Annons:
Etikettnyheter
Läst 5504 ggr
[JohnHoudi]
2011-03-21 11:16

Anders Åkessons telefonsamtal

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så har då Per Ola släppt samtalet med Anders Åkesson där Åkesson erkänner bluffen, anser att "det behövs en del trolleri för att folk ska ha nyfikenheten" samt att han drar Stewart Alexander och andra fysiska medium över en kam.

I korta drag handlar detta om att Anders Åkesson, som mycket väl kan alla knep inom fysiskt mediumskap, erkänner att fusk skett och att fusk sker av medium i samma bransch. Detta har ju bevisats så många gpnger av alla avslöjningar av fysiska medium som skett under åren. De som hör detta erkännande från Åkesson kan knappas tro att Colin Fry var "besatt av en jordbunden ande och leviterade" när ljuset tändes och Colin Fry stod där lösgjord från sina bindningar med en spiritistisk trumpet i handen.

Detta medför också att det fysiska mediets assistent (som aldrig binds fast) garanterat är med på bedrägeriet och hjälper till med "manifestationerna".

Detta visar att fysiskt mediumskap är medvetet bedrägeri på högsta nivå och jag är glad att detta erkännande kommit ut offentligt. Det ska bli oerhört intressant att se om andra medium i Sverige törs göra fysiska seanser i framtiden och om de törs bjuda in redan avslöjade fysiska medium från utlandet för att göra fysiskt seans.

Debattartikeln OCH telefonsamtalet med erkännandet kan du läsa och lyssna på här ELLER vänta till tisdag kväll för att lyssna på det hela i Skeptikerpodden (vi är de enda som fått tillåtelse av Per Ola att spela upp telefonsamtalet)

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-21 11:26
#1

"Detta visar att  Anders Åkessons fysiskt mediumskap är medvetet bedrägeri på högsta nivå och jag är glad att detta erkännande kommit ut offentligt."

En liten rättelse - resten av fysiskt mediumskap vet du inget om!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anapopei
2011-03-21 11:40
#2

För råttor räknar man med att det går ett par tusen på varje man ser.

[JohnHoudi]
2011-03-21 12:20
#3

#1

En liten rättelse - resten av fysiskt mediumskap vet du inget om!

Bevisa bara att det inte är bluff då. Låt skeptiker vara med på seans och se till att göra det i dagsljus eller med IR-kameror så får vi se.

Sedan verkar det som, enligt Åkesson som ändå är en betrodd källa, att detta sker i de flestas fysiska senaser. När han t om nämner Stewart Alexander..

Jane-Lyzell
2011-03-21 13:32
#4

3 hur kan du räkna Anders som en betrod källa!? Han avslöjas i en telefonkonfrontation och skyller ifrån sig på andra för att verifiera sitt eget fusk!?

Han Har ju uppenbarligen inte varit ett äkta fysiskt medium´utan ett bedrägeri medium - hur kan du ens tro det kommer sanning ur den munnen!?(så många han bedragit och bedrar)

Han skyller fusk på ett fysiskt medium som verkat i över 40 år - och aldrig haft någon misstanke om fusk - det min vän är lägre en clocanett

Hoppas han skämsSkäms

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
2011-03-21 14:03
#5

#4 Jane, tror du att Åkesson bluffade hela seansen eller bara den glödande handen? Han hävdar i telefonsamtalet att t ex trumpeterna inte skulle kunna fejkas, men detta tror jag inte att Per-Ola, m fl köper. Det krävs inte speciellt mycket fantasi för att hitta bluffalternativ.

[JohnHoudi]
2011-03-21 14:05
#6

#4

3 hur kan du räkna Anders som en betrod källa!? Han avslöjas i en telefonkonfrontation och skyller ifrån sig på andra för att verifiera sitt eget fusk!?

Han visste inte om att samtalet spelades in och var helt säker på att inte detta skulle komma ut.

Klart han var ärlig (förutom detta med att "det andra är andarna").

Han Har ju uppenbarligen inte varit ett äkta fysiskt medium´utan ett bedrägeri medium

Fast det var det ingen som visste förrän han avslöjades.

- hur kan du ens tro det kommer sanning ur den munnen!?(så många han bedragit och bedrar)

Jag tror inte att ett dyft är sant. Däremot tror jag att han talar sanning då han erkänner och berättar att andra, som Stewart Alexander, fuskar då han ville skydda avslöjandet från att spridas genom att försöka få Per Ola över på sin sida.

Han skyller fusk på ett fysiskt medium som verkat i över 40 år - och aldrig haft någon misstanke om fusk - det min vän är lägre en clocanett

Verkligen… Är det inte så att han gått i skola os detta medium? Man lär sig inte de här knepen bara genom att Googla utan dessa mediumknep lärs ut från medium till medium för att de ska kunna fortsätta sitt bedrägliga beteende.

Vad är förresten "en clocanett"? Syftar du på kanske Glocalnets reklamfilm eller är "en clocalnet" någon i er bransch som gör uppenbara bedrägerier??

Hoppas han skäms

Det tror jag inte han gör. Han är ju i rätt bransch för att kunna bedra och ändå inte skämmas, om man säger så.

Vad tror du Jane om IR-kameror vid fysiska seanser?

Annons:
radio
2011-03-21 14:11
#7

#4

  • "Har ju uppenbarligen inte varit ett äkta fysiskt medium´utan ett bedrägeri medium"

För allas bästa, troende eller skeptiker, borde det väl vara bra om man kunde avslöja alla fuskande medium. Hur tycker du att man ska göra?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Jane-Lyzell
2011-03-21 14:31
#8

6 han försökte verifera sitt fuskande för Per-ola  med att Alf(mixtrat med hans stol) och Stewart för att göra sitt fusk mindre - han säger misstankar om att stewart…. ett typiskt sätt för att cleera sig själv!

Varför skulle det ligga någon som helst sanning i det!? Bara för han säger det till per - ola - min bror kissade i sängen när han var liten - men det var aldrig han utan täcket eller kudden, då han blev ertappad - klassiskt sätt att krongla sig ur en svår ertappad situation ! att skylla på någon annan helt oskylldig!

Du vill tro det är sanning som Anders säger John för att då stämmer din teori att alla fysiska medium skulle vara bluff. Jag förstår ni vill tro det  - men tyvärr ser jag det han säger som endast en feg ursäkt att skylla på andra så han själv inte ska stå i så dålig dager!

Man kan undra Vad Stewart säger om detta! kan ju hoppas det slutar försvara anders i englad nu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-21 14:33
#9

7 här kan jag bara hålla med !- det är bara defenitionen på vad fusk är som kan bli det knepiga när man talar med er skeptiker ni tycker ju allt vi gör är fuskObestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-21 14:35
#10

5 från den dagen han första gången började fuska fans ingen andevärld där - däremot har han troligen telekinesi krafter - men det behöver ingen andevärld för och troligen det som satte trumpeterna i rörelse!

Därför man inte ska focusera på fenomen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FilipSoderholm
2011-03-21 14:37
#11

#9

Så är det faktiskt inte. Allt du behöver göra är att låta det fysiska mediumskapet granskas under kontrollerade former, så blir du trovärdig.

radio
2011-03-21 14:40
#12

#9

  • "det är bara defenitionen på vad fusk är som kan bli det knepiga när man talar med er skeptiker ni tycker ju allt vi gör är fusk"

Ibland kan det vara svårt, men exempelvis skulle det vara intressant att se dig få fram ektoplasma samtidigt som man filmar med några kameror. Om inte kameror är okej så skulle det vara bra om man kunde låta några kunniga illusionister studera utrustningen före och efter.

(med tanke på hur små kamerorna är i dag så skulle det förvåna mig om det inte snart börjar florera filmer från seanser)

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


[JohnHoudi]
2011-03-21 15:19
#13

#8

6 han försökte verifera sitt fuskande för Per-ola  med att Alf(mixtrat med hans stol) och Stewart för att göra sitt fusk mindre - han säger misstankar om att stewart…. ett typiskt sätt för att cleera sig själv!

Med den retoriken måste ju också ditt nyfunna intresse av att nedgöra Åkesson innebära att du gör allt för att "cleara" dig själv….
Att du sedan har mage att acceptera Colin Frys lögner är ju inte klokt. men här handlar det om business och det är ju aldrig fel i ett mediumläger och då kan man ju se mellan fingrarna…

Varför skulle det ligga någon som helst sanning i det!?

Varför inte? han visste inte att telefonsamtalet bandades och han pratade faktiskt med en troende som också är han lärjunge.

Bara för han säger det till per - ola - min bror kissade i sängen när han var liten - men det var aldrig han utan täcket eller kudden, då han blev ertappad - klassiskt sätt att krongla sig ur en svår ertappad situation ! att skylla på någon annan helt oskylldig!

Fast vi som följt dig här på iFokus har noterat att dina lögner om andra människor far du med fortfarande. varför ska vi tro DIG när du far med lögner om andra människor och samtidigt skyddar andra som, faktiskt, blev avslöjad UNDER en seans och inte efteråt?

Du vill tro det är sanning som Anders säger John för att då stämmer din teori att alla fysiska medium skulle vara bluff.

Inte bara det. Allt jag läst om fysiskt mediumskap och hur trolleritekniker används har gjort mig enormt övertygad. För inte fasen ska du tro att Åkessons fusk var något han hittat på alldeles själv? Nej, det är mer diaboliskt än så; Var tror du att allt detta lärs ut?

Jag förstår ni vill tro det  - men tyvärr ser jag det han säger som endast en feg ursäkt att skylla på andra så han själv inte ska stå i så dålig dager!

Ungerfär som Colin Frys urdåliga ursäkt. Jag FATTAR inte hur du kan attackera Åkesson men ta Colin Fry i försvar? Förutom de uppenbara ekonomiska aspekterna då, förstås.

Man kan undra Vad Stewart säger om detta! kan ju hoppas det slutar försvara anders i englad nu!

Vi får väl se. Snart fattar kanske de "äkta" fysiska mediumen att de måste testas för att någon ska tro på showen.

Ställer du upp, Jane? Du påstår ju att du är "äkta" så då har du ju inget att förlora då inga skeptiker skulle kunna hitta några oegentligheter i din fysiska seans. Eller hur?

Jag tror vi lätt kan få ihop några skeptiker som kan hjälpa till med kontrollen…

Annons:
[JohnHoudi]
2011-03-21 15:22
#14

#12

Ska vi gissa att "just denna dag" då skeptiker filmade en fysisk seans så blev det "så mycket negativa energier att inga manifestationer kunde göras".

Så länge skeptiker eller filmkameror finns med så kommer aldrig någon "manifestation" att ske.

Fysiskt mediumskap sker i mörker för redan troende och det finns flera orsaker till att just fysiskt mediumskap sker ljusskyggt, om man säger så.

Maria
2011-03-21 15:33
#15

Jag som är helt novis på det här med seanser har två frågor.

Sker seanser alltid i mörker? Får man inte filma?

Om det är så, varför???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jane-Lyzell
2011-03-21 15:38
#16

13 du gör dig bara löjlig med att dra upp CF - som hände för över 20 år sedan - en av andledningarna han slutade med fenomen - var just att det inte bevisar något! - han håller inga fenomen seanser längre och har inte gjort på över 11 år. De seanser som har  hållits är bevisbara! utan tvivel på andevärldens närvaro och existens - de sista 2 åren han höll på med fysiskt mediumskap - var endast oberoende direktröster likt Lesli Flint! fullt vaken talandes samtidigt som andarna talar!

Han gör inga offentliga fysiska seanser längre och om det görs är det inget han tar betalt för - så inga pengar involverade. du kommer aldrig begruipa skillnaden varför jag försvarar Cf och inte AÅ - för du förstår inte skillnaden!Obestämd

Att anders åkesson inte viste at det bandades ger ingen förklaring eller verifiering att han skulle tala saning till per -Ola - det är önsketänkande! - Det finns ingen sanning i den munnen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-03-21 15:41
#17

11-12 när så är och tiden är mogen kommer jag låta det ske! men nu är tiden inte mogen för det ännu! och naturligt vis med andevärldens godkännande!

Frågan är bara vad skulle det bevisa för er om ni filmade ectoplassma ur min mun?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
2011-03-21 15:51
#18

#17 Det skulle kunna ge det fysiska mediumskapet lite mer trovärdighet. Osannolika fenomen i bäckmörker imponerar väldigt få.

Jane-Lyzell
2011-03-21 15:54
#19

18 jo men vad bevisar en filmiong av ectoplassma ur munnen? mer en att det är ett fenomen! Det bevisar ju ingen andevärld!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

radio
2011-03-21 15:58
#20

#19

Det kan bevisa fusk.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Annons:
orsakverkan
2011-03-21 16:03
#21

#19 Det vore ett steg åt rätt håll. Om man kunde eliminera riskerna för bedrägeri (m.m.) kan man åtminstone nå gemensam mark gällande fenomenets existens. Innan man kan börja diskutera ett fenomens ursprung och mekanismer måste man bekräfta att fenomenet är genuint.

radio
2011-03-21 16:12
#22

#19

Om man vill "bevisa" exempelvis ektoplasma kan man börja med att undanröja så många andra möjliga förklaringar som möjligt. Det är en del i den vetenskapliga metoden och används regelbundet när man vill påvisa något.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


[JohnHoudi]
2011-03-21 16:19
#23

#16

13 du gör dig bara löjlig med att dra upp CF - som hände för över 20 år sedan - en av andledningarna han slutade med fenomen - var just att det inte bevisar något! - han håller inga fenomen seanser längre och har inte gjort på över 11 år. De seanser som har  hållits är bevisbara! utan tvivel på andevärldens närvaro och existens - de sista 2 åren han höll på med fysiskt mediumskap - var endast oberoende direktröster likt Lesli Flint! fullt vaken talandes samtidigt som andarna talar!

Och ändå ska han ha kurs hos dig i trans- och fysiskt mediumskap i sommar http://grab.by/9ANi
Bra gjort av någon som slutat med fysiskt mediumskap….

Han gör inga offentliga fysiska seanser längre och om det görs är det inget han tar betalt för - så inga pengar involverade. du kommer aldrig begruipa

Så han gör det fortfarande i slutna grupper?
Seriös kille… 
Antar att han utför kurs i fysiskt mediumskap på Ramsbergsgården utan att ta betalt också.

skillnaden varför jag försvarar Cf och inte AÅ - för du förstår inte skillnaden!

Ja, skillnaden är att Colin Fry fuskade och blev avslöjad när seansen pågick och att Anders Åkesson fuskade och blev påkommen EFTER seansen.

Att anders åkesson inte viste at det bandades ger ingen förklaring eller verifiering att han skulle tala saning till per -Ola - det är önsketänkande! - Det finns ingen sanning i den munnen!

Men självklart är det 100% sanning ur Colin Frys mun då han hittar på detta med att han blev "besattav en jordbunden ande då hanleviterade i mörkret (fast han var fastsatt i sin stol) och andra sidan gjorde cirkelledaren uppmärksam på vad som höll på att hända genom att tända ljuset". Synd att andra sidan inte tände INNAN Colin Fry tog trumpeten med sina händer….

Ska jag vara ärlig så silar du mygg och sväljer kameler. Båda fuskar men du håller DIN mentor runt ryggen och försvarar honom allt du kan. Skillnaden är att Per Ola höll INTE sin mentor om ryggen då han upptäckte Anders Åkessons fusk.
Vem av er två anses ärligast?

[JohnHoudi]
2011-03-21 16:21
#24

#17

11-12 när så är och tiden är mogen kommer jag låta det ske! men nu är tiden inte mogen för det ännu! och naturligt vis med andevärldens godkännande!

Jane, var ärlig nu; inte fasen kommer "andevärlden" att godkänna detta? Eller hur? Det här du kör med är ju, tyvärr, den vanliga dåliga ursäkten som kan bortförklara alla "manifestationer" vid en test. Har hört det så många gånger.

Hur ska man komma förbi detta, Jane? Vad tror du?

Jane-Lyzell
2011-03-21 17:56
#25

Nu har vi kommit till punkt a- igen då jag inte skriver mera - trodde denna tråden handlade om Anders åkessons insplening!

sammalika med dig hela tiden John - vilen glöd ……..*as-garvar*Cool

Nu blev du helt enkelt luft igen!!!!!!! och ingen ide´ens bemöda sig med att svara dig - säger åter igen - att du skulle ha kunnat lära dig mycket om fysiskt mediumskap om du var villig att lyssna - och inte vara den där skitstöveln som du är!

By by igenFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
2011-03-21 18:43
#26

#25 Du har ingen lust att svara på mina frågor i #15 eller…?

Nyfiken.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Solenn]
2011-03-21 19:32
#27

# 26

Kolsvart ska de va, inte en strimma ljus, dörrar tejpas igen, för annars kan mediet döden dö. Dom vet det jätteväl för jättemånga mediums har dött sen ljuset lyste på dom utan att andarna hade gett tillstånd.

Annons:
[JohnHoudi]
2011-03-21 19:50
#28

#25

Jag förstod det att när det började brännas om Jane Lyzells fysiska mediumskap så drar hon. Ganska vanligt att bete sig så när man blivit avslöjad och hennes dubbelmoral avslöjad. Dessutom var hon tvungen att göra ett personligt påhopp på mig igen

Jo, Jane, tråden handlar om Anders Åkesson OCH etik och moral bland medium och den mediala världen. Det handlar om en diskussion och inget annat. Jag lyssnar på vad du säger men jag måste, i ärlighetens namn, få ställa motfrågor också. Det är inte en monolog, Jane. Det är en dialog.

[JohnHoudi]
2011-03-21 19:53
#29

#27

Kolsvart ska de va, inte en strimma ljus, dörrar tejpas igen, för annars kan mediet döden dö. Dom vet det jätteväl för jättemånga mediums har dött sen ljuset lyste på dom utan att andarna hade gett tillstånd.

Sant. Om ljus kommer fram så kan mediet skadas.
Speciellt om cirkeldeltagarna ser mediet och/eller dennes assistent röra sig runt i rummet och införa saker som inte ska finnas där inne i seansrummet så kan mediet åka på smörj av cirkeldeltagarna

olaka
2011-03-21 20:09
#30

Låter som ett farligt yrke, speciellt om man är allergisk mot tjära och fjädrar.

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

[JohnHoudi]
2011-03-21 20:16
#31

#30

Ja, uppenbart bedrägeri har den effekten. men något fysiskt medium får gärna visa att jag har fel så kan jag rullas i tjära och fjädrar.

Neutralis
2011-03-21 20:28
#32

Till Janes försvar så tror jag faktiskt inte att hon har några fysiska fenomen i sin cirkel och att det är av den anledningen att vi inte får reda på några verkliga fenomen.

Alltså… jag tror trots allt att hon är ärlig så gott hon kan med sitt eget fysiska mediumskap. Hon är inte den typen som skulle hålla igen om något verkligt påtagligt skulle inträffa i cirkeln, utan hon skulle på någotvis se till att det kom ut.

Sen instämmer jag i kritiken mot hennes logiska resonemang och slutledningsförmåga… vilket saknas fullständigt tyvärr.

Amagi
2011-03-21 21:41
#33

Jane har väl suttit med när fysiska fenomen skett, hon har ju skildrat sådana. Däremot undrar jag om de bara sker när personer typ Åkesson, Colin Fry och liknande är närvarande, eller om de sker även när det bara är Jane och hennes troende underhuggare där.

MackLobell
2011-03-21 21:50
#34

Fusk att luras ja det gör Per Ola här i samtalet han ska inte

berätta för någon o Jane då  tycker det är bra att hon tog bort

sitt signum "Jag är oskyldig"

Annons:
[JohnHoudi]
2011-03-21 21:50
#35

#32 Jane påstår att hon kan frambringa ectoplasma. I övrigt håller jag med dig att förmodligen inget fysiskt sker på hennes fysiska seanser. Annars hade hon, som sagt, berättat detta. Inte ens de som bevistat hennes seanser, som jag kontaktat, har något att säga om att något fysiskt hänt. Inte ens ectoplasma. Så frågan är vad som är ärligare: En fysisk seans där inget händer eller Åkesson/Frys shownummer? Jag skulle hellre vara med på storfuskarnas seanser.

MackLobell
2011-03-21 22:17
#36

#17

Men du har väl aldrig fått ectoplasma ur din mun

Neutralis
2011-03-21 22:23
#37

#35

Ha ha, nja det är klart att det finns lite att studera även om det är en bluffshow, men den bedrövelse den framkallar är inte att rekomendera.

Jag har läst och hört lite om denna ectoplasman ja, men kan konstatera att det tydligen går att påstå att den är genomskinlig, och då kan ju vem som helst framkalla den bara man säger… NUFörvånad

MackLobell
2011-03-21 22:33
#38

#32 Själv tror jag inte alls att hon är ärlig hon förser sig med livvakter

tyder på stor falskhet o manipulation

Neutralis
2011-03-21 22:54
#39

#33

Man kan sitta i hur många mörka cirklar som helst, och bli lurad varje gång. Dessa fysiska seanser är av allt att döma uppbyggda så att ingen SKA kunna avslöja något fuffens, vilket i alla fall jag tycker är uppenbart.

Med andra ord så kan vem som helst som befinner sig i en mörk fysisk cirkel uppleva hur många fenomen som helst, men till vilken nytta? En trovärdig effekt som omväxling, är att tända ett rött ljus på mediets guide begäran… vilket inte förändrar ett dyft.

Neutralis
2011-03-21 23:00
#40

#38

Livvakter? Aha, var det henne jag skymtade i limosinen på nyheterna från Stureplan tro? …Rock & rollGlad

MackLobell
2011-03-21 23:01
#41

Om någon skulle tro att jag tycker att det är  rätt att någon fuskar

så är det inte så  men det går inte rätt till

jag tycker att det ska göra det

Annons:
MackLobell
2011-03-21 23:17
#42

#40

Jag vet inte  har ingen aning om vad du brukar glo på vid sture

MackLobell
2011-03-22 09:02
#43

# 15

Fysiska seanser sker i mörker  mentala i ljus

Maria
2011-03-22 09:03
#44

#43 OK, tack.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MackLobell
2011-03-22 10:59
#45

Glad

[Starman]
2011-03-22 12:26
#46

#23

Där blev det ju pinsamt uppenbart för alla att se att Jane är en bedräglig lögnerska. Fy och tvi.

[Starman]
2011-03-22 12:26
#47

#23

Där blev det ju pinsamt uppenbart för alla att se att Jane är en bedräglig lögnerska. Fy och tvi.

MackLobell
2011-03-22 13:47
#48

# 17

När tiden är mogen skriver du

När är tiden mogen mogen nog egentligen

har något svenskt fysiskt medium i historien visat i ljuset nää

pengaklirret oh som det skulle bli om det var verkligt i ljuset

tonvis med reklam förknippar jag alltid dig med klirret i mörkret

Annons:
MackLobell
2011-03-22 14:13
#49

Tänkte skriva också att det är synd att du aldrig vill svar någon

på forum men många har vant sig att du inte gör det förutom

att du svarar John då där kan du få leva ut barnsligheten o det inre

känslorna du har som du inte har kommit till rätta med

han är snäll o en trygg påle hur du en beter dig i din utvecklig

Upp till toppen
Annons: