Annons:
Etikettskepticism
Läst 2387 ggr
[X=0]
2015-05-17 20:27

Snart en sanning som är sann...

Nu undrar jag om man skall kalla Vof eller skeptiker för konspirationsteoretiker? 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori

X=0

Annons:
Geru
2015-05-17 20:33
#1

Ska bara inflika att TEDx inte är samma sak som TED. Så att alla i tråden är medvetna om det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[X=0]
2015-05-18 19:44
#2

#1

En förklaring på det som inte är samma sak👍

http://sv.wikipedia.org/wiki/TED_%28konferens%29

Så alla kan göra sig medvetna om saken.

X=0

JoHo
2015-05-18 20:07
#3

#0

> Nu undrar jag om man skall kalla Vof eller skeptiker för konspirationsteoretiker? 

Vad menar du med det? Vad är sambandet skeptiker och VoF och videon?

[X=0]
2015-05-18 22:11
#4

#3

Det är ju ingen samba"nd"…….mer jitter"hug"

Finns ingen skeptiker eller vofsare som erkänner detta.

http://www.biznews.com/lchf-health-summit/2015/05/16/tim-noakes-is-right-saturated-fat-not-devils-food-for-hearts-us-nutrition-experts-lchf-banting/

X=0

JonasDuregard
2015-05-18 23:26
#5

#4 Det märks att du tycker att dina one-liners med länkar är slagkraftiga, men jag tror det är svårt för de flesta andra att förstå vad det är du skriver. Kan du sammanfatta med några ord (utan länkar) vad tråden handlar om? Och istället för att tala svepande om vad skeptiker och "vofsare" tänker och tycker så kanske du kan hänvisa till något specifikt som någon har sagt?

På så vis slipper du framstå som fördomsfull och otrevlig, och det blir lättare för andra att förstå vad du pratar om.

JoHo
2015-05-18 23:26
#6

#4 Förklara varför du skrev "Nu undrar jag om man skall kalla Vof eller skeptiker för konspirationsteoretiker? " och syftar på detta klipp?

Annons:
vallhund
2015-05-19 11:37
#7

En dels vägar verkar outgrundliga.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[X=0]
2015-05-22 21:44
#8

#7

Det enda varaktiga är förändring😂

#5

Jag trodde ju att jargongen som gällde på sif  var just fördomsfull och otrevlig😉

Annars har jag faktiskt inga problem mer än att jag är allmänt  korkad🤪

#6

Det skall jag förklara👍 om du kan förklara meningen med alla andras liv😎

X=0 och en kärleksfull hälsning❤️

JoHo
2015-05-23 04:55
#9

#8 Jag ställde en fråga baserat på uttalande från dig. Detta bemöter du med en annan fråga som inte ens har med tråden att göra. Du verkar vara ett osympatiskt troll enbart.

[X=0]
2015-05-29 23:24
#10

#9

Med tanke på oförmågan att ta in nya fakta vad gäller kost och kostråd inom den skeptiska rörelsen kan man ju undra om det finns mer troll i skogen😂

X=0

JoHo
2015-05-30 00:19
#11

#10 På vilket sätt är den skeptiska rörelsen "oförmögna" på att ta till sig ny FAKTA vad gäller kostråd? Förklara gärna….om du kan.

vallhund
2015-05-30 09:30
#12

Kostråd kommer kostråd går.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[X=0]
2015-05-30 23:27
#13

#12

Så är det, men varför förstår inte alla fysiska individer faktan som visar tolkningsfel av tidigare fakta?  Vetenskapens sanning är föränderlig på samma sätt………men det tycks vara svårt att förstå🤔

X=0

Annons:
JoHo
2015-05-31 01:33
#14

X=0 kan du aldrig svara på frågor som ställs till dig? Och att du länkar videos från en av de galnaste och värsta värsta foliehattproduktionerna (2op) visar bara var du får dina förvirrade åsikter pch verklighetsallergi från.

[X=0]
2015-06-01 21:47
#15

Jodå, vi är många tokstollar som inser att vetenskapen skall användas för att beskriva sanningen som för stunden gäller.

Precis som jag trodde 🙂jargongen här är fördomsfull och otrevlig😂

X=0

JoHo
2015-06-01 22:34
#16

#15 Det är otrevligt och ohyfsat att ducka för att slippa svara. Otrevligt att lägga videos från tokstolleproduktioner och kalla det "vetenskap". Tänk lite och sluta kasta sten i glashus Kom med vettiga argument i stället. Prova.

Klass
2015-06-01 23:20
#17

X=0

Den enda som verkar prata om sanning här, är du. Det tyder, enligt mig, på att du kanske gör dina egna tolkningar om vad t.ex. vetenskap, är. 
Jag undrar vad som skulle hända om du lyfte blicken lite …

Davbjo
2015-06-02 12:51
#18

#15:

Jodå, vi är många tokstollar som inser att vetenskapen skall användas för att beskriva sanningen som för stunden gäller.

Detta tyder på att du inte har en aning om vad vetenskap är. I regel är dina inlägg relativt innehållslösa, men så fort du uttalar dig minsta lilla säkert avslöjar du endast din okunskap.

Du ska nog hålla dig till smileys, plattityder och YouTube-videos, egentligen. Och kanske andra forum.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

vallhund
2015-06-02 13:15
#19

#15 Om du tycker att vi är otrevliga o fördomsfulla förstår jag inte varför du hänger här.

Visserligen bidrar du till aktivitetsindexet på sajten, vore trevligare om du bidrog med intressanta frågeställningar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[X=0]
2015-06-12 22:29
#20

Jag tycker man skall vara lite ödmjuk inför sanningen för den är blott för stunden!!

Om jag förstått skeptiker som verkar i den fanatiska kretsen VoF rätt ……..så "hänger man ut" människor med nya tankar/idéer/teorier..,,,dom betraktas som idioter med andra ord.

Jag kan mycket väl vara en idiot, men en glad sådan😂

X=0

Annons:
Davbjo
2015-06-12 23:11
#21

#20: De enda som hävdar att deras påståenden är evigt korrekta är just troende, inom vetenskapen är man fullt införstådd med att kunskapsläget förändras, för det gör det precis hela tiden. Att påstå något annat är såväl okunnigt som oinsatt. Man brukar prata om exempelvis kunskapens halveringstid för att konkretisera detta.

Att påstå saker mot bättre vetande och rakt emot det rådande kunskapsläget är inte försvarbart bara för att man senare fått rätt. Man har fortfarande yttrat sig mot bättre vetande, när man yttrade sig.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

vallhund
2015-06-12 23:15
#22

Var är det utförsäljning på ödmjukhet?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[X=0]
2015-08-07 23:05
#23

#22 den verbala vallhunden……

Kolla Elgiganten dom har kanske…………..

X=0 😕

padragan
2015-08-23 12:16
#24

Nej, vetenskapen vänder som regel inte tvärt och låter gamla "sanningar" bli osanna och vice versa.

Vetenskapen är självrättande och korrigerar hypoteser, teorier och förklaringsmodeller efter det samlade kunskapsläget som finns. Att tro att vi skulle ha samma syn på en sjukdom idag som för femtio år sen exempelvis är bara bizarrt. Men när vi förfinar vår kunskapsnivå så är det snarare så att vi byter ut modellerna mot sådana som är mer detaljerade. Ibland innebär det också att något man förr trodde var svart nu blivit vitt och tvärtom, men det tillhör ändå undantagen. Här beskrivs dagens vetenskaps"sanningar" som om de vore dagsländor, och det är ju helt galet.

För att ta ett exempel, först trodde man att jorden var platt, och det är fel. Sen trodde man att jorden var ett klot och det är också fel. Nuförtiden har man kunnat konstatera att jorden är tilltryckt vid polerna och det är den bästa förklaringsmodellen vi har. Men det är ju inte så att det är lika fel att tro att jorden är ett klot som att den skulle vara platt.

JonasDuregard
2015-08-23 13:03
#25

#24 Så sant. Det är enorm skillnad på något som bara "ändras hela tiden" och något som "förbättras hela tiden".

Upp till toppen
Annons: