Annons:
Etikettom-sajten
Läst 1518 ggr
JonasDuregard
4/1/13, 6:07 PM

Nytt namn på sidan!

***EDIT: APRILSKÄMT 🙂***

Det har förekommit en del diskussion om att ordet skepticism har blivit lite för negativt laddat (se här till exempel). Därför har vi efter mycket diskussion bakom kulisserna bestämt oss för att byta namn på sidan till något som inte är så konfrontativt.

Arbetsnamnet är "Sanningssökande i Fokus", det känns mer inbjudande till en öppen diskussion, och så kan vi bredda publiken för sidan även till de som inte vill kalla sig skeptiska. Dessutom kan vi behålla förkortningen SiF.

Men innan vi definitivt byter namnet vill vi ge medlemmarna en chans att säga vad ni tycker. Kanske har någon synpunkter eller andra förslag?

***EDIT: APRILSKÄMT 🙂***

Annons:
groblad
4/1/13, 6:11 PM
#1

Man kopplar inte ihop det med "sanningsrörelsen" med namnet "sanningssökande i fokus"? Eller är det meningen?

Men ett nytt namn kan vara bra, jag ser vitsen med breddning, och att många kanske känner sig obekväma med just ordet "skepticism".


Maria
4/1/13, 6:21 PM
#2

Personligen tycker jag skepticism är ett bra ord för det talar precis om vad det hela handlar om.

Sanningssökande låter i mina öron som ganska flummigt i en värld där människor i mångt och mycket lever efter en "egen sanning" Det blir lite filosofisk över det hela.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

padragan
4/1/13, 6:42 PM
#3

Jag känner att det här är ett datumrelaterat förslag eller?

groblad
4/1/13, 6:52 PM
#4

#3, Lägg av!

Inte en chans att jag är så lättlurad 😐

Hade precis läst reglerna på en annan iFokussida, och texten att inga "skeptiker och andra internettroll är välkomna är där (eller något liknande) och därefter något här om att alla är välkomna till SiF, så för mig var det en god tanke med ett namn som skulle kunna attrahera även icke-skeptiker. Någon koppling till datumet gjorde jag inte alls.

Och dessutom har jag tidigare i dag skrattat åt lättlurade som trott att Randi bestämt sig för att ge ut miljonen.

Jag skäms.


Kryddis
4/1/13, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nja, bara Sökande i fokus känns väl bättre i så fall? För "Vad är sanning?" som det står i Bibeln.

😛😉

CherryLenore
4/1/13, 7:03 PM
#6

Förutsatt att man tror att det finns någon form av objektiv sanning. Om man tycker att skepticism är negativt laddat, vad är det för fel på kritisk?

Annons:
medde
4/1/13, 7:22 PM
#7

Hahah,, Tror inte ett dugg på det här.,Man kan säga jag är skeptisk till den här förslaget😉

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

JonasDuregard
4/1/13, 7:26 PM
#8

April April 😃

#4 "Jag skäms."

🙂

Jag hade hoppats att någon skulle hinna bli förbannad och skriva en arg kommentar om "eftergifter" eller något sånt, men det här var också roligt 🌺

Till ditt försvar måste jag säga att jag la en del energi på att få det att låta trovärdigt, även om det är en ganska dålig idé 😃

Något namnbyte är inte aktuellt 🙂

Maria
4/1/13, 8:01 PM
#9

Hahaha😂.Godtrogen som jag är så gick jag på det med buller och bång.

Attans, det är andra gången jag blir lurad idag.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

olaka
4/1/13, 8:04 PM
#10

Bazinga heter det väl nu för tiden?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Neutralis
4/1/13, 8:22 PM
#11

Haha, jag undrade just vad det flugit i er nu.

Pheme
4/1/13, 8:56 PM
#12

Jag gick på det! Känner mig inte alls lättlurad ;) Jag svarade dessutom bara för att få läsa kommentarerna men inte ville verka nyfiken så klickade för ett namnbyte… haha

Jag har också trott på spöken!
Lilla spöket Pheme 
(Se: Pheme under ytan)
Om vetenskaplig Skepticism och tron på det paranormala

medde
4/1/13, 8:58 PM
#13

#11 😉 Så det kan bli..

Men helt klart 10 poäng till admin här på sidan.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Annons:
Upp till toppen
Annons: