Annons:
Etikettmedicin
Läst 5633 ggr
blombuketten
2014-10-25 21:39

Silver, silver :)

En rätt intressant artikel från Sydsvenskan. Riktigt otäckt är det och den slutna gruppen finns här på iFokus. Tänk att man har mage att lura svårt sjuka människor på det här viset….och tjäna miljoner på det. Kom sen och snacka om "Big Pharma" som tydligen, enligt vissa, tjänar pengar på människors sjukdomar. Hej och hå.

Annons:
Maria
2014-10-25 22:29
#1

Tyvärr går länken inte att öppna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kryddis
2014-10-25 22:33
#2

Det saknas ett kolon efter "http" i länkadressen.

Denna bör funka hoppas jag (ifokus verkar leva ett litet eget liv vad gäller vissa funktioner efter "upp"dateringen):
http://www.sydsvenskan.se/sverige/tusentals-sjuka-far-falskt-hopp/

blombuketten
2014-10-25 22:43
#3

Tack för att du fixade länken Kryddis :)

Maria
2014-10-25 22:43
#4

Fy attan. Hoppas läkemedelsverket gör slag i saken och agerar.

Hoppas verkligen inte det finns någon sluten grupp här på iFokus utan att det "bara" är på Facebook.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

blombuketten
2014-10-25 22:52
#5

Ja kära nån Maria, jag menade facebook fast jag skrev iFokus. Är nog för trött tror jag :)

Maria
2014-10-25 23:07
#6

Jag gissade nästan det😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JonasDuregard
2014-10-26 12:21
#7

Fixade länken.

Det är en riktigt obehaglig grupp som drivs av helt skrupelfria människor.

chik
2014-11-01 00:33
#8

Det där silvret är det många som tror på. För min del, så skall man bara använda den som smycken. O inte i kroppen.

Lena.P är jag i verkliga livet.

NiklasTyreso
2014-11-02 13:12
#9

Det finns en tråd på flashback.org om kollodialt silver i forumet för alternativ medicin där. 

Jag är för många former av naturmediciner,men kollodialt silver verkar bara vara hokus pokus.

piotrr
2014-11-02 17:46
#10

Allt är inte silver som glimmar.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

olaka
2014-11-08 09:26
#11

Anny Berglin skrev en kritisk debattartikel på Nyheter 24: www.nyheter24.se/debatt/782208-nej-kolloidalt-silver-botar-inte-ebola-det-botar-ingenting Skitstormen lät inte vänta på sig, ljus- och kärlekmänniskorna beter sig som vanligt: www.anny.se/2014/11/08/ta-mina-barn-ta-mina-djur-men-ror-inte-mitt-kolloidala-silver/

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

JoHo
2014-11-08 10:06
#12

Jösses! Man blir verkligen mörkrädd när man läser kommentarerna. Det där hatet, den där frustrerade kampen för att göra personangrepp när argumenten tryter… Man känner igen denna frustration från paranormalister på iFokus som blir ifrågasatta men här är det etter värre. Vilken fruktansvärd människosyn en del människor har så här öppet. Och nu kommenterar de inte som här - anonymt - utan personangreppen pågår från deras offentliga FB-konton. Hoppas på många åtal för förtal…

Klass
2014-11-08 18:12
#13

Det är faktiskt hel ofattbart hur KS-människorna reagerar - jag kan inte låta bli att jämföra med de som blev kränkta över Lars Vilks rondellhundar.

Srämmande!

Annons:
piotrr
2014-11-11 17:47
#14

Mer trams och förlöjligande i kommentarerna efter en ny artikel: 

http://nyheter24.se/debatt/782494-lognarna-bakom-kolloidalt-silver-hotar-oss-kritiker-till-tystnad

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Klass
2014-11-11 17:48
#15

Det har skapats en sida som berättar om Kolloidalt silver:
http://kolloidaltsilver.org/

Inte långt därefter blev de galna på Sultans Facebook-sida.

Sedan kom Nyheter24.se med en artikel:

http://nyheter24.se/debatt/782494-lognarna-bakom-kolloidalt-silver-hotar-oss-kritiker-till-tystnad

(Jag har inte fattat hur det fungerar med länkningar här på iFokus - jag hoppas att det blev rätt.)

Huygens
2014-11-12 19:43
#16

Här är en kvinna som hade så mycket akne att hon var självmordsbenägen. Folk som mötte henne trodde att hon var ett brännskadeoffer. Hennes liv räddades av Silver Serum och en liknande silverprodukt används av NASA.

spirit33
2014-11-12 21:43
#17

#16

Javisst, vill du läsa en annons om Silver Serum, så visst är det rätt länk att posta. Äter NASA Silverkräm, eller smetar de in rymdödlor med pastan?

piotrr
2014-11-13 14:27
#18

Silver kan användas för att desinficera ytor. Det kan döda bakterier på huden. Det är dock en helt annan sak än att ÄTA SILVRET. 

Du äter inte hudkräm heller.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2014-11-13 14:27
#19

Risken med att använda det på huden är att silver fäster sig i huden och kan orsaka bestående färgförändringar. Om man redan var självmordsbenägen för att man hade acne är det förmodligen inte så kul att få gråblå hud istället.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
2014-11-13 14:31
#20

Det finns starka antibiotika att ta för den som har riktigt svåra problem med acne, men det rekommenderas inte eftersom, tja, du smetar in dig med något som sedan spolas ut i avloppet och förhöjer risken för MRSA. 

Bakterier kan bli resistenta mot silver också och då kommer många kirurgiska instrument och ytor att sluta vara sterila.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Annons:
Klass
2015-03-20 19:52
#21

Bumpar denna tråd med en länk till ett inslag med en snubbe som säljer Kolloidalt silver,  från programmet som på svenska kallas Draknästet. Dragons Den i USA.
Han blev, med rätta, totalsågad av drakarna!
http://www.snotr.com/video/3938/Dragons_Den

ru4real
2015-03-21 14:52
#22

Härlig sågning. :D

JoHo
2015-03-21 15:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Det finns ju en orsak till att bedragare håller sig bakom stängda dörrar som ingen får en inblick i. Det är ju för att de ska kunna fortsätta lura andra människor på pengar utan att någon ska blanda sig i. Gäller antivaxare, kolloidalt silver-månglare, självpåstådda medium och liknande som kämpar för att rensa ut alla oliktänkande.

Kolla bara detta stackars barn som systern "behandlar" med kolloidalt silver, homeopati och annat hocus-pokus. Hon har haft det så här sedan i somras. En antibiotikakur så hade hon varit ok inom ett pr dagar, men nej, nej. Här ska barnet plågas med verkningslöst trams och lida.

Men tänderna var visst vita och fina…

Klass
2015-03-21 20:01
#24

#23

Fy sjutton vilken obehaglig läsning! Varför inser de inte att det inte fungerar?! GAH!

JoHo
2015-03-21 20:47
#25

Därför att de är lurade. Därför att de tror att läkemedelsföretag är så korkade att de inte börjar producera verkningslös "medicin" som inte ens behöver testas. De skulle tjäna miljarders mer om de gick i homeopatens spår men det fattar inte foliehattarna.

Och att de som säljer kolloidalt silver och homeopatika tjänar grova pengar fattar inte dessa människor heller. De tror att det bara är "Big Pharma" som tjänar pengar.

Titta på kolloidat silver och homeopatika i Sverige: Vilka är det som försvarar detta med näbbar och klor? Jo, de som säljer skiten.

[X=0]
2015-03-21 21:11
#26

#25

Man kan dra många slutsatser som man "personligen" i sitt medvetande upplever som sanning, men vad vet vi egentligen om sanningen om "livets" sanning?

Om vi tar den senaste forskningen om hjärnans reaktion i förhållande till den medvetna reaktionen…?  uppstår många ????? pga  att man kan förutse val 1-10 sekunder innan dom görs medvetna. Man skulle kunna tro att vi inte har en fri vilja.

Om man går på den teorin skulle man kunna försvara allt som händer, även det man upplever som fel…..varför???? kanske för att vi inte har ett val utan att "livet/processen" väljer sina egna vägar genom egen utslutning av det som fungerar för den effektivaste/starkaste överlevnad…typ "naturligt urval" som ju är en teori inom evolutionen. 

Sen kan man ju tro vad man vill och välja vad man vill enligt mig, så länge man inte tror sig vet "livets/procesens" sanning……..😂

X=0

ru4real
2015-03-21 21:24
#27

#26 och det du skriver handlar om?? Vad har det m tråden om KS att göra?

Annons:
Klass
2015-03-21 21:29
#28

#26

Jag kan inte se hur din kommentar, som verkar handla om någon slags sanningsrelativism, är relevant i denna tråd. 

Bilden från Facebook i #23 visar något mycket obehagligt, där folk verkar ha sina egna sanningar och inte bryr sig ett dugg om vad forskningen visar. Resultatet är att en ung människa plågas helt i onödan.

[X=0]
2015-03-21 21:37
#29

#27

Om vad vi vet som vi uppenbarligen inte vet!!!!!!

Du kan gärna förklara hur något kan vara, verkningslöst, bakterie dödande , resistent påverkande och inte bakterie dödande på samma gång.  

Sen kan du förklara hur människor får välja vad dom vill "dopa" sig med enligt deras eget val och bevisa att dom verkligen väljer medvetet.

Hoppas du följer forskningen om hjärnan, annars bli mina ord bara filosofiska floskler i ditt kanske icke valda medvetande…………😂

X=0

[X=0]
2015-03-21 21:41
#30

#28

Ja du Klass……folk lider i vår så besynnerligt vackra värld.

Mer kan jag nog inte förklara för dig!

X=0

ru4real
2015-03-21 21:45
#31

#29

(1) Det finns flera trådar om KS, där du kan läsa mer om hur det både inte funkar (för oralt intag), bakterieresistens (KS'et hamnar utkissat i naturen). Att det är bakteriedödande är det ju inte i den form så KS infinner sig i, däremot är det ju känt att silver i sig har bakteriedödande egenskaper. Men då används det på ett helt annat sätt. Denna artikel tar upp en del av detta . 

(2)Fattar fortfarande inte vad du orerar om. Lördagsölen som kickat in?

[X=0]
2015-03-21 21:55
#32

Kan du gå ner på molekyl nivå när du beskriver skillnaderna, det finns kanske något vi kan lära oss som vi inte visste innan.

Finns text som säger att KS kan skada hjärnan……………..

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2014/12/15/forskare-stora-risker-med-silver/

Jag kissar inte med hjärnan, men vet inte hur vida andra/du pissar ut det som finns i hjärnan, kändes  som du själv satta den nivån………….. 

X=0

Starman
2015-03-26 23:41
#33

Det mest obehagliga jag läst på den sidan var angående en tjej vars mamma uppebar palliativ vård för långt gången cancer, och tjejen berättade om hur hon inte ville att mamman skulle matas med Big Pharmas ondskefulla gifter, så hon hade tagit bort de smärtstillande som mamman fick och ersatte det med silver på eget bevåg. Det obehagliga låg i att människor som opponerade sig mot detta sjuka tilltag blev utkastade ur gruppen. Det råder minst sagt sektverksamhet, och Anders Sultan drar sig inte för att skapa nya grupper när de stängs ned på grund av olaglig verksamhet. Just nu finns Kolloidalt Silver 3.0. Riktigt otäck man som bör lagföras snarast.

Mia-45
2015-03-27 08:09
#34

#33 Usch och fy säger jag bara! Att ta bort smärtstillande i ett sådant skede är inte mänskligt. Silvret kan inte ha funkat emot det. Obarmhärtigt säger jag bara!!!

Annons:
Hugothebest
2018-01-25 09:29
#35

Nu har facebook-gruppen blivit politisk också.. admin går ut med att Hilary Clinton är djävulens sändebud och Sultan delar konspirationsvideor om att Obama har fejkat födelsebevis m.m. Vad det har att göra med silver har jag ingen aning om, men att jag fick dåliga vibbar av sidan och gick ur direkt!

Upp till toppen
Annons: