Annons:
Etikettnyheter
Läst 1301 ggr
JoHo
2016-01-28 16:36

Spöken sitter i hjärnan

http://feber.se/vetenskap/art/313142/spken_sitter_i_hjrnan/

Citerar:

Ni vet känslan av att inte vara ensam i ett rum? eller känslan av att känna sig iakttagen? Det kan lätt bli så att man börjar tro på spöken till slut, forskare från Schweiz hävdar dock att det är psykiskt. Allt beror på en liten miss i signalerna i hjärnan som kan uppstå under förvirring eller en skada. Efter att ha studerat flera patienter med neurologiska sjukdomar har teamet till och med kunna replikera känslan med en robot.

Den fungerar så att om du pekar ut i tomma intet så känner du samma rörelse gjord av någon annan i ryggen. Det ger känslan av att man inte är ensam, samma känsla som man får när tror att det spökar. I klippet ovan berättar Dr Giulio Rognini mer om denna upptäckt.

Där ser man. Kommentarer?

Hade varit kul att diskutera detta också på Hjärnan i Fokus men dårfår inte vissa vara med råposter som inte går mot reglerna raderas.

Annons:
vallhund
2016-02-01 14:16
#1

Eller så manifesterar de sig som personangrepp i signaturerna hos avstängda skribenter.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kamera0710
2016-02-02 08:01
#2

Efter att ha läst en hel del inlägg av signaturen JoHo kommer jag allt mer att tänka på så kallade rättshaverister. Detta apropå kommentaren i slutet om Jonas Duregård.

Ming
2016-02-02 09:20
#3

#0 Inte hela sanningen känner jag då jag förhåller mig kritisk till alla förklaringar om ditten och datten

AndersHesselbom
2016-02-02 10:50
#4

Oj, detta spårade fort, men man måste väl få försvara sig?  Att Jonas Duregård ljuger är ett sakangrepp, att t.ex. säga att någon är rättshaverist vore ett personangrepp. Det är en sak att göra, en annan sak att vara.

Maria
2016-02-02 14:09
#5

#4 Nu har ingen skrivit att någon ÄR rättshaverist utan bara att man kom att tänka på detta.

Att skriva att någon ljuger är ju i princip samma sak som att kalla någon lögnare. Det är ett riktat angrepp.

Du hittade denna tråden bara av en slump???😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

AndersHesselbom
2016-02-02 14:38
#6

Jag läser det mesta här, och kan rätt lugnt konstatera att det både förekommer en del passiv aggressivitet och en del trixande i modereringen för att släta över de misstag man inte vill stå för.

Annons:
Maria
2016-02-02 15:17
#7

Hälsa Joho.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: