Annons:
Etikettskepticism
Läst 3080 ggr
JoHo
2015-02-03 16:03

Öppenhet

Många paranormalister pratar om öppenhet utan att förstå vad det innebär.  (paranormalister bör undvika att se klippet)

Annons:
Nadesch1
2015-02-03 21:12
#1

Har du fastnat?

Universum är mitt hem

        Nadesch
Klass
2015-02-03 21:30
#2

#1

Jag förstår inte vad du menar med den kommentaren. Vad ska JoHo ha fastat i, menar du?
Jag ser att du har skrivit samma kommentar i en annan tråd där JoHo tipsar om en film om vidskepelse (den har jag ännu inte sett, kan jag erkänna). Förklara gärna vad du menar.

Har du sett filmen och har du i så fall någon kommentar som handlar om den? Den är väldigt informativ faktiskt. Rekommenderas.

[X=0]
2015-02-03 21:40
#3

#0

Öppenhet är att vara i ständig förändring, då gäller det att vara kritiskt till vetenskapliga förvrängningar som man kan läsa om här under.

Det är mycket svårt att erkänna sina fel och brister även för vetenskaps "troende"

Ralf Sundberg är docent och privatpraktiserande kirurg vid Slottsstadens läkarhus i Malmö. Han har en internationellt välrenommerad forskarkarriär inom transplantationskirurgi bakom sig, ett område som på cellnivå

https://www.youtube.com/watch?v=VFmSNNtCsos

Föredrag av överläkare Tore Persson

https://www.youtube.com/watch?v=Un1OsLIXefk

Over 1.200 medisinar får omsetningsforbod i Noreg etter at det er oppdaga juks med fleire forskingsstudiar som ligg til grunn for godkjenninga av legemidla.

Lite Norskt är alltid roligt😃

http://redir.opoint.com/?key=XF6A7twD9iqsgE2IESK6

X=0

JoHo
2015-02-03 22:32
#4

#3 Prova se filmen. Hela filmen. Säg till om det är någon sekvens som kan vara svår att förstå så hjälper vi dig.

[X=0]
2015-02-04 21:57
#5

#4

Sekvensen eller filmens information mellan 7-8 min,  handlar om det problemet med "öppenhet" människor ställs inför. Människor styrs av mer än logiska tankar, gäller alla!! När du väljer att tro på ett forskningsresultat som tolkats och utvärderats av expertis, finner du det sant. Hur sant det är vet du egentligen inte, du väljer att tro på andrahands uppgifter som kan vara påverkade av många faktorer.

Prova att se klippen med Ralf Sundberg och Tore Person.

Detta är ett problem för den vetenskapliga trovärdigheten.

Öppenhet blir inte förklarat av en isolerad filmsnut, tyvärr…

Tim Noaks gör något stort när han erkänner att han hade fel!!

Titta gärna på detta föredrag.

http://urplay.se/Produkter/183316-UR-Samtiden-Naring-for-halsa-och-prestation-Konsten-att-paverka-halsan

X=0

[X=0]
2015-02-06 16:32
#6

#4 av: JoHo

#3 (Du svarade mig detta? utan att jag ställt någon fråga!)
Prova se filmen. Hela filmen. Säg till om det är någon sekvens som kan vara svår att förstå så hjälper vi dig.

Jag uttryckte bara påståenden i det inlägget!

Precis som jag gjorde i #5 som berör en sekvens i din filmsnutt.

Du verkar inte ha något att ifrågasätta, så….

Kan jag med detta dra slutsatsen att jag fattat?

X=0

Annons:
JoHo
2015-02-06 19:28
#7

#6

Beror på hur du hanterar det hela senare.

[X=0]
2015-02-06 19:59
#8

#7

Kryptiskt svar som väcker frågor……

Förklara enkelt vad du menar med "Beror på hur du hanterar det hela senare"

Vilken rollkaraktär är du iklädd i detta kryptiska svar?

Är det din roll som forskare i ditt sociala experimentet?

Eller,, är det som empatisk medmänniska?

Jag förstår faktiskt inte vad du har för avsikt eller vad nu menar med ditt svar???

X=0

JoHo
2015-02-06 20:32
#9

#8 Jag har aldrig iklätt mig någon forskarroll. Jag skrev ett svar bara. Om du inte förstår är det inte mitt problem.

[X=0]
2015-02-06 20:42
#10

#9

Du skriver i ett svar" Säg till om det är någon sekvens som kan vara svår att förstå så hjälper vi dig."

Nu skriver du  "Om du inte förstår är det inte mitt problem."

Tycker du att det är konstigt om jag blir förvirrad av ditt agerande?

X=0

JonasDuregard
2015-02-07 11:13
#11

#10 Man kan vara hjälpsam med andras problem vet du 🙂

[Har en åsikt!]
2015-02-07 16:42
#12

Tycker det är en jättebra liten kortfilm om öppenhet!! Kanon och helt rätt!

Förstår bara inte varför inte paranormalister inte ska se den……???

Är det inte bra om alla ser den??

JoHo
2015-02-07 16:56
#13

#12

Jo, det är jättebra.

Tre scenarier: 

1. De vägrar se den för att de inte vill påverkas av "skeptikerpropaganda".

2. De ser den men det spelar ingen roll då de inte tar till sig informationen.

3. De ser den men försöker få en koppling till att man inte ska tro ett dyft på forskningsresultat för att underminera den vetenskapliga trovärdigheten.

Att någon skulle ta till sig klippet och få upp ett eller två ögon är svårt i vissa led.

Annons:
[X=0]
2015-02-07 18:34
#14

#13 

Är det enkelriktat i tankarna hos alla människor då?

Jag ser få kommentarer på det Ralf Sundberg så enkelt förklarar och även Tim Noakes förmedlar det tämligen begripligt.

Sen har vi överläkaren Tore Person som i och för sig ser ut som en biker, men det behöver inte betyda att budskapet är fel eller för den delen är svår att begripa.

Tillåt mig att brista ut i ett…😂

X=0

JoHo
2015-02-07 23:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Well

[X=0]
2015-02-08 00:12
#16

Eller så kan man dölja dimman av sig själv som här……

[X=0]
2015-02-13 20:31
#17

#13 

Är dina egna 3 scenarier,, det du upplever när du försöker förstå docent Sundberg???

Tre scenarier: (JoHo`"s)

1. De(DU) vägrar se den för att de(DU) inte vill påverkas av "skeptikerpropaganda".

2. De(DU) ser den men det spelar ingen roll då de(DU) inte tar till sig(DIG) informationen.

3. De(DU) ser den men försöker få en koppling till att man inte ska tro ett dyft på forskningsresultat för att underminera den vetenskapliga trovärdigheten(DU TROR PÅ).

Att någon(DU) skulle ta till sig klippet och få upp ett eller två ögon är svårt i vissa led.

X=0 😎

genesimmons
2016-02-15 11:12
#18

puff

Upp till toppen
Annons: