Annons:
Etikettskepticism
Läst 1387 ggr
[X=0]
4/18/15, 11:13 PM

Vad är meningen med livet?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Meningen_med_livet

Är det kanske att vara skeptisk mot det?

Är det kanske enklare att tro sig veta än att erkänna att man inte har en aning?

X=0

Annons:
Tanjis
4/18/15, 11:43 PM
#1

Man skapar sin egna sanning. Varför vara skeptisk till allt. Vad är det för fel med att faktiskt tro på något. Min mening i livet består av mina hundar, min sambo, sökandet till en god relation med gud(vågar inte helt) mitt hantverk, mina små äventyr och förväntan på det som komma skall, lever just nu mycket i förväntan att få min allra första orm. Sluta va skeptisk, det finns massa meningar med livet

Tanjis
4/18/15, 11:45 PM
#2

Sanning/mening

Tanjis
4/18/15, 11:46 PM
#3

Har slött internet på mobilen just nu så jag kunde inte se videon

Davbjo
4/20/15, 7:43 AM
#4

#1: Det finns gott om skäl till varför man ska undvika självdupering och inbillningar. Det primära är att dessa saker sällan leder till något positivt.

Jag skulle i teorin kunna finna någon sorts lycka i att kommunicera regelbundet med en låtsaskompis, men frågan är om detta vore speciellt sunt och vad det egentligen skulle ge mig i slutändan. Jag pratar ju ändå bara med mig själv, och förstärker mina egna övertygelser och behov via idén att de plötsligt får gudomliga mandat.

Ingen har, mig veterligen, någonsin skadats av att denne varit för rationell.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

-SIC-
4/20/15, 5:16 PM
#5

42


Tanjis
4/20/15, 9:03 PM
#6

#4 oki, jag känner folk som är kristna som vart med om väldigt positiva saker, jag upplever det mer som att dom som inte tror på något alls helt saknar mening många gånger och går in i depressioner. Men ja, vi behöver inte gå in i diskussioner om det, låt oss redan här agree to dissagree

Annons:
Davbjo
4/21/15, 5:49 AM
#7

#6: Självdupering och lögner kan självklart ha vissa positiva effekter på humöret och det allmänna välbefinnandet, skulle jag väcka fyraåringen här hemma och säga att han fyller år idag skulle han bli jätteglad, men det gör det ju inte mer sant eller rätt.

Rörande mer allvarliga tillstånd som exempelvis depression så pekar siffrorna faktiskt rakt åt andra hållet, religiösa tenderar att lida av detta mer än icke-religiösa. Vad detta beror på är svårt att säga säkert, men har man lyckats övertyga sig själv om att man kan straffas för vilka godtyckliga tankebrott som helst så kan det säkert göra att man blir lite extra nervös.

De allra flesta jag känner är icke-religiösa, och ingen av dessa saknar mening på grund av detta. Faktum är att det verkar vara mer hälsosamt att söka meningen internt hos sig själv än att klistra fast den på något externt. Jag ser mycket mer mening i mina barn, mina vänner, min fru och mitt yrke än vad jag någonsin skulle kunna se i att tillfredsställa en intergalaktisk tyranns dagliga humörsvängningar.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Tanjis
4/21/15, 7:06 AM
#8

Besserwisser…………………………………..

Davbjo
4/21/15, 7:42 AM
#9

#8: Tack!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

JoHo
4/21/15, 12:41 PM
#10

Att säga att religioner "är bra och många får tröst" och att vidskeplighet "är bra och många får tröst" är samma argument heroinisten använder sig av. I början mår man väl kanske bra (vissa i a f) men ju mer man syltar in sig desto mer tar det från kroppen och plånboken. Och det finns alltid langare som "hjälper dig" att då denna quick-fix

[X=0]
5/1/15, 10:35 PM
#11

Tanjis 

Ditt goda ❤️syns och känns .🙂

Oavsett vad vissa medmänniskor tycker.

X=0

Upp till toppen
Annons: