Annons:
Etikettkonsumentmakt
Läst 3274 ggr
piotrr
5/1/11, 10:38 PM

Banta inte med tvål

Det verkar inte fungera något bra att banta genom att tvätta sig med en specialtvål.

Tvålen som gör dig smal - dummaste bantningsbluffen?

Det verkar inte finnas några gränser för vilken slags strunt alternativmedicinarna försöker sälja på människor för att tjäna en hacka.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Annons:
blombuketten
5/2/11, 1:02 AM
#1

Ja, vad ska man säga…….jösses Förvånad. Det är alltså, bland annat, den här typen av produkter en del inte vill ska testas?

Maria
5/2/11, 6:42 AM
#2

HahahahaSkrattandeDet som är mest skrämmande dock är att det uppenbarligen verkar finnas en marknad…..Obestämd

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TristanChi]
5/2/11, 9:19 AM
#3

Det fungerar för mig.

Sedan jag började äta Natural Trim Soap har jag gått ner flera kilo i vikt.

Leve valfriheten!

piotrr
5/2/11, 9:36 AM
#4

Tvålen är säkert ofarlig för utvärtes bruk, men det skulle, tyvärr, vara bra om den åtminstone testades för allergi och andra överreaktioner så att man vet om den är farlig på andra sätt.

Att den inte gör vad den är utannonserad att göra hoppas jag att alla förstår utan att ens testa den.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
5/2/11, 9:42 AM
#5

..och om någon inte gör det, fundera över detta:

Vad skulle det betyda om en tvål kunde dra ut fett ur din kropp genom huden?

Huden har som uppgift att hålla vätskor på insidan på insidan, och vätskor på utsidan, på utsidan. Hud kan bli uttorkad, men då är det själva huden som torkar, inte det som finns innuti, och fett är en mycket tjockare vätska än vatten (mycket tjockare). För att kunna dra ut fett genom huden skulle det behöva gå hål på huden och fett rinna ut i vattnet. Det händer inte.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

TjockaBerta
5/2/11, 12:45 PM
#6

Om man betänker att hjärnan till 60% består av fett borde det väl finnas varningstext så man inte använder tvålen ovan halsen.

Skrattande

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Ming]
5/2/11, 1:01 PM
#7

Opps …ord pris: 239….nu 179 el 3 för 395..för en peeling tvål med mjukgörande ämnen…nej tack.

piotrr
5/2/11, 3:24 PM
#8

Peeling däremot är najs. :) Jag har en kompis som rekommenderar att man tar vanlig tvål och rör ner baksoda i den. Jag har inte vågat testa.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

radio
5/2/11, 3:29 PM
#9

#0

"Tvålen som gör dig smal - dummaste bantningsbluffen?"

Jag skulle inte våga använda den till pillesnoppen.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


piotrr
5/2/11, 4:49 PM
#10

Den kanske är bra att använda om man har råkat få lite fett på sylen.

(Förlåt!)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

radio
5/2/11, 4:51 PM
#11

Jag tänker ju mest på risken att den krymper.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Maria
5/2/11, 5:00 PM
#12

Skrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

piotrr
5/2/11, 7:29 PM
#13

Om det är till någon tröst består den inte av så mycket fett; det är mest bindväv, en massa onödig hud och så innehåller den en massa blod lite ibland.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Annons:
olaka
5/2/11, 8:18 PM
#14

Det är fortfarande religion som är den största faran för mängden penis alltså.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

VeVeN
5/2/11, 8:31 PM
#15

(banghead) (banghead) (banghead)

Geeez!

(När jag botaniserade bland de mer sopiga kanalerna på kabelteven här i Österrike stötte jag på en där de försökte kränga en kukförstoringsapparat(!), med garanterad effekt förstås. Attans att jag inte hade möjlighet att spela in den. . .)

Upp till toppen
Annons: