Annons:
Etikettnyheter
Läst 2838 ggr
JoHo
7/18/15, 6:19 PM

Ännu ett "medium" fast för bedrägeri

Men hur kan detta komma sig när alla självpåstådda medium bär på så mycket ljus och kärlek? Man kan ju tänka sig det enorma mörkertalet… http://www.expressen.se/kvallsposten/medium-har-blivit-anmald-for-bedrageri/

Annons:
[X=0]
7/18/15, 10:22 PM
#1

#0

Ett bedrägeri av hur många i världen??

Ibland undrar jag bara, Jodå så att …………….😂

Kan vi dra slutsatsen att du tycker andra bedrägerier i andra branscher är okej?

Eller,?  skall vi dra slutsatsen att du lider av mediumofobi?

 X=0

JoHo
7/18/15, 10:37 PM
#2

#1 Det här forumet handlar inte om "andra bedrägerier" såsom ekonomiska etc. Finns amdra forum för det. Däremot tas t ex bedrägerier från alternativmedicinare, healers mm upp här också. Varför är det så viktigt för dig att släta över denna händelse och försöka få oss att glömma den? Står du bakom detta bedrägliga beteende?

[X=0]
7/18/15, 10:47 PM
#3

#2

Bedrägeri är i lagen straffbart och enligt min mening skall det vara så.

Det är sorgligt med  korruption och lögner som får oskyldiga  människor att lida utan att dom kan påverka det som hänt.

Varför har du ett så genuint intresse för just detta begränsade område du nämner?

X=0

JoHo
7/18/15, 11:07 PM
#4

#3 Det intresserar mig precis som det intresserar dig att försvara dem. Svara gärna nu på mina frågor; Varför är det så viktigt för dig att släta över denna händelse och försöka få oss att glömma den? Står du bakom detta bedrägliga beteende?

[X=0]
7/18/15, 11:57 PM
#5

#4

Du skriver………….som svar??

"Det intresserar mig precis som det intresserar dig att försvara dem."

Här handlade inte om "dem" utan en bedragare.

Jag försvarar inte bedragare!!

Du kan uppenbarligen inte svara på frågan jag ställde. 

Som löd. 

Varför har du ett så genuint intresse för just detta begränsade område du nämner?

Jag svarade på din fråga och kan bara undra hur du kan ställa den igen??

Jag vet att du klok och förståndig😕 

Är det provokation du söker?

X=0

JoHo
7/19/15, 12:28 AM
#6

#5 Det enda svar jag har är att jag är intresserad av detta av precis samma orsak du ör intresserad av att själv diskutera och försvara självpåstådda medium. Det är fascinerande och jag föreläser om fenomenet bland mycket annat. Ställer du samma fråga till de som ör intresserade av sportfiske? Varför skriver du här? Varför försvarar du självpåstådda medium? Hur vet man att det är en bedragare? Mig veterligen finns det hundratals självpåstådda medium i Sverige som är törstiga efter pengar. Vad gör denna så unik att du dömer detta "medium" och inte de andra?

Annons:
[X=0]
7/19/15, 1:26 AM
#7

#6

Du tillskriver mig osanna påståenden……var har jag påstått att jag dömer just detta medium???

Det är väl ett mål som lagen tar hand om och bedömer!!

Jag ser inte detta bedrägeri som värre än något annat bedrägeri.

Du gör tydligen inte samma bedömning som mig, vilket leder till nästa fråga.

Skall lagen döma mediums bedrägeri hårdare just pga att dom är just medium?

X=0

JonasDuregard
7/19/15, 2:09 AM
#8

#1 "Kan vi dra slutsatsen att du tycker andra bedrägerier i andra branscher är okej?"

Om du ska kasta ur dig sådant nonsens får du göra det i dina egna trådar.

JoHo
7/19/15, 9:33 AM
#9

#7

> Du tillskriver mig osanna påståenden……var har jag påstått att jag dömer just detta medium???

Tvärtom. Jag undrar varför du t ex i #1 försvarar sådana här självpåstådda medium när du skriver "Ett bedrägeri av hur många i världen??" som om det är OK.

> Jag ser inte detta bedrägeri som värre än något annat bedrägeri.

Så varför skrev du som du skrev i #1

> Skall lagen döma mediums bedrägeri hårdare just pga att dom är just medium?

De ska dömas efter lagen precis som alla andra. Vilken skum fråga du kommer med som inte har med detta att göra.

Gesus Pettersson
7/19/15, 11:11 AM
#10

X=0 Kör klassisk halmdocka och flytta målstolparna istället för att klara säga något om sakfrågan + ett litet påhopp på TS som vanligt.

Men detta kan väl enkelt förklaras bort med att det inte är ett "seriöst medium", för h*n tar ju betalt. För det har jag hört - att "seriösa medium" dom tar inte betalt :-]

Fast det är ju faktiskt så, att i påstådda mediumbranchen finns det bara avslöjade bedragare - inte en enda som visat att dom kan vad dom påstår sig kunna. Om dom tar betalt eller inte..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
7/19/15, 11:13 AM
#11

#7 @X=0  "Jag ser inte detta bedrägeri som värre än något annat bedrägeri."

Ganska fantastiskt och talande för just dom som tror på dessa charlataner. Ett medvetet bedrägeri som riktar sig till och utnyttjar utsatta och ibland desperata människor - verkar inte vara något som "upprör" särskilt…

Borde det inte jallafall vara typ, "Jag ser detta bedrägeri lika illa som något annat bedrägeri"?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[X=0]
7/22/15, 10:24 PM
#12

#11

Med tanke på ditt fanatiska intresse för denna begränsade grupp människors bedrägeri kan man ju ställa frågan…

Varför lägger du din hjärnas kapacitet på att exponera dessa bedrägerier på din blogg??? Har du drabbats av total solförmörkelse i ditt intellekt??

 eller är det bara roligt att förstöra din tid på ett så exceptionellt  litet problem??

Jag tycker du är en ganska talande figur för ett nättroll,,,,,som det så fint heter i denna cyber space………………..Hallå 😟

Vad jag tror på har du inte en aning om, men du får gärna dra dina slutsatser och tro dom är sanna……..😟

Detta kommer att raderas pga att vissa känsliga människor inte kan hantera andras åsikter. Det skapar liksom ett….😮

X=0………..😂

Klass
7/22/15, 10:31 PM
#13

#12 X=0

Om du verkligen är intresserad av att få svar på det där så kan du ju starta en ny tråd, för det du skriver nu är sjukt mycket utanför ämnet.

Annons:
[X=0]
7/22/15, 10:33 PM
#14

#13

Jag håller med dig

X=0

Klass
7/22/15, 10:45 PM
#15

#14

Bra. Då ser jag fram emot en ny trådstart av dig  snart. 

Om inte kanske man kan börja tro att du inte är helt seriös …

[X=0]
7/22/15, 10:49 PM
#16

#15 

Definiera seriös… 

X=0

Klass
7/22/15, 11:01 PM
#17

#16

Sluta tramsa och/eller starta en ny tråd.

JoHo
7/23/15, 5:31 PM
#18

#12 Kan du definiera internettroll/nättroll och varför du tror att Gesus är ett? Sedan; varför bryr du dig om någon ifrågasätter bedragande "medium". Ställ frågan till dig själv varför du sjukligt försöker försvara dessa bedragare.

Gesus Pettersson
7/23/15, 6:13 PM
#19

#12 @X=0 Tja, behövs inte så mycket av hjärnans energi för att visa upp vad dessa bedragare sysslar med. Inte så mycket av samma energi heller för att inse att det är just bedrägeri, när man tittar på det - om man nu inte tvunget vill tro på dom och vägrar se fakta…

Men du verkar tycka det är helt OK att dessa påstådda medium t.ex sitter och ljuger sörjande och gråtande föräldrar rakt i ansiktet att deras döda barn pratar med dom - OCH tar betalt för det. Jag tycker inte det..!

Dina inlägg ser f,ö ut som ditt konto blivit kapat av Jane Lyzell…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[X=0]
7/24/15, 11:07 PM
#20

Det JoHo och Gesus sysslar med kalls trakasserier i bästa fall, förföljelse i nästa och i värsta fall skulle man kunna likna det med extremisters hat mot människor som har en annan uppfattning.

 Ni får gärna hålla på att förlöjliga mig, jag är stark och omöjlig att kuva.

Jag ser er som otroligt roliga typer som försöker något som Sturemark en gång utryckte………………kriminalisera "tro"……….Jodå så att……det är som att skita i det blå skåpet………………😂

Lycka till pojkar🤪

X=0

Annons:
Klass
7/24/15, 11:12 PM
#21

#20

Om det verkligen är vad du anser så tycker jag att du ska anmäla dem till polisen.

[X=0]
7/24/15, 11:17 PM
#22

#21

Har Gesus anmält Terry eller för den delen någon annan han trakasserat på sin blogg???

Klass,,, du tycker kanske oxå att tron på något utanför den fysiska verkligheten skall kriminaliseras??….Eller??

X=0

Klass
7/24/15, 11:25 PM
#23

#22

Vem tycker att tron på något utanför den fysiska verkligheten ska kriminaliseras?

JoHo
7/25/15, 9:52 AM
#24

#20

> Det JoHo och Gesus sysslar med kalls trakasserier i bästa fall, förföljelse i nästa och i värsta fall skulle man kunna likna det med extremisters hat mot människor som har en annan uppfattning.

Verkligen? Kan du utveckla detta då jag varken hatar andra människor och är libertarian och humanist som förespråkar att vi alla ska få tro och tycka vad vi vill.

Har jag t ex någonsin skrivit att jag "hatar" någon? Att jag sagt att ingen få ha en annan uppfattning?

Är det"trakasserier" att diskutera på diskussionsforum? Är det "förföljelse" att jag önskar få svar på påståenden folk skriver och i synnerhet smutskastning (som din post) av mig?

Nej, snarare så är det du som visar upp hat och trakasserier mot mig här (och mot Gesus men han får svara för sig).

>  Ni får gärna hålla på att förlöjliga mig, jag är stark och omöjlig att kuva.

På vilket sätt "förlöjligar" JAG dig genom att fråga "Kan du definiera internettroll/nättroll och varför du tror att Gesus är ett?"

Nej, den som förlöjligar sig är nog du själv och det kan ingen klandras för.

> Jag ser er som otroligt roliga typer som försöker något som Sturemark en gång utryckte………………kriminalisera "tro"……….Jodå så att……det är som att skita i det blå skåpet………………

Först; han heter Sturmark och han har aldrig sagt att han vill kriminalisera tro. Tvärtom är det han som försvarar tro och folks rätt att får tro på vad de vill. Läs på lite innan du uttalar dig om andra människor. Börja på Humanisternas hemsida http://www.humanisterna.se

Däremot har han och många andra - så även paranormalt troende - sagt att mediumverksamhet som är bedrägeri ska kriminaliseras (vilket det redan är vid bedrägeriet).

Nej, du utmålar dig bara som en otroligt obeläst person som drivs av hat för något du inte vet något om utan bara inbillar dig då du läst smutskastning från andra som är lika opålästa som dig. 

Men jag ser fram emot att få se dig svara på frågorna jag ställer dig i denna post (något jag vet redan från början att du inte kommer svara på för så fungerar personer som du, tyvärr).

JoHo
7/25/15, 10:04 AM
#25

#22

> Har Gesus anmält Terry eller för den delen någon annan han trakasserat på sin blogg???

Du inser att det du skriver där är både personangrepp, förtal och trakasserier?

bara så du förstår att du är mer skyldig själv till trakasserier än någon annan av oss.

ru4real
7/25/15, 11:20 PM
#26

Tydligen är att ifrågasätta saker som inte är på riktigt att trakassera. Synd att de som tror på det i stort sett alltid kommer dragandes med trakasseikoftan så fort deras argument tryter. 

Att ifrågasätta ngt är aldrig trakasseri. Man frågar för man vill veta mer. Enkelt. Om ngn påstår sig kunna ngt (oberoende av vad) så är det aldrig orimligt att vilja se ngn form av evidens för det.  Om jag påstår att jag kan pricka en flaska med en golfboll från 300 meter bort med enbart ett armkast, är det ju upp till mig att visa att jag kan göra det fantastiska jag påstår, och helst fler ggr så man kan utesluta slumpen. Annars är det bara tomt skryt och fantasifoster, önsketänkande eller rent ljug.

Om en snickare säger sig kunna bygga ett hus, vill du ju veta det innan du anlitar denne. Om en kock påstår sig kunna fixa en trerätters lyxmeny med bara pås-nudlar och ketchup, måste ju denne fixa det också.  Och ingen snickare gapar om trakasseri om denne blir tillfrågad om referenser. Så varför kommer alltid  de paranormalt troende dragandes med trakasserikortet och annat trams, undviker att svara på rena och raka frågor eller flyttar fokus från diskussionen till ngt annat.

JoHo
7/26/15, 1:09 AM
#27

#26 > Så varför kommer alltid de paranormalt troende dragandes > med trakasserikortet och annat trams, undviker att svara på > rena och raka frågor eller flyttar fokus från diskussionen till ngt annat. Jo, av den orsaken du skriver: att de inte har några fler argument och de är själva medvetna om att dessa "medium" är bedragare och de tycker det är pinsamt att de blivit lurade. Annars hade de svarat på frågor. Sedan finns det givetvis de som bara är här för att djävlas och trolla forumet. Ofta genom separata konton. Kolla t ex profilen för X=0 och se var denne skriver sina dräpor. Varför skriver aldrig X=0 på paranormalistforum? Jo, för det är uppenbart ett trollkonto. Annar beter man sig inte så där illa och hela tiden förtalar skeptiker.

Annons:
JoHo
7/26/15, 10:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Här är en bild på X=0:s postningshistorik sedan mars. ALLA poster sker i detta forum. Om man nu är så intresserad av det paranormala kan man undra varför X=0 aldrig skrivit på paranormalistforum? X=0 är ju inte känd för att ta till sig någonting av skeptiker, läsa på, kolla upp, svara på frågor. Det är alltså ett trollkonto gjort för stt trolla detta forum. Troligen ett extrakonto hos en paranormalist som redan har ett annat konto. Visar ett av många exempel på hur paranormalister aktivt vill starta och uppvigla till bråk i stället för stt diskutera vänligt och vuxet. Förmodligen för att skydda den ljusskygga verksamheten som försiggår i paranormalistvärlden…eller bara för "nöjet" att bråka. Mitt tips är att ignorera trollkonton som detta och Huygens.

Maria
7/26/15, 10:38 AM
#29

#28 Du kanske kan börja själv med att ignorera😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JoHo
7/26/15, 10:57 AM
#30

#29

Det brukar man göra EFTER att man uppmanat att ignorera ett trollkonto. Så vad tillförde du med den posten, tycker du?

Maria
7/26/15, 11:36 AM
#31

#30 Jag tyckte att jag tillförde ett tips till dig.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JoHo
7/26/15, 12:34 PM
#32

#31 Tyvärr visade det bara upp att du inte förstod eller tänkte efter.

Maria
7/26/15, 12:38 PM
#33

Jag tänkte som så (då jag är en ivrig följare av trådar härinne) att det är bland annat du som står för det mesta av "matandet" så ditt tips blev lite lustigt😉

Men men, jag kanske inte tänkte eller förstod men det gjorde uppenbarligen inte du heller vilket jag inte ifrågasatte.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JoHo
7/26/15, 12:46 PM
#34

#33 Men tänk lite nu. Om jag uppmanar i en post att ignorera ett trollkonto och du i posten direkt efter försöker göra dig lustig och säga "gör det själv" så är det bara du som inte tänkte efter. Inte jag. Jag kan ju inte ha uppmanat detta i en post som inte finns innan den jag skrev detta? Ja, du gjorde bort dig. Men gör det inte värre nu. Försök i stället tillföra något till ämnet annanr trollar du också denna tråd. Tänk på det.

Annons:
Maria
7/26/15, 12:48 PM
#35

#34 Kan vi avsluta detta för att inte tråden ska spåra ur.

Du har gett ett tips och jag har också gett ett tips. Gott så… Det behöver inte alls dras i långbänk…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JoHo
7/26/15, 12:51 PM
#36

##35 Tänk igen. Ditt "tips" kom EFTER jag skrev att vi bör ignorera trollkontot. Vad är det för tips? Försöker förstå dina förvirrade tankar bara. Men tillgör nu något till tråden eller lämna den. Tack.

Gesus Pettersson
7/27/15, 5:49 AM
#37

#20 Ja - det är dom vanliga fåniga påståendena du kommer med, förföljelse och hot. Det är det hela tiden från "w-ordet" - när ni inte har argument för ert hittepå så ska det smutskastas. Tragiskt

Men, kan du inte definiera det, särskilt trakasserierna - var och hur liksom

Sen, förlöjliga dig. Nej det har jag inte gjort (inte någon annan heller), annars som vanligt visa var och på vilket sätt. Sen behöves inte det - det klarar du ju alldeles galant själv ser jag…

Ser f.ö att du läser min blogg - kul

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

blombuketten
7/29/15, 1:25 AM
#38

Ja X=0. Om alla kollade upp saker som påstås, hur mycket skitsnack, bedrägerier och annat elände skulle vi inte vi slippa då. 

Att det finns många bedragare i världen rättfärdigar inte att det finns sådana i mediumbranschen.

orraklett
2/12/16, 9:03 PM
#39

Sätt dit dom!

Upp till toppen
Annons: