Annons:
Etikettskepticism
Läst 20474 ggr
Huygens
2015-02-06 15:23

Dom första Robotarna

Det är nu möjligt att få ett RFID-chip instoppat i kroppen, det är möjligt att bli en maskin. Det är det första steget mot att myndigheterna får total kontroll över alla enskilda människor.

Det kommer att ske utan UFOn, utan sk abductions och utan alien implants.

Ditt privatliv kommer att upphöra. Hur ska du kunna ha egna tankar, när myndigheterna kan totalövervaka dej med ett RFID? Allt du säger, allt du gör kan registreras och sparas. Myndigheternas RFID i din kropp kommer kunna mäta alla dina fysiologiska reaktioner till deras övervakning, till deras inträngande frågor.

Har du något att dölja?

Om inte, varför skulle du vilja vägra ett RFID-implantat?

Med RFID kan Illuminati och ytterst Reptilians, övervaka alla människor, se vart enskilda personer rör sej och minska risken att visselblåsare avslöjar myndigheternas grova brott mot mänskligheten. I Illuminatis yttersta ändan står Arkons bakom denna globala "utveckling".

En extern lögndetektor kommer att bli onödig, då myndigheterna konstant kan söka av dej och plocka ut alla data från ditt RFID. Myndigheterna får mer kontroll på dej än med en mobiltelefon, som du kan lägga ifrån dej.

Illuminatis terrorkrig där miljontals människor får utstå stort lidande kommer enkelt att kunna upprätthållas mha RFID. Vietnamkriget, Gulfkriget, Centralafrikakriget, Ogaden-Darfur, Irakkriget, CIA-Boko-Haram, NATO-IS-terrorkriget, alla dessa krig kan administreras via RFID. Människornas lidande blir på det icke-fysiska planet rymdödlornas "själsliga" näring.

Nu har DNs journalist fått ett RFID stoppat in i sej. Det är så korkat.

"… känner sej som en uppgraderad människa."

Ett första steget mot transhumanism.

En robot.

.

Jag kan garantera att det kommer stå en lång rad väldigt villiga människor, beredda att bli myndigheternas nästa generation av lydiga RFID-slavar.

Skeptikerna.

Personer som aldrig ifrågasätter myndigheternas motiv eller handlingar. Den först generationen totalslavar. Vi går mot global kontroll av hela mänskligheten och Illuminati är så välorganiserat, därför att icke-mänskliga varelser står bakom det globala slaveriet, med enormt lidande för miljontals människor i tredje världen och ständig skräck för den övriga mänskligheten pga hot om "terrordåd", myndigheternas falskflaggor och statsterrorism i form av "skolskjutningar".

Rymdödlornas näring. Rädsla och lidande.

I slutändan kommer RFID att kunna styra människors reaktioner, sända ut nervimpulser som blockerar "otillåtna" tankar.

Och skeptikerna kommer att vara dom första som låtar sej ledas och tvinga andra att ledas in i rymdödlornas globala RFID-slaveri.

Blind myndighetstro.

Blind tro på dom stora nyhetssajternas lögner.

Annons:
Niklas
2015-02-06 15:39
#1

"Skeptikerna. Personer som aldrig ifrågasätter myndigheternas motiv eller handlingar." Likställer du skeptiker med personer som inte ifrågasätter myndigheter?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Inkanyezi
2015-02-06 15:42
#2

Jag är inte förvånad över att foliehatten är på här, och inlägget visar ganska tydligt att den definition av foliehatt som jag har nämnt tidigare håller, även om Huygens också kryddar med diverse konspirationsteori. I mina ögon är inte konspirationen det centrala, utan paranoian mot övervakning, och de tänkta möjligheterna till övervakning.

Om man försöker få en mer balanserad bild av möjligheterna inser man ganska lätt att det är väldigt långt till att kunna göra en djupanalys via ett inopererat chip, när man inte ens med mycket avancerade diagnos- och analysmetoder kan förstå hur de olika komponenterna i ämnesomsättningen fungerar, och hur de inbördes påverkar varandra. Så mycket längre är vi då från att kunna kontrollera själva tanken.

Men jag tror att det ändå är ganska lätt att styra folks tankar och medvetande på det sätt som görs av illusionister eller karismatiska ledare för diverse olika ideologier, vilket vi ju har kunnat se ganska tydligt under första halvan av förra århundradet, då vansinnet behärskade hela den tyska nationen och drev den till krig mot alla sina grannar, till och med till att med industriella metoder mörda en stor del av den egna befolkningen. Också andra ideologier har skördat miljoner offer med något mindre grotesk framtoning.

Så Huygens är en mycket tydlig exponent för foliehatt, och kanske vi behöver också den extrema paranoia som frammanas genom visionerna från dem som vi betraktar som foliehattar. Där kan finnas ett korn av sanning, och det manar i alla fall till vaksamhet mot de värsta varianterna av styrning uppifrån, även om medlen som nämns inte någonsin kommer att finnas i sinnevärlden.

Huygens
2015-02-06 15:52
#3

#1 I det här sammanhanget gör jag nog det. Har fortfarande inte sett ett ifrågasättande av myndigheter i Skepticism från någon som själv kallat sej skeptiker. Genomgående finns det en väldigt stor blind tro på officiella källor även när direkt synliga bevis motsäger dom officiella påståendena. Snarast görs försök att bortförklara inkonsistenser i dom officiella förklaringarna, eller så byts samtalsämnet och slutligen möts inkonsistenser med tystnad. Men ifrågasättande av myndigheter? Nej, det har jag inte stött på här.

ru4real
2015-02-06 16:37
#4

Du blir inte en maskin bara för att du stoppar in ett rfid-chip under huden. Du skulle lika gärna kunna svälja ett sådant chip… 

Som vanligt är du ute och seglar för fulla segel på förvirringens hav, En maskin är just det bara en maskin (dvs ngt som inte består av kött eller blod), Man skulle kunna dra det extremt långt och hävda cyborg, men det stämmer inte heller. Ett rfid-chip kan som mest innehålla väldigt lite information och de som används för att inopereras är passiva, dvs de innehåller inte strömkälla. 

Och vi har chipmärkt våra husdjur länge. Är de också robotar i din mening? Lägg ner Huygens. Egentligen skulle jag inte svara på dina troll-inlägg, men de är alltid så urbota enfaldiga och korkade så att det är svårt att inte göra det.

tarantass
2015-02-06 17:25
#5

#2: eller så får det motsatt effekt: att det skrämmer bort omdömesgillt folk från att befatta sig med problem de borde befatta sig med. För lätt att avfärda det som alltför ofta framställs med alltför grotesk överbyggnad.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

JonasDuregard
2015-02-06 17:40
#6

#0 En teknisk detalj, jag tror du överskattar lite vad man kan göra med ett RFID-chip. Och jag tror du överskattar människors benägenhet att operera in dem.

Ett RFID-chip är lite som en tatuering (fast lättare att ta bort). Det är klart att om myndigheterna skulle börja tvångstatuera alla så skulle det inte vara bra, men det är ju något helt annat än att folk väljer att tatuera sig.

Annons:
Huygens
2015-02-06 18:49
#7

Kolla hur glada dom ser ut över att ha fått sina RFID.

Lite lagstiftning ungefär som FRA-lagen, med en enig riksdag, hotet från Putins Ryssland och kanske 5 st attacker i form av fransk/svensk/brittisk statsterrorism a lá Charlie Hebdo, utförd av NATOs säkerhetstjänst i värsta Gladiostil (tänk Bologna, Brabant osv)…

Hur ska du kunna säga nej?

Statsminister Löfven som med Fredrik Reinfeldt/Batra säger att Sverige måste delta i kriget mot terrorism. Alla svenskar måste därför RFID-chippas för att minska på terroristhotet från psykotiska muslimska NATO-IS-terrorister och minska på hotet från Putins ryska agenter.

Det är allt som behövs.

JonasDuregard
2015-02-06 18:54
#8

"Lite lagstiftning" är allt som krävs för att tvångsoperera alla svenskar? Kanske en smula mer dramatiskt än så.

Huygens
2015-02-06 22:51
#9

#2 En intressant fråga.

Kan en maskin läsa tankar? Kan ett RFID läsa tankar?

År 2010 presenterade läkare den första maskinen som kunde omvandla tankar till syntetiskt tal. 16 elektroder placerades på ytan av patientens hjärna.

Ett genombrott.

Patienter som är totalförlamade kan nu kommunicera med sin omvärld. Artikeln kommer från Telegraph och metoden innebar att hjärnvågorna avläses maskinellt.

Science Fiction?

Eller redan verklighet sedan ett antal år tillbaka?

.

Med RFID kan sedan dina insamlade tankar sändas till valfri säkerhetstjänsts databas. Tanken är inte att använda en klumpig inopererad maskin eller ens att använda nano-bots för att läsa av dina tankar. Nej, det kan räcka med att minnesformande bioaktiverad gelé sprutas in i din hjärna. Gelén formar sej sedan själv i hjärnvecken och möjliggör för RFID att göra en fullständig avläsning av alla dina hjärnvågor.

Det finns maskiner som kan avläsa vilken typ av bild du tittar på, hur du reagerar till en fanatisk diktator eller vad det är för text du läser i dina privata brev.

.

Det är inte ens särskilt svårt. Det gäller bara att komma åt så många hjärnvågor som möjligt.

Tekniken är pålitlig till 90 %. Hur lång tid tar det innan RFID är 100 % pålitlig och självkopplar till bioaktiverad gel, som klarar av att läsa dina tankar lika bra som en medicinsk apparat för 100 000 kr?

120 år?

50 år?

15 år?

.

Frågan är…

Om RFID kan läsa tankar, kan RFID även plantera tankar i din hjärna?

JonasDuregard
2015-02-07 09:06
#10

#9 "Kan ett RFID läsa tankar?"

Nej. Den sortens RFID-chip som används nu kan inte göra någonting, det är en helt passiv komponent. Däremot kan en RFID-läsare se vilket tal man etsat in i RFID-chippet. 

"Om RFID kan läsa tankar, kan RFID även plantera tankar i din hjärna?"

Om man utökar begreppet till att innefatta alla sorters maskiner så är det tänkbart men väldigt avlägset.

Och en fråga är varför någon skulle vara så intresserad av att styra människors tankar då. Vid det laget har vi antagligen robotar som är bättre än människor på alla sätt, och enklare att tillverka. Så vill man ha sin egen arme av drönare är det kanske en mer framkomlig väg.

Niklas
2015-02-07 10:46
#11

#3: Att man inte har sett något behöver inte betyda att det inte finns. Med det resonemanget skulle jag kunna dra slutsatsen att skeptiker är nazister eftersom jag inte har sett dem skriva att de inte är det. Det tror jag inte att de är.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
2015-02-07 15:15
#12

#11 Inte alls. Jag har frågat skeptiker om t ex nazister, och skeptiker har genomgående tagit starkt avstånd från nazister. Däremot inte samma sak när jag frågat om ifrågasättande av myndigheter. Jag hänvisar till trådar jag startat här, som rör t ex CDC, MKULTRA, Warrenkommissionen, HSCA, arkeologiska institutioner, och andra myndigheter.

JonasDuregard
2015-02-07 18:56
#13

#12 Du ljuger eller har dåligt minne.

Jag har förklarat flera gånger för dig att skeptiker ifrågasätter myndigheter. Att det till och med är något vi värdesätter.

Det betyder inte att vi tror på dig när du säger att rymdödlor dödade Kennedy eller att Tutankhamon uppfann den elektriska hårtorken (vad nu pseudo-arkeologi ens har med myndighetskritik att göra 🤔) .

Så om du frågar mig om jag ifrågasätter myndigheter, ja självklart.

Om du frågar mig om IS är en underavdelning av NATO så ifrågasätter jag det. 

Så det du ber oss om är inte att ifrågasätta mer, utan att godta mer. Specifikt att vi ska godta dina ogrundade och bisarra fantasier.

Annons:
Huygens
2015-02-07 22:23
#14

#13 Verkligen?

Jag har inte sett mycket av sådant här, även om skeptiker faktiskt kan ställa sej tvekande inför enstaka myndighetsföreteelse, om det råder speciella förhållanden. Men i allmänhet krävs det att olika myndigheter eller institutioner står mot varandra och att skeptikern ställs inför en valsituation mellan olika typer av överhet/auktoritet, för att tvekan eller undrande reaktion ska uppstå.

Det är långt vanligare med andra reaktionen, som t ex i slutet på #4.

Kan du ge 5 exempel på trådar här, där skeptiker faktiskt ställer sej frågande mot eniga myndigheter/institutoner? Du kan svara här eller i denna tråd.

.

Mythbusters hotades av ett medelstort fotbollslag med advokater från Illuminatikontrollerade företag, när Mythbusters tänkte undersöka hur lätt det var att hacka RFID. Avsnittet visades aldrig.

Vi kan ana oss till varför.

.

På 1970-talet hade svenska försvaret lärt sej att man kunde "avlyssna" en datorskärm, dvs dom kunde fånga upp det elektromagnetiska fältet intill ett rum med en datorskärm och få en exakt men suddig kopia av vad som visades på skärmen. Det gjordes med passiv teknik, man bara fångade upp elektromagnetiska vågor.

Den passiva tekniken är svårare att använda på dagens lågstrålande platta datorskärmar, men det finns olika metoder som är aktiva, t ex att skicka in radiovågor eller mickrovågor i ett rum och sedan fånga upp det reflekterade resultatet.

.

På 1980-talet kom sk minnesmetall, metall man kunde vika ihop och som återtog sin ursprungliga form när metallen utsattes för hetta.

Idag finns det flera olika material som m h a hetta eller kemikalier kan veckla ut sej. Det kan räcka med att släppa ner materialet i vatten och det återtar en viss given form. Ev kan man införa fasta element som "störningar" och materialet tar sej runt hindren eller genom rör.

.

Om man tänker sej ett RFID som injicerats i kroppen och kombineras med t ex minnesgel kan myndigheterna börja läsa av folks tankar med metoder nämnda i #9. RFID fungerar som sändaren och när väl den harmlösa (?) minnesgelen är på plats i hjärnan kan signaler kopplas genom kroppen från hjärnan till RFID.

Ett radiofält kan sedan läsa av eller sända signalar till RFID.

Ligger det här ens 30 år i framtiden?

.

Det går enkelt idag att nästan fullständigt kartlägga vilka vänner en människa har, bara genom att följa signaler från alla mobiltelefoners placeringar i personens omgivning. Om myndigheterna dessutom gör som i Norge och sedan spelar in alla samtal, får dom en fullständig kartläggning av dej.

Faktum är att myndigheterna kommer veta mer om dej än du själv vet, då dom kommer att höra på dina vänner och bekantas samtal där du omnämns.

En databas med lämpliga offer/syndabockar för nästa falskflagga kan sedan upprättas.

Med RFID kommer myndigheterna även kunna läsa dina tankar (#9) och ta reda på hur du reagerar inför olika politiska budskap, ifall du kan utgöra ett problem för Illuminati.

Mha RFID kommer alla visselblåsare att stoppas när dom planerar avslöja myndigheternas brott mot mänskligheten. Idag finns det ca 200 visselblåsare i USA som väntar på juridiska och ekonomiska rättegångar. Det rör sej om allt från multinationella företag som genomför lagbrott vid hantering av smutsigt kärnavfall till ekonomiska missförhållanden i statsförvaltningen.

.

Och som avslutande parentes, mordet på president Kennedy är långt större än du tror, planerat och kopplat tillbaks i tid till mordet på president Lincoln.

ru4real
2015-02-08 00:35
#15

Men kan du sluta m dina verklighetsfrämmande galna teorier? Oxidation ngn gång svara på en enda fråga som ställs till dig? Det här är ett diskussionsforum. Inte din privata plattform för spridande av skogstokiga och sjuka teorier. Man funderat ju på hur du klarar av verkligen, eller det kanske du inte gör och det är därför du har all denna tid över för galenskapandet?

Huygens
2015-02-08 22:02
#16

Är det omöjligt att våra tankar kan bli styrda av RFID?

Som framgår av #9 är det sedan ett antal år tillbaka möjligt att läsa tankar med medicinsk apparatur. Till viss lycka för patienter som blivit totalförlamade och som nu kan uttrycka sina tankar verbalt genom en syntetisk talmaskin som direkt läser av din hjärna.

.

Låt oss titta på ännu en teknisk landvinning.

Ni minns kanske serietidningen Judge Dread, polisen som hade avancerade high-tech-skjutvapen som kunde skjuta runt hörn.

Skrattretande, löjligt och tekniskt omöjligt?

Inte alls.

Idag kan krypskyttar skjuta runt hörn och andra hinder där fiender gömmer sej. Laserstyrda eller aerodynamiskt utformade kulor kan ta sej runt hinder eller röra sej i S-kurva med upp till 90 graders avböjning. Artikel i The Independent med video som visar kulans "omöjliga" bana.

Vem skrattar nu?

omöjligt?

.

Ni som tror att RFID kommer att vara "passiva" komponenter, kanske ska tänka om. Varför tror ni att massmedia pressar hårt med att det är "hippt", "coolt" och teknikhäftigt att stoppa in RFID i sej själv?

Kan det inte vara så att DARPA redan utvecklat klart sina mind control RFID och nu står redo att släppa dom på oss?

På ytan kommer ett RFID att enbart vare en radiomottagare / -sändare som skickar ut viss statisk information. Men är RFID verkligen statisk? Det finns redan planer på att ersätta kontanter med RFID och då måste väl RFID spara information?

Och alla koder, elektroniska nycklar och lösenord som ska lagras i ett RFID, handlar det inte om ett programmerbart chip?

Och är RFID-funktionen det enda du får in i kroppen? Är det därför det pressas så hårt i viss media? Varför duger inte ett vanligt kort med elektrisk krets lika bra? Dessutom kan ett kortet i plånboken lättare bytas ut om det blir trasigt eller föråldrat. Och varför samla alla koder, alla lösenord, alla nycklar, alla konto-infos på ett ställe, i ett litet RFID? Bryter det inte mot säkerhetstänkande?

Om myndigheternas tillåts komma in din kropp, vad finns det då kvar för barriär att även komma in i dina tankar?

I din hjärna.

ru4real
2015-02-09 15:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Vill du ha svar på riktigt eller trollar du bara? För själv svarar du ju aldrig på ngt.

Vet du hur rfid funkar? Eller har du bara läst om experimentet och gått igång m dina sjuka teorier som vanligt? Läs på om hur det funkar först, sen kan vi ha en diskussion om det. Och vi som tror (dvs vi som vet lite mer om hur det funkar och vilka olika typer av RFID-enheter det finns) tycker att din koppling till rfid/pengar är rätt dum. Det funkar redan på det sättet idag, ditt kontokort innehåller ingen information om hur mycket pengar du har på banken, utan bara information som kan knytas till din bank. Kortet uppdateras inte med aktuellt saldo hela tiden, det behövs inte och det är osäkert.

Och RFID är ett kort med "elektrisk krets", vad tror du det är? Magi?

Vi har ju redan talat om för dig att det finns olika typer av RFID, men antingen lyssnar/läser du väldigt dåligt, eller så vill du faktiskt bara trolla och tjafsa och då är ju alla svar till dig fullständigt bortkastade.

Så, kan du vara snäll att svara på de frågor som har ställts till dig FLERA ggr!!

Huygens
2015-03-01 09:02
#18

Chippning av soldater framförs som något bra. Chippade soldater kan sedan styra drönare ute i terrängen eller från en bas. Uttrycket som används i artikeln är "mind-controlled".

Så oerhört trevligt.

Frågan är vem som kommer att stå under mind control?

.

Ännu bättre, USA har nu en prototyp för en stridsdrönare som kan röra sej i vatten och på land. Det är en svart kula med diverse otäckheter inuti.

Faktum är att man kanske kan skippa drönarna och göra människorna till maskiner. I alla fall finns det forskare som nu håller på att göra mänskliga mickroskopiska kroppsdelar från biologiska elektronikchips.

Sen om Illuminati inte längre behöver soldaten, trycker dom bara på en knapp som via fjärrstyrning stänger av människan… RFID-roboten.

Joppo
2015-03-01 21:13
#19

Är du medveten om att personerna i artikeln inte styr drönarna via ett chip? De har en mössa på sig som läser av hjärnvågor.

Huygens
2015-03-01 21:17
#20

Är du medveten om att det är en maskin som kan läsa tankar?

Annons:
Joppo
2015-03-01 22:28
#21

Sensorerna ifråga läser väl av elektromagnetiska fält som avges från hjärnan? Det är inte riktigt vad jag skulle definiera som att läsa tankar. Datan som går in i sensorna är mig veterligen av väldigt grov karaktär. På en av bilderna illustreras den 3D-grafer, vilka jag bedömer är omöjliga att tolka ut någon specifik information från. Exempel: Den skulle säkert kunna känna av att Huygens tänker på något, men tekniken i sig skulle inte kunna specificera att du i det specifika ögonblicket tänkte på rymdödlor, dumlekolor och hur störig Joppo är. Jag tror förövrigt att tekniken funnits ganska länge och personligen tycker jag inte att den är särskilt kontroversiell eller skrämmande. Det är väl snarare drönarattackerna i sig som är det läskiga. Men det är en annan diskussion…

Huygens
2015-03-02 11:11
#22

Det känns inte som du fullt ut inser vilket maktmedel chippning innebär för rymdödlorna. Men vi kan nog vara överens om att i takt med att tekniken utvecklas, krymper storleken på chippen.

Du tycker inte att det är skrämmande eller ens särskil kontroversiellt. Det är också typiskt för detta forum att vissa saker totalt ignoreras, uttalandet från medlemmen i Mythbusters #14 .

Kanske dags att tänka om.

.

Du har alltså idag en medelstor maskin som kan läsa din tankar och sedan skicka ut vad du tänkt till en mottagare, t ex en drönare på andra sidan jorden. Har du ens funderat på vad som händer när samma mottagere sänder och inplanterade tankar till ditt chip i din hjärna?

Någon sådan teknik finns inte.

Det vet alla skeptiker.

Det är omöjligt.

Såklart.

Idag.

.

Jag kan nästan slå vad om att när Sverige inför lagen som kräver att alla ska bli RFID-chippade, kommer du inte att tveka en sekund. Kanske kommer du ivrigt ställa dej i främsta ledet.

Jag vet hur dom kommer rekryteras.

Dom första Robotarna.

Illuminati

GCHQ

NSA

Joppo
2015-03-02 11:40
#23

#22 Jag fattar fortfarande inte varför du yrar om chipping? Artikeln som du länkade till skriver inget om att personerna är chippade. Ljuger du medvetet eller slinker lögnerna med av bara farten?

Artikeln handlar inte alls om några "chippade soldater" utan om forskare i Portugal som demonstrerar en teknik som möjliggör kontroll av ett flygfarkoster via hjärnvågor. 

Det är kanske du som ska tänka om och sluta hitta på en massa konstigheter? 

Jag är inte ett dugg rädd för RFID-chips och jag skulle inte vara rädd för att operera in ett sådant. Vet du ens vad ett RFID-chip är? Med tanke på att du yrar om att operera in chips i hjärnan som kan påverka tankar så verkar du ha fått rätt mycket om bakfoten.

Legaata
2015-03-03 06:53
#24

#0 Låt oss hoppas att du har rätt Huygens, och att Illuminati microchippar alla skeptiker. Sen kanske de med hjälp av mindcontrol kan förvandla dem till hashrökande New Age-flummare.  Det vore en syn det.😃

#23 Du verkar inte vidare påläst. Innan du inplanterar nåt så läs något av detta:

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=rfid+pets+cancer

Joppo
2015-03-03 10:25
#25

#24 Studierna ifråga verkar vara av synnerligen dålig kvalitet. På en sida läste jag att alla citerade studier saknade kontrollgrupp(!). Menar du på allvar att sådan forskning bör tas på allvar? 

_"There were several shortcomings to the studies reviewed by the cancer experts. For instance not one of them had a control group that had not been implanted with RFID chips to compare the rate of tumour development in non-chipped with chipped animals. And the other obvious shortcoming is that animal studies do not necessarily translate to humans."
_
http://www.medicalnewstoday.com/articles/82032.php

För övrigt så handlade inte Huygens invändningar om cancer, utom om någon slags paranoid föreställning om att dessa chip skulle användas för att styra tankar. Om man vet vad ett RFID-chip är för något, så borde man förstå att det är en fullständigt orimlig tanke.

Huygens
2015-03-03 11:25
#26

#25 Det är känt i mer än 50 år att RFID kan styra folks tankar, om än på grov nivå. Myndigheter kan kontrollera uppretade demonstranter med RFID och få dom helt passiva och bli precis lika lydiga som den genomsnittlige skeptikern.

Troligtvis har tekniken funnits i mer än 80 år, det är först nu som DARPA har krympt ner storleken på chippet till att i detalj styra dina tankar i din hjärna, så att du röstar på rätt parti, rätt ledare, du tänker rätt tankar osv.

Men det kanske du redan gör?

Det är i så fall till rymdödlornas stora glädje.

Niklas
2015-03-03 11:28
#27

#26: Menar du inte något annat nu? RFID är en teknik för att identifiera något med hjälp av svaga radiosignaler. Det du beskriver låter som något helt annat.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Joppo
2015-03-03 12:42
#28

#26 Vet du en sak Huygens? Du påminner rätt mycket om egygtologen Ted Borg 😃 Ni har samma livliga fantasi 😃

https://www.youtube.com/watch?v=jHQrNnKfRak

Nu orkar jag inte med detta mer eftersom du hittar på så mycket knas.  Mitt chip i hjärnan säger att det är lönlöst att diskutera med dig och att det är bättre att jag ägnar mig åt något produktivt som glädjer rymdödlorna.

Huygens
2015-03-03 13:33
#29

#27 Det kan man tro, om man anser att man till 100 % kan lita på myndigheter som CIA, NSA och GCHQ eller Kinas och Rysslands säkerhetstjänster. Men redan RFID som opererats in på personer i Sverige, används ju till att registrera människors aktiviteter.

Att bara tro att den enda funktionen hos RFID är att identifera själva chippet, det är naivt.

Och även med enbart identifiering kan RFID göra mer. Det går att spåra en persons aktiviteter, vem denne möter, om denne använder kopieringsmaskinen och hur många kopior som tagits, när denne köpt mat i matsalen, öppnat dörrar osv.

Ett inopererat RFID kan antagligen göra mer. Varför bara identifiera?

.

Det är ju lite betänksamt att information saknas kring experiment och utveckling efter Jose Delgados experiment på tidigt 1960-tal. En tidningsartikel publicerades 1963. Varför skulle inte DARPA varit hysteriskt intresserat av tekniken i militariserande syfte?

Eller CIA, som del av MKULTRA?

Ett mickrochip som kunde ta emot radiosignaler, användes för att styra en rasande (?) tjurs anfall på en matador. Detta experiment gjordes för mer än 50 år sedan, med ett stort och klumpigt chip, som hade väldigt begränsad funktion, jämfört med chip som USA idag utvecklat inom sk black projects.

.

José Delgado står på 5-6 meters håll från en frustande tjur som provoceras till att anfalla Delgado. När tjuren rusar fram, trycker Delgado på fjärrkontrollen och chippet i tjurens hjärna får tjuren att avbryter anfallet någon meter från Delgado.

Det är som hämtat ur en instruktionsfilm från 1940-talet. Om en tjur och en apa kunde kontrolleras med en tidig form av RFID, varför skulle inte en människa också kunna styras? Breivik.

Fjärrkontrollen fick tjuren att sluta anfalla och tappa intresset att vara aggressiv. Delgado ansåg själv att hans mer betydelsefulla experiment var att styra en apas känslor.

Den metoden skulle även kunna användas för att styra människor.

mind control

Niklas
2015-03-03 13:45
#30

#29: Nu tror jag att du hittar på. RFID har inte de funktioner du beskriver. Däremot går det naturligtvis att bygga chip som gör en del av det du skriver, fast det har inte med RFID att göra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
2015-03-03 14:25
#31

#30 Nu skrev jag ganska mycket i förra inlägget och inkluderade länkar. En del finns även högre upp i tråden. Vad tror du är påhittat?

Niklas
2015-03-03 14:55
#32

#31: Jag tror att det är påhittat att RFID har någon annan funktion än ungefär den jag skrev i #27. RFID identifierar något man har märkt, oavsett om det är en häst, ett paket eller en människa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
2015-03-03 15:31
#33

DN har skrivit om RFID; Storebror under huden.

"_…när RFID-taggarna hamnar på kläder och ting som människor bär med sig. Med RFID-läsare kan taggarna nämligen läsas av på avstånd, utan att bäraren är medveten om att han eller hon blir registrerad.
_

I rapporten nämner Pär Ström en rad skrämmande exempel ur verkligheten: skolor där barnens rörelsemönster registreras in i minsta detalj…" (identitetsstöld mm)

.

Företaget Epicenter i Stockholm har introducerat RFID på sina anställda.

"_A Swedish company has implanted microchips in its staff which allows them to use the photocopier, open security doors and even pay for their lunch.

The chips use radio-frequency identification (RFID) and are about the same size as a grain of rice."_

.

RFID-chippet kan göra mer än du tror.

"_…Ben Slater, had one of the chips being used in Stockholm injected into his left hand through a syringe at a Melbourne tattoo parlour. …Mr Slater can swing his front door open, switch on his lights and store personal information with the flick of his hand.

'The most obvious thing the chip allows me to do is store my contact information on it, so that I can just touch a phone with NFC and pass my information to their phone._"

.

Det är alltså möjligt att skriva till RFID och läsa informationen. Det låter ju väldigt oskyldigt bortsett från det där med identitetsstölden mm, ovan.

Och det är troligen så RFID kommer att introduceras.

Oskyldigt.

.

Edit: Tydligen är det Bionyfiken som stoppade in RFID i Stockholm.

"Hannes Sjoblad, the chief disruption officer at the Swedish bio-hacking group BioNyfiken, which implanted the chips into the Epicenter workers…"

Niklas
2015-03-03 16:07
#34

#33: Du uttrycker dig lite vårdslöst tycker jag. "Och även med enbart identifiering kan RFID göra mer. Det går att spåra en persons aktiviteter, vem denne möter, om denne använder kopieringsmaskinen och hur många kopior som tagits, när denne köpt mat i matsalen, öppnat dörrar osv." Det enda RFID-chipet gör är att identifiera sig. Det andra du beskriver är saker som kan ske på andra ställen när chipet identifierar sig, men chipet kan inte räkna kopior, kolla vem du möter eller när du köper mat. Det du beskriver är olika typer av övervakningsutrustning som kan använda information om ett RFID-chips position tillsammans med andra data för att dra vissa slutsatser, men skriv inte att det är RFID-chip som gör det. I framtiden tror jag inte att man behöver så osofistikerade saker som RFID-chip för att identifiera människor och deras förehavanden. Människokroppen är redan full av ID-brickor som ingen behöver operera in. Fingeravtryck, ögon och DNA till exempel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Huygens
2015-03-03 17:16
#35

#34 Du skrev: "Det enda RFID-chipet gör är att identifiera sig."

Nej, det är inte det enda RFID gör, inte ens officiellt. Se inlägget du refererar till. RFID kan t ex överföra en liten, modifierbar databas med andra människors personliga kontaktuppgifter till 3:e parts mobiltelefoner.

Vad säger svenska PUL om ett sådant förfarande, som nämns i inlägget du refererar till? (Jmf polisens romregister.)

Och det är bara toppen på ett isberg.

Niklas
2015-03-03 17:29
#36

#35: Jag har läst på mer. Du har rätt i att de mer avancerade har ett minne som går att skriva till flera gånger. Jag ser dock fortfarande inte hur ett RFID-chip skulle kunna "spåra en persons aktiviteter, vem denne möter, om denne använder kopieringsmaskinen och hur många kopior som tagits, när denne köpt mat i matsalen, öppnat dörrar osv.". Kan du förklara hur det skulle gå till rent praktiskt?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
2015-03-03 18:01
#37

Och även med enbart identifiering kan RFID göra mer. Det går att spåra en persons aktiviteter, vem denne möter, om denne använder kopieringsmaskinen och hur många kopior som tagits, när denne köpt mat i matsalen, öppnat dörrar osv.

Så stod det.

Hur alla dessa saker övervakas med RFID, utom att spåra vem man möter, är ganska uppenbart. På den avvikande punkten, att spåra vem man möter, måste även dessa personer på något sätt spåras, vilket kan göras på samma sätt, även dessa personer kan ha RFID.

När Stalinregimen på 1930-talet (eller tidigare) påbörjade utrensningar av oönskade personer, användes inga datorer. Kommunistpartiets handläggare tog bara in personerna till förhör och frågade vem dom kände, vem som var deras vänner. Vi kan vara lyckligt lottade i ett relativt demokratiskt land, men så är inte fallet på många håll i världen.

Och med RFID behövs inga förhör.

För övrigt jag tror att det redan finns RFID med mer funktionalitet än ID-bekräftelse eller överföring av sjukdomsinformation mm.

JonasDuregard
2015-03-03 18:12
#38

#37 Alltså man kan ju använda ett inopererat RFID-chip för att spåra någon, förutsatt att man satt upp utrustning överallt för att läsa av chippet.

Det är alltså ungefär samma effekt som man får av att sätta upp kameror överallt (då kan man spåra de som rör sig i kamerornas upptagningsområde). Två viktiga skillnader. Men, det är faktiskt enklare att undvika den sortens spårning du talar om eftersom det är enkelt att byta eller avlägsna ett inopererat chip. Det faktumet gör hela din RFID-dystopi lite osannolik. Varför skulle de hypotetiska rymdödlorna inte bara använda kameror istället?

Huygens
2015-03-03 18:35
#39

#38 Kameror används redan, men kameror har nackdelar och du kan säkert komma på flera brister. Det finns inte kameror överallt.

Det pratas ju ibland om att använda RFID för att spåra barn eller dementa som irrat bort sej i en mörk skog. Radiosignaler har längre räckvidd och kan gå genom väggar.

Om ett RFID är inne i din skalle och syftet inte primärt är ID utan MK, kan det dessutom vara svårt att få ut chippet på egen hand. Även om MK inte är det primära syftet, utan regimen nöjer sej med att bara läsa av dina känslor, när du i ditt hem framför TVn, lyssnar på den myndighetskontrollerade nyhetsuppläsaren, är det redan en ganska omfattande kontroll över dej som person.

JonasDuregard
2015-03-03 18:43
#40

#39 "Det finns inte kameror överallt."

Det finns inte RFID-läsare överallt heller. Det finns faktiskt nästan ingenstans. 

"Det pratas ju ibland om att använda RFID för att spåra barn eller dementa som irrat bort sej i en mörk skog. Radiosignaler har längre räckvidd och kan gå genom väggar."

Den sortens RFID du kan operera in i något (passiva) har en räckvidd på ett par centimeter. Vill du ha längre än så måste du byta batterier och hålla på.

Då kan man ju lika gärna ge ungen en telefon med GPS. 

"Om ett RFID är inne i din skalle och syftet inte primärt är ID utan MK, kan det dessutom vara svårt att få ut chippet på egen hand."

Som många tålmodiga människor redan påpekat för dig så är det ju inte RFID i så fall utan något helt annat.

Huygens
2015-03-03 19:08
#41

Tekniken kommer att "utvecklas". En gång i tiden fanns heller inte övervakningskameror.

Vi har en DN-journalists framtidsförutsägelse. Intervjun är med samma person från BioNyfiken som RFID-chippade Stockholmsföretaget Epicenter i #33. Bildserie längst ner i artikeln, chippad med medicinsk monitorering dygnet runt kanske redan år 2017.

Lägg märke till innovationen. När du stoppar in dina RFID-chippade händer i vantarna, blir vantarnas värmeslinga automatiskt påslagen.

Annons:
ru4real
2015-03-03 19:27
#42

Det är menlöst att försöka argumentera med ngn som inte lyssnar på argument.

Magi-cat
2015-03-03 19:48
#43

#42 "Meningslöst" menar du antagligen. Menlöst är något annat. 🙂

Försök i alla fall. Vilket är ditt huvudargument?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JoHo
2015-03-04 09:36
#44

Huygens

Fortfarande nyfiken att få svar på några frågor:

Repeterar: 
TROR du verkligen på allt det här?

Om ja: Hur påverkar detta ditt liv?

Niklas
2015-03-04 10:28
#45

#37: I dina resonemang ger du RFID egenskaper det inte har. Du får gärna vara rädd för RFID-chip om du vill men jag tycker att det ser slarvigt ut att skriva som du gör. Det krävs enorma system för att kunna utvinna den typ av information du beskriver ur ett RFID-chip. Då tror jag att det finns betydligt mer ändamålsenliga tekniker för massövervakning. Nu lämnar jag dig. Vi kommer inte att hamna på samma planhalva i den här frågan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

ru4real
2015-03-04 12:33
#46

#43 Meningslöst ja. Verkligen (svårt att skriva på telefon, den ändrar saker om man inte är noggran). Men, faktum kvarstår, Huygens har inte svarat på några frågor eller velat ta till sig fakta alls, det kan du se om du läser tråden och inte bara letar fel.

piotrr
2015-03-05 10:42
#47

> "Det är det första steget mot att myndigheterna får total kontroll över alla enskilda människor." 

Borde inte pacemakers ha varit det första steget i så fall? Eller kryckor? Eller glasögon? Linser?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

vallhund
2015-03-07 00:08
#48

#47

😂

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Huygens
2015-03-10 15:14
#49

Nu är det i princip officiellt.

Forskare har planterat minnen hos möss. Artikeln säger att metoden kan antagligen användas på människor, så att människor kan "hjälpas" att minnas saker annorlunda, än vad dom riktiga upplevelserna verkligen var.

Planterade minnen.

Illuminatis dröm för att kontrollera befolkningen. Ett chip i varje människa. En RFID-mottagare. Nya minnen varje natt.

Joppo
2015-03-10 15:27
#50

Tänk den dagen du vaknar upp och är en skeptiker Huygens… Då kommer ödlorna att mysa lite extra, när deras största kritiker är tystad 😉

JoHo
2015-03-10 16:31
#51

Huygens

Fortfarande nyfiken att få svar på några frågor:

Repeterar: 
TROR du verkligen på allt det här?

Om ja: Hur påverkar detta ditt liv?

Joppo
2015-03-10 16:55
#52

Jag skulle också tycka att det vore intressant om du svarade på JoHo:s frågor. De är onekligen relevanta i sammanhanget.

Huygens
2015-03-10 17:46
#53

#52 Joppo, svar finns här (och i många andra inlägg), kanske ignorerat. Kortvarianten; det är mer än tro, det övertygelse. Om det inte går in och du börjar upprepa dej, kan ingen hjälpa dej.

Klass
2015-03-10 19:01
#54

#53

Men hur påverkar detta ditt liv, egentligen? Om du verkligen tror detta så kan du rimligtvis inte på något sätt leva som de flesta andra.

Hur lever du, hur ser din vardag ut? Vad gör du för att skydda dig? Vad lever du på?

Joppo
2015-03-10 19:19
#55

#53 Tack för svar. Dock är jag mer nyfiken på hur denna tro påverkar ditt liv. Klass ställde en del intressanta frågor. De är möjligtvis aningen privata, men det vore onekligen spännande om du svarade på dem.

Annons:
JoHo
2015-03-10 21:27
#56

Till SLUT kunde Huygens berätta att han verkligen tror på detta och annat trams. Skulle verkligen vilja veta hur detmpåverkar ditt liv, förutom att du stångar huvudet blodigt i skeptikerforum (av någon anledning)

Denna kommentar har tagits bort.
JoHo
2015-03-12 10:07
#58

Huygens berätta gärna (ignorera inte):

Skulle verkligen vilja veta hur dina konspirationsteorier påverkar ditt liv, förutom att du stångar huvudet blodigt i skeptikerforum (av någon anledning)

72mm
2015-03-27 22:54
#59

#58 jag förstår inte att ni ens lägger tid på Huygens. Det är patetiskt att mata ett stackars troll som uppenbarligen har en diagnos av något slag.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Huygens
2015-12-22 15:25
#60

USAs militär planerar att stoppa in mikrochip i huvudena på sina soldater för att styra deras tankar. Det officiella påståendet (från Pentagon?) är att mikrochippen ska bota krigspsykoser hos granatchockade soldater, genom att ge soldaterna andra tankar än deras egna. Soldaterna kan få kopior på helt andra personers tankar, som blir deras "egna" tack vare chippen.

MKULTRA  version 6.0

JoHo
2015-12-22 18:09
#61

#60

Varför envisas du med att ignorera mina frågor till dig?

Är du här bara för att bråka?

Huygens
2015-12-22 18:27
#62

Man kan tänka sej att Pentagon kommer motivera införandet av mikrochip i soldaternas hjärnor, då mer än 7000 soldater (veteraner) begår självmord varje år.

Det är väldigt cyniskt.

Först gör krigstjänsten att soldaterna drabbas av PTSD, sedan kan dom erbjuds mikrochippning för att inte ha ihjäl sej själva.

Annons:
vallhund
2015-12-22 18:48
#63

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

JoHo
2015-12-22 19:20
#64

#62

Varför envisas du med att ignorera mina frågor till dig?

Är du här bara för att bråka?

Huygens
2016-03-01 13:31
#65

Googlechef Ray Kurzweil: "Med robotar i våra hjärnor kommer vi att bli Gudlika!"

Jag antar att vissa skeptiker kommer tro på Kurzweils uttalande.

.

Kurzweil: "With Robots in our Brains, we'll be Godlike!"

en lång rad…

Davbjo
2016-03-01 13:40
#66

#65: Vad är det du vill diskutera?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

vallhund
2016-03-01 13:42
#67

Måste vara PETA som ligger bakom.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
Neutralis
2016-03-19 23:20
#69

"Illuminati cult to erect phallus of Seth (Satan, Lucifer, the Devil)"

Ha ha ha, är det rymdödlorna nu igen? Fattar du inte att du gör dig själv till åtlöje? Varför utsätter du dig själv för detta på en skeptisk sajt?

Annons:
Huygens
2016-03-19 23:22
#70

Dispatch 1035

Neutralis
2016-03-19 23:33
#71

#70

Dispatch 1035

Yes, motmedel för Huygens… Helt riktigt. Din sort behöver ifrågasättas varje dag, varje timme och varje minut… För alltid får ni någon dumsnut med er i er förvirrade värld, som egentligen förtjänar en sund medmänniskas hjärta och stöd.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Kryddis
2016-03-20 01:32
#74

FPVB DHVQ RF

Neutralis
2016-03-20 09:45
#75

#73

Neutralis, varför är det viktigt för dej att angripa person istället för att diskutera sakfråga? 

Person??? Jag tror mig vara säker på att du är en rymdödla.

Känner du stolthet över att uppvisa lydnad med CIAs metod för smutskastning eller är sakfrågan för känslig för dej?

Japp, stolt som en tupp(inte rymdtupp).

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Neutralis
2016-03-20 16:00
#77

Självklart så är jag säker… Man har väl sett TV-serien "V".

Denna kommentar har tagits bort.
72mm
2016-05-13 10:01
#79

#78 Vi kommer givetvis i framtiden att bli alltmer beroende av teknologi, och den kommer krypa allt närmare den biologiska klump som vi kallar oss. 

Det kommer ske gradvis, vi kommer aldrig att vakna upp en dag med möjligheten att leva "i en dator".  Vi är redan idag "supermänniskor" i jämförelse med någon utan en smartphone.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Huygens
2016-05-13 10:41
#80

Vem stor och kontrollerar datorn?

Upp till toppen
Annons: