Annons:
Etikettkänsligt-bortom-kritik
Läst 1679 ggr
gant
7/20/13, 8:31 PM

Expressen ryter till

Denna artikel är väl värd att uppmärksamma här också:

http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/hokuspokus-for-gravida/

Annons:
herj
7/21/13, 12:45 AM
#1

Det är alltid underbart när aftinbladet och expressen till skillnad från det vanliga faktiskt tar upp en kritisk artikel, ledare eller insändare. Men tyvärr då sker det allt för sällan.

piotrr
7/21/13, 3:04 PM
#2

Sakine är alltid bra.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

kamera0710
7/25/13, 2:04 PM
#3

Mest intressant att notera är att det inte nämns ett ord i artikeln om de stolligheter som med jämna mellanrum poppar upp från KD:s fundamentalistiska falang. Och detta samtidigt som KD ingår i en allaians som gärna pratar om "vår kunskapsskola mot den socialdemokratiska flumskolan".

I senaste valrörelsen tog jag med motiveringen till VoF:s förvillarpris 2005 (se länken) till dåvarande KDU-ordföranden. Jag frågade lite om hur alliansens företrädare ser på detta flum. Det var, lindrigt sagt, en öm tå att trampa på.

http://www.vof.se/utmarkelser/tidigare-utmarkelser/arets-forvillare-2005/

gant
7/26/13, 3:23 AM
#4

Var det någon speciell allians-företrädare du talade med, som kände sig väldigt tåpåtrampad av denna utmärkelse (som ju i senaste valrörelsen redan då var fem år gammal)?

Jag har lite svårt att förställa mig att någon företrädare, av mer betydande art, skulle uppfatta en avgången ungdomsförbundsordförandes uttalanden i en fem år gammal intervju, som sådär oerhört generande. Det fanns liksom lite andra frågor som var på tapeten under valrörelsen 2010. 

Bland lite mer aktuella diskussioner, så jag minns jag dock att exempelvis KD gjorde fullkomligt klart att KD-riksdagsmannens Tuve Skånbergs ID-eskapader med Chapmanistitutet under fjolårets Almedalsvecka inte var att se som KD-politik.

Ella Bohlin själv har ju också ganska tydligt klarlagt att hon (i alla fall inte numera) inte vill se någon kreationistism i biologiundervisningen - och det var långt före senaste valrörelsen.

För övrigt så har vi väl både miljöpartister och socialdemokrater som är inne på Chemtrail-spåret? Så sent som förra månaden kunde ju socialdemokraternas officiella websajt varna oss i Västsverige om läget.

kamera0710
7/27/13, 8:09 AM
#5

#4 Det var vanliga gräsrötter inom partierna. Gammalt eller ej, Bohlins uttalanden verkar ju ganska representativa för delar av det parti hon tillhör. Samtidigt som partiet ingår i en kunskapspredikande allians.

Upp till toppen
Annons: