Annons:
Etikettövriga-frågor
Läst 4083 ggr
Zidizen
2013-02-12 10:26

Terry Evans hotar Gesus (Del.2)

Denna tråden är en uppföljning på "Terry Evans hotar Gesus"

[Ändrade trådens namn, skapar man en uppföljningstråd så är det INTE god ton att ändra titeln till sin fördel!/Ola]

Det var mäktigt intressant hur frustrerad JohnHoudi och även Gesus blev när jag bara ifrågasätter deras syn på mailkonversationen. JohnHoudi som istället tycker jag är frustrerad och blir kallad för en massa olika saker. Troll och påfågel upprepas väldigt ofta. De själva vill inte svara på mina frågor men självklart vill de jag ska svara på deras frågor, missuppfattade hårt ställda sådana också. 

Här kanske jag får chansen att få lite svar på de frågorna jag hade. Som sagt, är det några jag har missat, som inte redan har besvarats och även förklarats hur det förehåller med JohnHoudis och Gesus misuppfattade frågor så visa mig dem gärna.

Mina frågor var:

En kommentar av Gesus på mitt inlägg #47 som beskriver min syn på hela mailkonversationen som visade hur Gesus provocerade och tjatade bort sin chans till sin exklusiva intervju. Gesus säger att Terry tackade nej till intervjun fast det var inget jag kunde se i mailkonversationen.skrivet

Hade Gesus köpt en biljett till Terrys nästkommande evenemang eller inte?
Enligt Gesus minns han inte ens att ha skrivit något sådant på sin blogg men ändå var det skrivet inte bara en gång, utan två gånger att Gesus har köpt en biljett. Varför kan han då inte svara med ett Ja eller Nej utan istället bara dra ut på det och undvika frågan OCH spela omedvetandes om att ha påstått något sådant.

Det är intressant hur hårt Gesus undviker svara på denna enkla frågan och de får för sig att "dom" kommer därefter leta efter tusen köpta biljetter bara för att hitta Gesus. Paranoid på hög nivå, eller?

Gesus påstår att "Terry" ställde krav på Gesus identitet för att kunna bli avslöjad. Vilket Gesus aldrig nekat till att göra.
Det är sant, men eftersom Gesus ställde icke kompetenta frågor hur Gesus skulle identifiera sig så är det inte konstigt att "Terry" svarade på det tillsammans med några exempel. Det var bara två gånger identiteten påpekades till Gesus. Den tredje gången kan inte räknas  in som skedde i den sista svarsbrevet.

Varför var JohnHoudi inne på Facebooksidan Terrys vänner över huvud taget? Räknade JohnHoudi sig som en av Terrys vänner?
Frågan ställdes också till Gesus om han har varit där inne.

JohnHoudis svar på den enkla Ja eller Nej frågan var istället ett långt raljerande #78 som började med en ointressant bortförklaring varför han missat svara och säger sig visa hur enkelt det är att svara på frågor så jag kanske lär mig. Måste varit ironi från hans sida.
JohnHoudi tror att det är få personer som kan räkna sig som vänner till Terry Evans direkt och att frågan som ställdes där var om Terry Evans kanske hade lust att ställa upp i en intervju i Skeptikerpodden. Det roliga var att JohnHoudi sade sig visa på ett exempel hur man enkelt svara på en sådan här fråga.
Motfrågan som ställdes var om jag är en skeptiker och om jag anser ha rätt att vara på ett skeptiskt forum…. mycket bra jämförelse där, JohnHoud.

Så som jag har lärt känna JohnHoudi här på skepticism var det en otrolig skillnad, som natt och dag, jämfört med hans poddradio. Och med tanke på hur uppenbarligen ökänd JohnHoudi är hos Terry så undrar jag varför JohnHoudi ens var på Terrys facebooksida för att ställa en sådan personlig fråga. Sådana frågor ställer man seriöst inte på en facebooksida när andra mer personliga kontaktmöjligheter finns.

Jag gav också ett exempel på vad trakassering kan betyda i ett sådant här sammanhang.
I början av den andra tråden gav jag ett par orsaker varför Terry var extra känslig i sitt sista svarsbrev. Och det löd följande

" #7 Varför? Jag kan tänka mig ett par orsaker Terry är ofta trakasserad av "skeptiker" och vet således hur det kommer urarta sig. "

Senare skrev jag
" #29
Men att förfölja någon på flera olika sidor, även sidor som kanske inte är till för att ens ifrågasätta något (som är helt utanför ämnet, eller vad vet jag) tycker jag är en bra början på ett exempel av trakassering.
"

Det var mitt svar hur en form av trakassering kan se ut och vilken orsak som möjligen kan stämma in på Terrys situation. Men JohnHoudi och även Gesus tog det som ett påstående från mig och ville jag skulle belägga detta och visa var Terry blir trakasserad. Det var hädanefter jag nämnde om Facebooksidan med frågor jag ställde till både JohnHoudi och Gesus vilka de ej har svarat riktigt på ännu, inte mer än JohnHoudis raljerande.

Jag ställer mig nu också undrande hur många år JohnHoudi och Gesus har följt och även förföljt Terry?

Jag hoppas nu JohnHoudi tänker hålla sig saklig denna gången istället för att kalla mig en massa saker och tolka mina meningar med vilda villfarelser.
Fast JohnHoudi nämnde att han inte har tid med mig längre och det tar faktiskt för mycket tid från vettiga saker - Samtidigt som JohnHoudi argumenterar med en nedsättande och taskig attityd mot en annan användare i en tråd som JohnHoudi själv har skapat med dess namn.

_________________________________________

#Fortsättning med svar på tidigare kommentarer

#288

skrivet av

Starman

"Jag undrar om inte Zidizen tydligt har demonstrerat i den här tråden att han är ett troll som inte är intresserad av att föra dialog utan bara av att påstå en massa saker och göra människor irriterade. Om inte tydligt i den här tråden så åtminstone i tråden om pwnage."

Det visar bara tydligt hur subjektiv du är i dina åsikter. Även i början på den andra tråden hoppade du på mig utan att förstå vad jag egentligen skriver. Det var angående biljettköpet som du hakade fast dig på. Tog ett par inlägg tills du fattade det. Tråden om pwnage är också lustig den, som nu är låst bara för att ni inte kan belägga det ni säger. Men när det gäller det omvända så är det inga problem för er   ;)

#290 skrivet av blombuketten

"Att vissa sen kan sitta här och tycka att det sista mailet är helt ok förstår inte jag. Vem skulle, oavsett provokation eller inte, vilja få ett sådant mail? Jag skulle vilja se den reaktion som skulle uppstå om någon skrev ett sådant mail till någon av er, eller till någon mer känt medium från….låt säga John Houdis mailadress samt undertecknat av honom. Skulle ni vara lika snälla mot Houdi som ni är mot Terry? Självrannsakan alltså."

Detta tycker jag är ett ganska intressant uttalande som många utav er använder för att skuldsätta t.ex. Terry.
Efter att ha läst Gesus mailkonversation ett par gånger kunde jag senare förstå att det inte var p.g.a. den och endast den mailkonversationen som det sista svarsbrevet spårade ur, utan det måste ligga ett längre perspektiv bakom. Urspårningen och främst hur det sista svarsbrevet började låter precis som att det finns ett historisk förflutet mellan Gesus och Terry… därav urspårningen, diagnosen m.m.

Blombuketten ställer sedan en fråga med en önskan att vilja se reaktionen när någon av "oss" får ett sådant svarsbrev tillbaka - Men faktum är (om min antydan är korrekt, vilket jag starkt tror) så kommer en vanlig person inte få sådant svar, just av den ovannämnda anledningen, för då finns det helt enkelt ingen anledning till det.
Detta går tydligt att se i början på mailkonversationen då svaren var väldigt givmilda. Fastän Gesus fick inga svar som han så önskade kunde han ändå ställa dem direkt på intervjun.

Och du, blombuketten, JohnHoudi hyste redan agg mot användaren [granbacken]  som skrev av sig med sina åsikter bara för att JohnHoudi antog det var en ny-gammal användare med ett nytt namn bara, samma sak som när JohnHoudi kommenterade användarens Gants statistik för att bara komma in med ett nytt konto och spy galla över JohnHoudi för att sedan stänga av kontot igen.
Det lustiga är att Gant verkar faktiskt vara mer på extrem-skeptikernas sida än en neutral-skeptiker.

Så till din sista fråga i paragrafen. Skulle vi vara lika snälla mot Houdi som mot Terry?
JohnHoudi har en väldig arrogant attityd med hårda nedsättande toner mot sina debattörer redan från en mycket tidig start. Så nej, man måste ha en väldig god behärskning av sitt agerande för att diskussioner med JohnHoudi inte skall spåra ur mer än totalt.

#291 skrivet av ru4real 

"Det är andra gången zidizen tar på sig ngn form av moderator, den mössan passar inte tycker jag."

Vilken var den andra gången. Också här inne?
Och vet du ens vad som modererades bort i mitt inlägg #80? Om inte så kan du inte veta hur "den" mössan passar.

Annons:
JoHo
2013-02-12 11:20
#1

OK, Zidizen ger sig inte så jag ger Zidizen lite trollmat så han kan fortsätta kväka.

Då han inte är intresserad av att läsa vad som skrivs till svar och ta till sig det (det kanske är detta vanliga läsförståelseproblem som så många [troende] verkar ha, tyvärr) och han VÄGRAR svara på frågor så är ju frågan om man verkligen ska ge ett troll som honom uppmärksamheten?

Att han dessutom förvränger och förvanskar vad som skrivs visar vilken otroligt oseriös och ohederlig debattör Zidizen är (om man nu kan kalla det "debatt"?).

Men trollbeteendet som Zidizen kör med är så oseriöst att jag bara inte kunde hålla mig från att fräsa ifrån på honom. Dumt, så här i efterhand möjligen.

Jag vet att det är dumt då dessa troll bara matas och växer via detta (vilket vi kan se här) men nu tänker jag lägga ner diskussionerna. 

Ni kan alla (ja, inte [troende] då som har skygglappar på) se svart på vitt hur Zidizen jobbar med att trasa sönder trådar, ignorera frågor, ställa frågor som han får svar på men ignorerar svaren och/eller förvränger dem till oigenkännlighet 

Trollen suger bara energi från en. Och tid. Jag har inte den tiden och Zidizen roar mig inte längre då det går från lyteskomik till Zidizens frustrerade näthat

Därför svarar jag inte på alla påhopp som kommer här i tråden från Zidizen utan han får spy ut sitt hat  i fred nu. 

Jag backar ur så får andra läsa Zidizens glåpord, förvanskningar, personangrepp och liknande. 

Jag backar ur då jag ser att många (både skeptiker och paranormalister) mår dåligt av att läsa dessa avarters kväkande och, ni har rätt, jag ska inte gräva mig ner till dessa personers låga debattnivådå de på deras låga nivå slår en med erfarenhet.

Ledsen att jag ber er städa ur det troll jag tyvärr matade. Men vi lär oss av det och det är: Mata aldrig trollen.

[mia-38]
2013-02-12 11:26
#2

Jag undrar en sak:
Vart är den trevliga John Houdi på Skepptikerpodden? Är detta verkligen samma person, undrar jag.
När du intervjuade Fjäril så lät det helt annat och du kunde vara mycket trevlig och tillmötesgående.

Här inne så låter det helt annat.
Obehagligt och lämnar nu denna sajt för gott.

JoHo
2013-02-12 11:32
#3

#2

Var har alla trevliga och vänliga paranormalister tagit vägen?

Zidizen
2013-02-12 11:33
#4

JohnHoudi

Hela ditt inlägg bestod av personangrepp efter personangrepp utan att ens anstränga sig till att läsa och bemöta mitt första inlägg.

Du börjar ditt inlägg med att ge mig trollmat och jag har tappat räkningen nu hur många gånger du har skrivit att du ska lägga ner diskussionen med mig… ändå så studsar du likt tillbaka och fyller inlägg med massa osakliga argument.

Du har inte tid med mig påstår du, men du har tid med andra där du fortsätter med din arroganta attityd. 

Du avslutar sedan ditt inlägg med: -"Mata aldrig trollen".
Som man kan se från dina kära inlägg gentemot mig så är jag inget troll, fastän du matar mig med trollmat till ett troll man inte ska mata.. hmmm

[Navahowolf]
2013-02-12 11:57
#5

Klart som attan vi följer trådarna som troende även om vi inte ger oss in i diskussion och jag läser enbart för att du gör bort dig något oerhört nu,både du och din kompis Gesus så ärligt det är riktigt sorgligt att se två vuxna karlar vräka ur sig en himla massa skit.

Tro nu inte jag ger mig in i diskussion tvärtom men jag måste få sagt att jag uppriktigt tycker synd om dig.

[Tagit bort diagnoser / Ola]

JoHo
2013-02-12 12:31
#6

#5 Hahahaha! Ännu en diagnos från ett

[troende]

. Så tråden ska alltså bli ett enda långt personangrepp på mig (och Gesus), alltså? Vad gulliga ni påfåglar är ändå. Det är tufft att höra sanningen eller hur? Ljus och kärlek.

Annons:
[pengt]
2013-02-12 12:37
#7

Ja det är ju helt galet sjukt! WTF!

Indiankvinnan varför skulle inte JH må bra?? Det här är ju så j-a patetiskt! Vem äre som inte mår bra som måste byta nick namn hela j-a tiden?? Ska vi fortsätta så eller…

[pengt]
2013-02-12 12:39
#8

Haha jag tar tonerna med JH..

Ljus och kärlek.

[Gesus]
2013-02-12 12:39
#9

Jag provar igen…

Först, varför skulle jag bli frustrerad för att du ifrågasätter mailkonversationen? Du, precis som alla andra har rätt att ifågasätta allt dom vill. 

All "information" om mailkonversationen står på min blogg och jag har inget att dölja. ALLA kan läsa där vad som hänt, och jag tror dom flesta, utom du då tydligen, ser och förstår vad det handlar om. Om du sen vill förvränga det av någon underlig konspiratorisk anledning, gör du det. Men jag är inte intresserad av att sitta och förklara för dig igen, när allt redan står på bloggen, bara för att du vill förvränga det. Särsklit inte när du inte visar belägg för vad du påstår utan bara fortsätter hitta på. Antingen är du svagbegåvad, eller så är du bara ute efter att trolla, och i vilket fall kvittar det nog vad jag säger, och jag är inte intresserad av att slösa tid på något sådant. Som fö inte ger ett skit, mer än att jag har mindre tid att kolla på bedragarna  fast det är kanske det du är ute efter..?

Jag har sagt att jag kan bemöta ditt svammel, OM DU, som jag skrivit många gånger nu:

Börja med att visa belägg för ditt påstående i #7 (förra tråden)

Gör det, och endast det!

Alltså, visa belägg för ditt påstående som du startade med här för en vecka- och 300 inlägg sen, så ska jag titta på vad du skriver här..!

Klarar du inte det är det knappast intressant för min del. VARFÖR skulle det vara det, du ska alltså hitta på och ljuga och sen ska jag "försvara" mig mot det..? Tror INTE det..!

Bollen är din, men kom ihåg; Gör det, och endast det!

Alltså: Gör det, och endast det!

Endast det!

Endast!

[Gesus]
2013-02-12 12:39
#10

PS - Gör det, och endast det!

[Navahowolf]
2013-02-12 12:41
#11

Jadu JH det är visst tufft att höra sanningen,man behöver varken vara medium,påfågel eller [troende] för att se om en annan människa inte mår bra.

Minns du föresten hur otrevlig jag var här inne förut och vad berodde det på,jo mina egna sorger och förluster jag hade under en period i mitt liv vilket också gav sig uttryck i hur jag bemötte andra.

Med facit i hand ser jag och förstår mig själv men hade nån sagt det åt mig då hade jag slagit ifrån mig direkt,åter min egen inre balans som visade sig i inlägg och mitt bemötande mot andra.

Med balansen tillbaka behöver jag inte hävda mig eller slå ner på andra men fick en rik erfarenhet i att förstå andra som genomgår olika svårigheter i sina liv.

Vi är bara enkla människor med känslor allihop 

JoHo
2013-02-12 12:50
#12

#11 Du har ingen aning om hur jag mår. Att du kommer med amatördiagnoser om mig baserade på hur DU var förr är ett grovt personligt påhopp på mig. Skäms och vet hut!

[mia-38]
2013-02-12 13:09
#13

Ändring på inlägg 2:

Det var en annan medlem som John intervjuade. INTE Fjäril.
Ber om ursäkt för mitt felaktiga namn.

Annons:
Zidizen
2013-02-12 13:31
#14

Ok, först och främst…

Till er andra som tycker JohnHoudi är en negativ person… Jag uppmanar er att inte ta upp det i denna tråden. JohnHoudi har redan visat hur känslig han är för lite kritik. Bara det i så fall är värd en egen tråd, men inte här som sagt.
Om JohnHoudis och Gesus negativa egenskaper måste nämnas så baka gärna in det i sitt sammanhang med trådens ämne.

Tack

Till Gesus

Jag såg ditt inlägg #16 skrivet  i den andra tråden och har även besvarat/förklarat med mitt inlägg #29. Detta har jag påpekat ett flertal gånger. - Vidare -  Du svarar i ditt inlägg #31 på min #29.
Ditt #31 svarade jag på min #32. Där jag då först nämnde facebooksidan som dök upp i min tanke. Där frågade jag också om den situationen inte hade något med trakassering eller förföljelse att göra?

Följdfrågan var alltså Om du har varit inne på Terrys vänner-sida och i så fall varför, kände du dig som en av Terrys vänner?

Detta är en personlig fråga som jag anser är viktig att du besvarar för att direkt visa på ett exempel av benämningen trakassera. Speciellt när en person redan innan känner sig utsatt för det.
Det är absolut inget bevis, jag vet, men, det går in lite på benämning "trakassera" och hur det kan börja.

Men eftersom du aldrig vill svara på den enkla frågan utan vill istället gå runt i cirklar med mitt första inlägg #7 där jag skriver …. notera … Kan tänka mig ett par orsaker (nästa mening) …. "Terry är ofta trakasserad av "skeptiker".

Alltså, som jag även förklarade, så var det en av orsaker jag kunde tänka mig varför Terry svarade som han gjorde i sitt sista svarsbrev.

Inte ens detta förstod du Gesus. Utan du och JohnHoudi läste detta som ett rent påstående, vilket jag också förklarade väldigt tydligt i mitt inlägg #50. Och eftersom JohnHoudi tyckte jag hela tiden är frustrerad och skriker så markerade jag även i samma inlägg väldigt tydligt på ett exempel på hur det ser ut när man "skriker".

Vidare i ditt inlägg #51 uppmanar du att inte vilja ha någon förklaring på vad jag först menade. Du struntar i det och anser din tolkning vara rätt där jag ska bevisa "mitt påstående". 

Du kallade mig i slutet av inlägget för "clown" med en fråga om hur någon kan identifiera sig som Gesus, när det var på tal om att du skulle identifiera dig inför Terry Evans under intervjun. Att du inte ens vet hur du med din riktiga identitet kan också identifiera dig som Gesus visar mig på en väldig icke kompetent person som under sin fritid ändå skriver på sin blogg hur falska påstådda medier är.

Det är väldigt svårt att debattera med dig Gesus när du visar brist i din läsförståelse, trots efter alla mina förklaringar. Du kan istället fråga vad du inte förstår än att hålla på att få för dig en massa andra saker.

Jag förmodar att även efter detta inlägg kommer du fortfarande haka upp dig på mitt inlägg #7 i den andra tråden och vill jag ska bevisa mitt påstående.
Men men, jag får väl fortsätta försöka… inget mer jag kan göra :)
Kan du försöka?

[Starman]
2013-02-12 13:49
#15

#14

Du kan alltså inte visa ett enda exempel på trakasserier mot Evans från skeptikers sida? Alltså regelrätta trakasserier. Uttalade hot eller upprepade kränkningar.

 Otippat, du.

padragan
2013-02-12 14:02
#16

#14

Jag har läst samtliga inlägg i bägge trådarna och inte sett ens en tillstymmelse till belägg från din sida. Att lägga upp möjliga sätt att känna sig trakasserad är inte relevant i sammanhanget, påstår du att Evans ÄR trakasserad och förföljd så landar det en liten bevisboll i knäet på dig att lägga fram SPECIFIKA belägg för detta. Men något mystiskt händer där och du blir väldigt svävande.

För mig är det uppenbart att det är skälet till att Gesus återgår till #7 i gamla tråden, helt enkelt för att du aldrig tagit tag i det påståendet på riktigt.

Starta där så kan ni ta era frågor i kronologisk ordning sen.

Zidizen
2013-02-12 14:51
#17

Starman

I länken du hänvisade till beskriver trakasserier mer än de orden du nämner. Eller? Jag förtsår inte vad du ville annars ha sagt med ditt inlägg.

Padragan

Du  och likt JohnHoudi och Gesus förstår inte att mitt första inlägg #7 var aldrig något påstående. Det drogs upp ett par orsaker om bara vad jag tänkte anledningen kunde vara till Terrys agerande.
Inte ens du förstår det.

Det är också väldigt relevant att lägga upp möjliga orsaker till att känna sig trakasserad, vilket den utsatta personen uppenbarligen känner sig. Vilket ni inte tycker förstås. Det är så man sätter sig in i en annans situation och tänker hur det kan vara/kännas - Att vara omtänksam, med andra ord

Men så är det också i en situation där mobbaren inte tycker sig mobba den utsatta personen som ändå känner sig mobbad. En gång är kanske ingen gång men när den utsatta personen väl har utsatts för mobbing ett flertal gånger under en längre tid så kommer det/han kanske slå tillbaka mot den ordinära mobbaren. Då är det ombytta roller och den tidigare mobbaren känner nu sig istället för mobbad.

Som det också visar sig vilken arrogant och provocerande ton många har så är det inte så väldigt konstigt egentligen.
Som också när JohnHoudi tyckte jag var frusterad, trasade sönder den tidigare tråden, kallar mig för troll etc etc, så tycker faktiskt inte jag det stämmer in på mig. Trots när JohnHoudi tycker så bestämt att så är fallet.  Även efter jag gav ett exempel på hur det ser ut när man skriker och ville han skulle jämföra det med det och mina tidigare inlägg

Nu blev väl mitt inlägg antagligen lite snurrig för dig att förstå vart jag ville komma med min jämförelse. Men jag tycker det är klockrent.

__________________________

Jag vill också påpeka detta:

Det roligaste är när JohnHoudi #263 högg på moderatorn JonasDurengard, där moderatorn med en också neutral syn som inte var så insatt i ämnet tyckte att den tidigare tråden inte visar skepticimens från dess bästa sida. JohnHoudi anklagade sedan JonasDurengard med att gulla med påfåglarna.

Här visar JohnHoudi vilken arrogant och hård attityd han har när saker går lite emot honom och på det sättet han vill agera.

INGEN av exrem-skeptikerna här inne har tagit avstånd från JohnHoudis agerande, däremot har ett flertal tagit avstånd från "Terrys" agerande i det sista svarsbrevet. Intressant iakttagelse bara.

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
2013-02-12 15:26
#19

#17

Extrem-skeptiker… det var en bra benämning. Jag försöker verkligen mitt bästa att inte vara en sådan, men ibland så gör ni det alldeles för svårt för en att svara er på ett värdigt sätt. Och eftersom att det finns en risk för att du får för dig att det beror på att ni har alldeles för bra argument så kan jag hinna före dig med att dementera den föreställningen. Ni är helt enkelt ofta rakt igenom jättedåliga på att argumentera på ett vettigt sätt för er ståndpunkt, och det är det som skapar irritationen.

Sorry för den svepande formuleringen. Ett fåtal av er är faktiskt helt okej på argumentation.

Wolff
2013-02-12 16:02
#20

Kan någon förklara för mig varför mitt inlägg 18 försvann?

Är det så att man i denna tråd bara får hoppa på Gesus och Houdi men inte ge kritik till Zidisens vidriga uppträdande????????

Hur försvann inlägget och varför?

Zidisen du är fortfarande en stor barnunge å jag fattar inte att sajtfolket här inte stoppar ditt hat på skeptiker.

Nu ska vi se hur länge detta inlägg är kvar.

Annons:
Zidizen
2013-02-12 16:04
#21

Starman

Okej, då kan du hjälpa till med att vara en brygga mellan mig och Gesus/JohnHoudi

Varför är det oklart för dem att förstå det jag skriver

Varför är det oklart för mig att förstå det dem skriver

Kan du brygga/översätta/förmedla? Men eftersom du inte är så vidare neutral så kanske det blir lite svårt även för dig att förstå vad jag menar.Undrar nu också om du medhåller JohnHoudis agerande av det jag nämnde i slutet på mitt förra inlägg? Var det rätt att anklaga JonasDurenhard på det sättet han gjorde?

[Gesus]
2013-02-12 16:10
#22

#14Gör det, och endast det!

Jag vet inte vad det är du INTE förstår av ovanstående!

Att jag vill att du BARA och ENDAST gör det till att börja med. Eller om det är att du feltolkar som vanligt och tror att "endast det och INGET annat" innebär att du ska som vanligt skriva flera kilometer med undanflykter och bortförklaringar varför du inte kan lämna belägg..? (jag läser inte det, så det är onödigt jobb för dig bara)

Om du gett belägg för det tidigare, gör det då igen. MEN, utan löjligt mycket bortförklaringar och förvrängningar av vad DU tycker är belägg. 

Utan riktiga belägg, som jag och andra anser vara belägg!

Du påstår att Terry Evans attackeras av "skeptiker" - visa belägg för det! 

Gör det, så ska jag se om jag kan hjälpa dig med alla dina andra snurriga feltolkningar du har av vad jag skrivit..!

[Starman]
2013-02-12 16:14
#23

#20

Anledningen var förmodligen att du använda ett för grovt språk för den här sidan.

#21

Nej, det kan jag inte hjälpa dig med tyvärr. Mitt tips till dig är att du slutar bete dig som ett troll, för det skapar bara irritation och leder inte till något gott. Med trollbeteende menar jag att du ofta struntar i att besvara relevanta frågor i favör till att fylla på med ny information.
Jag ska inte heller behöva svara för hur andra personer uttrycker sig. I den förra tråden gick många saker överstyr (och mycket av det var på grund av att du beter dig som ett troll) och det är beklagligt.

olaka
2013-02-12 16:23
#24

#20

[Starman har rätt i #23. Jag försöker att hålla trådarna på en någolunda nivå, men det går inte så bra. Folk skriver ju snabbare än jag hinner läsa. Försök gärna att formulera framtida kritik på ett lite mer civilicerat sätt.

OCH SNÄLLA ALLIHOP: KONSTRUKTIV DIALOG OCH CIVILISERAT SPRÅK/ Medhjälpar-Ola]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Gesus]
2013-02-12 16:36
#25

#2 Jag undrar en annan sak

Vad har ditt inlägg här med trådämnet att göra..?

[Gesus]
2013-02-12 16:37
#26

Ha, ha jag såg rubriken på tråden nu, såg inte det tidigare…

"efter provokation" - Helt underbart..!

Zidizen, sök hjälp fefan…

[Starman]
2013-02-12 16:40
#27

#26

Även om jag inte uppskattar din anmaning till Zidizen att söka hjälp, så är det faktiskt ytterligare ett exempel på trollbeteende när Zidizen tar en annan persons tråd och gör en följdtråd av den men lägger till saker i titeln som inte fanns där innan.

Annons:
[Gesus]
2013-02-12 17:01
#28

#27 Nej jag vet, men det blir liksom den nivån. Detta är ju bara fööör fånigt…

Vad menar han med det, "efter provokation" att det är helt OK att skriva, jag upprepar för nytillkomna tittare:

du är socialt och känslomässigt inkompetent – du visar tydliga tecken på paranoia – rädsla för konspiration – En liten pojke som desperat ville bli hörd och sedd – Detta är enda sättet för dig att nära dina narcissitiska drag – Genom detta beteende förnekar du ilskan, bitterheten – hör … kacklet från din inre demon – Jag ger verkligen din existens mening – Den inre demonen som styr så stor del av ditt liv kommer en dag att förgöra dig – Den besatthet som du har av mig är osund och extrem. – Det är tydligt att denna besatthet har börjat ta dig över en gräns av normal och förnuftig rationalitet – Till slut kommer du att implodera ochfå ett slags nervöst sammanbrott eller till och med gå in i psykos – Detta kommer i slutändan ha en traumatisk effekt på din familj – Stegvis kommer människor börja lämna ditt liv – Jag behöver inte göra någonting för att skada dig – din strävan efter att bli ökänd – Vilka planer du och din flock av hyenor än har, när ni nu samlas – visar än en gång din arrogans och din brist på respekt. – anständiga människors reaktioner mot dig Människor från alla samhällsskikt. – Du är iakttagen – För mig behöver du inte vara rädd – mitt syfte är inte att förödmjuka dig eller att använda smutsiga metoder. – Du är ett internetspöke och jag har tänkt driva ut dig – Jag studerar även dig väldigt noga – du är moraliskt korrumperad och inte går att lita på.

Bara för att jag mailade tillbaka och ville veta hur kraven skulle vara, att det är provokation och att det då är OK att skriva så..?

Om Terry skulle blivit provocerad, kunde han bara gjort som han brukar göra, inte svarat på mailen bara..!

Tänk också på att Terry påstår att han och hans andeteam verkligen KAN se in i framtiden och att detta ska hända. Och att då skriva detta till någon som han inte ens vet vem det är eller har träffat.

Alla får tycka vad dom vill om vad jag gör, men jag förstår inte hur någon kan försöka trolla bort vad "Terry" gör här..?

Och med den stilen och nivån Zidizen kör med, förvränger,  ljuger och hittar på eget, inte konstigt att flera lackar ur på honom och går ner till hans nivå väl..!

blombuketten
2013-02-12 19:01
#29

Fy 17 för att ändra på rubriken på en tråd som ursprungligen är startad med en annan rubrik. Det visar ju rätt tydligt på vem som är seriös och vem som vill förstöra  meningen med den förra (och riktiga) tråden.

Om jag fick bestämma, vilket jag ju inte får, skulle ingen ens svara på zidizens eviga påståenden, flyttande på målstolpar samt utan att kunna belägga det han/hon påstår. Det enda som händer är att den ursprungliga meningen med den förra (och riktiga) tråden försvinner i ett hav av nonsens.

blombuketten
2013-02-12 19:12
#30

#2 och #11. Även den mest sympatiske kan bli irriterad. Tycker han har haft ett otroligt tålamod länge nog. Många av er "troende" har en förmåga att alltid dyka ner på just honom, fast vi är många som skriver i liknande åsikter som de Houdi har.

För min del tycker jag det är mer illa när man, som du vargen, kör med egna psykiska diagnoser på folk. Ungefär som Terry (eller vem det nu är som skrivit mailet) gör mot Gesus. Sådant gör man bara inte. Lika lite som att man som lekman ger diagnos på andra typer av sjukdomar.

Och låt mig säga, i förebyggande syfte, att det spelar ingen som helst roll VEM som får för sig att ställa hemmagjorda diagnoser, det är lika illa oavsett.

JoHo
2013-02-12 19:22
#31

Tack, blombuketten. Synd bara att ingen

[troende]

kommer läsa det du skriver… [skygglapp]på[/skygglapp]

[Gesus]
2013-02-12 20:30
#32

#30 - Ja, det verkar vara en annan vanlig [troende]grej, att sätta diagnoser på andra och påstå att dom inte mår bra för att dom inte tror på spöken och andra tokigheter…

Kan det vara någon sort Freudiansk självbildsprojicering, där dom innerst inne vet att deras hittepå är just bara hittepå och att dom nog inte mår så bra själv däför..?

Opps, nu blev JAG helt [troende] och börjar ställa diagnoser själv, ha, ha…

padragan
2013-02-12 20:35
#33

#17

Zidizen

Om vi nu kollar lite på vad du faktiskt skrev och inte vad du påstår i efterhand att du skrev:

"Varför? Jag kan tänka mig ett par orsaker

Terry är ofta trakasserad av "skeptiker" och vet således hur det kommer urarta sig. Men varför inte bara svara ett Ja på frågan undrar du? Vad skulle du Gesus ha frågat efter om Terry i mailet hade svarat ja på din fråga att kunna tala med de döda?"

Du skriver svart på vitt att Terry Evans är ofta trakasserad av skeptiker. Det är inte en spekulation, det är grundfakta som du har uttryckt dig. Om du skulle menat att han kanske kände sig trakasserad så skulle du ha skrivit det, här deklarerar du trakasserier som fakt, givetvis HELT utan några belägg, varken då eller senare.

Det bästa vore kanske om du faktiskt medger att det där var riktigt dumt skrivet av dig och att du medger att några belägg för att herr Evans är trakasserad inte har presenterats (och kanske inte ens existerar alltså).

Värt att notera i sammanhanget i efterdyningarna till "den orgnaiserade attacken" (inom citationstecknen) på facebookgruppen Terry Evans vänner är att ingen av Peratt eller Sassersson i efterhand har pekat ut specifikt vad som skulle ha varit kränkande (och ännu mindre några belägg för att det skulle varit samordnat), trots upprepade påstötningar. Nu var jag ju där så jag vet vad som skrevs, och att kalla det för attack är faktiskt skrattretande. Jag förstår mycket väl varför Sassersson inte visar upp något (trots att han givetvis har samtliga skärmdumpar kvar),  för då skulle han framstå som ännu mer löjlig än vad han gör annars.

Jag kan också intyga att jag inte på något sätt var organiserad, jag svor inte, jag kränkte ingen och försökte inte ta ifrån någon rätten att tro på vad de vill (tvärtom poängterade jag detta faktum), det jag gjorde var att försynt fråga om det inte är rimligt att först utesluta naturliga förklaringar för ett fenomen ( du vet saker som cold reading) innan man ger sig ut i övernaturliga förklaringsmodeller. Det räckte för att Peratt och Sassersson skulle börja besvära mina chefer och kollegor. Så mycket ljus och kärlek är de gjorda av.

[Gesus]
2013-02-12 21:11
#34

Sassersson är på FB och skriver under nick…

Ljuger och håller på i vanlig stil

(får jag länka till det här?)

https://www.flashback.org/showthread.php?p=41985668&posted=1#p41985668

Annons:
robobengt
2013-02-13 08:03
#35

JohnHoudi har så rätt så i sin bedömning av zidizen som troll, vilket gör det lite tråkigt när folk fortsätter att mata. Låt hen skriva av sig så kan folk själva läsa och se vad hen går för så kanske man kan fokusera på riktiga dialoger med folk som klarar av att läsa det som skrivs istället.

JoHo
2013-02-13 09:04
#36

#35 Genomgående kloka ord. Man ska inte mata trollen…

[Gesus]
2013-02-13 17:52
#37

Sassersson har hoppat in på Humanistbloggen och kommenterar där

Med sin falska agenda bemöter han inte inlägget utan hittar på och ljuger i sin vanliga stil

Att notera, att ingen av dom som jag "beskyller" för att vara inblandade i "Terrys" psykmail till mig har nekat till inblandningen än, underligt eller hur… Jag menar det är inga som INTE hoppar på allt annars liksom..!

http://humanistbloggen.blogspot.se/2013/02/pastadda-mediet-terry-evans-hotar.html

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2013-02-13 22:45
#39

Låser tråden eftersom personen det handlar om inte längre finns kvar på iFokus verkar det som.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: