Annons:
Etikettskrönor-och-vandringssägner
Läst 3416 ggr
groblad
7/27/12, 8:41 PM

Skeptiska medium - Woozy får en ny chans

Jane stängde av tråden och jag blev avstängd, därför vill jag ge Woozy en ny chans till att verkligen förklara vad hen menar.

Kanske jag är ensam om att tycka det mesta hen skriver är förvirrrat och motsägelsefullt?

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/500e59eb88f4720cd10036cb-skeptiska-medium


Annons:
[Woozy]
7/27/12, 8:51 PM
#1

Du får väl skylla dig själv att du blir avstängd när du sysslar med personangrepp.

[Här postade Woozy ett eget, särdeles grovt personangrepp mot groblad, vilket ledde till att hela inlägget togs bort av det automatiska modereringssystemet /Jonas]

Exakt VAD är det jag får en ny chans till menar du?

Har du inte fattat vad jag skrivit hittils, vad får det mig att tro att du skall fatta på det här forumet?

groblad
7/27/12, 8:57 PM
#2

Jag tänkte att vi här kunde räkna ner, du säger att det vore superenkelt att visa oss skeptiker att det finns något paranormalt.

Här kan du få förklara hur du tänker utan att vi behöver vara rädda för att Jane Lyzell eller någon annan stänger tråden när du blir för pinsam.

Så kör, berätta för oss!


groblad
7/27/12, 9:01 PM
#3

#1

"Har du inte fattat vad jag skrivit hittils, vad får det mig att tro att du skall fatta på det här forumet?"

Du har inte lyckats med att visa att det finns demoner, tomtar och troll. Om jag missat något så kan du länka till dessa evidens.


Gahella
7/27/12, 9:03 PM
#4

Det är du som är pinsam nu Groblad, och du fattar inte det…

[Woozy]
7/27/12, 9:06 PM
#5

#2

Är det inte bättre att de som är nyfikna läser tråden själva?

Jag tänker knappast skriva om samma sak en gång till.

"ni" skeptiker sabbar ju trådar efter trådar.

Jag hade t.o.m fixat ett medium och en avlägsen kåk där vi skulle bjuda in skeptiker och labba med EVP. Vad hände med det? Vilka sabbade det?

Samma sak så skulle jag och Joppo labba med mina mediala förmågor där jag skulle demonstrera mina feelings jämte energier.

Vad hände med det experimentet?

Jag antar att det är högre i tak här, men jag blir så sjukt spyfärdig på "skeptiker" som bara skriker sig hesa efter bevis.

Jag är väl den mediala personen på iFokus som offrat mest tid till att försöka få mediala och skeptiker att närma sig varandra. -vad får man för det?

Jag har startat två mkt intressanta trådar där jag verkligen försökt att förklara på så bra sätt som möjligt för er skeptiker som varit verksamma där.

Vad hände med de trådarna?

Nä du groblad. Ska jag ens diskutera med dig nå mer (oavsett forum) så bör du nog be om ursäkt för ditt personangrepp på mig.

Är du inte man nog för det så får det vara.

Gahella
7/27/12, 9:06 PM
#6

Och Groblad, jag hoppas verkligen att du en gång kommer få precis de "evidens" du behöver för att bli lite ödmjuk inför andras upplevelser!

Annons:
[Woozy]
7/27/12, 9:07 PM
#7

#3

Ge dig nån gång.

Hur gammal är du?

groblad
7/27/12, 10:23 PM
#8

"Jag hade t.o.m fixat ett medium och en avlägsen kåk där vi skulle bjuda in skeptiker och labba med EVP. Vad hände med det? Vilka sabbade det?"

Aha, så det är där för det inte finns någon evidens för det paranormala. Jag förstår.

"Samma sak så skulle jag och Joppo labba med mina mediala förmågor där jag skulle demonstrera mina feelings jämte energier.

Vad hände med det experimentet?"

Ja inte tusan vet jag. Skiter i det gör jag också, du är väl inte riktigt så blåst så du tror att något står och är beroende av att just du kan yra med döda, eller?

"Jag antar att det är högre i tak här, men jag blir så sjukt spyfärdig på "skeptiker" som bara skriker sig hesa efter bevis."

Visst, förstår dig. Visst är det dumt att vilja veta något, bättre att tro som du.

"Jag är väl den mediala personen på iFokus som offrat mest tid till att försöka få mediala och skeptiker att närma sig varandra. -vad får man för det?"

Och ändå failar du?! Har du funderat på vad det kan bero på?

"Jag har startat två mkt intressanta trådar där jag verkligen försökt att förklara på så bra sätt som möjligt för er skeptiker som varit verksamma där.

Vad hände med de trådarna?"

En stoppade Jane, antagligen för att hon tyckte det blev för pinsamt för dig.

"Nä du groblad. Ska jag ens diskutera med dig nå mer (oavsett forum) så bör du nog be om ursäkt för ditt personangrepp på mig.

Är du inte man nog för det så får det vara."

Jag är helt klart en man, och jag har absolut inga problem med att be om ursäkt när jag har fel.

Vad anser du jag sagt för felaktigt om dig?


Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
groblad
7/27/12, 10:40 PM
#12
Woozy säger:
"Jo jag har väldigt svårt med personer som har IQ som en plastblomma (läs groblad)."
"Du är bara liten och rädd."
"Kanske dags att be mamma byta blöja på dig nu?"
Och
"Nä du groblad. Ska jag ens diskutera med dig nå mer (oavsett forum) så bör du nog be om ursäkt för ditt personangrepp på mig."
:-)

[De inlägg där Woozy skriver det här har raderats av det automatiska modereringssystemet. Eftersom inget av inläggen innehöll någonting som INTE är personangrepp så kommer jag inte återpublicera dem /Jonas]


chik
7/27/12, 11:22 PM
#13

vad exakt är en demon???

Vet att det står i tråden men jag skulle önska att få en bättre förklaring…

För i min värd så är det den Levande människan som tror att den ser en demon…Det är mycket som påverkar vår hjärna att se olika ting….

Sen i denna värden har vi svart o vitt..

Men i den värden som man kommer till när man dör där finns bara vitt…I min värd.

Så Demon..vad har den för funktion o hur ser den ut o varför ser inte fler människor den???

Lite utanför ämnet kanske..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
[Gesus]
7/28/12, 6:25 PM
groblad
7/28/12, 6:40 PM
#15

Lite kul att Jan e Lyzell stänger tråden med motiveringen att det är sagor.

Respekten för andras tro gäller bara hennes egna.


db-2
7/28/12, 9:04 PM
#16

#14 Har föreslagit honom det i PM, men då blev han tyvärr otrevligGlad

[Woozy]
7/29/12, 10:36 PM
#17

Det här är det absolut sista inlägget jag för med oseriösa "skeptiker" oavsett forum, oavsett sajt.

#14

Så undrar jag om inte Woozy behöver seriös "hjälp" från andra än påstådda medier..?

Så här efteråt så vet jag att jag gjorde fel som kontaktade skeptiska medier om hjälp mot demonen, så där har du rätt. Den seriösa "hjälpen" kom från bland annat en syd-amerikansk shaman och ett svenskt medium (samt andra människor).

#15

Lite kul att Jan e Lyzell stänger tråden med motiveringen att det är sagor.

Respekten för andras tro gäller bara hennes egna.

Jag kan bara hålla med.

Ändå så la hon in länk (i #2 har jag för mig) till wiki gällandes demon.

#16

#14 Har föreslagit honom det i PM, men då blev han tyvärr otrevligGlad

Hade jag inte haft bevis i form av film, foto, EVP, samt shamanen och det svenska mediumet gällandes demonen, så hade jag tagit mig en funderare eller två.

Sen för övrigt så bör du nog inte vara så pass naiv så du tror att jag skulle vara trevlig mot dig gällandes det du skrev i PM.

Här tackar jag för mig.

Ha en trevlig kväll!

db-2
7/29/12, 10:50 PM
#18

Du får gärna lägga upp dina "bevis" härSkrattande. Efter det så är det säkert inte bara 2 personer som ger dig råd om hur du borde gå vidareCool

JonasDuregard
7/29/12, 11:21 PM
#19

Woozy får en varning för en serie mycket grova personangrepp.

Woozy: Jag vet inte om du försöker göra någon slags ironisk poäng av att du anklagar groblad för personangrepp i samma andetag som du själv använder grova personangrepp mot honom?! Hur tänker du då?

NB: citaten i #12 är bara ett axplock.

[Woozy]
7/29/12, 11:25 PM
#20

#19

Hade du hängt med lite i svängarna så hade du förstått varför jag skrev som jag skrev.

OM det känns bra för dig att ge mig en varning så var så god. Ge mig fem om det känns ännu bättre.

Annons:
JonasDuregard
7/29/12, 11:31 PM
#21

#20 "Hade du hängt med lite i svängarna så hade du förstått varför jag skrev som jag skrev."

Måhända, med du hade ändå fått en varning. Jag kan inte tänka mig några omständigheter där det skulle vara OK att skriva som du skriver!

"OM det känns bra för dig att ge mig en varning så var så god."

Bjäbb bjäbb bjäbb Skrattande

[Woozy]
7/29/12, 11:32 PM
#22

Skrattande

Neutralis
7/30/12, 3:34 PM
#23

Woozy tycks ha lämnat iFokus. Hoppas han tillslut insåg att hans inlägg var allt för naiva och saknade både rim och reson.

[Gesus]
7/30/12, 5:57 PM
#24

Jepp på med offerkoftan åsså iväg..!

Synd för det hade varit intressant att c hans tydliga bevis på andevärlden mm

Men vad heter det där med några tunnor som skramlar eller nått..?

db-2
7/30/12, 6:09 PM
#25

#24

Var lugn, alla tomtarna kommer tillbaka, koftan är bara på ett litet tag, titta bara på Staffan Stolledräng som tror att ingen förstår hans nuvarande nick är kosmosbill (eller liknande, har så svårt att komma ihåg alla dumheter).

JonasDuregard
7/31/12, 10:30 PM
#27

#26 Varför tror du det?

Annons:
[Sundance Kid]
7/31/12, 10:35 PM
#28

#27 Ingen har väl kunnat undgå att Woozy hejar på VSK i bandy, haha! Förvånad

Det kan ju vara någon annan vskare som dykt upp. Men hur många kan de vara lixom?! Flört

[Sundance Kid]
8/1/12, 12:10 AM
#29

Haha, undrar om Woozy vill försöka gå under jorden. De plockade bort mitt inlägg i hans hejdå tråd på Spiritalism. Jag länkade till VSK precis som i denna.

Haha, han har väl gjort bort sig lite för mycket för att våga synas bland folk!

JonasDuregard
8/1/12, 11:02 AM
#30

#29 De flesta sidor har regler mot att spekulera runt identiteter, en del utökar kanske det till att innefatta spekuleringar kring om att två alias är samma person (något som det också ofta finns regler mot vilket måste göra det svårt att upprätthålla endera regeln)?

"Haha, han har väl gjort bort sig lite för mycket för att våga synas bland folk!"

Jag tror du överskattar hens självinsikt Obestämd

[Olaf]
8/1/12, 12:03 PM
#31

Är det kutym här att man i nedsättande ordalag gör sig lustiga över en medmänniska som inte ens längre deltar i tråden? Dessutom i en tråd han inte själv skapat. Han blev snarare "hit-tvingad".

Om mina barn skulle bete sig så så skulle jag ge dem en ordentlig avhyvling. Det kallas mobbing. Fler mot en. Hyenementalitet.  Sedan såg jag att db2 (#16) glatt berättade att h*n PM:at Woozy och varit oförskämd, och var dessutom riktigt stolt över sin bedrift. Tror inte db2 själv skulle uppsakatta att få höra att han skulle behöva "seriös hjälp" blink blink.

Jag har aldrig sett att man beter sig så här mot en enskild ifokus-medlem på något annan iFokus sajt. Men här sker det ofta.

Ni borde skämmas!

groblad
8/1/12, 12:13 PM
#32

#31

"Jag har aldrig sett att man beter sig så här mot en enskild ifokus-medlem på något annan iFokus sajt.

Du har rätt, jag har nog aldrig tidigare hört någon i ett forum säga att jag har iq som en plastblomma och liknande som du kan läsa nedan. Tack för ditt stöd Olaf!

Woozy säger:
"Jo jag har väldigt svårt med personer som har IQ som en plastblomma (läs groblad)."
"Du är bara liten och rädd."
"Kanske dags att be mamma byta blöja på dig nu?"


[Olaf]
8/1/12, 12:38 PM
#33

#32 Jag väntade på den repliken.

[En nedsättande kommentar om andra deltagare togs bort. / Per]

Jag har hört mycket värre saker sägas när folk hamnar i luven på varandra. Jag har sett skeptiker säga liknande saker titt som tätt . Men när det blir mobbing är det en annan sak.

När man i grupp fortsätter att angripa en medmänniska efter det att denne inte längre ens kan försvara sig då är det en helt annan sak och dessutom i grupp som ni gör här.

Dessutom sker det i en tråd som skapats av Dig i enbart det syftet att locka hit vederbörande. Att han tappade tålamodet och drar till med IQ-plastblomma är en sak, men det HÄR är något helt annat.

Och det tror jag du förstår innerst inne.

Att snacka skit om en person som lämnat rummet, skitsnack som ALLA kan läsa är rent av äckligt. Fyfan säger jag bara.

Neutralis
8/1/12, 12:39 PM
#34

#31

Jag tror du får läsa på lite innan du yttrar dig.

Annons:
[Olaf]
8/1/12, 12:44 PM
#35

#34 Jag hade redan sett repliken. Läs #33 Nu ska jag inte skriva mer. Jag överlåter åt er att maniskt försvara ert förfarande.

Jag hyser inga som helst förhoppningar om att ni kommer få er en tankeställare eller be om ursäkt.

db-2
8/1/12, 2:18 PM
#36

#31 Jag lever efter en väldigt enkel tes; behandla andra som de behandlar dig. Woozy behandlades helt enligt det.

pinku
8/1/12, 2:19 PM
#37

#35 Jag hyser inga som helst förhoppningar om att ni kommer få er en tankeställare eller be om ursäkt

Varför skriva då? För övrigt så undrar jag hur det är bättre att likna någons iq vid en plastblomma, än att prata om en person som frivilligt lämnat forumet? Woozy har all möjlighet att försvara sig, men valt att istället avsluta sitt medlemskap. Det är inte mobbing att säga emot någon.

JonasDuregard
8/1/12, 3:32 PM
#38

#33 Att Woozy var otrevlig mot andra är givetvis ingen ursäkt för att vara otrevlig mot hen, men det är i alla fall en förmildrande omständighet…

Jag förstår vad du menar med att det blir angrepp "i grupp" (även om jag tycker du själv kan fundera på hur du bemöter andra). Tyvärr blir det ju lätt så på diskussionsforum att man skriver nästan samma sak som någon redan skrivit, och när det rör sig om kritik mot någon så framstår det lätt som en koordinerad "mobbing". Varje enskild kommentar om Woozy är knappast att betrakta som personangrepp men när de upprepas blir det så klart lite lynchmob över det…

Jag tycker det framgår tydligt nu att de flesta här anser att Woozys argumentation var bristfällig och hens attityd (åtminstone i den här tråden) otrevlig. Vi kanske kan nöja oss med det?

[Gesus]
8/1/12, 7:15 PM
#39

#33 "Jag har sett skeptiker säga liknande saker titt som tätt . Men när det blir mobbing är det en annan sak."

Skulle INTE förvåna mig om vi nu här är precis där det brukar komma, kan/vill du visa VAR detta görs?

Och svaret och/eller beläggen dyker i vanlig ordning ALDRIG UPP!

Det verkar som folk som tror på allt möjligt hittepå, också tror saker dom läser betyder helt andra saker än vad det skrivs. Oftast då med offerkoftan påtagen…

Men Olaf som tydligen är 1 rättskaffens man, DU kanske ska överraska och komma med belägg för ditt påstående, och just VISA VAR DETTA GÖRS..?

[Gesus]
8/1/12, 7:19 PM
#40

#31 "Jag har aldrig sett att man beter sig så här mot en enskild ifokus-medlem på något annan iFokus sajt. Men här sker det ofta."

Oj, missade denna först.

Men det går helt galet bra för Olaf att VISA VAR DETTA GÖRS OCKSÅ!

groblad
8/2/12, 12:34 AM
#41

#33, Olaf

"Jag väntade på den repliken. Jag vill inte uttala mig om ditt IQ men skulle snarare vilja ifrågasätta ditt EQ."

Är det verkligen okej att ifrågasätta mitt eq? Ifrågasätt gärna det jag säger och gör, och med konkreta exempel.

"När man i grupp fortsätter att angripa en medmänniska efter det att denne inte längre ens kan försvara sig då är det en helt annan sak och dessutom i grupp som ni gör här.

Dessutom sker det i en tråd som skapats av Dig i enbart det syftet att locka hit vederbörande. Att han tappade tålamodet och drar till medIQ-plastblomma är en sak, men det HÄR är något helt annat."

Var har jag angripit Woozy efter att han lämnat tråden? Att jag startade tråden beror på att jag blev utkastad från forumet där jag och Whoozy skrev. Tråden blev sedemera låst eftersom Jane Lyzell ansåg att det var frågan om sagor från Woozys sida.

"Att snacka skit om en person som lämnat rummet, skitsnack som ALLA kan läsa är rent av äckligt."

Som sagt, var anser du att jag har gjort det? Inläggsnummer och citat, tack.

Du har alltså två frågor som jag tycker du ska svara på Olaf, den ena är om det är okej att ifrågasätta mitt eq istället för vad jag skriver och gör, den andra är var jag angripit Woozy efter att han lämnat tråden.


Annons:
[Gesus]
8/2/12, 11:05 PM
#42

Vad är det som gör att ALLA Woo-woos alltid kommer med 1 massa påståenden som dom sen ALDRIG kan visa belägg för..?

Jag är helt galet trött på det..!

Man läser ofta, och JA JAG jag kan visa belägg för det, "skeptiker gör det och säger det osv"  Men det kan ALDRIG visas var, trots att det sägs göras hela tiden överallt.

Vad är det som gör att dom tydligen tror att dom kan tolka grejer som dom vill, förvränga och/eller rent ut ljuga om det, och sen ska alla bara tro på det..?

Fast jag förstår ju att i deras egen värld är det så. Någon säger, "döda snackar med mig", å dom bara, "ahh va roligt. Fantastiskt, styrkekramar och smileys till dig…

Klass
8/2/12, 11:13 PM
#43

#42

Jag vet svaret. Svaret är sanningsrelativism.

groblad
8/2/12, 11:24 PM
#44

#42

"Vad är det som gör att dom tydligen tror att dom kan tolka grejer som dom vill, förvränga och/eller rent ut ljuga om det, och sen ska alla bara tro på det..?"

Visst är det fascinerande. Och ifrågasätter man istället för att ge ljus och värme till deras yrsnack så är man en mobbare.

Jag hoppas att de som läser Olafs påstående i tråden här, verkligen ser hur han, jag menar, hur Woozy agerar när han blir ställd mot väggen. Knappast friskt.


piotrr
8/3/12, 8:29 PM
#45

#31, Olaf,

> "Är det kutym här att man" …

Det enda som är kutym här är reglerna. Det som inte är förbjudet i reglerna, är tillåtet. Det finns inga andra regler, och inga andra regler hittas på när de gamla inte kan användas för att sätta dit någon eller tillrättavisa någon.

Reglerna för forumet omfattar inte och kan inte omfatta vad som sägs i personliga meddelanden, eftersom de inte finns i forumet.

För tydlighetens skull alltså: Här inne gäller forumets regler och inget annat. Utöver dem kan inlägg som är utanför ämnet för en tråd flyttas, raderas eller bryta av till en ny tråd, men detta räknas inte som ett regelbrott.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

ru4real
8/3/12, 9:22 PM
#46

Problemet med diskussionsforum som detta är ju att ibland försvinner personer av olika anledningar och man kanske inte märker det. Så visst prat om icke-närvarande personer kommer det alltid att förekomma.

Sen kanske tonen ibland blir lite rå, men det är ju lite problemet med skriven text, känslor kommer inte fram, trots primitiva gester som t ex smileys eller liknande.

Upp till toppen
Annons: