Annons:
Etikettnyheter
Läst 3156 ggr
JoHo
3/6/15, 11:35 AM

”Medium” har dömts för sexuellt ofredande

En 57-årig man, som säger sig kunna kommunicera med andar, har dömts för sexuellt ofredande av två kvinnor, skriver Katrineholms Kuriren. Mannen döms av Nyköpings tingsrätt till villkorlig dom och 130 dagsböter.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20423972.ab

Heder till Aftonbladet som sätter ordet "medium" inom citattecken.

Annons:
Gesus Pettersson
3/6/15, 9:11 PM
#1

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[X=0]
3/6/15, 9:18 PM
#2

#0

Citattecken (eller citationstecken) används för att markera början och slutet på ett citat. Kan vardagligt även användas för att markera att ett ord eller uttryck är menat som ironi eller att det är otypiskt i det aktuella sammanhanget.

Vad syftar du på i ditt hedrande till Aftonbladet, angående "medium"???

X=0

JoHo
3/7/15, 11:37 AM
#3

#2 Att de inte normaliserar "medium" somdenannar alltid gör.

Davbjo
3/9/15, 1:34 PM
#4

#2: Då inga äkta medium (utöver Karsten såklart) existerar så är det fullt korrekt att skriva "medium".

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[X=0]
3/9/15, 10:01 PM
#5

#4 Jag kan förstå att det finns människor som inte tror medium existerar. Jag kan även förstå att det finns människor som tror medium existerar. Jag kan till och med förstå att människor, oavsett "med" eller utan "" kan bete sig otroligt dåligt. Jag förstår även varför vissa människor finner det intressantare att fokusera på "medium" , istället för själva problemet med sextrakasserier. X=0

JoHo
3/10/15, 4:31 PM
#6

#5

Förstår att du vill ta dessa "medium" i försvar.

Grejen var ju den att han använde sig av sina "kunskaper" som självpåstått medium för att bygga upp ett förtroende hos offret (offer på två sätt) för att kunna sexuellt ofreda henne. De träffades inte på en bar om man säger så.

Annons:
Gesus Pettersson
3/10/15, 5:51 PM
#7

Får jag skriva vem det är?

Han påstår att han är oskyldig f.ö…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Klass
3/10/15, 7:10 PM
#8

Jag anser att alla dessa påstådda medium utnyttjar människor på ett eller annat sätt, vilket är avskyvärt redan där. Och naturligtvis är detta sexuella ofredande/utnyttjande ännu ett snäpp värre på avskyvärdhetsskalan.

JoHo
3/10/15, 9:24 PM
#9

#7 Är han inte dömd ska han inte outas…om man säger så… Är han dömd är det väl offentlig handling? Och paranormalisterna kan inte gnälla då de var blixtsnabba att hänga ut Anders Åkesson. Hur har detta förresten diskuterats på woo-forum som stänger ute skeptiker (åsiktsregistrering)?

JonasDuregard
3/10/15, 11:14 PM
#10

#7 Om du kan länka till en sida där personen förklarar sig oskyldigt dömd, eller till en kopia av domen. Inga kvalificerade gissningar eller andrahandsuppgifter.

Davbjo
3/12/15, 7:31 AM
#11

#5: Det är ingen tro att medium inte existerar. Ingen som påstått att medium existerar har lyckats med att demonstrera detta på något vetenskapligt hållbart sätt. Så, för att avfärda mediumskapets existens behöver jag endast avfärda grundlösa påståenden om detta. Jag behöver inte erbjuda en motsatt tro.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Gesus Pettersson
3/12/15, 9:35 AM
#12

Finns offentligt

Jag gör såhär, domen går att hämta på Nyköpings tingsrätt för dom som vill se - Mål nr: B 3119-14

Kan säga att det är ingen "kändis" (ingen jag hört talas om innan jallafall)

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

JoHo
3/13/15, 8:05 AM
#13

#12 Ingen kändis, säger du. Och ändå verkar snubben tjäna bra med pengar på folks sorg och rädslor. Att sedan sexuellt utnyttja sina offer… Är det offentlig handling och det är dom i målet finns det väl ingen orsak att inte varna för honom. Antagligen vill väl paranormalisterna skydda honom?

Annons:
JoHo
3/13/15, 8:09 AM
#14

Hittade faktikst på Spiritualism (ÖN har fortfarande skygglapparna på) att det diskuteras om detta. De tycker det är fel (vilket är bra) och värre om han hade varit "certifierad". Så om man bedrar sina offer på ett sätt är det ok men på ett annat sätt inte ok. Vilken pyttipannavärld paranormalister lever i för att kunna motivera sin pengaström. Ja, läs och slå er för pannan http://spiritualism.ifokus.se/discussions/54f98680ce12c43fb1001888-andligt-medium-doms-for-sexofredande?discussions-1

[X=0]
11/2/15, 8:14 PM
#15

Jag är mest förundrad över hur människor som utsätter andra och i synnerhet barn för dessa vidriga sexuella handlingar orkar se sig själva i spegeln.

Förstår dom inte själva hur fruktansvärt vidrigt dom beter sig?

X=0

orraklett
2/12/16, 9:01 PM
#16

Vidrigt

Loris M
2/12/16, 9:04 PM
#17

#16 Syftar du på JoHos signatur eller övrig innehåll i #0?

orraklett
2/12/16, 9:06 PM
#18

Nä, den 57 åriga mannen förståss

Mia-45
2/12/16, 9:09 PM
#19

#18 Hej JoHo.

Loris M
2/12/16, 9:09 PM
#20

Ville bara kolla, men visst är det vidrigt.

Annons:
orraklett
2/12/16, 9:10 PM
#21

Vem?

orraklett
2/12/16, 9:14 PM
#22

Ja. Utnyttja sådär. Fy fan.

Upp till toppen
Annons: