Annons:
Etikettövriga-frågor
Läst 2197 ggr
[Gesus]
2/11/13, 11:08 AM

Show och underhållning eller "på riktigt"?

Jag tänkte vi kanske kunde få diskutera just det med varför Terry Evans inte vågar säga att döda människor verkligen pratar med honom utan fegt undviker det.

Hur kan han och hans bedragargäng få åka Sverige runt med ung 1 seans i veckan året runt och ta betalt för något som dom inte säger vad det är?

Skulle jag tex kunna åka runt med en konsertturne utan att tala om ifall det är live eller playback. (sorry om taskigt ex, men ni greppar va)

Jag har ju frågat Terry ett antal gånger om det är show och underhållning eller ska vara "på riktigt". Som sagt vågar han INTE svara på det när Gesus frågar, men när en yngre tjej frågade då svarades det direkt, och jodå då är det, han snackar med döda..!

http://gesusbloggen.wordpress.com/2012/11/24/show-eller-pa-riktigt/

Och sen med tanke på att ingen vågar och vill snacka om vad det är, tex arrangörer som hyr ut lokaler till bedrägeriet, varför det kan man ju undra

http://gesusbloggen.wordpress.com/2013/02/11/den-heta-potatisen/

Sen att det är kommunala lokaler och skolor som hyr ut, det kan inte vara så bra väl

Det måste väl gå att få någon sorts "varudeklaration" på vad man köper, när man betalar för evenemanget, eller?

Vad säger ni?

Annons:
Zidizen
2/12/13, 3:59 PM
#1

Aha, nu kopplar det till mig ännu mer med din relation till Terry Evans. Hur långt tillbaka sträcker det sig egentligen?

Med länkarna här inne och i tidigare tråden om Terry Evans hotar Gesus kan jag läsa dem i tur och ordning som följande:

(1) Show eller på riktigt (24 nov 2012)

(2) X i taket (5 feb 2013)

(3) Den heta potatisen

Kan du länka till alla dina blogginlägg som berör Terry Evans, helst i tur och ordning. Hoppades du kunde hjälpa mig med det här så jag kan läsa dem från start till slut.  :)

I blogginlägg (1) ser det ut som om du oskyldigt vill fråga om evenemanget, men genom svaret du får verkar det som att dem redan där kände igen dig från tidigare händelser, som t.ex. i Helsinborg där du otillåtet filmade(?) evenemanget.

I blogginlägg (2) som tas upp i tråden Terry Evans hotar Gesus blir du förvånad över ett svarsbrev som menar att du är tillbaka som undrade när de skulle få höra av dig igen. Enligt vad du skrev trodde du att de menade från ditt förra brev i samma mailkonversation som inte blev direkt besvarad, utan du behövde skicka ett igen.

I blogginlägg (3) håller du på att fråga ut de ansvariga för lokalerna som har hyrts ut till Terry Evans.
En svarade till och med att det finns mycket annat att göra och ditt brev,Gesus, var inte prioriterad.
Senare sammanfattar du att ingen av dem andra vågar tydligen svara dig… eller så är så enkelt som att dina mail är obetydliga och väldigt lågprioriterande.

Det är dock intressant att du nu gått över till att fråga ut de ansvariga för lokalerna och på så vis hoppas du kanske att det ska försvåra Terrys fortsatta evenemang  :) Är det så?

Att du Gesus även måste gå under ett annat namn, en tjejs namn, för att fiska efter andra svar är också lustigt  :)

Så om du kan Gesus, kan du länka alla blogginlägg i datumordning som berör Terry Evans så jag få se "den röda tråden" och kanske även om möjligt ange hur många antal mailkonversationer som du har haft eller försökt att ha med Terry. (Inte enskilda skickade brev utan hela antal konversationer).

Tack på förhand

Geru
2/12/13, 4:19 PM
#2

#1 Om du kollar länken så finns hela långa konversationen där:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Gesus]
2/12/13, 4:27 PM
#3

Zidizen

Du verkar vara en mycket förvirrad människa, och bevisligen övergår detta ditt förstånd att greppa helt klart..!

Du håller alltså på och tjatar på mig om saker som du helt uppenbart inte har den minsta koll på. Precis som jag sagt till dig tidigare, du förstår inte vad detta handlar om!

Du visar det också direkt här, du tom skriver att du inte ens läst inläggen på bloggen. Du klarar alltså inte ens att läsa inlägg på en blogg i tidsföljd..?

Du kör på direkt med ett helt felaktigt påstående, varför tror du jag ska lägga tid på att förklara för dig, när du inte ens klarar att läsa vad det står och vad det handlar om?

Jag förstår att du är ute efter att trolla med mig av någon anledning, och jag är knappast intresserad av att lägga tid på det…

Men som jag sagt till dig ett par dagar nu, visa belägg för ditt påstående i andra tråden, så ska jag se om jag inte kan försöka reda ut lite för dig. Om du nu vill reda ut något eller bara trolla…

OCH, du behöver INTE skriva kilometer med trams och undanflykter här, jag läser det inte ändå, så det är bara onödigt jobb för dig…

Visa belägg så fortsätter vi därifrån..!

olaka
2/12/13, 4:29 PM
#4

#1

Så om du kan Gesus, kan du länka alla blogginlägg i datumordning som berör Terry Evans

[Dagens internet-tips]

Det är mycket enklare om du bara söker efter "Terry Evans" på bloggens sökfunktion(den längst upp till höger).

[/Dagens internet-tips]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Zidizen
2/12/13, 4:59 PM
#5

Gesus, vad i mitt inlägg här inne indikerade på min förvirring? Vad är osant i det jag skrev här inne?

Du tycker jag är förvirrad som inte kan greppa tag i det du skriver. Men jag tycker det motsatta att du inte greppar tag i det jag skriver, trots förklaringar. Hur många förklaringar har du givit? Hur mycket har du försökt?

Olaka

Nä dra på trissor!
Jag följde ditt tips och fann 68 blogginlägg där Terry Evans var nämnd i.
Det är sjukt många, var det äldsta var från 10:e december 2011.

Vad blir det… 5,2 blogginlägg/månad. Och då var det enbart nlogginlägg där Terry Evans namn nämndes i.

Jag tycker det indikerar en viss besatthet. Då ska man inte glömma hur många andra ställen utanför bloggen Gesus har nämnt Terry Evans namn. Det låter som en himlans massa jobb/arbete bara för att få ett svar från Terry - Kan du tala med de döda

Och än idag frågar sig Gesus genom sina mailkonversationer om vad för slags show Gesus har köpt biljett till och vad Gesus kommer förväntas utav det.

Är inte det fantastiskt? Och än idag har Gesus inte svarat Ja eller Nej om Gesus har köpt biljetten till det senaste evenemanget, vilket Gesus nekade till att ens ha påstått något sådant.  :)

Hur tycker du Gesus din bedrift har varit under de senaste 13 månaderna? Har det gett något resultat annat än att du känner dig kränkt utav "Terrys" diagnoser för några dagar sedan?  :)

ru4real
2/12/13, 6:14 PM
#6

Zidizen; Om du nu vill veta hela historien bakom Gesus och Terry Evans, är det faktiskt inte alldeles för mycket begärt att du också läser in dig på det som har skrivits, sen är det välkommet med följdfrågor.

Eftersom du lägger så mycket tid på att skriva långa texter om annat än det TS vill, så antar jag att du har den tiden att lägga på att läsa in dig också. Det är inte upp till Gesus att ge dig all info (för det har han ju redan gjort i sin blogg). Läs den och återkom sen.

Och anledningen till att Gesus (nu gissar jag, men utifrån det han skriver) försöker få svar på sina frågor är ju att du likt Evans med anhang konsekvent vägrar att svara på enkla frågor och inställer svarar med textmassor motsvarande bombardemanget över dresden eller liknande.

Så, enkla steg:

Läs in dig på Gesus blogg, Läs in dig på denna blogg också om du vill (http://www.kritiskanyheter.se/2012/01/09/terry-evans-vanner/) som ger mer bakgrundsinfo om hur TE's anhang behandlar "kritiker".

Det finns mer, men detta borde hålla dig sysselsatt en stund!

Annons:
[Olaf]
2/12/13, 6:37 PM
#7

#5 Jag följde ditt tips och fann 68 blogginlägg där Terry Evans var nämnd i. Det är sjukt många, var det äldsta var från 10:e december 2011."

"Jag tycker det indikerar en viss besatthet. Då ska man inte glömma hur många andra ställen utanför bloggen Gesus har nämnt Terry Evans namn."

Kanske, kanske var det därför Terry Evans fick spel på Gesus tillslut? Liknar lite stalking här. Av en anonym[Snipp. Lägg Av och bete dig som folk/Ola]

olaka
2/12/13, 6:43 PM
#8

#5

Jag tycker det indikerar en viss besatthet.

[Sluta upp med amatördiagnoser/Ola]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

olaka
2/12/13, 6:47 PM
#9

Gesus:

Jag tycker du har gjort ett bra och engagerande granskande arbete genom åren och att du orkat skriva så mycket vittnar om dedikation.

Ljus och Kärlek!

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Olaf]
2/12/13, 6:55 PM
#10

Olaka

Får jag skriva att Gesus är anonym och Terry Evans offentlig?

Att det råder en psykologisk obalans i det. Att i flera år bli angripen av en gäckande skugga som döljer sig i sin anonymitet kan aldrig kännas kul.

Jag fattar inte att Terry Evans inte reagerat tidigare.

[Gesus]
2/12/13, 7:06 PM
#11

#5 "Gesus, vad i mitt inlägg här inne indikerade på min förvirring? Vad är osant i det jag skrev här inne?"

Du förvränger, hittar på grejer helt tokigt, och skruvar till det som om det skulle vara något helt annat för att skita ner mig. DET är att du är förvirrad, Om inte, trollar du bara.

Igen, visa belägg på ditt påstående som jag sagt, så ska jag bemöta ALLA dina stolligheter!

Vad är problemet med att du INTE kan, visa dina belägg!

Och är du inte där nu igen och hittar på saker, t.ex påstår att jag OTILLÅTET filmat en storseans med Terry Evans nere i Helsingborg..?

Som jag sagt, du förstår helt tydligt inte vad detta handlar om och är inte insatt alls. Du klarar inte att ens läsa vad det handlar om, trots att allt står på min blogg.

Och som jag också sagt, du kan snacka hur mycket skit du vill och hitta på och ljuga om mig och vad jag gör, men alla andra klarar nog att läsa hur det verkligen är..!

Det kan knappast vara NÅGON som inte ser att du försöker trolla, och INTE klarar att visa belägg för vad du hittar på och påstår!

Jag tror tom dom på ÖN och SiF tänker, WTF, vad är det för en knast. Trots att det är mig du försöker skita ner..!

JoHo
2/12/13, 7:12 PM
#12

#10 Spelar det någon roll? Måste Evans veta identiteten (ska han inte låta ett spöke han "pratar med" säga det)? Vad har Evans att dölja? Nu är vi tillbaka till att en del tycker det är OK att bete sig som Evans och hota rn person bara för att han ifrågasätts?

olaka
2/12/13, 7:13 PM
#13

#10

Får jag skriva att Gesus är anonym och Terry Evans offentlig?

[Hade du inte det hade det varit borta. /Ola]

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Annons:
JoHo
2/12/13, 7:17 PM
#14

#10 Spelar det någon roll? Måste Evans veta identiteten (ska han inte låta ett spöke han "pratar med" säga det)? Vad har Evans att dölja? Nu är vi tillbaka till att en del tycker det är OK att bete sig som Evans och hota rn person bara för att han ifrågasätts?

olaka
2/12/13, 7:27 PM
#15

#10

Jag vet inte om du har uppmärksammat detta, men människor i Evans närhet har betett sig väldigt illa mot icke anonyma steptiker:

http://skepticism.ifokus.se/discussions/4ee906db88f472586b0209d3-mot-skeptikerna-var-borje-peratts-mail

Så att Gesus inte vill att just de människorna inte ska veta vem han är är kanske inte så konstigt.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[Gesus]
2/12/13, 7:31 PM
#16

#10 Har jag i flera år ANGRIPIT Terry Evans..?

Kan DU visa belägg för det?

Detta blir fan bara värre och värre, ännu en tomte…

Och igen, JAG ÄR INTE ANONYM, JAG HAR ALDRIG NEKAT SÄGA VEM JAG ÄR..! Jag skriver under ett smeknamn bara…

Jag har inte heller nekat Terry eller någon annan att visa vem jag är!

För h-e läser ni inte vad det står? Är ni så kåta på att "snacka bort" och förminska vad Terry gör och gjort och att istället försöka skita ner mig, att ni helt släpper alla hämningar och sunt förnuft..?

Vad är det med er?

Ni kan väl jallafall läsa på vad det handlar om INNAN ni uttalar er, så slipper ni visa att ni inte vet vad det handlar om utan bara vill, som sagt, skita ner mig. 

Och vad är anledningen till detta fantastiska engagemang från woo-woos att "skita ner mig"?

Det kan väl aldrig vara för att jag visar att Terry Evans bara är en feg bedragare..!

[Gesus]
2/12/13, 8:16 PM
#17

#9 Tack Olaka

Det ser nog mer ut än vad det är. Men minsann att det blivit så mycket med Terry, skoj. 

Särskilt nu när man ser att det rör om ordentligt i grytan hos woo-woosen och att dom börjar bli riktigt nervösa för att Terry och hans gäng inte klarar att dölja sitt bedrägeri mycket länge till :-]

Men som sagt, det ser mer ut. Har ett jobb som gör att jag kan göra detta på arbetstid, (säg inget till Peratten bara) och första året när jag startade, var från sjuksäng/soffa efter en operation, och allt jag kunde göra var att vara hos sjukgymnasten varvat med liggande surfande/bloggande…

Sen har det blivit mycket just Terry, tja. Det är antagligen för att han är sååå lätt att se igenom hur han gör när han fuskar. Och sen finns det ju sjukt mycket material med honom överallt, där han avslöjar sig och vad han håller på med… Så det är nog mer att det är enklast, och inte så mycket "besatthet".

[Gesus]
2/12/13, 8:22 PM
#18

#15 Ja helt sjukt.

Jag får då och då meddelande från personer som undrar vad det är för människor, och som tom är rädda för att uttala sig och blanda sig med dom och skriva på deras olika bloggar med mera…

Och detta är folk som utger sig för att vara humanister och hålla på med ljus och kärlek. Som sagt, helt sjukt!

Men igen, jag har aldrig nekat att säga vem jag är!

Jag har ju tom med "utmanat" Peratt/Sassersson att kontakta mig och fråga.

[Gesus]
2/12/13, 9:12 PM
#19

Sassersson är på FB och skriver under nick…

Ljuger och håller på i vanlig stil

(får jag länka till det här?)

https://www.flashback.org/showthread.php?p=41985668&posted=1#p41985668

[Gesus]
2/12/13, 9:37 PM
#20

#7 + #10 - Olaf

Om du hade läst på vad du snackar om INNAN du uttalar dig, så hade du sett att jag kontaktade Terry redan första gången jag skrev om honom!

DET, resulterade i att jag blev uthängd på olika webbplatser där det påstods att jag kränkt Terry Evans och kränkt dom mänskliga rättigheterna med mera stolligt…

Jag kontaktade Terry just för att höra med honom om han ville uttala sig om vad jag skrivit om honom, det var allt, inget annat!

Men det är klart, i "er" värld så är ju det att attackera, angripa, förfölja, kränka, mobba med mera med mera. Men att skriva som Terry gjort till mig, DET, tja det är väl INGET, jag bad ju om det. Fantastiskt..!

Sen har denna j-a cirkusen rullat på, och det dyker ju upp nya clowner HELA TIDEN så den lär nog fortsätta!

Och om nu Terry Evans känt det minsta obehag av att jag skriver om honom, VARFÖR har han inte kontaktat mig, eller bara SVARAT på mina tidigare mail till honom, där jag endast frågat honom efter hans åsikter, och talat om det för mig?

- Som Torbjörn Sassersson säger när han kallar sig rykteshanterare, men ändå inte själv vågar;

"Var lite modig och ta direktkontakt med den där arga bloggaren. Försök få till en dialog med denne. Kan bloggaren tänka sig att ta bort eller ändra sin text om dig eller ditt företag?"!

- Som vanligt lever "dom" abslout inte som dom lär.

Terry Evans är väl fö en offentlig person som påstår att döda människor snackar med honom, och jag tror det är helt OK enligt alla lagar med mera att kolla på vad han hittar på och skriva om det…

Annars kanske du kan visa mig vad det är för "fel" med det..?

Men igen, allt finns på min blogg. Prova att verkligen ha ett öppet sinne istället för att bara säga att ni har det, och läs där. Är ni inte helt rabiata och bara tvunget VILL tro att Terry med flera INTE är bedragare, så kan ni nog se där hur det är och hur det bara fuskas..!

Annons:
[Gesus]
2/12/13, 9:50 PM
#21

#7 + #10 - Olaf

Hur får du ihop detta:

"Att i flera år bli angripen"

Mitt första inlägg om Terry skrevs som du själv citerade, tydligen,

"… det äldsta var från 10:e december 2011."

Ser ni verkligen inte hur gör bort er själv när ni hittar på en massa utan att kunna visa belägg, OCH som det finns belägg för, INTE STÄMMER!

Tror ni verkligen på fullt allvar att andra INTE ser det?

Förklara sen gärna ditt

"Får jag skriva att Gesus är anonym och Terry Evans offentlig? - Att det råder en psykologisk obalans i det."

På vilket sätt råder det "en psykologisk obalans" i det?

Svara/bemöt gärna på dom andra sakerna jag frågat dig..!

Särskilt hur jag "angriper" Terry Evans.

Upp till toppen
Annons: