Annons:
Etikettskepticism
Läst 2350 ggr
JoHo
9/8/14, 11:03 AM

Medium bedragare redan då

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från tidningen Allt om Historia ute i handeln nu.

Annons:
Cristine
9/8/14, 11:11 AM
#1

Klart att det finns/fanns massor av bedragare inom det mediala liksom i allt annat.

Denna hade ju storhetsvansinne med titlar som princessa t.ex, sådant kommer alltid fram med tiden.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

JoHo
9/8/14, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bara för att det "fanns bedragare inom allt annat" gör inte att mediumbranschen ska få något sorts frikort.

Cristine
9/8/14, 11:37 AM
#3

Jag menade det inte så heller!🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Medda
9/8/14, 12:12 PM
#4

Joho dina inlägg får mig att undra på varför du har sån agg för det som inte anses vara "normalt", särskilt mot de mediala. Bedragare finns det gott om i alla dess former sen århundraden tillbaka, det har funnits långt innan tanten på artikeln. Bedragare eller inte så är det mellan den som är medium och den som går till medium. Det är upp till den som vill gå till ett medium om de väljer tro på personen eller inte.

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

JoHo
9/8/14, 12:56 PM
#5

#4

> Joho dina inlägg får mig att undra på varför du har sån agg för det som inte anses vara "normalt", särskilt mot de mediala. 

Var har jag "agg" mot det mnediala eller de som tror på medium och spöken? Jag gillar inte bedragare och det borde ingen göra.

> Bedragare finns det gott om i alla dess former sen århundraden tillbaka, det har funnits långt innan tanten på artikeln. 

Men innebär det då att självpåstådda medium som är bedragare har ett frikort? Ni tar LLTID upp detta med "det finns bedragare i alla branscher" som om det är ett försvar. Jag gillar inte bedragare i NÅGON bransch. Gör du?

> Bedragare eller inte så är det mellan den som är medium och den som går till medium. Det är upp till den som vill gå till ett medium om de väljer tro på personen eller inte. 

Så du anser att det är OK att bli bedragen av låt oss säga en sol-och-vårare bara om de som blir lurade tror på personen? Jag förstår inte vad du menar här? Kan du kanske utveckla ditt resonemang?

JoHo
9/8/14, 1:07 PM
#6

#3

Hur menade du?

Annons:
JonasDuregard
9/8/14, 7:02 PM
#7

#1 "Denna hade ju storhetsvansinne med titlar som princessa t.ex, sådant kommer alltid fram med tiden."

Tyvärr gör det inte alltid det.

Och det beror nog delvis på att många antar att det gör det.

JonasDuregard
9/8/14, 7:07 PM
#8

#4 "Joho dina inlägg får mig att undra på varför du har sån agg för det som inte anses vara "normalt", särskilt mot de mediala."

Tramsig formulering. Om det han kritiserar inte är "normalt" är helt ovidkommande, och ditt försök att få det att låta som att JoHo har något emot avvikande i största allmänhet är bara tröttsamt.

Vad menar du ens med att det inte är normalt?

"Bedragare eller inte så är det mellan den som är medium och den som går till medium."

Menar du att man inte ska bry sig om ifall andra faller offer för bedrägerier? Att man ska sköta sig själv och skita i andra eller något sådant?

Ganska cynisk inställning i så fall.

"Det är upp till den som vill gå till ett medium om de väljer tro på personen eller inte."

Ja? Så därför är det fel att avslöja bedragare?

Medda
9/8/14, 9:28 PM
#9

Jag utgår då från de inlägg jag  har sett dig göra och ditt sätt att skriva om de som anser sig vara mediala.  Jag tycker inte heller om bedragare, absolut inte. Men vem är det som avgör vem som är bedragare i sådana fall. Du? Jag? Den som väljer att gå till ett medium eller mediumet? Jag tror att de flesta som väljer att gå till ett medium vet vad de ger sig in på, till skillnad från de som blir sol och vårad som tror att de hittat kärleken.  Bara att du skriver Ni visar på att du drar alla över en kam, och efter som du skriver Ni i ett svar till mig betyder även sätter mig till den kategorin. Visst ska du stå för dina åsikter och det är alltid bra att man har skilda åsikter om saker och ting, för de leder till samtal och utveckling. Jag tänker inte sitta här och försöka övertyga dig till tro något än det du gör, däremot anser jag att det är synd att stämpla människor som bedragare (då syftar jag inte på tanten i artikeln eller den som lärde upp henne) när man väljer att se det man vill se.  Själv har jag aldrig tagit en krona från någon som kommit till mig och har alltid varit tydlig med att de inte är ett sett att lösa problem på eller ge hänge sig allt för mycket till det.  Jag lägger min tid och energi på att sitta i otaliga  samtal, chatta med människor kostnadsfritt. Och helt ärligt så har det hjälpt många. Jag har själv varit skeptisk och hela tiden försökt hitta en logisk och vetenskaplig förklaring till saker och ting, dock har jag insett att allt är inte svart eller vitt. Jag har även upptäckt att personer som är lite mer andliga är ofta mer positiva, det är mycket ljus, kärlek, behandla din nästa som du vill bli behandlad osv. Istället för att vara bittra, negativa och peka finger på andra.

Jonas: jag tänker inte ens kommentera ditt svar. 

Må gott och lev väl/ Medda

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

JoHo
9/8/14, 10:04 PM
#10

#9 > Jag utgår då från de inlägg jag har sett dig göra och ditt sätt att skriva > om de som anser sig vara mediala. Så du har alltså förutfattade meningar. Det är det du vill berätta och bekräfta? Men du kan du gärna uppvisa belägg för det du påstår i stället för att komma med förutfattade meningar. > Jag tycker inte heller om bedragare, absolut inte. Men vem är det som > avgör vem som är bedragare i sådana fall. Du? Jag? Den som väljer att > gå till ett medium eller mediumet? Hur avgör man i andra bedrägerifall? I självpåstådda mediums fall - som visas ovan - blev de avslöjade. Anders Åkesson och Colin Fry är ju "moderna" självpåstådda medium som avslöjats av sina egna. Hur skulle du själv avgöra är enbedragare. > Jag tror att de flesta som väljer att gå till ett medium vet vad de ger > sig in på, till skillnad från de som blir sol och vårad som tror > att de hittat kärleken. Och hos ett självpåstått medium så pratar de med deras döda älskade. Vad är skillnaden egentligen? > Bara att du skriver Ni visar på att du drar alla över en kam, och efter > som du skriver Ni i ett svar till mig betyder även sätter mig till den kategorin. Nej, det gör jag inte. Att du tar åt dig är inte mitt problem eller fel. > Jag tänker inte sitta här och försöka övertyga dig till tro något än det du gör, Varför inte? Jag ber ju hela tiden om att någon ska få mig att ändra åsikt i frågan. > däremot anser jag att det är synd att stämpla människor som > bedragare (då syftar jag inte på tanten i artikeln eller den som > lärde upp henne) när man väljer att se det man vill se. Då tycker jag heller inte att du ska stämpla någon som bedragare. JAG har inte påstått något annat. Det är du som lägger ord i min mun. > Själv har jag aldrig tagit en krona från någon som kommit till mig och Så om man är självpåstått medium och inte tar betalt (förutom att man får sin egoboost) är det ok om man nu skulle lura någon att man kan prata med de döda (och de döda pratar tillbaka)? > Jag lägger min tid och energi på att sitta i otaliga samtal, chatta med människor kostnadsfritt. Och helt ärligt så har det hjälpt många. Kan du förklara på vilket sätt du hjälpt många? > Jag har även upptäckt att personer som är lite mer andliga är ofta mer > positiva, det är mycket ljus, kärlek, behandla din nästa som du vill > bli behandlad osv. Istället för att vara bittra, negativa > och peka finger på andra. Jotack, "ljus och kärlek" ser vi ju hur en del medlemmar behandlas på paranormala forum. Dessutom finns det många inom din bransch som vittnar om allt annat än ljus och kärlek utan tvärt om… Det finns flera trådar både här och på paranormalistforum som visar på detOch det pekas finger. Hur många paranormalister pekade inte finger mot Anders Åkesson? > Jonas: jag tänker inte ens kommentera ditt svar. Moget.

Gesus Pettersson
9/9/14, 2:10 PM
#11

#9 @Medda  "Och helt ärligt så har det hjälpt många"

Vad har du hjälpt dom med?

Är du ett medium?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Lilla Stjärna
9/9/14, 3:33 PM
#12

💣    "Andevärlden" och "Andra sidan " existerar inte som en plats där före detta människor "förvaras" . Därför kan vi levande människor inte kommunicera med avlidna människor.

Cristine
9/9/14, 4:22 PM
#13

"Andevärlden" och "Andra sidan " existerar inte som en plats där före detta människor "förvaras" . Därför kan vi levande människor inte kommunicera med avlidna människor.

Källa?

He he jag har också varit skeptiker!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Lilla Stjärna
9/9/14, 5:17 PM
#14

#13;  "Källa?"

Min skapare.

"He he jag har också varit skeptiker!"

Jag har gått från att vara enbart troende, till att vara troende i vissa fall och skeptisk i andra.

Jag har verkat som medium, healer, spåkärring och "andlig rådgivare" mm under en tid i mitt liv och var väldigt eftertraktad som sådan. Idag är jag hjärtligt glad att jag inte hann gå ut med det offentligt och skapade hemsidor osv.

Jag ser det som att damen i # 0 har blivit bedragen i sin tur, vilket jag själv blev -om hon nu inte var en mytoman.

Cristine
9/9/14, 7:17 PM
#15

Har du gått igenom allt detta bör du veta vilken fot du ska stå på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Lilla Stjärna
9/9/14, 9:36 PM
#16

#15, Hur menar du, att jag borde tro på allt eller inget?

Tidigare kunde jag gå på allt möjligt men nu vet jag att det gäller att vara oerhört vaksam.

När det gäller det man brukar kalla "Andevärlden", så vet jag numera att den inte finns!

Medda
9/9/14, 10:45 PM
#17

Nä men hej herr Pettersson 

Nej jag kan varken kalla mig själv för medium eller medial, dock finns det många sätt att hjälpa människor på. Resten ska jag faktiskt inte gå in på, precis hemkommen efter en hel dag av hjälpande och helt slut på energi 😉

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

JoHo
9/9/14, 11:15 PM
#18

Medda Kan du inte svara på de frågor jag ställde i #5

Medda
9/9/14, 11:21 PM
#19

Med all respekt Joho som jag skrev ovan, så är jag ganska slut och har ingen ork till att gå in i debatter. Jag får återkomma när jag har mer ork 🙂

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

chik
9/10/14, 8:24 AM
#20

Medial, ja det är ju upp till var o en o vara .Men grejen för mig är när någon tar Betalt O påstår att det är Så.Det är då det inte blir bra i min värd. 

'Medda ditt inlägg #9. Denna mening. ''Den som väljer att gå till ett medium eller mediumet? Den som väljer att gå till ett medium eller mediumet? Jag tror att de flesta som väljer att gå till ett medium vet vad de ger sig in på, till skillnad från de som blir sol och vårad…''' Grejen är att det vet dom Inte. Utan de är oftast i en situation där de vill ha svar på något som sker i deras liv o som de inte klarar att reda ut..'Alltså Sköra människor.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Gesus Pettersson
9/10/14, 10:24 AM
#21

#17 @Medda Du skriver, "Själv har jag aldrig tagit en krona från någon som kommit till mig …"

Hur menar du där - VAD har du inte tagit betalt för då..?

Och, jag repeterar, "Vad har du hjälpt dom med?"

Du kan svara när du har fått tillbaka din energi - du behöver inte svara att du inte orkar svara nu…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Medda
9/11/14, 10:46 PM
#22

Så nu ska jag försöka svara så gott jag kan, dock kommer jag ge svar i flytande text och inte stapla upp meningar och svara mening för mening. 

Till en början med angående din kommentar 18# så skrev jag så skrev jag svaren på frågorna 5# i kommentar 9#. Och som sagt så har jag bakat in det i texten och inte staplat upp bit för bit. 

Jag kan till en början med skriva att jag inte kommer orka med otaliga uppstaplade kommentarer och tänker inte heller tolerera någon form av påhopp eller kränkning gällande min text som kommer. Som sagt jag tänker inte försöka övertyga någon att ändra på det de tror på. Det livet har lärt mig är att allt är inte svart eller vitt hur mycket än jag hade önskat det var. Jag om någon var en stor skeptiker, särskild mot mig själv. Jag försökte alltid hitta någon form av vetenskaplig bevis eller fakta till saker och ting, men upptäckte att jag vissa gånger hittade vetenskaplig bevis och vissa gånger så gjorde jag inte det. När det kommer till hur jag hjälpt människor så är det på många olika sätt. Delvis har det varit inom mitt yrke då jag arbetar både med tjejer utsatta för våld i hederns namn och  dels med ungdomar på gränsen till destruktivitet. Men det har hänt att jag har hjälpt människor på andra sätt. Jag kan beskriva 2 fall som exempel:

1 för ett tag sen var jag på semester i Turkiet i två veckor. I två veckors tid vankade en kvinna fram och tillbaka på stranden och sålde ankellänkar. Varje gång jag såg denna kvinna så var det en röst inom mig (min egen röst då) som sa til mig att jag skulle gå och säga till den här kvinnan att inte oroa sig för sin son. Att han var starkare än vad hon trodde. Och varje gång så satt jag och "argumenterade" med mig själv och försökte hitta en logisk förklaring varför jag tänkte så, det kunde jag ju inte säga, kanske jag hade hört någon prata om det, eller hon kanske hade nämnt det för någon när jag var i närheten, jag hörde mig själv säga: hon kommer tycka du är knäpp osv. I nästan två veckors tid så ignorerade jag det, men det gav sig inte. Till sist tog jag modet till att gå försiktigt fram till henne. Bad om ursäkt och sa att det kanske kommer låta konstigt men oroa dig inte för din son, han är starkare än du tror. Kvinnan började gråta och sa att hon hade varit så orolig för sin son som hade gått till lumpen vid ett ställe som var rätt så oroligt. Och i Turkiet är de i lumpen 16 månader (tror jag) och får många gånger farliga uppdrag som att gå till berget och kriga mot "rebbeliska" kurder. 

2 Jag var på Ikea och hade handlat färdigt, var på väg ut när jag ännu en gång hörde mig själv säga nej gå inte stanna, gå till stället de säljer korv på.  Vilket jag tyckte var märkligt men jag gick och satte mig iallafall. Jag hade suttit där en stund när jag såg en man komma med sina två döttrar, de såg ut att vara 4 och 2 år gamla. De satte sig bredvid mig och åt korv, det tog inte lång stund innan den lilla flickan började hosta. Hon hosta och hosta och blev röd i ansiktet och pappan banka henne på ryggen, men hon blev rödare. Jag gick fram till dem och bad honom lägga henne över knät. Sen satte jag handen mellan hennes skuldror och började trycka framåt för att få tryck och rätt var det va så sa det Plopp och en tjock korvbit flög ut.  Efter det kunde jag gå utan att argumentera med mig själv. 

Jag har kunnat beskriva barndomsrum, nallar som människor har haft, andras mor och far föräldrar som jag aldrig träffat, situationer mm. Jag vet själv inte varför eller hur och den enda "Logiska" förklaringen jag har kunnat komma på är att vi människor använder bara en liten procent av vår hjärnkapacitet. Jag kanske använder en lite större procent och på något sätt "tjuvkopplar" mig till människor, om det nu är logiskt. Jag hoppas att ni känner att ni har fått svar, nu är jag slut och ska slänga mig i bingen. 

Må gott och lev väl/Medda

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

JonasDuregard
9/11/14, 10:59 PM
#23

#22 "Jag har kunnat beskriva barndomsrum, nallar som människor har haft, andras mor och far föräldrar som jag aldrig träffat, situationer mm."

Jag tror på att du upplever att du gjort det oftare än vad slumpen tillåter, men jag misstänker att om du testade lite mer systematiskt så skulle du upptäcka att så inte är fallet. Det har alla andra som testat gjort.

"Jag vet själv inte varför eller hur och den enda "Logiska" förklaringen jag har kunnat komma på är att vi människor använder bara en liten procent av vår hjärnkapacitet"

Det där är tyvärr bara en myt.

Det finns mycket enklare och mer logiska förklaringar.

Klass
9/12/14, 12:00 AM
#24

#22 Medda

Är du inte ett dugg intresserad av att ta reda på om dina förmågor verkligen är på riktigt? Nöjer du dig med att själv tolka diverse lösryckta händelser som att du har någon slags övernaturlig förmåga?

JoHo
9/12/14, 9:57 AM
#25

#22

>  och tänker inte heller tolerera någon form av påhopp eller kränkning gällande min text som kommer. 

Vad anser DU vara "påhopp eller kränkningar"???

Frågar då så många paranormalister har en skev syn gällande sådant.

Är t ex ifrågasättande som du ser i svaren ovan "påhopp eller kränkning"?

[Sacred Wolf]1
9/12/14, 6:43 PM
#26

skärp up dig

JoHo
9/12/14, 6:45 PM
#27

#26 Du är otydlig där. Vill du att Medda ska skärpa upp sig ? Varför i så fall?

Annons:
Gesus Pettersson
9/14/14, 3:28 PM
#28

#22 @Medda "tänker inte heller tolerera någon form av påhopp eller kränkning gällande min text som kommer."

Såpass…

"den enda "Logiska" förklaringen jag har kunnat komma på är att vi människor använder bara en liten procent av vår hjärnkapacitet."

Ja det är bara en myt det vet du väl! Och varför skulle vi inte använda hela vår hjärna, just storleken på hjärnan som är en begränsning för oss, vid födseln bl.a. Varför ha en stor hjärna då, om den inte används hela - som att vi bara skulle använda den ena armen, fast vi har två..!

Och - jag repeterar igen, VAD har du inte tagit betalt för då..?

Och, "VAD har du hjälpt dom med?"

Är det att du sa något till en kvinna i Turkiet och att du körde en Heimlish..?

Du skriver ju, "Själv har jag aldrig tagit en krona från någon som kommit till mig …"

Samma som innan, du kan svara när du orkar- du behöver inte svara att du inte orkar svara nu…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

ru4real
9/14/14, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Myten om att vi bara använder x% av våra hjärnor: http://psychology.about.com/od/biopsychology/a/10-percent-of-brain-myth.htm.

Så. Frågor på det?

Lilla Stjärna
9/20/14, 3:53 PM
#30

#29, Kristallklart, men tyvärr tror väldigt många fortfarande på den gamla myten!

Personligen tror jag att vi alla är lika mediala, medium, födda med förmåga att ta emot impulser för vägledning o s v. Det är inte bara vissa människor som är "mediala" och besitter en "gåva"  (vilket jag själv trodde), det är bara så att vissa av oss blir medvetna om det och andra kanske aldrig under sin livstid.

Men, det är oerhört lätt att ta in "fel kanal" -det är då vi tror att vi har den speciella uppgiften här i världen att hjälpa andra via "Andra sidan" m fl.

Om jag ville,  så skulle jag kunna dra in stora pengar, berömmelse och självförhärligande  genom att hålla seanser, medverka i TV-program, skriva mängder med böcker, skicka "jordbundna" andar till "ljuset" ( vilket ljus förresten 🤔?) ," kanalisera"  utomjordingar, avläsa auror -ty sånt gör jag med lätthet.

genesimmons
2/15/16, 11:11 AM
#31

puff

Upp till toppen
Annons: