……😂

Hur man sedan som konsument använder detta är väl upp till användaren, vad vet jag………du kanske dricker roundup. 😂

X=0

JoHo
6/13/15, 10:03 AM
#3

#2 Prova läsa på och läsa vad som skrivs. Och varför ska jag dricka Roundup?

Davbjo
6/13/15, 10:05 AM
#4

#3: Klarar man inte av att svara på det som skrivs kan man ju alltid svara  på något man själv hittat på.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
6/13/15, 10:06 AM
#5

#4 Word! X=0 visar oftare och oftare upp att han är ett troll.

vallhund
6/13/15, 12:25 PM
#6

Troll vet jag inte, men helt klart a pain in the ars.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
JoHo
6/13/15, 2:42 PM
#7

#6 Jodå, om man bara skriver dravel för att provocera och försöka göra alla diskussioner så att de inte leder någon vart är man per definition troll. Och det är ju det X=0 gör.

vallhund
6/14/15, 8:44 AM
#8

Jag glömde signaturen

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

OlgaMaria
6/15/15, 8:59 PM
#9

Lite missvisande titel på den här tråden eller?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JoHo
6/16/15, 7:38 AM
#10

#9 Varför det? Läkemedelsverket har ju förbjudit just detta företag att sälja det.

OlgaMaria
6/16/15, 9:16 AM
#11

#10 Nej, då har du missförstått. De har förbjudits att sälja medlet MED hälsopåståenden. Dvs de kan fortsätta sälja det precis som vanligt som ett vattendesifektionsmedel.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Davbjo
6/16/15, 10:58 AM
#12

#11: Säljs lösningen utan bedräglig marknadsföring är det inte längre "trollerisilver" det handlar om.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

OlgaMaria
6/16/15, 12:20 PM
#13

Det har aldrig varit någon annan marknadsföring än vad jag skrev i #11, men däremot sprider privatpersoner många olika typer av tips kring KS på Facebook-grupper osv. Svårt att hävda att det skulle vara olagligt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Davbjo
6/16/15, 2:08 PM
#14

#13: Så ingen med anknytning till företaget Ion Silver har uttalat sig alls om det kollodiala silvrets påstådda hälsoeffekter?

Om så är fallet är det svårt att förklara Anders Sultans uppenbara upprördhet, men förklara gärna vad du menar.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
6/16/15, 7:28 PM
#15

Det är ju det som jag skrev; att trollerisilver förbjudits av Läkemedelsverket. 

Jag skrev inte att kolloidalt silver har förbjudits.

OlgaMaria
6/17/15, 11:19 AM
#16

#15 Jahopp, du menar så. 

#14 Jo de har yttrat sig, men inte i marknadsföring. Det är ju här vi hamnar i lagens gränsland. Får man som försäljare inte som privatperson prata om hälsoeffekter av i det här fallet KS? Man förstår läkemedelsverkets intention, men det blir antagligen absurt och olagligt om det ska drivas till sin spets.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Davbjo
6/17/15, 12:22 PM
#17

#14:

Jo de har yttrat sig, men inte i marknadsföring.

Detta var ju bedårande godtroget. I detta fall kan de nog rent juridiskt inte anses vara privatpersoner i någon som helst form, det skulle göra all dylik lagstiftning effektivt meningslös.

Om jag säljer en speciell sorts vetemjöl som jag hävdar kan bota cancer så kan jag inte gömma mig bakom att sedan påstå att mina uttalanden kommer från mig som privatperson, oavsett när jag uttalat dem. Jag kan heller inte hänvisa till yttrandefrihet, då detta inte är vad yttrandefrihet innebär.

Vad vi har att göra med här är simpla charlataner som säljer sin ormolja till intet ont anande offer, och du tycks ta dem i försvar.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

OlgaMaria
6/17/15, 12:40 PM
#18

Ponera att grundaren av coca cola är med i en personlig intervju och får frågan: varför dricker du coca cola? och han svarar: Jag tror att coca cola är bra mot cancer.

Jag tror inte att personen skulle kunnas fällas för det, så länge som coca cola aldrig marknadsförs med sådana påståenden.

Vad gäller KS så undrar jag vad som kan göras. I gruppen på FaceBook som antagligen ligger bakom det mesta av denna diskussion är 95% av innehållet från privatpersoner som använder KS och delar med sig av sina erfarenheter. För den KS-skeptiske blir det problematiskt eftersom gruppen är kopplad till en särskild produkt och varumärke och Anders Sultan äger gruppen. Men det är trots allt en privat grupp centrerad kring ett intresse.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JoHo
6/17/15, 2:30 PM
#19

#18

> Ponera att grundaren av coca cola är med i en personlig intervju och får frågan: varför dricker du coca cola? och han svarar: Jag tror att coca cola är bra mot cancer. Jag tror inte att personen skulle kunnas fällas för det, så länge som coca cola aldrig marknadsförs med sådana påståenden..

Tvärt om; det hade varit förödande för Coca-Cola som varumärke och han hade inte blivit gammal på sin post. Han hade nog bytts ut samma dag och Coca-Cola skulle gå ut med en dementi och be om ursäkt.

> Vad gäller KS så undrar jag vad som kan göras. I gruppen på FaceBook som antagligen ligger bakom det mesta av denna diskussion är 95% av innehållet från privatpersoner som använder KS och delar med sig av sina erfarenheter. För den KS-skeptiske blir det problematiskt eftersom gruppen är kopplad till en särskild produkt och varumärke och Anders Sultan äger gruppen. Men det är trots allt en privat grupp centrerad kring ett intresse. 

Du skriver det själv; Anders Sultan äger gruppen och företaget. Om han då inte går ut och modererar eller bestrider alla påståenden så är det tyvärr lika med ett godkännande. 

Självklart finns det fina kryphål här och det är en av dessa som Läkemedelsverket försökt stoppa och det är att Ion Silver inte ska kunna gå ut med att kolloidalt silver är ormolja. 

Alla fattar väl att Ion Silver fortfarande får producera och sälja silvervattnet så länge de håller sig till Läkemedelsverkets regler och säljer det som "rengöringsmedel" och inte ormolja. Det var också därför jag la in Sultans försvar här (du vet; det där om att alla ska komma till tals).

Däremot fattar väl alla att Ion Silver inte alls har något emot att det finns en hel del som använder kolloidalt silver mot allt från skoskav till böldpest. De får ju sälja det till alternativbranschen och tjänar enorma pengar på folks okunskap.

Konstigt att ingen irriterar sig på dessa miljoninkomster? Visst ja, det var ju inte Big Pharma ;-)

OlgaMaria
6/17/15, 2:35 PM
#20

#19 "Tvärt om; det hade varit förödande för Coca-Cola som varumärke och han hade inte blivit gammal på sin post. Han hade nog bytts ut samma dag och Coca-Cola skulle gå ut med en dementi och be om ursäkt."

Fast nu svävar du iväg. Jag motsäger inte detta. Men att han skulle kunna fällas i domstol för sitt påstående!?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
JoHo
6/17/15, 2:44 PM
#21

#20

> Fast nu svävar du iväg. 

Jag? Det var du som svävade iväg och tramsade om Coca-Cola. Ser du verkligen inte skillnad på kolloodalt silver och en läskedryck?

> Jag motsäger inte detta. Men att han skulle kunna fällas i domstol för sitt påstående!?

Det skulle aldrig gå till domstol. Coca-Cola skulle göra allt för att släta över och be om ursäkt.

DÄREMOT skulle nog någon stämt dem på grund av detta uttalande.

Coca-Cola skulle t ex aldrig ens säga att socker är bra eller att läsken "piggar upp"

JonasDuregard
6/17/15, 2:49 PM
#22

#20 Silversäljarna har inte heller dömts i domstol, det är ett beslut från läkemedelsverket. 

I scenariot du beskriver så skulle kanske Coca-cola komma undan på att det var en enskild incident och inte en del av en systematisk reklamkampanj.

OlgaMaria
6/17/15, 2:53 PM
#23

#21 Jag är medveten om att det var ett osannolikt exempel. Frågan är om man kan fällas för något man säger som privatperson, eller om man kan begränsas i sin rätt att få agera som privatperson. Det är ju inte olagligt för mig t ex att sprida denna länk

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21080962

men kan det vara olagligt för Anders Sultan att sprida den länken i en grupp på FaceBook?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Davbjo
6/17/15, 3:04 PM
#24

#23: Begreppet "privatperson" används ofta felaktigt. Om du exempelvis är illojal mot din arbetsgivare utanför arbetstid kan du fortfarande avskedas för detta, försvaret att man agerat som "privatperson" är totalt meningslöst och det skyddar ingen mot något alls egentligen.

Det råder inga tvivel om vad Anders Sultan & Co har för intresse i KS, professionellt eller privat, och det finns heller inga skäl till att separera dessa "positioner".

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
6/17/15, 3:04 PM
#25

#23

Snygg sätt att få in kolloidalt silvers "förträfflighet" i sammanhanget med den länken, där man redan i inledningen skriver "there is scarce information…" och en enda test. Jag är säker på att dessa cancerceller också skulle dö om man hällde saltsyra över dem.

Men tillbaka till kärnämnet: Det har väl med förtroende att göra, och eftersom du gillar osannolika exempel så:  

Skulle du anse det vara bra för en bank om en banks VD säger att han använder pengarna på ditt konto och spelar bort dem på poker?

Skulle du har förtroende för en domare i utvisningsärenden om denne är öppen Sverigedemokrat och skriver rasistiska poster på forum?

Jag kan fortsätta om du vill men jag tror du förstår poängen?

Fråga till dig, OlgaMaria: Hur ställer du dig själv till kolloidalt silver?

OlgaMaria
6/17/15, 3:30 PM
#26

#25 Om du skulle hälla saltsyra över cancercellerna skulle de antagligen dö på ett mer traumatiskt sätt. Med KS dog cellerna genom apoptosis vilket är kroppens eget sätt att eliminera cancer. 

Jo jag tycker KS är bra att ha hemma. Lindrar vid olika former av bett på kroppen samt solsveda och påskyndar läkning vid olika slags sår, ärr m.m. Sprayar man ansiktet varje dag får man mindre finnar. Haft en vårta som jag behandlat bort med KS. Brukar spraya i öron och näsa vid allergiska besvär eller förkylning, vilket lindrar. Hjälper också till att läka ögoninflammation eller allergiska besvär i ögonen. Påskyndar tillfrisknande vid förkylning och magsjuka om man dricker det. Ja, använder det till lite vart och vartannat. Himla bra att ha hemma.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

starhawk
6/17/15, 3:58 PM
#27

#26: Har du aldrig hört talas om en naturlig sak som kallas placebo-effekt?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
JoHo
6/17/15, 5:00 PM
#28

#26 Då förstår jag din önskan att med näbbar och klor försvara ormoljan och de som tjänar miljoner på sådana människor som du. Då spelar det heller ingen roll vad vi alla svarar dig då du har en åsikt du inte kommer ändra samt att allt som sägs kommer bara cementera din tro på trollerisilvervatten. Du vet väl att du kan ladda din kolloidala silver till trippel effekt genom att sätta ut en flaska i fullmånens sken över natten?

MissClue
6/18/15, 12:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hjälp 😮 Vet inte om ni redan har hört om honom tidigare men denna mannen Paul Karason skulle behandla hans hudproblem med silver och blev blå…herre, skulle aldrig våga röra det där medlet.

I love not man the less, but Nature more…

JoHo
6/18/15, 1:12 PM
#30

#29

Det där är jag tveksam till. Det ska till en BRA mängd kolloidalt silver för att bli så blå. Det kolloidala silver som säljs som ormolja är ju nästan som homeopati; utspätt till inget.

http://www.livescience.com/24325-why-people-who-drink-silver-turn-blue.html

I stora mängder kan ALLT vara farligt. Se t ex Varning för livsfarlig kemikalie

vallhund
6/19/15, 2:50 PM
#31

 Så det är ok att sprida smitta som t ex  http://goo.gl/isNF4T ?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

NiklasTyreso
6/21/15, 10:03 AM
#32

Att det finns några enstaka små studier på tumör eller försöksdjur bevisar inte att produkten botar många cancerformer hos människor. Massor av födoämnen har betydligt mer studier än kolonialt silver ex vitlök eller gurkmeja. Men för att sälja ett läkemedel behövs att produkten genomgått alla förstudier och forskning på tusentals personer med mätbara effekter utan för mycket negativa biverkningar. Kollodialt silver har inte utvärderats vetenskapligt. Personligen vill jag inte att desinfektionsmedel säljs som hälsobefrämjande för hur vet jag att det inte slår ut den nyttiga bakteriefloran på kroppen eller i tarmarna? Ofarligheten har inte testats och har inte heller något långvarigt bruk av människor att fall tillbaka på som födoämnen som vitlök eller gurkmeja har. Tveksamt med studier och tveksamt med bevis på ofarlighet med kollodialt silver. http://archderm.jamanetwork.com/Mobile/article.aspx?articleid=2214158 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25611524/?i=13&from=colloidal%20silver

Joppo
6/21/15, 11:45 PM
#33

Jag har aldrig läst någon studie där KS testats  i en levande organism*. Alla studier som det hänvisats till har varit rena provrörsstudier och det säger sig ju själv att sådana inte går att använda som evidens för att ett ämne fungerar på samma sätt i kroppen. Jag tror det tagits upp tidigare i tråden att cancerceller går alldeles utmärkt att ta död på med alla möjliga ämnen, men detta innebär ju inte att dessa ämnen fungerar på samma sätt när cancercellerna befinner sig inuti sin "värdorganism".  

Dessutom, vilket Niklas tar upp, så är det djupt oansvarigt att kränga såna här grejer utan att undersöka eventuella bieffekter. Om KS rent hypotetiskt är ett fungerande cellgift så torde sannolikheten att det har biverkningar vara tämligen hög. 

Slutligen så har jag sjukt svårt att ta en man på allvar som hävdar att man med hjälp av silver kan få fingrar att växa ut… Om ni tror jag trollar så kan ni kolla följande video: https://www.youtube.com/watch?v=YZRn1pQ9M0I (Hoppa fram till 2.40)
Om ni undrar så är mannen i videon Anders Sultan som nämns tidigare i tråden.

* Dock tar jag gärna del av sådana om det finns.

MissClue
6/22/15, 12:14 AM
#34

#30 Vad är det du är tveksam till?

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
OlgaMaria
6/22/15, 10:40 AM
#35

Å andra sidan har ingen lyckats få fram bevis för att KS har negativa biverkningar eller att det skulle orsaka resistens. Det borde väl många kunna tycka var värdefullt att få fram bevis för, men icke.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JoHo
6/22/15, 11:30 AM
#36

#33

Jösses, har inte sett klippet med Sultan förut. Han säger (förutom en hel del andra saker man tappar hakan för) bl a "silvernanopartiklar dödar HIV-virus så vad är det för problem med det?". Han fortsätter att  HIV är "en uppfunnen och planterad sjukdom av människor hör att hämma befolkningen och få bort den svarta rasen så man kan komma åt naturrikedomar". Vilken fruktansvärd cynisk syn och vilka grova påhopp på medmänniskor.

Om NÅGON efter att ha sett detta klipp försvarar Anders Sultan att han "uttalar sig privat" bör de tänka om.

Detta var bland det värsta jag sett och jag undrar om Sultan verkligen ville släppa ut detta på YouTube?

JoHo
6/22/15, 11:33 AM
#37

#35

Varför skulle de det? Kolloidalt silver som säljs till överpriser till KS-fans är ju så utspätt att de kan liknas med homeopatika nästan. Man kan ju "göra KS själv genom att lägga ett silvermynt i botten på en skål och hälla vatten på det och låta det stå" enligt vad jag läst på KS-grupper hör och var. 

Säger inte det en del?

OlgaMaria
6/22/15, 12:24 PM
#38

#37 "göra KS själv genom att lägga ett silvermynt i botten på en skål och hälla vatten på det och låta det stå" - nej det kan man inte. Det är i alla fall inte så det går till. Man kan göra KS själv men det kräver bland annat elektricitet. Det finns kit att beställa på t ex amazon. Vill man ha billigt KS så är det inte särskilt svårt att fixa det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Joppo
6/22/15, 1:03 PM
#39

#35 Det rimligaste är väl ändå att börja med att undersöka om KS har någon effekt överhuvudtaget?

Joppo
6/22/15, 1:13 PM
#40

#36 Det finns ytterligare tre delar från samma föreläsning. Det finns säkert massor med fler tokerier i dem om man orkar lyssna igenom dem ordentligt. Jag är för övrigt också förundrad över att Sultanen tillåtit att detta lagts ut på YT.

JoHo
6/22/15, 2:29 PM
#41

#38

Jag beskrev bara vad dina vänner i KS-fanclub skriver.

Och om man nu vill ha billigt KS…. Varför ger man då miljoner till Sultans företag? Ser ni inte Sultan som "Big Pharma" då?

Och; vad säger du själv om Sultans uttalanden i videon i #36? står du också för dem?

Annons:
JoHo
6/22/15, 2:29 PM
#42

#39

Som vattenrening; ja.

JoHo
6/22/15, 2:31 PM
#43

#40

Ja, med det borde väl ingen vara förvånad över Läkemedelsverkets varning.

JoHo
6/22/15, 2:39 PM
#44

Hittade ett klipp på hur man gör ormoljan kolloidalt silver som är bra till skoskav, näsblod, ebola och HIV. #ironiflagg

NiklasTyreso
6/24/15, 12:08 PM
#45

Det finns en fallstudie på en 71årig man som tagit collodialt silver i flera månader till dess han hamnade i koma med neurologiska skador. Han vaknade aldrig mer och avled efter ett halvår. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15111684/?i=9&from=colloidal%20silver%20tumor

JoHo
6/24/15, 4:25 PM
#46

Rädd att varningar inte räcker. De som tror på kolloidalt silver och homeopati mm vill tro på trolleri och inte verklighet. De anser att skolmedicin bara tillverkas för att tjäna pengar, men missar att deras alt med är svindyrt och fabrikanterna tjänar storkovan (utan att lägga ut pengar för att testa om alt med funkar) som Big Pharma måste göra). Det ör cäl en Darwin-effekt i deras tänk.

OlgaMaria
7/1/15, 11:59 AM
#47

Problemet är inte att folk tjänar pengar på kolloidalt silver. Problemet är att det finns för lite pengar att tjäna på det. Vem som helst kan sälja kolloidalt silver, så det tjänar inget till att göra studier på det för att sedan sälja det. Alltså är det ointressant för läkemedelsindustrin. Det är snarare bara störigt att folk köper det istället för deras mediciner som de lagt ner mycket pengar på att ta fram.

Ett exempel som illustrerar väl hur marknaden funkar är något som är väldigt relevant för mig. Läkemedelsbolaget Novartis kämpar hårt för att lansera Serelaxin, en medicin som liknar hormonet Relaxin. Det har visat sig ha god effekt mot hjärtsvikt. Av erfarenhet vet jag att relaxin (naturligt förekommande i min kropp) har väldigt god effekt mot min hjärtsvikt. Så jag väntar och hoppas att medicinen ska bli tillgänglig inom några år.

Men det är ju lite störigt att ingen bara säljer naturligt relaxin. Det borde inte vara så omöjligt med tanke på att naturligt melatonin och progesteron t ex säljs. Och det vore antagligen mycket bättre och skonsammare för kroppen än en kemisk produkt. Men Novartis måste ju hitta på ett läkemedel som liknar relaxin. De måste skapa något unikt, för att kunna ta patent på det, så att de kan tjäna tillräckligt mycket pengar för att finansiera den forskning som de lägger ner på detta ämne i nuläget. Det är fullt förståeligt, men det är ganska kontraproduktivt ur individens/patientens synvinkel. 

Jag har inget emot forskning och läkemedel, men systemet har många brister.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Wraith]
7/1/15, 4:45 PM
#48

Jag köpte själv kolloidalt silver för några år sedan, för behandling av en katt som jag desperat försökte hjälpa där veterinärvården gick bet. Visst hade man lite förhoppningar på god verkan då det ändå var sista halmstrået, men med facit i hand så var det bara dyrt vatten jag köpte. Jag trodde väl aldrig på mirakel dock!

Såg inget resultat alls! Provade själv dricka det i liten mängd då jag ville veta vad jag gav min katt…….men tja dyrt vatten som sagt 😂

Annons:
Klass
7/1/15, 8:13 PM
#49

#48

Ja, alltså - anekdoter som din är ofta märkligt frånvarande när det handlar om liknande humbug, av någon anledning.
Så tack för att du bidrar till förnuft!

Davbjo
7/2/15, 8:55 AM
#50

#47:

Problemet är inte att folk tjänar pengar på kolloidalt silver. Problemet är att det finns för lite pengar att tjäna på det. 

Detta påstås ofta har jag märkt, men utan någon som helst grund. Det i relation obefintliga lilla, lilla företaget ION Silver omsatte 2013 ungefär 8,5 miljoner SEK. Varför skulle ett företag som exempelvis Pfizer inte kunna tjäna åtskilliga miljarder på en snarlik produkt, med enorm marknadsföring osv?

Du får gärna förklara den logiska kedjan där, för det har ingen gjort än vad jag kan se.

Det borde inte vara så omöjligt med tanke på att naturligt melatonin och progesteron t ex säljs. Och det vore antagligen mycket bättre och skonsammare för kroppen än en kemisk produkt. 

Detta är en mycket vanlig, och mycket märklig, missuppfattning. ALLT är kemi. Allt du är, allt du konsumerar, allt som håller dig igång, är kemi. Alla produkter är således kemiska produkter, och en substans är en substans är en substans.

Det finns tusentals sätt att "tillverka" vatten på, alltså att kombinera väte med syre till vatten. Kroppen känner efter denna process inte vilken tillverkningsmetod som använts, och inte ens den mest skickliga kemist kan efteråt avgöra detta heller, då substansen är exakt den samma oavsett metod.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

OlgaMaria
7/2/15, 4:22 PM
#51

#50 8,5 miljoner säger ju inte särskilt mycket. Och det är heller ingen särskilt stor summa för ett mindre företags omsättning. Det blir ju lite mer intressant om vi pratar om ION Silvers vinst, har du kännedom om den? 

Visst skulle kanske Pfizer kunna tjäna en del pengar på att sälja kolloidalt silver, men de konkurrerar ju med väldigt många andra redan isåfall. Pfizer strävar ju efter att ta fram nya unika produkter, samt behålla marknaden för de läkemedel där de fortfarande har patent. Där ligger deras främsta vinstpotential. Att sälja KS tjänar inte deras syften särskilt bra.

Det finns verkliga indikationer på att naturliga hormoner fungerar bättre i kroppen jämfört med syntetiska. Nu finns ingen sådan forskning på relaxin vad jag vet. Men det finns när det gäller t ex progesteron. Man vet att syntetiskt progesteron är sämre för kroppen jämfört med naturligt, men att läkare skulle kunna förskriva naturligt progesteron i Sverige tycks långt borta.

(På senare år har man sett att naturligt progesteron och syntetiska progestagener skiljer sig vad gäller biverkningsprofil, särskilt beträffande bröstcancer. I Frankrike publicerades 2005 en epidemiologisk studie med över 80 000 kvinnor. Studien följdes upp tre år senare [4, 5].  Bröstcancerrisken visades vara ökad i gruppen med hormonersättning med syntetiska progestagener redan vid behandlingsstarten, men ingen riskökning sågs med naturligt progesteron och dydrogesteron de första fem åren. Därefter steg risken något, men hela tiden mindre än för kvinnor som fick syntetiska gestagener. Senare har flera studier visat det naturliga progesteronets fördelar jämfört med syntetiska gestagener, särskilt i kombination med transdermalt bioidentiskt östrogen. http://www.lakartidningen.se/Opinion/Debatt/2014/02/Hormonersattning-med-progesteron--modern-behandlingsmetod-som-bor-kunna-forskrivas-/)

Men detta var inte poängen. Poängen var att Läkemedelsbolagen inte kan tjäna tillnärmelsevis så mycket pengar på naturliga ämnen som på syntetiska, och det gör systemet problematiskt för individen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JonasDuregard
7/2/15, 4:51 PM
#52

#51 Om Pfizers affärsmodell är att syntetiskt imitera 'naturliga' preparat (så enkelt är det inte riktigt men låt oss låtsas att det är det), varför har de inte försökt imitera KS i så fall? Kanske för att KS inte fungerar?

Och hur förklarar du att andra preparat utan patent säljs som läkemedel?  Det finns många exempel. Vad är det som skiljer de läkemedlen från KS? Kanske att KS inte fungerar?

"Poängen var att Läkemedelsbolagen inte kan tjäna tillnärmelsevis så mycket pengar på naturliga ämnen som på syntetiska, och det gör systemet problematiskt för individen."

Oavsett hur det är med den saken så kan det inte användas som argument för att KS fungerar.

OlgaMaria
7/2/15, 5:46 PM
#53

#52 Det finns extremt många fall där läkemedelsbolagen försökt imitera naturliga preparat. Ibland lyckas de och ibland lyckas de inte. Hur det är med KS vet jag inte.

Vad för slags preparat syftar du på? De flesta läkemedel som finns på marknaden har eller har haft patent som löpt ut.

Oavsett hur det är med den saken så kan det inte användas som argument för att KS fungerar.  

Givetvis inte, men det förklarar schismen mellan naturläkemedel och syntetiska läkemedel. En schism som finns av förståeliga marknadsmässiga anledningar, men som inte har särskilt mycket med vetenskap att göra, och som inte alltid gynnar individen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

vallhund
7/2/15, 5:57 PM
#54

#52 Nej det förklarar ingen schism. Själv föredrar jag mediciner från apoteket där jag vet exakt innehållsdeklaration framför nån dekokt jag inte vet styrkan på.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

JonasDuregard
7/2/15, 6:35 PM
#55

#53 Kanske ett ämne för en annan tråd då. KS kan ju knappast räknas som naturligt. 

Du kan för övrigt vara intresserad av att veta att det finns patent på KS (och framställning/användning av det) också. Ett exempel: http://www.google.com/patents/US20050061678

Annons:
OlgaMaria
7/2/15, 9:40 PM
#56

#55 Mm, det är ett företag som har patent på en särskild teknologi att framställa kolloidalt silver - eller en liknande produkt. Något sådant patent på "vanligt" kolloidalt silver finns ju inte då det producerats sen innan penicillinet kom, av många olika aktörer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JonasDuregard
7/2/15, 11:30 PM
#57

#56 Men som du sagt flera gånger så är det ju precis det som är tricket i patentleken, att patentera små variationer av ursprungsreceptet. Så det är ju samma sak. 

Här är ett par hundra andra KS-relaterade: https://www.google.com/search?tbm=pts&hl=sv&q=colloidal+silver&gws_rd=ssl

white lady
7/3/15, 12:27 AM
#58

Det finns så oerhört många människor som blivit hjälpta med KS, så när man läser vissa kommentarer undrar jag hur ni tänker? Har ni prövat själva

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JonasDuregard
7/3/15, 1:11 AM
#59

#58 "Prova själv" är inte det enda sättet att lära sig saker, ofta är det inte ens det bästa sättet. Till exempel om du vill ta reda på om en svamp är giftig så är inte bästa sättet att experimentera själv. I andra sammanhang drabbas man lätt av övertro till sin egen förmåga att avgöra frågor, speciellt om man i förväg bestämt sig vad man önskar att svaret ska vara.

JoHo
7/3/15, 10:12 AM
#60

#58 Håller med Jonas ovan. Och om ditt silver "fungerat så bra" har jag en kanongrej mot förkylningar. Testa att dricka kaffe när du fått förkylningen. Om du doppar i ett äggskal snabbt kommer du se att den mixturen gör att du blir frisk från förkylningen på ca en vecka. Fantastiskt! Att inte Big Pharma tagit den idén visar bara på… Ja, vaddå?

[Wraith]
7/3/15, 11:05 AM
#61

#60 Åh det måste jag prova, blir gärna frisk på den korta tiden som en vecka mot hur länge det annars tar.

#58 Jag har som sagt testat produkten, blev inte imponerad, men jag är säkert ett undantag! Dosen blev kanske lite låg eller hög, eller så förvarade jag vattnet fel, ja finns säkert någon rimlig orsak.
Frågan man måste ställa sig är hur många som egentligen blir hjälpta av produkten och inget annat, bara för att man blir frisk kort efter är inget bevis på att det var produkten som hjälpte dig. Inte konstigt att företag utnyttjar folk, säger en att det hjälper så gör sig tron stark hos nästa och man förvandlar produkten till något den inte är, bara för att man valde att tro istället för att kolla kritiskt på produkten. Folk får såklart ge över sina pengar till dessa företag hur mycket de vill, MEN när företag ger falsk marknadsföring för att lura till sig dina pengar, nä då är det inte ok.

starhawk
7/3/15, 12:32 PM
#62

#60: Låter jätte intressant måste absolut prova 😃 Fast jag dricker ju inte kaffe längre och jag blir frisk på en vecka vid förkylning.

#61: Under en rad år körde jag med röd stormhatt preparat vid förkylning, man blev ju frisk! men så testade jag utan preparatet och kollade tiden, det tog precis lika lång tid att bli frisk med stormhatt som utan så den hade ingen som helst betydelse. Morsan var en stor vän av olika naturpreparat t.ex. bivax som hon tvingade på oss, jag konstaterade snabbt att dom var totalt verkningslösa, gick nog en hel del pengar i onödan där för inte blev hon ett dugg friskare för det

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
white lady
7/3/15, 12:42 PM
#63

59 Jonas, njaa du har nog missat att etablerade läkare rekommenderar det då. det är nog så att läkemedelsindustrin fötrlorar på om inte folk äter just deras gift.Du kan äta vanliga silverkulor (strössel) så får du i dig vad kroppen behöver.

60  Näää JoHo nu skojar du igen. Lustigprick där.

61 wraith  hellre det än att bli förgiftad av annan medecin som tar bort symtomen och inte orsaken. Det om nåt kan bli kostsamt.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JonasDuregard
7/3/15, 12:46 PM
#64

#63 "Jonas, njaa du har nog missat att etablerade läkare rekommenderar det då. det är nog så att läkemedelsindustrin fötrlorar på om inte folk äter just deras gift."

Så du äter Anders Sultans gift bara för att du tror att andra vill att du äter deras? Vilket underligt resonemang. 

Vad är det för "etablerade läkare" du talar om?

white lady
7/3/15, 4:16 PM
#65

64 glassströssel kan du köpa i vilken ICA-butik som helst.

Nej Jonas KS är inget jag dricker hela tiden, men min neurolog rekommenade det efter boreliainfektion.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JonasDuregard
7/3/15, 4:57 PM
#66

#65 "glassströssel kan du köpa i vilken ICA-butik som helst."

Jag tror inte silversäljarna tycker det är tillräckligt kolloidalt. 

Visst kan man köpa glasströssel (jag reckomenderar de här, skonsamma mot tänderna: http://norrkoping.matvaran.se/i_vara.asp?5701073063316). Som du ser i länken så är det inte alltid silver i silverkulorna, men det fungerar nog precis lika bra ändå. 

"Nej Jonas KS är inget jag dricker hela tiden, men min neurolog rekommenade det efter boreliainfektion."

Flummigt värre.  Borde anmälas om hen gör det på riktigt (och det inte var du som fiskade efter det tills hen gav med sig).

white lady
7/3/15, 6:51 PM
#67

Jag tål inte pencelin så det var inte så mycket annat att välja på.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Wraith]
7/3/15, 8:33 PM
#68

#63 Så du menar att du hellre tar verkningslöst medel istället för välbeprövad medicin, i tron om att det kommer kurera dig?

Alltså det gäller ju att man ser kritiskt på båda sidor, du kan inte heller bara stoppa i dig en massa läkemedel i tron om att du ska bli kurerad, att bara doktorn säger "ät dessa" betyder inte att du kommer bli bra, men oddsen är betydligt bättre. Man måste själv sätta sig in i det man stoppar i sig och göra en bedömning kritiskt, är detta ett bra beslut för mig, borde jag äta alla dessa läkemedel, är biverkningarna värda effekten av medlet osv. Ibland har man kanske inte något val om man tex måste äta något akut.

Och om man blir förgiftad av sin föreskrivna medicin av läkare då har något gått riktigt galet. Detta ska anmälas och åtgärder ska tas så det inte kan hända igen. De flesta läkemedel har biverkningar, men dessa är inte synonymt med förgiftning. Blir du förgiftad så har du tagit för stor dos, fel kombo, eller så reagerar du mot något i medlet. Jag skulle aldrig ta medicin som förgiftar mig så länge jag hoppas på bra resultat, lika lite som jag skulle ta obeprövade medel som tex silvervatten för att bota en åkomma om jag har bättre alternativ. Om man sen vill testa när läkekonsten fallerar, så tja då är det upp till var och en. För självklart kan inte läkekonsten allt, det finns grejer där ute som ej räknas som godkända läkemedel och som ändå botar dig eller iaf hjälper dig. Men man måste kritiskt granska, speciellt det som låter för gott för att vara sant.

Min chef har haft problem med högt kolesterol för att ta ett exempel. Var till läkaren och fick kolesterolsänkande medicin, men hon ville inte ta dessa då de kommer med biverkningar. Så hon valde andra alternativet kosten (någon som läkaren aldrig nämnde). Hon slutade äta kött och tänkte på det hon satte i sig, en stund senare åkte hon tillbaka till läkaren och proverna var utmärkta, kolesterolet var perfekt. Hon var glad och när läkaren sa "ja medicinen fungerar" så lös hon upp och sa att hon inte ens hämtat ut medicinen, att hon helt ändrat sin kost, detta måste ju även läkaren tycka är det ultimata. Men icke då han tittade snett på henne, muttrade och menade "ja om jag vore du så hade jag tagit medicinen"!!! Ehh va. här har hon lyckats fixa sitt kolesterol på bästa sätt, men läkaren tyckte hon gjorde fel som valde att inte knapra piller och trots att hennes värden är bra så vill han att hon ska ta medicinen. Är han köpt av läkemedelsbranschen, är han naiv eller vad? Vem vet.

white lady
7/3/15, 10:44 PM
#69

69  Välbeprövad medecin, du måste skämta med mig.!!!!!!  Boreliaprovet är bevis nog för mig.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
[Wraith]
7/4/15, 2:43 AM
#70

#69 Nej jag skojar inte med dig! Vet inte alls vad det är för bevis du snackar om, var inte där när du tog borreliaprovet. Så tyvärr inget bevis för mig…

JoHo
7/13/15, 11:26 AM
#72

#71

Du väljer hellre helt overksamma, otestade blandningar än väl testade och beprövad medicin enligt vetenskapen?

Troligen finns du till för att  vetenskapen fått fram vaccin mot polio eller att antibiotika räddat någon av dina förfäder.

Men för fasen. TA en Darwin award för knaseriet du.

white lady
7/13/15, 8:04 PM
#73

72 JoHo vad är det för hittepå prat. 🥵

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Klass
7/13/15, 10:36 PM
#74

@ white lady

Har du verkligen förstått vad artikeln du länkar till säger?
Din kommentar "Hellre trolleri än förgiftning" visar på annat. 

Kan du förklara vad du menar?

white lady
7/13/15, 11:11 PM
#75

74 Hurså Klass?????   Vad är det du inte förstår ???  Det kanske är JoHos inlägg 72 som är jobbigt att förstå för dig 🤔

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Klass
7/13/15, 11:33 PM
#76

#75

>"Det kanske är JoHos inlägg 72 som är jobbigt att förstå för dig "

Jag vet inte om något är jobbigt för mig just nu, jag vet inte ens om det har med tråden att göra.
Jag ställde ett par frågor till dig, det är upp till dig att svara på dem eller inte.

Menar du att JoHo har rätt i påståendet att du hellre väljer helt overksamma, otestade blandningar än väl testad och beprövad medicin enligt vetenskapen?

Annons:
white lady
7/14/15, 12:09 AM
#77

76 ORKA 🥵 Tråden handlar väl om trollerisilver som JoHo kallar det, eller?

Jag själv har tillräckligt bevis själv för att inte hålla med hen 😴

Nja det är både testat och verksamt och ej varken beroende framkallande eller bivärkningar. Klarnade det för dig Klass ?

Annars får du börja om att läsa från inlägg 58 så kanske du fattar 😴

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JoHo
7/14/15, 12:15 AM
#78

White lady Du behöver inte vara spydig mot Klass. Klass undrar detsamma som jag, vilket jag skrev i #72 Kan du svara på den frågan i stället för att gå i taket? När du ändå svarar på den frågan så kan du kanske klargöra en sak: Du skrev "Jag själv har tillräckligt bevis själv för att inte hålla med hen". Kan du delge dina bevis? Och då pratar vi inte bara om att kolloidalt silver är en vattenreningsprodukt (vilket det är avsett för) för det vet vi att det fungerar till.

Klass
7/14/15, 12:33 AM
#79

#77

Heh - "ORKA". 
Handlar tråden om trollerisilver, säger du? Okej! Varför slänger du in en irrelevant länk om läkemedel, då? 

Nej, white lady - oavsett varifrån jag läser så hittar jag inga belägg som visar att kolloidalt silver är "testat och verksamt" eller att det inte är "beroende framkallande" eller ger "bivärkningar".

JoHo
7/14/15, 9:05 AM
#80

#79 Det enda man kan säga är väl att de som använder kolloidalt silver blir oerhört ilska och förbannade. Kanske är det en "bivärkning" LOL!

white lady
7/14/15, 10:31 AM
#81

#72 av: JoHo

#71

Du väljer hellre helt overksamma, otestade blandningar än väl testade och beprövad medicin enligt vetenskapen?

Enligt mig är det verksamt 😃Oj beprövad medecin?? Då borde ju inte så många procent bli förgiftade? Det kostar att ligga på topp😕

Troligen finns du till för att  vetenskapen fått fram vaccin mot polio eller att antibiotika räddat någon av dina förfäder.

O,nej då.

Men för fasen. TA en Darwin award för knaseriet du.

Ja varför inte🤓

#78 av: JoHo

White lady 
Du behöver inte vara spydig mot Klass. 

Ni är så känsliga ibland JoHo😭

#79 av: Klass

#77

Heh - "ORKA". 
Handlar tråden om trollerisilver, säger du? Okej! Varför slänger du in en irrelevant länk om läkemedel, då? 

Endast för att påpeka okunskapen om giftig medecin😃

Nej, white lady - oavsett varifrån jag läser så hittar jag inga belägg som visar att kolloidalt silver är "testat och verksamt" eller att det inte är "beroende framkallande" eller ger "bivärkningar".

Kan ju bero på  att det inte är beroende framkallande eller ger biverkningar .

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JoHo
7/14/15, 1:21 PM
#82

#81

Enligt mig är det verksamt Oj beprövad medecin?? 

Hur vet du det?

> Då borde ju inte så många procent bli förgiftade? Det kostar att ligga på topp

Overksam alternativ "medicin" förgiftar få om inte bindmedlet innehåller något dåligt

Troligen finns du till för att  vetenskapen fått fram vaccin mot polio eller att antibiotika räddat någon av dina förfäder.

> O,nej då.

Du har alltså ett släktträd som går bakåt i tiden där INGEN är vaccinerad eller har fått antibiotika? 

Kan du då verifiera att de bara fått overksam alternativ"medicin"? De är i så fall ett unikum.

Ni är så känsliga ibland JoHo

Eller hur? Hälften av dina spydigheter hade fått dig utkastad om du var skeptiker på ett paranomalistforum eller alt. med.-forum. 

Men det är skillnad att bete sig illa som du gör för att du gör det mot skeptiker, eller hur?

white lady
7/14/15, 3:07 PM
#83

#82 av: JoHo

#81

Enligt mig är det verksamt Oj beprövad medecin?? 

Hur vet du det?

Mina egna prover neurologen tagit som visar Noll spår av borelia.

> Då borde ju inte så många procent bli förgiftade? Det kostar att ligga på topp

Overksam alternativ "medicin" förgiftar få om inte bindmedlet innehåller något dåligt

Troligen finns du till för att  vetenskapen fått fram vaccin mot polio eller att antibiotika räddat någon av dina förfäder.

Kanske det…men är det mina förfäder vi diskuterar eller KS ?

> O,nej då.

Du har alltså ett släktträd som går bakåt i tiden där INGEN är vaccinerad eller har fått antibiotika? 

Kan du då verifiera att de bara fått overksam alternativ"medicin"? De är i så fall ett unikum.

Vet ej, har inte släktforskat. Dessutom tror jag inte det finns journaler kvar från den tiden.

Ni är så känsliga ibland JoHo

Eller hur? Hälften av dina spydigheter hade fått dig utkastad om du var skeptiker på ett paranomalistforum eller alt. med.-forum. 

Men det är skillnad att bete sig illa som du gör för att du gör det mot skeptiker, eller hur?

Nja, det var ju osanning….både denna sajt, JesusiFokus, och paranomalistforum klarar inte av" spydigheter" som du vill kallar det. Jag själv kallar det att ifrågasätta vissa saker 🌺

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
JoHo
7/14/15, 11:15 PM
#84

#83

Mina egna prover neurologen tagit som visar Noll spår av borelia.

Jag har också noll borrelia. Jag har druckit kaffe. Alltså = kaffe bota borrelia (orsak verkan)

Är det så du tänker, va? Din borrelia kan ju ha försvunnit av naturliga orsaker. Det tänkte du inte på.

> Kanske det…men är det mina förfäder vi diskuterar eller KS ?

Det var DU som la en länk om att vanliga läkemedel. 

Vet ej, har inte släktforskat. Dessutom tror jag inte det finns journaler kvar från den tiden.

Troligen har flera av dina förfäder klarat sig tack vare "den hemska vetenskapen" (som du verkar tycka). Fler har dött av flum och vidskepelse.

Nja, det var ju osanning….både denna sajt, JesusiFokus, och paranomalistforum klarar inte av" spydigheter" som du vill kallar det. Jag själv kallar det att ifrågasätta vissa saker 

Nja, de forum du räknar upp klarar inte av rationellt tänkande, ifrågasättande samt skepticism, verklighet och att sajtvärdarna inte klarar vuxna diskussioner. 

Stor skillnad mot dina syrliga påhopp på Klass som "Det kanske är JoHos inlägg 72 som är jobbigt att förstå för dig", "Annars får du börja om att läsa från inlägg 58 så kanske du fattar" som INTE har med "ifrågasättande" på någon punkt att göra

Ville bara att du skulle notera att dessa spydigheter hade du fått permanent läs- och skrivförbud på paranormalistforum för (mest som ursäkt för att sajtvärdarna gjort bort sig och måste hämnas för att inte visa upp sina pinsamma missar och därmed få bort "de hemska skeptikerna" som de smutskastar.)

JoHo
7/14/15, 11:37 PM
#85

Just ja, white lady. Här är du alltid välkommen att diskutera och säga din åsikt utan att vara rädd för att kastas ut och få PERMANENT läs- och skrivförbud. Skeptiker är nyfikna och öppna och så längde du försöker diskutera moget och vuxet är dina åsikter välkomna. Men var beredd att du får ifrågasättande poster också

white lady
7/15/15, 1:33 AM
#86

#84 av: JoHo

#83

Mina egna prover neurologen tagit som visar Noll spår av borelia.

Jag har också noll borrelia. Jag har druckit kaffe. Alltså = kaffe bota borrelia (orsak verkan)

Är det så du tänker, va? Din borrelia kan ju ha försvunnit av naturliga orsaker. Det tänkte du inte på.Nu var det ju neurologen som tänkte.

> Kanske det…men är det mina förfäder vi diskuterar eller KS ?

Det var DU som la en länk om att vanliga läkemedel. 

Jo visst gjorde jag, men mest för att läkemedel inte är ofarligt.

Vet ej, har inte släktforskat. Dessutom tror jag inte det finns journaler kvar från den tiden.

Troligen har flera av dina förfäder klarat sig tack vare "den hemska vetenskapen" (som du verkar tycka). Fler har dött av flum och vidskepelse.

Och vem har pratat om hemsk vetenskap??  Möjligt,eftersom jag inte pysslar med varken flum eller vidskepelse kan jag inte svara på det.

Nja, det var ju osanning….både denna sajt, JesusiFokus, och paranomalistforum klarar inte av" spydigheter" som du vill kallar det. Jag själv kallar det att ifrågasätta vissa saker 

Nja, de forum du räknar upp klarar inte av rationellt tänkande, ifrågasättande samt skepticism, verklighet och att sajtvärdarna inte klarar vuxna diskussioner. 

Hur vet du det?

Stor skillnad mot dina syrliga påhopp på Klass som "Det kanske är JoHos inlägg 72 som är jobbigt att förstå för dig", "Annars får du börja om att läsa från inlägg 58 så kanske du fattar" som INTE har med "ifrågasättande" på någon punkt att göra.

OJ, vad det ett påhopp? Ville bara förklara min ståndpunkt. Jad har ju inte kallat honom filthatt ens en gång 😃

Ville bara att du skulle notera att dessa spydigheter hade du fått permanent läs- och skrivförbud på paranormalistforum för (mest som ursäkt för att sajtvärdarna gjort bort sig och måste hämnas för att inte visa upp sina pinsamma missar och därmed få bort "de hemska skeptikerna" som de smutskastar.)

Varför har du sånt behov av att kategoresera människor,men du kanske är en stelbent skeptiker som inte går att diskutera med 😎

85 JoHo   HA HA  Tack för ditt varma välkomnande. Jag är både mogen och vuxen dessutom är jag inte rädd för att bli avstängd från någon sajt.

Är du själv beredd att bli ifrågasatt JoHo ??

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JoHo
7/15/15, 8:48 AM
#87

#84

Nu var det ju neurologen som tänkte.

Ah, klassiskt slutfel argument from authority.

Har du tänkt på att alla andra läkare förutom din neurolog anser det vara verkningslöst?

>Jo visst gjorde jag, men mest för att läkemedel inte är ofarligt.

Därför ville jag visa dig att utan läkemedel av beprövad vetenskap hade de flesta av oss inte levt i dag. 

Vanligt vatten är också farligt i stora doser.

Och vem har pratat om hemsk vetenskap??  Möjligt,eftersom jag inte pysslar med varken flum eller vidskepelse kan jag inte svara på det.

Flum pysslar du med då du tror på trollerivattens läkande. Något som vetenskapen avfärdat som ormolja mot allt från skoskav till ebola.

> Hur vet du det?

Av erfarenhet av många års upplevelser tillsammans med flera andra

OJ, vad det ett påhopp? Ville bara förklara min ståndpunkt. Jad har ju inte kallat honom filthatt ens en gång 😃

Man förklarar ingen ståndpunkt genom att klappa någon på huvudet som du gjorde.

Varför har du sånt behov av att kategoresera människor,men du kanske är en stelbent skeptiker som inte går att diskutera med 

Nej, jag är en person som vill diskutera hederligt. Något du uppenbarligen inte vill

>Jag är både mogen och vuxen 

Visa det då när du diskuterar.

> dessutom är jag inte rädd för att bli avstängd från någon sajt.

Så det är därför du går in i diskussioner med den attityden?

> Är du själv beredd att bli ifrågasatt JoHo ??

Vad menar du? I vilket sammanhang? Om du med din syn på att "ifrågasätta" menar att klappa någon på huvudet, förminska och göra sig löjlig över dem så nej.

Du kanske ska läsa iFokus generella regler och denna sajtens regler?

white lady
7/15/15, 5:38 PM
#88

#87 av: JoHo

#84

Nu var det ju neurologen som tänkte.

Ah, klassiskt slutfel argument from authority.

Har du tänkt på att alla andra läkare förutom din neurolog anser det vara verkningslöst?

Onej då,finns massor.Men det talas väldigt tyst om detta.

>Jo visst gjorde jag, men mest för att läkemedel inte är ofarligt.

Därför ville jag visa dig att utan läkemedel av beprövad vetenskap hade de flesta av oss inte levt i dag. 

Vanligt vatten är också farligt i stora doser.

Ja kanske det,men av vilken andledning skulle man dricka för mycket vatten.

Och vem har pratat om hemsk vetenskap??  Möjligt,eftersom jag inte pysslar med varken flum eller vidskepelse kan jag inte svara på det.

Flum pysslar du med då du tror på trollerivattens läkande. Något som vetenskapen avfärdat som ormolja mot allt från skoskav till ebola.

Hur vad det nu med påhoppen🤓

> Hur vet du det?

Av erfarenhet av många års upplevelser tillsammans med flera andra

Skillnaden på dig och mig är att jag provat och du inte.

OJ, vad det ett påhopp? Ville bara förklara min ståndpunkt. Jad har ju inte kallat honom filthatt ens en gång Skrattar

Man förklarar ingen ståndpunkt genom att klappa någon på huvudet som du gjorde.

Bra då kanske du kan upphöra med det då.

Varför har du sånt behov av att kategoresera människor,men du kanske är en stelbent skeptiker som inte går att diskutera med 

Nej, jag är en person som vill diskutera hederligt. Något du uppenbarligen inte vill

Gör det då.!

>Jag är både mogen och vuxen 

Visa det då när du diskuterar.

Kanske beror på vem jag diskuterar med.

> dessutom är jag inte rädd för att bli avstängd från någon sajt.

Så det är därför du går in i diskussioner med den attityden?

Vilken attityd?

> Är du själv beredd att bli ifrågasatt JoHo ??

Vad menar du? I vilket sammanhang? Om du med din syn på att "ifrågasätta" menar att klappa någon på huvudet, förminska och göra sig löjlig över dem så nej.

Du kanske ska läsa iFokus generella regler och denna sajtens regler?

I diskussioner !!  Jag förminskar väl ingen för att jag blivit hjälpt av KS.

Vilka regler bryter jag mot  ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

JoHo
7/15/15, 6:25 PM
#89

#88

Onej då,finns massor.Men det talas väldigt tyst om detta.

Visst är det märkligt att det "talas tyst om detta", "hemlig forskning pågår", "vetenskapsmännen får inte säga något för de är rädda att bli utskrattade" etc, etc.

Det där finns inte förrän det kan visas upp. Det är påhitt så länge som ni säger sådant och inte kan visa upp belägg för det.

Ja kanske det,men av vilken andledning skulle man dricka för mycket vatten.

Kanske att någon flummare säger så på nätet. Ni verkar ju tro på vilken random crackpot som helst och rata läkare (som verkligen går ut officiellt med det de säger. Ingen "hittepåläkare" som i ditt fall).

Hur vad det nu med påhoppen

Inbillar du dig att "Flum pysslar du med då du tror på trollerivattens läkande" är påhopp då du själv bekräftat att så är fallet? Jisses. Du blir mer och mer ett troll.

Skillnaden på dig och mig är att jag provat och du inte.

Vad vet du om det? Du sprider förutfattade meningar.

Bra då kanske du kan upphöra med det då.

Eller så tänker du efter innan du fortsätter ditt trollbeteende.

Gör det då.!

Ja, jag diskuterar hederligt och har gjort så hela tiden. Men du verkar vilja, helt uppenbart, diskutera ohederligt hela tiden. 

> Kanske beror på vem jag diskuterar med.

Spelar ingen roll vem du diskuterar med. Bara för att du inte klarar av att diskutera med vissa innebär det inte att du ska kunna bete dig som ett litet barn i diskussionen

> Vilken attityd?

Läs vad du skriver och har du då lika "öppet sinne" som du har när du pratar med din neurolog så ska det inte vara några problem för dig att se det.

> Är du själv beredd att bli ifrågasatt JoHo ??

I diskussioner !!  Jag förminskar väl ingen för att jag blivit hjälpt av KS.

Nej, men då du förklarar detta förminskar du de som ifrågasätter det du skriver. Låtsas inte vara ovetande

> Vilka regler bryter jag mot  ?

Igen; låtsas inte vara ovetande

----

OK, vi har nu försökt diskutera med dig white lady men du visar bara ett trollbeteende. Har du något att tillföra tråden eller är du bara här för att tjafsa och trolla forumet?

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
JoHo
7/15/15, 8:19 PM
#91

#90 Syftar påmdig pch andra som tror på KS som ormolja. Bra att du citersr dig själv. Redan där visar du upp din attityd och dömer. Bra. Då har du förstått att du är en översittare som gärna vill klappa meningsmotståndare på huvudet, har trolltendenser etc. Kan du nu kanske skärpa dig och diskutera trådens ämne utan att förminska någon?

white lady
7/15/15, 10:55 PM
#92

91  Vill bara påpeka att det var detta citat jag menade med vi,så det inte blir fler missförstånd. Men du kanske är talesman för medlemmarna här på sajten?

# 89 OK, vi har nu försökt diskutera med dig white lady men du visar bara ett trollbeteende. Har du något att tillföra tråden eller är du bara här för att tjafsa och trolla forumet?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

starhawk
7/15/15, 11:07 PM
#93

På slottet Tre Kronor var vita damen ett spöke, här på forumet är det ett troll!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JoHo
7/16/15, 12:25 AM
#94

#93 Onekligen

Marr
7/23/15, 9:31 AM
#95
orraklett
2/12/16, 9:04 PM
#96

Folk tror på vad som helst. Rätt åt dom om dom blir lurade

white lady
2/28/16, 10:50 PM
#97
Annons:
JonasDuregard
2/29/16, 6:52 AM
#98

#97 Vad är det du tycker är bra?

Har du lyssnat på vad han säger? Att det är omöjligt att använda som behandling?

Störs du minsta lilla av att sidan du länkar till ljuger?

starhawk
2/29/16, 7:40 AM
#99

Folkhälsomyndigheten eller som den egentligen heter National Healt Federation. enligt Wikipedia:"The National Health Federation (NHF) is a lobbying group which promotes alternative medicine"

Behöver jag säga mer?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

JonasDuregard
2/29/16, 7:44 AM
#100

#99 Jag tror de talar om folkhalsomyndigheten i Sverige. 
 http://www.folkhalsomyndigheten.se/

starhawk
2/29/16, 8:05 AM
#101

#100: OK jag var lite snabb där, men det är NHF som påstår att folkhälsomyndigheten erkänner någonting och eftersom NHF är en lobbyorganisation för alternativ medicin så är det väl rätt troligt att dom missuppfattar i egen nytta eller helt enkelt ljuger eftersom en löpsedel når fler än den följande korrektionen.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Upp till toppen
Annons: